FlorinV

Recomandare roata spate pentru utilizare pe home trainer

Recommended Posts

Salut,

Am nevoie de ajutor in alegerea unei roti spate pe care vreau sa o folosesc exclusiv pe home trainer.

(Mi-ar fi mai usor sa schimb roata cu totul decat sa schimb doar cauciucul spate pentru sesiunile de antrenament).

 

Asa ca m-am orientat pe asta

https://www.bike-discount.de/en/buy/dt-swiss-r-24-spline-5-130mm-qr-11s-shimano-rearwheel-502764

dar nu-mi dau seama daca merge cu anvelope de 23mm, pe bike24 sunt mai multe detalii tehnice 

https://www.bike24.de/p1140128.html

 

Sortand crescator dupa pret mai sunt cateva optiuni pe ambele site-uri dar sincer nu stiu dupa ce criterii sa ma uit :)

https://www.bike24.com/1.php?content=7&menu=1000%2C4%2C123%2C30&orderby=2&__qf_form-filter=&pgc[17646]=17655&pgc[17]=76&pgc[20473]=20475

https://www.bike-discount.de/en/shop/road-bike-rear-wheel-510?l=24&o=preis

 

Alte sugestii ? ma intereseza ceva low-cost, pana in 150 euro.

 

Multumesc,

Florin

 

PS: momentan pe bicicleta am Fulcrum Racing Sport, care cred ca sunt sub ce au listat pe cele 2 site-uri dar nici nu simt nevoia unui upgrade.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roata mentionata de catre tine are o latime interna de 18mm deci poti pune lejer gume de 23mm. Ca sfat, cumpara cea mai ieftina roata gasita, nu ai nevoie de nimic wow pentru roata de indoor training.

Dar,  ai considerat si pretul pinioanelor? De asemenea, eu nu sint fan folosit un singur lant cu doua blocuri de pinioane diferite. Apare o uzura anormala pe lant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DT Swiss R24 Spline are interiorul jenții de 18 mm. Pentru jantă de 17 mm, Sheldon Brown recomandă anvelope de 25 mm minim. Cu toate ăstea, știu destui care folosesc anvelope de 23 fără probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Discutam de o roata care va fi utilizata exclusiv pe trainer. In cazul asta nu ai de ce sa iti faci griji cu privire la latimea minima a cauciucurilor, problemele apar in momentul in care te dai pe sosele reale, unde sunt gropi, pietre si borduri, iar acolo un cauciuc prea ingust va insemna intr-adevar ca janta e foarte expusa. Pe trainer nu conteaza.

 

Altfel, sustin si eu ce zice @JDM, cumpara cea mai ieftina roata spate cu butuc pe caseta pe care o gasesti. Oricum o vei folosi o vesnicie, ca de descentrat nu se va descentra, butucul va ramane intact, iar suprafata de franare nu se va uza. Si clar e o idee practica sa ai o roata dedicata pentru trainer, chit ca dupa ce te antrenezi putin nici inlocuitul cauciucurilor nu dureaza mai mult de 10 minute...

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, majikstone said:

Discutam de o roata care va fi utilizata exclusiv pe trainer. In cazul asta nu ai de ce sa iti faci griji cu privire la latimea minima a cauciucurilor, problemele apar in momentul in care te dai pe sosele reale, unde sunt gropi, pietre si borduri, iar acolo un cauciuc prea ingust va insemna intr-adevar ca janta e foarte expusa. Pe trainer nu conteaza.

 

Altfel, sustin si eu ce zice @JDM, cumpara cea mai ieftina roata spate cu butuc pe caseta pe care o gasesti. Oricum o vei folosi o vesnicie, ca de descentrat nu se va descentra, butucul va ramane intact, iar suprafata de franare nu se va uza. Si clar e o idee practica sa ai o roata dedicata pentru trainer, chit ca dupa ce te antrenezi putin nici inlocuitul cauciucurilor nu dureaza mai mult de 10 minute...

 

ms,

asa am sa fac :)

Am deja un set de pionioane 105 cu uzura medie si un set de ultegra r8000 noi, am sa fac rocada si trec pe ultegra pe asfalt si 105 le mut pe roata de trainer.

Cu lantul nu m-am gandit, dar cred ca o sa tin acelasi lant ca ar fi prea mare bataie de cap sa schimb si 2 lanturi, toata ideea era sa fac trecerea rapid de la un setup la altul.

 

Legat de cauciucuri, din pacate la mine dureaza extrem de mult si este relativ stresant sa le schimb pe astea de sezon rece, Schwalbe Marathon, e o adevarata lupta sa-l fac pe fiecare sa intre pe roata, chiar si dupa 2 sezoane de utilizare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut si eu o dilema similara. Pana la urma am cumparat o roata SH de pe siturile de profil, am pus o caseta de pinioane pe care o aveam pe acasa si am rezolvat astfel problema rapid, ieftin si eficient.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recomand un cauciuc de antrenament pentru roata respectiva pe care o vei folosi pe trainer. Poti lua orice roata de pe Dirtbike sau olx, care sa fie in specificatii si potrvit butucul ca numar de viteze pentru marca si caseta folosita. Aici o lista cu cauciucuri pentru trainer, insa un cauciuc Tacx e 25euro si probabil vei observ ca te tine cel putin de 2 ori mai mult decat unul normal, care ar fi pacat sa il strici in casa pe trainer. Spor la pedalat :) 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now