Sign in to follow this  
Justmee

Bicicleta 6000RON

Recommended Posts

Salut, am nevoie de sfaturi privind achizitia unui biciclete pana in 6.000lei. O sa folosesc bicicleta poate zilnic pentru oras, dar si offroad (drum de tara).
Am 1.80 cm si 80kg. In ultimele zile am tot cautat informatii care sa ma ajute cu privire la alegerea bicicletei, dar cu cat citeam mai mult era tot mai greu :)
Suna inca confuz referitor la marimea rotilor sau a cadrului. 


Am gasit aceast bicicleta redusa 40%, acum nu stiu cat de pe bune e reducere sau daca ar fi cea mai buna alegere la banii astia.
https://www.marosbike.ro/mtb-xc-hardtail/bicicleta-focus-raven-4-0-furca-fox-2013.html


Daca aveti orice sugestii, va sunt mai mult decat recunoscator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oras predominat si drumuri de tara ocazional > mergi pe un CX/Gravel grinder (spune-i cum vrei) adica genul asta de biciclete

https://www.on-one.co.uk/c/q/bikes/cyclocross-bikes/xls

In putine cuvinte, este o cursiera cu geometrie relaxata, frine pe disc si un cadru care iti permite sa pui gume late (32-36mm).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu credeti ca as avea nevoie de o suspensie fata pentru drumurile de padure ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, Justmee said:

Nu credeti ca as avea nevoie de o suspensie fata pentru drumurile de padure ?

 

Daca discutam de poteci si drumuri de pamant, niste cauciucuri mai groase sunt suficiente. Da, nu vei cobori nici pe departe la fel de repede ca pe o bicicleta cu suspensii, dar tot te vei putea da fara probleme pe respectivele trasee. Ce s-ar putea sa fie mai dificil la inceput in schimb va fi sa strunesti ghidonul de cursiera pe drumuri forestiere, de aia poate mai bine iei un cross de genul celui sugerat de Traveller.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E nevoie de suspensie numai pentru drumuri rupte, bolovănoase.

Pentru forestiere bine tasate și drumuri de țară cât de cât nivelate nu e neaparată nevoie.

Mai depinde și ce gen de ture ai în minte. Poate pentru ture lungi de mai multe zile consecutiv să fie utilă suspensia (confort pe termen lung), dar pentru ture de o zi merge și fără.

Iar dacă utilizarea în oraș o să fie preponderentă, chiar nu e cazul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In lipsa mea completa de experienta, am vazut ca si cele mai prapadite biciclete de la magazin incep cu suspensie. Traiam sub impresia ca o bicicleta fara suspensie este strict pentru strada, iar daca o pui pe ceva drum mai denivelat simti fiecare bolovan si bicicleta sufera din absorbirea socurilor. Chiar va multumesc mult pentru raspunsuri!

Share this post


Link to post
Share on other sites

La asta mă uitam și eu. Ediția XT are furca pe aer, schimbătoare și manete mai bune (XT fata de Deore, cu exceptia schimbatorului spate, care e acelasi), frane mai bune, angrenaj si butuc pedalier mai bun, butucii rotilor Alivio 4050 fata de (probabil) Acera, alta șa și tijă de șa.

Nu îmi dau seama cum se traduce asta în greutate. Sincer, nu știu dacă tu chiar ai nevoie de modelul XT. Dacă banii nu sunt o problemă (și ar mai și echipamentul și accesoriile care mai costă), XT emai bună și ar putea să merite, cu condiția să o și folosești serios, nu ocazional.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In alta ordine de idei, uite o oferta interesanta valabila saptamana asta: Holdsworth Stelvio cu Shimano Sora la 600 de lire (~3200 RON) plus transport. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

O biclă de fitness de la Canyon e o optiune bună.

Dar nu cea din linkul tău, că e de damă (indicativul WMN).

De exemplu asta:

https://www.canyon.com/en-ro/fitness/roadlite/roadlite-al-sl-8-0.html

Sau asta, dacă vrei musai suspensie:

https://www.canyon.com/en-ro/fitness/pathlite/pathlite-al-sl-7-0.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

După părerea mea, cea din primul link pus de Traveller e o opțiune foarte bună, are dotare excelentă și e mai ușoară cu 2,5 kg decât cea aleasă de tine. Nu te crampona de suspensie, n-o să plângi după ea decât dacă faci trasee foooarte denivelate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zilnic oras = aripi full + portbagaj

Vad 2 variante pt asta: cumperi o bicicleta cheala si adaugi ulterior tot pachetul de accesorii, sau o iei deja echipata. Gasesc ambele variante acceptabile.

Esti un norocos sa pornesti cu bugetul respectiv, vei lua o bijuterie, indiferent la ce te hotarasti.

 

As adauga la lista de optiuni a ta: https://www.radon-bikes.de/trekking-cross/trekking/sunset/sunset-supreme/ Nu le-am probat, insa furca RS Paragon e cea mai buna din categoria furcilor de trekking cu suspensie, probabil f putin in fata Suntourilor de pe Canyoane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde cît de mult oraș și cîtă bălăureală pe offroad.

Radon nu trimit în România. Au însă cel puțin un distribuitor:

http://development.greenbike.ro/produse/trekking-10.html

 

Dacă nu are de gînd să care laptop, bagaje și alte angarale (cort, haine etc), nu văd rolul portbagajului (aici sunt subiectiv, și am un pitic minimalist în creier, care mă chinuie).

De aia propusesem ceva mai spartan. Ca asta: http://development.greenbike.ro/produse//radon-urban-supreme-2017-4355.html

 

Aici depinde foarte mult de ce.și dorește fiecare, și cum vede viața dindăratul ghidonului.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma bag si eu cu o nedumerire: cel putin 2 sau chiar 3  dintre bicicletele recomandate au titulatura  cuvintele "/roadlite/urban/urban supreme" in nume. Nu o fi si pentru ca destinatia lor e .....urbana? Si mai au si furci fixe de aluminiu. Care nu-s chiar dezirabile pe poteci si drumuri de tara.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca e si ceva marketing in chestia asta. In definitiv, bicicletele de cross asa au fost inventate, din niste cursiere cu cauciucuri mai groase.

Ori, astea pe care le-am dat de exemplu au cauciucuri cu balon 35, frane pe disc... adica ar merge bagate si pe ceva forestiere sau drum de țară.

Dar am zis mai sus că depinde de proporția oraș/offroad, deci obiecțiunea e întrucîtva corectă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ar avea furca de carbon sau macar otel,  s-ar apropia mai mult de ce-si doreste initiatorul topicului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De acord, o furca rigida de aluminiu nu e, in general, tocmai confortabila, si nici sigura pe termen (foarte) lung. Desi depinde si de modul in care e fabricata, am avut o furca Kinesis de cyclocross de aluminiu care era si usurica (650 de grame daca nu ma insel), si surprinzator de confortabila. Dar am avut eu niste pitici pe creier de am inlocuit-o cu una Surly Cross Check din otel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this