majikstone

O saptamana plina in Alpii Francezi

Recommended Posts

Salutare tuturor!

De cateva saptamani am inceput sa-mi fac planurile de umblat hai-hui pentru vara viitoare. Dupa ce in ultimii ani am descoperit treptat muntii Vosgi si Alpii francezi, am decis ca vara asta sa petrec o saptamana intreaga luptandu-ma cu diverse catarari dintr-o regiune a Alpilor pe care nu am explorat-o inca. Inca nu am ales perioada exacta (depinde de programul meu de lucru, dar si de alte evenimente cicliste la care vreau sa particip la inceputul lunii iunie), dar doua posibile perioade pentru expeditie ar fi 16 iunie - 24 iunie, respectiv 7 iulie - 15 iulie, cel mai probabil urmand sa aleg perioada de la sfarsitul lunii iunie. Nu e vorba de cicloturism "in adevaratul sens al cuvantului", pentru ca nu ma voi deplasa cu bagaje dupa mine, ci va fi mai degraba un fel de cantonament montan, cu deplasare cu masina intre diversele puncte de camping de pe traseu.

 

Planul, pe scurt, ar fi urmatorul:


Transport: cu masina din Paris (am loc lejer in masina pentru 2 persoane, 2 biciclete si bagaje pentru o saptamana, posibil si pentru o a treia, dar bagajele vor fi ceva mai inghesuite), respectiv intre diversele locuri de camping de pe traseu

Cazare: in camping, la cort, in 4 localitati diferite (Beaufort - 1 noapte, Bourg-Saint-Maurice - 2 nopti, Saint-Martin d'Entraunes - 2 nopti, Saint-Etienne de Tinée - 3 nopti)

Masa: cum se nimereste, intre mancat "in fata cortului" si mers la terase/restaurante, in functie de context si localizarea magazinelor si restaurantelor din apropiere

Regim de mers: relativ sportiv, dar mai ardeleneste, molcom, cu fainoșag, pauze, facut de poze, admirat natura

 

Mai in detaliu, planul defalcat pe zile ar fi urmatorul la momentul de fata (cu tot cu linkuri catre RideWithGPS):

 

Ziua 1 (S): drum cu masina Paris - Beaufort (~630 km)

Ziua 2 (D): Cormet de Roselend (49 km / 1680 m / 1968m alt. max.) + drum cu masina Beaufort - Bourg-Saint-Maurice (~75 km)

Ziua 3 (L): Col de l'Iseran (94 km / 2550 m / 2760 m alt. max.)

Ziua 4 (M): drum cu masina Bourg-Saint-Maurice - Saint-Martin d'Entraunes via Feissons-sur-Isère, de unde se urca catre Col de la Madeleine (~330 km in total) + Col de la Madeleine (51 km / 1800 m / 1995 m alt. max.)

Ziua 5 (M): Col de la Cayolle + Col des Champs (79 km / 2590 m / 2325m alt. max.)

Ziua 6 (J): drum cu masina Saint-Martin d'Entraunes - Saint-Etienne de Tinée (~85 km) + Col de la Moutière (38 km / 1358 m / 2435m alt. max.)

Ziua 7 (V): Col de la Lombarde (71 km / 1990 m / 2345 m alt. max.)

Ziua 8 (S): Cime de la Bonette (53 km / 1773 m / 2835 m alt. max.)

Ziua 9 (D): drum cu masina Saint-Etienne de Tinée - Paris (~800 km)

 

In total vor fi 7 zile de pedalat, 435 km, respectiv 13700m de ascensiune totala. Daca nu era evident, va fi o tura in care va fi mult de muncit. Partea buna e ca, cu exceptia zilei 4, in care programul va fi destul de strans (implicand probabil plecarea la o ora destul de matinala), in restul zilelor se poate merge practic oricat de lent, avand multe ore de lumina la dispozitie pentru a aborda respectivele trasee. Ritmul de mers cu siguranta nu va fi unul rapid, in special pentru a evita pe cat se poate acumularea oboselii pana la finalul turei. Am pastrat punctul culminant (Cime de la Bonette, cu ai ei peste 2800m altitudine) pentru ultima zi.

