gibonu

Federatia Franceza de Cicloturism

Recommended Posts

Am plecat de la fotografia de mai jos

 

_XEE0wZ_13Y72FFBRp3hMdPB168B3cTYp1xu3pKnLh5blzNzZItB7iHYuwhAGfPGCV_uWY7XMubvqH67kACrXoGPcLSziD4oRsd35MORtFUmKbYX2okbq11DSUmPKFi9hW8k2Z9lgvl6HCJbUTPUov6_rlADn1la97D1BbYu_fcJ2Of1Cr5O7EJV483YyytIofFRVjit7PND5qfJBLdU1eekBJZKRAx0eI4WJh85lrnvJrtDlJOffB1CVs9TeT72s1vAjmZuD-P808r_WAzyY4XQAzJux6ZdxrTf5irRfc_JtNBozJ4xTGBH4UJNUUh-5wzofjuTNdhYAZs0tl6b-NDVUpExLY147l-SoWL26Ddf5gOD07WObY7C70uhJn4ESKmbLauQkpn-zr_tsJlnBgFRF3xbDPylBO0drm_4RgEql-iD9VseIdjTOIvtaASr0uUUs_WZSbYGWWbZkvuMywqLUirc9dUVZsayeFqPc4uvLlCEMOVqSHSS1ooXRdyVXHSUtqlWPXtkNQpMEFibK_Of-87sBemebihUQMQe8F0YMWlwBqRZA7ZleOnNDCijiKPJQF1y_N8_oW-Yw-bYw-PJfGdZ1L7aHilz6M-Xh0t6wCP4-WP9ZG0zMNYqNHmrpk4DohC-yjQyUIhZgrm9-mI78O3CvFW4=s804-no

 

postata de @majikstone aici: 

Asa am aflat ca in Franta exista o Federatie de Cicloturism: https://ffct.org/

 

De asemenea, de pe site-ul federatie am ajuns aici https://veloenfrance.fr/

 

Sper sa va ajute site-ul de mai sus la documentarea si planificarea viitoarelor ture in Franta.

 

 

  • Upvote 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte buna idee, @gibonu.

 

Daca exista destula "cerere", pot prezenta din cand in cand ce evenimente organizeaza FFCT, ce implica a fi legitimat la ei (inca nu sunt, dar m-a batut gandul si poate anul asta chiar o voi face), respectiv ce se intampla intr-un club de cicloturism la ei. Poate asta le va da idei si ii va motiva pe cei care vor sa organizeze evenimente similare in Romania. Pentru ca in afara de celebrul Paris-Brest-Paris si brevetele premergatoare lui, exista si alte tipuri de evenimente similare organizate la nivel local sau national.

 

In plus, site-urile mentionate de tine sunt intr-adevar foarte utile pentru cine cauta informatii cu privire la ture pe care sa si le planifice in Franta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 2 ore, majikstone said:

Daca exista destula "cerere"

 

Este "cerere". Să ne spui dacă trebuie depusă numai și numai în dosar cu șină :)

Lăsând gluma la o parte - chiar te rog, in măsura timpului disponibil.

  • Upvote 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cererile online se depun la etajul 2, da? :)) 

 

O sa incep sa scriu una-alta atunci :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@majikstone

 

Exista "cerere" si din partea mea.

Mai ales legat de ceea ce presupune legitimarea in cadrul Federatiei Franceze de Cicloturism. Poate ne curenteaza si pe noi civilizatia, mai invatam cate ceva.

Multumesc.

 

P.S. Foarte tare site-ul velofrance.

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 5 ore, majikstone said:

Cererile online se depun la etajul 2, da? :)) 

 

O sa incep sa scriu una-alta atunci :P

 

"Cred ca este o solutie pe care putem sa o rezolvam pe termen scurt in ceea ce priveste acest aspect"

 

P.S. Reflectez la propunerea ta. :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite, in lipsa de timp pentru mai multe detalii (desi in seara asta o sa incep sa scriu una-alta) va dau un link cu castigatorii concursului de fotografii cu tema cicloturistica organizat de FFCT. Tema de anul acesta a fost "Poduri, pasarele si viaducte".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai sa ma intind putin la povesti.

