Sign in to follow this  
catalin gramada

Alegere gume

Recommended Posts

Salut. As dori va rog o recomandare pentru cauciucuri cursiera. Caut in principal ceva care sa-mi ofere mai multa siguranta si confort la naveta pe jentile pe care le am. (Rigida Nova si DP18 ambele de 18mm). Cauciucurile actuale sunt de 23. Sunt suficient de inguste sa ma puna in cap la rulaj pe dale si destul de alunecoase pe vreme umeda. Basca la 8 bar presiune recomandata merg cu cadru de otel ca pe roti de lemn. Nu ma pricep ce sa aleg sa conteze pentru a-mi imbunatati semnificativ confortul. Va rog sa ma ajutati cu un sfat. Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, poti pana la 32c pe jante de 18, probat de mine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atentie, jantele Rigida DP18 au latimea externa de 18 mm, iar latimea interna e de 13mm (conform Internetului). Rigida Nova le-am gasit in 2 versiuni, una mai veche de 13-622 (cu latime exterioara de 18 mm) si una mai noua in versiune 18-622 (cu latime exterioara de 21 mm). Judecand dupa faptul ca cele 2 jante ale lui @catalin gramada au aceeasi latime masurata, putem presupune ca e versiunea mai veche.

 

Teoretic, conform Sheldon Brown, pe jante 13-622 se pot monta cauciucuri de pana la 25 mm latime, dar din experienta se poate merge si peste valoarea asta maxima teoretica. Daca incap in furca si in cadru niste cauciucuri de 28 mm, poti merge linistit cu ele. Judecand dupa vechimea jantelor si dupa faptul ca e un frameset de otel, presupun ca e un cadru mai vechi, care e posibil sa aiba clesti de frana cu reach de 47-57 mm, deci nu ar trebui sa ai nici o problema cu niste cauciucuri de 28 mm.

 

Niste poze cu tolerantele actuale, cu cauciucurile de 23 mm pe care le ai, ar trebui sa fie suficiente ca sa-ti spunem daca incap sau nu cauciucuri de 28 mm in cadrul/furca actuale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult., 25 sa fie atunci. Dar daca tot e sa merg pe 25 am gasit ceva cauciuc de touring pe sarma in acelasi pret, nemtesc. Marathon de la Schwalbe. Pare mai potrivit pentru aplicatia mea, Nu e chiar ieftineala la 29E bucata dar par bine facute, sper sa ma tina macar un an. Sunt OK ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schwalbe Marathon de 25, esti sigur? Nu stiam ca se mai fabrica in marimi sub 32. Altfel Schwalbe Marathon sunt niste cauciucuri foarte rezistente, dar si destul de grele (in afara de Supreme sau Racer) si in general usor cramponate.

Eu as lua niste Schwalbe One de 28 in locul tau, asta daca intra intr-adevar in cadru si furca. Sunt si ele foarte rezistente, destul de confortabile, si ruleaza bine. Si tot la 30 de euro bucata sunt, in versiunea foldable.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Cat se poate de sigur. Astea le avea omu' spanzurate in magazin:

 

14kfddy.jpg

 

28-urile mi s-au parut imense, daca ar fi intrat, ar fi intrat la limita probabil. Prea mare riscul sa dau banii pe ele

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun, astea de fapt sunt de 28, depinde de "standardul" de masurare, si nu se mai fabrica de ceva vreme, dar e bine ca le-ai mai gasit in vreun stoc. Merita cumparate, ia-le!

Share this post


Link to post
Share on other sites

asa arata Marathonul de 25 pe Rigida Nova 13 mm interior:

 

2zqgf9j.jpg

 

 

 

2ur6rly.jpg

 

 

Are exact 25 mm masurati nemteste la 8 atm. ( imi pare rau, nu am un subler in casa asa ca am facut un sablon)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, asta e din cauza jantelor mai inguste, acum standardul la sosea a devenit 17 mm latime interna, iar astea fiind cauciucuri de trekking ajung sa fie montate chiar si pe jante de 19 mm latime interna.

Dar asta inseamna ca nu vei avea nici o problema de compatibilitate cu bicicleta actuala. Ar fi mers poate si o marime mai mari, dar bune sunt si astea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Nu stiu ce sa zic...sarmele sunt destul de groase, impreuna cu valva abia au incaput in janta. Plus de asta destul de multa munca la montaj, sarmele sunt destul de dure. Au intrat la mana, fara nici o scula, dar am "framantat" o ora la ele...cu 28 nu stiu cum ar fi mers

Share this post


Link to post
Share on other sites

... era sa uit. Taloanele sunt mult mai inalte, a trebuit sa inversez suruburile de reglaj sa pot trage roata spate mai in spate, dar asta-i problema la bicicleta asta indiferent ce pui. trebuie sa dezumfli anvelopa sa bagi/scoti roata, furca spate e foarte scurta, roata sta in cativa mm de tub si cu cauciuc de rutiera cu suruburile de reglaj stranse la max. Acu a trebuit sa le scot si sa le pun in exterior sa compensez ce am pierdut din diferenta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this