 

O parte dintre varfurile abordate (Madeleine, Iseran, Bonette) sunt deja faimoase, in timp ce pe altele le-am descoperit ori multumita lui Mike Cotty si a filmelor geniale de la The Col Collective, ori explorand eu insumi pe Google Street View zona montana. Unul dintre varfurile extrem de putin cunoscute, dar cu un drum care trece printr-o zona fenomenala, e Col de la Moutière, unde se gaseste si una dintre fortificatiile liniei Maginot. Toate traseele sunt asfaltate, unele impecabil, altele intr-o stare mai proasta, dar in mod normal toate sunt abordabile cu o bicicleta de sosea, chiar si echipata cu cauciucuri de 23mm. De asemenea, unele trasee sunt mai izolate decat altele, ceea ce implica inclusiv unele zile in care mancarea si in special apa nu pot fi gasite pe traseu, ci doar la punctul de start (deci trebuie prevazute pentru durata intregii zile de pedalat).

 

La momentul de fata nu am alti tovarasi de tura si foarte probabil voi merge singur, dar am deschis acest topic pentru ca poate-poate se gaseste altcineva interesat sa mi se alature. Cum spuneam, in masina mai am 1-2 locuri (inclusiv pentru biciclete, in interiorul masinii si nu pe suporti externi), iar in cort as mai avea un loc disponibil (desi as prefera sa nu impart cortul decat daca e nevoie, in special in cazul celor care sforaie :P). In principiu singurul aspect organizatoric de care ar trebui sa se ocupe doritorii ar fi transportul pana in Paris (cea mai evidenta solutie fiind cu avionul pana la Beauvais, cu WizzAir sau BlueAir), de restul urmand oricum sa ma ocup eu local (transport cu masina, planificare, rezervari in campinguri, etc.). Pentru cei realmente interesati, pot face si o estimare grosiera a costurilor de cazare si transport, desi aproape sigur costul deplasarii pana la Paris si inapoi cu avionul si cu bicicleta "la pachet" va fi comparabil cu restul costurilor de transport si cazare.


Bineinteles, planul e posibil sa mai sufere mici modificari, iar in functie de starea meteo in saptamana respectiva anumite trasee e posibil sa fie inversate sau, in cazuri extreme, anulate. Si, repet, nici perioada exacta nu e batuta in cuie, dar as zice ca sunt peste 50% sanse ca saptamana cu pricina sa fie cea dintre sambata 16 iunie si duminica 24 iunie.

  • Upvote 8
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@majikstone

 

Foarte tare si felicitari pentru intentie.

 

Te rog, poti sa detaliezi putin referitor la "Cime de la Bonette ... 2835 m alt max"?

Stiu ca altitudinea maxima din Cime de la Bonette este 2802 m, insa nu m-ar mira sa mai fi asflalt francezii ceva prin zona.

In rest, Bonette (atat Col cat si Cime) mi s-a parut doar o urcare de palmares, datorita altitudinii mari la care ajunge. Predomina liniile drepte, cam lipsesc serpentinele iar peisajul mi s-a parut cam monoton.

Sper (cat mai curand) sa pot detalia cu niste poze.

 

Ca sugestie, daca tot ajungi Saint-Etienne de Tinée si esti si cu masina, merita o zi pentru cheile Cians si Daluis (Gorges du Cians si Gorges de Daluis in franceza).

Am vazut doar cheile Cians si mi s-au parut foarte tari, cu pereti de roca rosie, parca eram in Grand Canyon (bineinteles, pastrand proportiile). Gasesti pe Google multe imagini ca sa-ti faci o idee despre ce e vorba.

Sper si aici (cat mai curand) sa pot detalia cu niste poze.

 

Ca sugestie pentru un eventual insotitor, Blue Air are un zbor direct Bucuresti - Lyon. 

 

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Col de la Bonette si Cime de la Bonette sunt 2 puncte diferite. 

 

TdQgkRi.png

 

Altitudinea in Col de la Bonette este, conform Wikipedia, de 2715m, in timp ce altitudinea Cime de la Bonette este de 2802m. Eroarea a fost din partea mea ca m-am luat dupa altitudinile de pe RideWithGPS, iar punctul in care intentionez sa ajung este intr-adevar Cime de la Bonette, la o altitudine de 2802m. Mai exista si un drum care se poate parcurge cu piciorul pana chiar in varful Cime de la Bonette, care are o altitudine de 2860m. Voi vedea la fata locului daca pot ajunge chiar pana acolo sau nu.