 

Cicloturismul in Franta, prin prisma aspectelor organizate de FFCT (Federatia Franceza de Cicloturism) implica mai multe tipuri de activitati, pe care le voi detalia pe rand cu timpul.

  1. Randonnées (plimbari) - iesiri in grup organizate de cluburile locale de ciclism / cicloturism, cu puncte de control si alimentare pe traseu, la care poate participa oricine. De obicei se propun mai multe lungimi si dificultati ale traseelor (in general cel putin 3).
  2. Brevetele, care implica parcurgerea unor distante prestabilite (si/sau a unor anumite diferente de nivel) in intervale fixe de timp. Aici o subcategorie separata este reprezentata de cyclomontagnarde, in care se pune accent pe diferentele de nivel, iar timpii limita nu sunt la fel de batuti in cuie precum in cazul brevetelor clasice. Si brevetele sunt organizate, in general, tot de cluburile locale de ciclism, desi cred ca cele pe distante foarte mari (500, 1000, 2500 km) sunt organizate de catre mai multe cluburi partenere, din motive logistice.
  3. Activitatile federale, care sunt evenimente organizate la nivel national de catre federatie, cu sprijinul unor cluburi, de obicei pe durata mai multor zile si cu tematici clare. Daca vreti, sunt un fel de "ture cicloturiste" organizate si ghidate, uneori chiar si cu suport logistic (cazare, masa, etc.). Ele pot avea de exemplu ca tema descoperirea unui masiv montan sau a unei regiuni cu un specific turistic clar, iar participantii nu trebuie sa-si bata capul cu organizarea.
  4. Sprijin, informatii si baze de date pentru organizarea turelor de cicloturism in sensul inteles in general in Romania (adica de bike touring), si anume ture de mai multe zile, cu bagaje transportate pe bicicleta sau credit-card touring, avand ca scop nu atat performantele sportive sau socializarea cu alti ciclisti cat aspectul turistic al traseului. As zice ca in Romania (sau cel putin pe forumul ciclism.ro) cam asta este singura definitie pe care o avem pentru cicloturism.

 

Cluburile locale sunt multe. Foarte multe. As zice ca, cel putin in Île-de-France (departamentele din jurul Parisului), sunt cateva sute de cluburi de ciclism si cicloturism pe o raza de 50 km in jurul kilometrului zero al Parisului. Doar in departamentul in care locuiesc eu sunt in total 66 de cluburi afiliate FFCT, unele cu specific de sosea, altele doar de MTB, unele mai mici, altele mai mari. In restul Frantei sunt ceva mai rarefiate, desi nu exista departament fara macar cateva cluburi de acest gen. Numarul membrilor fiecarui club e destul de restrans (discutam de 10-20 de persoane, poate mai multe in cazul cluburilor mai mari), iar activitatile organizate de un club sunt, in general, iesiri saptamanale (fie ele de sosea sau MTB), impreuna cu membrii clubului, iar de 2-3 ori pe an, in functie de bugetul clubului si de disponibilitatea membrilor, ture organizate cu suport logistic (categoria 1 de evenimente) si/sau brevete (categoria 2 de evenimente). In general, o buna parte a membrilor acestor cluburi sunt trecuti de prima tinerete, iar unii sunt chiar bine trecuti de 60-70 de ani.

Experienta mea directa de pana acum a fost cu cateva randonnées, pe distante de 80-160 km, in jurul Parisului, respectiv cu cateva participari la cyclomontagnarde (de 2 ori in Vosgi si o data in Burgundia, de fiecare data alegand al doilea cel mai dificil traseu din lista de optiuni). Anul acesta intentionez sa fac 2 ciclomontagnarde in versiunea lor cea mai dificila (200+ km, 4000+ m de ascensiune, o singura zi), una in masivul Jura iar cealalta in jurul orasului Annecy, urmand sa obtin si niste brevete in acest sens (pentru traseele mai usoare nu se ofera brevete). Voi detalia organizarea lor ulterior si pot reveni si cu scurte descrieri ale experientei mele la cyclomontagnardele la care am participat (care practic sunt o varianta non-competitiva a ciclosportivelor la care au participat la un moment dat actuali si fosti forumisti).

