Sign in to follow this  
freetools

Jante mach1 cfx 622x13c

Recommended Posts

La 54lei nu cred ca ai multe alternative la ele oricum. Plus ca 32 sau 36 de spite este usor stupid la o janta de sosea. Cred ca sint jante de trekking dar latimea aia interna de 13mm nu este potrivita pentru gume de trekking.

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

As fi vrut unele de pe rcz+ butuci novatec 24 gauri dar daca nu da nimeni comanda asta e

 

La jantele astea as pune butuci 105 fh-5800

 

Pe fata spitare radiala

Pe spate pe o parte radiala pe aialalta x3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Experienta mea cu roti de sosea este zero, dar 13mm latime interna este foarte putin. Am dubii ca poti pune gume de 25mm pe jantele alea in conditii de siguranta. Banuiesc ca bugetul nu este prea generos asa ca greutatea rotilor va fi undeva pe locul 2-3-4 in topul prioritatilor, dar cu 36 spite plus jantele alea vor iesi grele, estimez undeva pe la 1900grame :(

Te-ai uitat pe bike-discount? Nimic in zona ta de pret?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spitarea radiala pe butuci cu 32 de spite e riscanta din motive legate de cantitatea de material dintre gaurile butucului. Nu e recomandabila decat la butuci cu flanse inalte, plus ca oricum as zice ca dezavantajele depasesc avantajele.

 

Cat despre cei 13 mm latime interna, asta a fost standardul pentru rotile de sosea foarte multi ani de zile. A urmat o perioada in care s-a suprapus cu standardul de 15 mm latime, iar acum cam toate jantele mai de doamne-ajuta de sosea sunt de 17-21 mm. Oficial cred ca 25 mm e latimea maxima de cauciuc pe care o poti monta pe asemenea jante, neoficial am mers cu cauciucuri de 35 mm sau chiar mai late fara probleme.

 

8 minutes ago, JDM said:

Experienta mea cu roti de sosea este zero

 

8 minutes ago, JDM said:

cu 36 spite plus jantele alea vor iesi grele, estimez undeva pe la 1900grame :(

 

1900g pentru un wheelset de sosea e o greutate rezonabila. Nu e avion, dar nici ancora nu e. Daca vrei roti de sub 1800g, indiferent de numarul de spite, cu corpul casetei din otel si nu aluminiu, ai de scos multisor peste 200 de euro din buzunar. Asta ca sa nu mai discutam de limitele de greutate pe care le au respectivele roti, respectiv de faptul ca la cele cu 20-24 de spite in momentul in care ti se rupe/smulge o spita, sansele sa te intorci acasa pe bicicleta sunt cvasi-nule, iar spitele de schimb se gasesc rar spre deloc. Exista inca o logica foarte buna pentru care sa iti construiesti roti cu 32-36 de spite pornind de la niste butuci buni, multa lume inca prefera asta (ca discutam de roti ieftine sau de avioane usoare de 400-500 de euro), iar avantajele unui set de roti construite manual si cu numar mare de spite se vad dincolo de diferenta marginala de greutate.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu pun cu 36 spite

Iau cu 32

 

Vreau sa scot setul de roti la 600 lei.

 

M-am gandit si la

http://www.rczbikeshop.com/default/dt-swiss-rim-700c-r450-disc-24-holes-black-rtr045rps24s101021.html#

 

(Nu gasesc pe nimeni pt comanda)

 

+

https://www.aliexpress.com/item/NOVATEC-A171SB-F172SB-Road-bike-hub-Sealed-bearing-bicycle-hubs-20-24-holes-Red-Black-Aluminum/32512674520.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.daB91G

 

Dar si aici dureaza foarte mult transportul la noi

 

 

Nu stiu nimic de marca asta

 

Mach1 CFX  din ce am gasit real are 484gr  pe cantar

 

Nu vreau roti gata facute.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu imi dau seama daca acel quote legat de experienta mea cu roti de sosea este un fel de stfu.

Dar, cunosc standardele si ce recomanda producatorii. 13mm este un standard din perioada cind pina si gumele de 25mm erau rare. Iar partea cu butucii este so/so. Referitor la handbult vs factory, povestea e lunga si poluam topicul lui freetools si nu e cazul.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, JDM said:

Nu imi dau seama daca acel quote legat de experienta mea cu roti de sosea este un fel de stfu.

 

Am citat inclusiv acea parte pentru a scoate in evidenta faptul ca asteptarile si standardele tale cu privire la rotile de sosea, bazate pe zero experienta directa cu ele, pot fi destul de diferite de "realitatea din teren". Am avut candva jante de 13 mm, am pus pe ele inclusiv cauciucuri de 32-35 mm, n-am avut nici o problema cu ele. Ca la MTB sunt niste criterii de alegere a jantelor care fac ca jantele (mult) mai late sa fie (mult) mai potrivite sunt perfect de acord. Pe sosea nu vad ce problema ar fi sa mergi cu jante de 13 mm latime interna si cauciucuri cu balon de 25-28 mm. Cum s-a mers ani de zile asa se poate merge in continuare. Iar cine chiar vrea performanta si e interesat de castigurile marginale date de un wheelset de 1900g fata de unul de 1800g nu se uita la jante de 10 euro bucata, asta e clar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha sa nu ne certam

 

Merg numai cu anvelope 700x23c  poate cine stie sa gasesc ceva de pomana si foarte bune sa pun de 700x25c  mai mari nici nu ma gandesc

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, freetools said:

Merg numai cu anvelope 700x23c  poate cine stie sa gasesc ceva de pomana si foarte bune sa pun de 700x25c  mai mari nici nu ma gandesc

 

In cazul asta ia linistit jantele alea, n-ai ce probleme sa ai.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this