Pe mine m-au convins imaginile celor de la The Col Collective sa trec si pe acolo.

 

 

Si tot de la ei, imagini de pe Cormet de Roselend si Col de la Madeleine: 

 

 

 

 

 

  • Upvote 2
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@majikstone interesant și frumos planul tău, mult succes. Dacă nu aveam propriile gânduri cu Franța pentru anul ăsta, probabil că m-aș fi alăturat ție. Poate mai faci și la anul o escapadă de asta. Sper să stăm la un pahar de poveste în Paris toamna asta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@paulrad Mersi, si tie! Ti-am zis, cand treci prin Paris da un semn si ne vedem la o bere (sau, de ce nu, o tura cu bicicleta).

 

Vara anului 2019 nu stiu cum va fi pentru mine, e posibil sa fie una foarte plina pe plan profesional, dar daca imi gasesc timp, probabil voi aborda Pirineii, in care inca nu am reusit sa ajung, in mare parte datorita distantei mai mari fata de Paris. Anul asta mi-am propus sa imi fac de cap destul de mult, facand turul de mai sus, respectiv participand la 2 cyclomontagnarde, Jura si Annecy, in primele 2 weekenduri ale lunii iunie, ambele cu trasee de peste 220 km si 4000m de catarare. Astea vor fi cu siguranta o provocare mai mare decat tura asta de o saptamana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@majikstone

Am rezolvat-o cu altitudinea lui Cime de la Bonette. Insa nu m-ar fi mirat daca s-ar mai fi asfaltat vreun drum pe acolo, chiar daca vorbim despre o altitudine de peste 2800 m.

 

Foarte tari filmele de la The Col Collective. Nu stiam de ei.

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai din ce am vazut pe Google Street View, e asfaltat pana sus, singurul sector neasfaltat fiind poteca de cateva sute de metri care duce pana chiar in varful muntelui (de unde am pus panorama Google). Aia ar fi si imposibil de asfaltat, e foarte ingusta din ce se vede prin poze. Nici nu mi-e clar daca o voi putea urca cu bicicleta pe umar sau va trebui s-o las "la drum" daca vreau sa ajung in varf.

 

Problematic e posibil sa fie si asfaltul de pe catararea spre Col de la Moutière, care se face pe un drum ingust care practic nu duce nicaieri si e posibil sa fie intr-o stare considerabil mai proasta decat cea vizibila pe Google Street View. Imaginile de acolo sunt din septembrie 2008, de atunci e posibil ca asfaltul sa se fi transformat in drum pietruit. Cu toate astea, traseul salbatic si izolat merita, din punctul meu de vedere, orice disconfort pricinuit de starea drumului, iar drumuri pietruite la altitudine pe cauciucuri de 28mm am mai parcurs fara mari emotii. M-au trecut in schimb de multe ori fiori pe sira spinarii doar uitandu-ma la imaginile de pe Google Street View cu respectiva catarare... asa ca nu pot sa zic decat ca abia astept sa ajung pe ea, cu asfalt sau fara.


Altfel, in tura asta vreau sa combin atat punctele de foarte mare altitudine (precum Iseran si Cime de la Bonette, singurele din Franta mai inalte decat Col Agnel, pe care l-am urcat vara asta) cu traseele cu privelisti senzationale. E un mix intre provocare si placere :P sa vedem ce-o sa iasa...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, FlorinCristian said:

Cand vezi cum arata peisajele din cele 3 clipuri, TA si TF par pistol cu apa... asta din punct de vedere al infrastructurii....

 

Cred ca are legatura si cu faptul ca vara drumurile respective nu sunt pline de soferi veniti la un gratar pe marginea drumului, dar si cu faptul ca drumurile care apar in etapele din Turul Frantei sunt asfaltate ceva mai des si mai complet decat TA si TF. Cu toate astea, sunt si destule drumuri de munte care arata mai rau de-atat.