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Despre randonnées 

 

Cluburile afiliate FFCT, multe si relativ marunte (ca bugete si numar de membri), organizeaza din cand in cand asa-numitele randonnées, adica iesiri organizate la care poate participa oricine, membru al clubului sau nu, anuntate pe pagina FFCT (unde se pot cauta diferitele evenimente organizate in fiecare regiune, departament, etc.). Ele sunt similare brevetelor, dar mai scurte si fara constrangeri atat de drastice cu privire la timpul de finalizare al traseului. Nu exista nici un fel de cronometrare, clasament sau arbitraj, fiecare fiind liber sa faca ce doreste si cum doreste.

 

Organizarea lor implica mai multe aspecte:

  • cam 3 variante de traseu (de la 40-50 km pentru incepatori la 100-150 km sau chiar mai mult, in functie si de perioada anului)
  • puncte de control si alimentare la start/finish si pe traseu (plasate, in medie, cam o data la 30-40 de kilometri)
  • foaie de parcurs, care contine o harta a traseului si o lista detaliata cu toate localitatile prin care se trece, intersectiile semnificative, distantele intermediare, diferentele de nivel, respectiv localizarea punctelor de control si alimentare
  • un numar de voluntari, membri ai clubului in general, rude sau prieteni de-ai lor, care asigura buna desfasurare a evenimentului
  • in general semnalizare cu sageti montate pe stalpii panourilor rutiere sau, mai rar, cu spray de vopsea pe sol, pentru a indica pe unde trece traseul, in punctele critice, care sa permita oricui, indiferent de gradul de cunoastere al zonei si de faptul ca are la el GPS sau nu sa parcurga traseul in conditii optime

Fiecare club organizeaza maxim doua-trei astfel de evenimente anual, in general unul singur, dar cum foarte multe cluburi organizeaza macar un astfel de eveniment, numarul lor total e surprinzator de mare si permite oricui sa gaseasca, macar o data la cateva saptamani, un astfel de eveniment in apropierea casei. Ele se desfasoara in general duminica (unele dintre ele desfasurandu-se si sambata, dar mai rar, iar altele pe durata ambelor zile, atat cu trasee de sosea, cat si de MTB), cu start foarte matinal (undeva in intervalul 7-9 dimineata). Startul nu e grupat, practic fiecare participant vine la punctul de start, se inscrie, plateste taxa de participare, iar apoi pleaca la drum cand binevoieste. Exista, bineinteles, o ora limita pentru finish (respectiv si pentru inchiderea punctelor de control si alimentare), dar marjele sunt destul de generoase, asa ca chiar si cu un start mai tardiv fata de ora "de deschidere", traseul poate fi terminat in timp util. Startul matinal, desi extrem de enervant pentru cineva care uraste sa se trezeasca devreme, cu atat mai putin duminica, e preluat direct din "traditia" brevetelor pe distante lungi, unde din motive tehnice e necesara plecarea pe traseu la o ora cat mai matinala.

Ca veni vorba de taxa de participare, ea variaza in functie de lungimea traseului si numarul de puncte de alimentare, iar pentru persoanele afiliate la FFCT tarifele sunt mai mici. Ca cifre, discutam de 3-4 euro pentru membrii FFCT, respectiv de 5-6 euro pentru cei fara licenta in cazul traseelor lungi (~100 km sau mai mult). Acesti bani acopera intr-o anumita masura costul alimentelor si lichidelor de la punctele de alimentare, respectiv de la final, desi estimativ as zice ca si cluburile organizatoare contribuie financiar si ca taxele de participare nu acopera complet costurile organizarii unui astfel de eveniment. Oricum, suma este modica, in special pentru cei afiliati la FFCT, si chiar si participarea saptamanala la astfel de evenimente e departe de a face o gaura in bugetul participantilor.

 

La punctele de alimentare se gasesc in general fructe uscate, ciocolata, branza, mezeluri uscate si afumate, respectiv diverse bauturi cu zahar (Coca-Cola sau sucuri pe baza de sirop de fructe), de multe ori si cafea sau ceai si, bineinteles, apa. In general proviziile sunt suficiente, o singura data am patit ca la ultimul punct de alimentare pe la care am trecut sa nu mai gasesc mare lucru, dar ajunsesem destul de tarziu la el si ma asteptam sa fie aproape "pustiu". Din acest motiv, nu ma bazez niciodata 100% pe punctele de alimentare si imi iau cu mine 1-2 batoane Snickers, pe care le pastrez pentru situatii de urgenta.