 

De exemplu, Col de la Sarenne, aflat "in prelungirea" Alpe d'Huez, prezent si pe traseul Turului Frantei in cateva randuri, arata ca dupa bombardamente in 2014, cand am trecut eu pe acolo. Iar altele pur si simplu nu au mai fost asfaltate de cam la fel de multa vreme precum Transalpina sau Transfagarasanul, dar traficul auto pe ele e nesemnificativ in cea mai mare parte din an.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

De 4 ani visez sa cutreier Franta pe doua roti....dar ba alta tara, ba obligatii diverse

As fi venit, dar observ un inconvenient: tu vei calari o cursiera, eu, MTB cu roti de 27,5/1,75.....

Sanatate, Razvan

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, senna350 said:

Salut

De 4 ani visez sa cutreier Franta pe doua roti....dar ba alta tara, ba obligatii diverse

As fi venit, dar observ un inconvenient: tu vei calari o cursiera, eu, MTB cu roti de 27,5/1,75.....

Sanatate, Razvan

 

Am mai pedalat noi impreuna pe niste dealuri dintre Cluj si Alba. Tare ma tem ca tu vei fi ala care va astepta dupa mine pe catarari chiar si cu diferenta asta intre biciclete :D 

(eu tot pe la 85 kg ma invart, cursiera mea are cam 10 "echipata complet", iar daca bicicleta pe care o ai acum e mai usoara decat cea de atunci...)

 

Serios, daca doar asta te face sa eziti, eu zic sa te mai gandesti, mai ales ca tu te cateri chiar bine, iar eu nu ma grabesc nicaieri. Turele alea de 80-90 km ma astept sa le fac undeva in 6-7 ore cu tot cu pauze, si daca o sa fie 8 in loc de 7 nu o sa ma supar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte fain planul! Pare destul de bine pus la punct. Te-ai gandit si la niste costuri oarecum estimativ?

 

Eu balesc de ceva timp bun la canalul The Col Collective prezentat de Mike Cotty, ambasador Mavic. Nu mi-am inchipuit ca voi putea vreodata ajunge pe acolo, parea destul de dificil de organizat toate aspectele mentionate de tine. Dar planul tau mi-a dat curaj. Totodata mai am cativa amici care au iesit la ture prin Europa anii ce au trecut si cumva am scapat de frica transportului bicicletei in cutie de carton. Altii inchiriaza la locatie (<20E negociat pe mai multe zile, biciclete chiar foarte bune). Poate ar merge si cu Atlassib, cumva mai simplu si mai ieftin decat cu avionul, chiar mai sigur as spune. Deci se poate :D Iar metoda sportiva, dar ardeleneasca, suna prea bine. Bafta mare! :) 

 

@elucid, uite inca un temerar :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mookyama

 

O tura in Alpi nu este deloc greu de organizat. Trebuie doar sa-ti doresti asta, restul se rezolva de la sine.

 

Nu-i nicio problema sa iei bicicleta cu tine in avion.

Daca nu l-ai citit, poate te ajuta topicul asta:

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@majikstone

Am promis niste detalii care sper sa fie utile pentru o minima documentare.

 

Cime de la Bonette [urcare din Jaussiers]:

Gorges du Cian [coborare dinspre Beuil]:

 

@Mookyama

 

Cum spuneam mai sus, nu-i nimic dificil de organizat o tura in Alpi. In tura din link-urile de mai sus am fost sigur si nu am avut nicio problema.

Asadar, bafta la planificare.
 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, gibonu said:

@majikstone

Am promis niste detalii care sper sa fie utile pentru o minima documentare.

(...)

Asadar, bafta la planificare.

 

Mersi, o sa le citesc in detaliu!


Mica paranteza, eu voi face urcarea (si coborarea) catre Cime de la Bonette din partea cealalta, pe unde tu ai coborat, care aparent e ceva mai spectaculoasa ca peisaje si imi convine oricum mai mult din perspectiva localizarii punctului de start.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi frumos @gibonu Singur nu as avea curaj, dar parca ar merge mai usor, in 2, in 3. Poate chiar mai multi daca sunt cat de cat la acelasi nivel. Altfel, daca e sa purced, cu ceea ce a scris @majikstone, plus materialul de la tine cred ca va fi suficient sa inglobez o expeditie :) 

 

Orientativ, in cati banuti ar duce toata distractia, fara a pune in calcul modalitatea de a ajunge la punctul de pornire (avion, bus, transport bicicleta, etc)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin si cu niste estimari grosiere cu privire la buget:


Cazare: in functie de camping, undeva intre 10-15€ pe noapte per cort, cu tot cu electricitate si loc pentru masina (depinde mult si de camping si de modul in care isi calculeaza tarifele, iar calculul e ceva mai complicat si nu am rabdare sa il fac acum in detaliu). Per total as estima cazarea la maxim 100€ de persoana pentru 7 nopti, cel mai probabil in jur de 80-85€. Costul poate fi evident redus daca se imparte cortul intre mai multe persoane, dar prefer sa dorm singur in cort din motive de confort.

 

Mancare: depinde de ce si unde se consuma. As rotunji in sus bugetul pentru mancare la 20-25€ pe zi, desi probabil ca voi pleca cu anumite provizii de acasa (alune, fructe uscate, batoane de ciocolata, conserve, posibil chiar si bere sau vin), care vor reduce costul total. As estima totusi costul cu mancarea pentru cele 8 zile la 200€ de persoana (desi probabil va fi mai putin, nu cred ca voi manca la terase/restaurante decat in jumatate din zile, poate si mai rar, in functie de localitatea in care ma aflu). Cu economie, provizii si renuntand complet la mancatul la restaurante sau terase, se poate reduce semnificativ costul total.

 

Transport: din Paris, plus deplasarile intre campinguri, se vor aduna undeva in jur de 2000 km. Tinand cont de consumul masinii mele si de pretul benzinei in Franta, costul combustibilului se va ridica la 180-200€, plus inca in jur de 90-100€ pentru taxele de autostrada. Deci pentru transport discutam de 270-300€ impartiti la cate persoane se gasesc in masina. Pentru cine ar veni via Lyon, costul ar fi bineinteles mult mai mic (70€ din taxele de autostrada, respectiv 800 km de condus sunt doar pe segmentul Paris-Lyon si retur).

 

Alte surse de cheltuieli previzibile nu mai vad. Pe la muzee sau alte atractii turistice nu mi-am planificat sa intru. Voi reveni cu un calcul mai detaliat al costurilor de cazare si a taxelor de autostrada ulterior, in momentul in care chiar decid in ce campinguri voi sta si care sunt tarifele exacte practicate de fiecare, dar doar daca sunt persoane realmente interesate. Altfel, per total am discuta momentan de 500-600€ daca merg singur, 350-450€ daca o sa fim 2 persoane, 300-400 daca o sa fim 3 persoane (cu transport din Paris pentru toata lumea). Mult, putin, asta ramane la latitudinea fiecaruia sa decida, filosofia mea e ca prefer sa dau banii astia pe vacante cu bicicleta decat sa-i dau pe upgrade-uri la bicicleta.

  • Upvote 3
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@majikstone  @Mookyama 

Cu cea mai mare placere. Sper sa va ajute, ca minima documentare.

 

@Mookyama

Nu-i nimic curajos in a pleca singur in tura. Depinde doar de cat de mult iti doresti sa faci tura respectiva.

Sau, altfel spus, daca stateam dupa unul sau altul ratam o gramada de ture frumoase.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 minutes ago, gibonu said:

Nu-i nimic curajos in a pleca singur in tura. Depinde doar de cat de mult iti doresti sa faci tura respectiva.

Sau, altfel spus, daca stateam dupa unul sau altul ratam o gramada de ture frumoase.

 

Din punctul meu de vedere, e considerabil mai usor sa iti planifici o tura pe care sa o faci singur. In primul rand mergi unde vrei si faci exact lucrurile pe care le vrei, in al doilea rand nu trebuie sa iti faci griji cu privire la sincronizarea concediilor mai multor persoane simultan, respectiv la evenimente imprevizibile pe plan financiar sau personal. Pe de alta parte, recunosc ca desi e un farmec aparte in senzatia pe care o ai cand te lupti singur cu muntii, sunt foarte multe momente in care ai vrea sa ai macar un partener de tura cu care sa mai stai de povesti si care sa-ti mai distraga atentia de la vant, frig, durere, foame, sete si altele. De bine de rau soselele montane din Franta sunt atat de populate cu ciclisti pe durata verii incat sansele sa gasesti involuntar parteneri punctuali de tura cu care sa mai schimbi cateva vorbe sunt destul de mari, dar depinde si de traseele alese. Vara trecuta pe Izoard erau sute de ciclisti, in schimb pe Col Agnel, care era la o aruncatura de bat si cu siguranta mult mai spectaculos, abia am intalnit cateva zeci.