 

Pana acum am participat la 4 astfel de evenimente (3 anul trecut, 1 anul acesta), pe distante intre 80 si 160 km, si de fiecare data a fost o experienta placuta si interesanta, unde am avut ocazia sa mai pedalez impreuna cu alti ciclisti si sa vad putin care e "nivelul" in randul amatorilor din zona. In general au fost trasee din apropierea casei, pe care le cunosteam intr-o buna masura, dar am descoperit si trasee noi si interesante. Participantii sunt, intr-o buna masura, trecuti de prima tinerete si departe de a dobori recorduri pe Strava, desi exista tot timpul si un anumit numar de soselisti veniti pentru fugareala, desi nu exista nici un fel de clasament, cronometraj sau premii. Am mai avut cateva tentative de participare, dar la care am renuntat ori din cauza conditiilor meteo nu tocmai prielnice, ori a faptului ca, trezindu-ma la 6 dimineata pentru a pleca la tura, ma simteam complet incapabil de a imi misca fundul din casa.

Duminica asta se anunta 4 grade si vant de 30-40 km/h, asa ca ramane de vazut daca voi lenevi sau voi pedala 90 km :P 

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha.
Ce scrii tu acilea e o palmă faină pă obrazu' gros al avepeilor. :D
Nais.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, MaC® said:

Ha.
Ce scrii tu acilea e o palmă faină pă obrazu' gros al avepeilor. :D
Nais.

 

Alte bordeie, alte obiceie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Despre cyclomontagnarde

 

Cyclomontagnardele sunt niste evenimente organizate, intr-un format similar cu randonnéele (plimbarile, in traducere directa) prezentate anterior, dar cu specific montan si pe distante considerabil mai mari. In fiecare an se organizeaza, in general, cel putin 4 asemenea evenimente, cu o periodicitate de 2 ani (adica un anumit traseu dintr-o anumita regiune se poate parcurge o data la doi ani, in timp ce in anul urmator vor fi alte optiuni de trasee). Ca organizare sunt aproape similare cu plimbarile:

  • puncte de alimentare si control
  • foaie de parcurs care trebuie stampilata pe traseu
  • taxa de participare (de data asta ceva mai mare, poate ajunge undeva la 30 €, in functie de lungimea traseului ales, ceea ce e justificat de logistica mai complexa, numarul mai mare de puncte de alimentare si in special de participanti)
  • in general nu exista cronometrare, desi la primul astfel de eveniment la care am participat (Cyclomontagnarde des Vosges, editia 2016) a fost oferita si cronometrare si tracking live al trecerii pe la diversele puncte de control de pe traseu
  • traseu marcat cu sageti (si bineinteles, furnizat inainte si in format electronic, pe site-ul organizatorilor)

Fiecare astfel de eveniment propune in general, 3 sau 4 trasee de lungimi si denivelari diferite:

  • traseul cel mai lung, cu peste 4000m diferenta de nivel si peste 200 km lungime
    • optiunea Randonneur: traseul se parcurge intr-o singura zi (duminica), cu plecare extrem de matinala (start in general intre 04:00 si 07:00 dimineata)
    • optiunea Touriste: traseul se parcurge in 2 zile (sambata si duminica), intre ele fiind prevazuta o noapte de cazare la hotel/pensiuni/internate, iar repartitia distantei si orele de plecare fiind adaptate in consecinta
  • un traseu intermediar, cu in jur de 3000m diferenta de nivel si undeva la 100-150 km lungime, care acopera o mare parte dintre catararile esentiale; aceasta poate fi parcurs doar intr-o singura zi (duminica), dar cu orar de plecare decalat fata de cel al traseului lung (in general intre 07:00 si 10:00 dimineata)
  • unul sau doua trasee pentru incepatori, cu 1000-2000m diferenta de nivel si lungime de 50-100 km, cu start similar cu traseul intermediar

Cum spuneam, taxele de participare variaza in functie de lungimea traseului (20-30 € plus costurile cazarii in cazul optiunii Touriste pentru traseul lung, ~10€ pentru traseul scurt).