 

Altfel, cred ca tine si de obisnuinta fiecaruia, eu unul ies aproape mereu singur cu bicicleta, sunt obisnuit cu asta, pana la un punct chiar prefer sa ies singur (in special la antrenamente), dar alti biciclisti sunt mult mai obisnuiti cu iesirile in grup si li se pare ciudat sa pedaleze singuri. Iar cand ies cu alte persoane, nu ma deranjeaza absolut deloc sa merg mai incet decat as putea merge, respectiv sa ma opresc si sa astept dupa alte persoane, in schimb nu suport sa fiu fugarit si presat constant de cei mai antrenati ca mine. Unora li se pare normal si asta, unii au fost invatati ca face parte din "educatia" unui ciclist sa fie fugarit si pus la respect de colegii de tura sau de club mai antrenati ca el. Mie nu, pentru ca nu ies la ture (fie ele de antrenament) ca sa ma intorc mai stresat decat cand am plecat, ci mai relaxat.

  • Upvote 3
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, majikstone said:

Altfel, cred ca tine si de obisnuinta fiecaruia, eu unul ies aproape mereu singur cu bicicleta, sunt obisnuit cu asta, pana la un punct chiar prefer sa ies singur (in special la antrenamente), dar alti biciclisti sunt mult mai obisnuiti cu iesirile in grup si li se pare ciudat sa pedaleze singuri. Iar cand ies cu alte persoane, nu ma deranjeaza absolut deloc sa merg mai incet decat as putea merge, respectiv sa ma opresc si sa astept dupa alte persoane, in schimb nu suport sa fiu fugarit si presat constant de cei mai antrenati ca mine. Unora li se pare normal si asta, unii au fost invatati ca face parte din "educatia" unui ciclist sa fie fugarit si pus la respect de colegii de tura sau de club mai antrenati ca el. Mie nu, pentru ca nu ies la ture (fie ele de antrenament) ca sa ma intorc mai stresat decat cand am plecat, ci mai relaxat.

 

100% de acord. Daca stau bine si ma gandesc peste 80% din ture asa le-am facut pana acum. Dar da, e mai fain in 2-3. Uneori te mai lasi pe branci, insa daca mai e cineva, fie il tragi dupa tine, fie te trage el. Nu ma refer la trena, ci ca spirit de echipa, te mai indarjesti unul pe celalalt si parca trece greul altfel.

 

Insa cand merg cu d-ra, am un usor disconfort in momentul cand trebuie sa o astept...mai mult. Nu pentru ca nu ar putea merge binisor, ci pentru faptul ca nu se antreneaza suficient, desi de obicei trage cam ~ + 70% din ce pot eu :) Se intampla uneori sa ne despartim si sa ne vedem pe parcurs pe urcare. E si tare incapatanata. Sunt mandru de ea ca pedaleaza, dar sa nu ii spuneti, bine? ;)) 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ultimul video de la The Col Collective: Col de l'Iseran dinspre Val d’Isère.

 

  • Upvote 1
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma planul meu initial a fost dat peste cap de niste evenimente neprevazute. In concluzie, cel mai probabil va trebui sa separ tura mea in doua ture mai scurte, respectiv sa las o parte dintre varfuri pentru alta data.

 

Pe de alta parte, asa arata ieri Col de l'Iseran:

 

UAVTaLx.png

  • Upvote 1
  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@majikstone mi-ai dat de lucru. Dacă mai bag 2-3 zile în plus la traseul meu, pot ajunge și pe Col de l'Iseran 🙄

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@paulrad stii tu vorba aia, unde a mers mia merge si suta.

 

 

Eu dupa o prima replanificare voi ajunge probabil pe Iseran, Madeleine, Cormet de Roselend si, bonus, pe Mont Bisanne intre 30 iunie si 2 iulie, in timp ce varfurile pe care aveam de gand sa le abordez pornind din Saint-Etienne de Tinée vor astepta probabil mijlocul lunii august. Va fi mai scumpa distractia asa, dar nu prea am alta varianta. Si cine stie, in functie de cand iti faci tu tura, poate ajungem sa ne intersectam pe undeva in august.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.