 

In anul 2017 au fost organizate nu mai putin de 7 astfel de cyclomontagnarde, 3 in Alpi, 2 in Pirinei, una in Vosgi si una in Burgundia. Anul acesta se vor organiza 4 astfel de evenimente, unul in masivul Jura, altul langa Annecy (in Alpi), unul in Vosgi (trasee identice cu cele de acum 2 ani) si altul in Pirinei, mai exact Luchon/Bayonne (un eveniment special, care are loc o data la 4 ani, si al carui traseu principal are 320 km lungime si 5250 m de diferenta de nivel). Initial se mai dorea organizarea inca unei cyclomontagnarde in Auvergne (in Masivul Central), dar a fost anulata din cauza lipsei de voluntari.

 

Dincolo de provocarile pe care le reprezinta in sine aceste trasee, Federatia Franceza de Cicloturism ofera doua tipuri de brevete pe baza participarii la astfel de evenimente. Primul astfel de brevet este BCMF (Brevet Cyclo-Montagnard Français), acordat in cazul participarii la 5 cyclomontagnarde diferite (in varianta lunga de traseu) in 5 masive montane diferite (Alpi, Jura, Masivul Central, Pirinei si Vosgi). Celalalt brevet este BCCF (Brevet des Cimes Françaises - Brevetul Varfurilor Franceze), acordat dupa parcurgerea a doua super-montagnardes, de peste 250 km lungime si peste 5000 m ascensiune, una in Pirinei (Luchon/Bayonne) si cealalta in Alpi (BRA - Brevet de Randonneur des Alpes). Ambele brevete sunt acordate doar membrilor FFCT.

 

Eu am participat pana acum la:

Iar anul asta m-am inscris la:

Momentan (pe 28 martie) sunt 356 de participanti inscrisi la Cyclomontagnarde du Jura, dintre care 23 la categoria mea, in timp ce la Cyclomontagnarde d'Annecy sunt inscrise 532 de persoane, dintre care 21 la categoria mea. Va fi cel putin o provocare sa leg cele doua ture in 2 weekenduri consecutive tinand cont de categoria de greutate din care fac parte atat eu, cat si bicicleta mea :D In schimb, bazandu-ma pe experienta de anul trecut (si in special pe cum ma simteam la sfarsitul traseului de 150 km si 3000m de ascensiune), cred ca va fi fezabil cat timp conditiile meteo nu sunt catastrofale.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faine detalii...sunt o bună sursă de inspirație.

Mulțumim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, diorgulescu said:

Faine detalii...sunt o bună sursă de inspirație.

Mulțumim.

 

Cu placere!


Sincer, mi-ar placea sa se organizeze si in Romania evenimente de genul asta, atat doar ca din pacate la noi ciclismul de sosea nu e nici pe departe la fel de popular precum in Franta. Ca trasee similare s-ar putea organiza linistit si la noi, inclusiv o bucla pe Transfagarasan + Transalpina care sa evite drumurile circulate si care sa rivalizeze fara nici o problema cu Luchon/Bayonne. Sau ceva similar prin Apuseni, si cu siguranta si prin Moldova s-ar gasi rute pentru evenimente similare. Daca vreodata ii vin cuiva idei de genul asta (in afara de @iacobdoc, ale carui intentii si obiective le cunosc deja :P), va stau la dispozitie cu orice informatii doriti. 


Ah, si in caz ca nu era clar, un aspect esential e ca in general traseele respective (ca e vorba de brevete, plimbari sau ciclomontagnarde) sunt desenate cam exclusiv pe sosele (foarte) putin circulate, chiar daca pe anumite sectoare calitatea asfaltului lasa de dorit. Asta in contextul in care o majoritate covarsitoare a bicicletelor participantilor sunt cursiere pursange, cu cauciucuri de 23-25 mm. Spun asta pentru ca, din ce am inteles, traseele de brevete alese in Romania de catre cei de la Adevaratii Veloprieteni prioritizeaza mai mult calitatea asfaltului decat siguranta ciclistilor. Ceea ce mi se pare destul de periculos, mai ales tinand cont de lipsa de civilizatie si de respect fata de biciclisti a soferilor romani in comparatie cu cei francezi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma, cine stie, poate-poate le dau altora idei :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.