popez

Despre marimi - ghidonul

Recommended Posts

pt. cursiere:

Exista ceva masuratori/siteuri care te pot ajuta in alegerea unui ghidon de marimea potrivita? La vanzare sunt de la 40 la 46 cm cu increment de 2cm. cum aflu care imi este potrivit?

Faza cu: "sa fie cat latimea umerilor" nu e corecta pt sosea, poate se aplica la mtb. E posibil sa nu se aplice nici acolo, nu stiu, de aceea intreb.

Asadar cum se alege un ghidon de cursiera, cum se alege un ghidon de mtb?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mie de exemplu mi se pare putin cam lat ghidonul la MTB (580 mm). cam toate ghidoanele flatbar de pe piata (riserele nu-mi plac) sunt de 58 cm latime. oare e vreo problema daca tai vreo 2 cm din el pe fiecare parte (evident, cu multa grija)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e nici o problema daca tai. Sunt doua aspecte de care trebuie tinut cont, insa:

1. Bicicleta devine mai "nervoasa", mai important pentru un MTB pentru ca mergi pe teren denivelat si pur si simplu devine mai greu sa tii ghidonul drept (bratul fortei devine mai mic, deci trebuie sa aplici o forta mai mare ca sa obtii acelasi efect).

2. Dupa cum a spus si Trevizes, la un moment dat capacitatea de respiratie ti se reduce. Aici bineinteles ca e in functie de fizicul tau. La MTB unii prefera chiar ghidoanele de peste 600mm pe considerentul asta, pentru a respira mai usor cand se depune efort maxim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de ce sa nu fie corecta faza cu "latimea umerilor"?

Eu am auzit ca de fapt nu asta conteaza cel mai mult. E in primul rand o chestie "de gust".

Cum ziceai si tu: unii prefera mai ingust pentru a fi mai aerodinamici, iar altii prefera mai lat pentru a "respira" mai usor. Fiecare cu gusturile lui... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

de ce sa nu fie corecta faza cu "latimea umerilor"?

Daca ghidonul e mai putin lat decat aceasta dimensiune esti inconfortabil, "strangi din umeri", capacitatea de respiratie iti e afectata.

Daca este un pic mai lat, pierzi la "aerodinamicitate".

La mtb, nu cred ca se personalizeaza asa mult aceasta dimensiune a ghidonului.

@Trevises. Masurat "la zid" (cu spatele la tocul usii asa cum ne masuram cand eram prunci) am 48 pe exterior si un 43 aproximat la linia articulatiei. Nu am gasit coarne de cursiera de 48, poate nu am cautat destul.

Catre unde ma indrept?

Edited by popez

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mtb latimea ghidonului e direct proportionala cu manevrabilitatea bicicletei. Sunt la vanzare ghidoane de 77 cm :eek: pt downhill. Personal am ghidoane de mtb intre 66 (pt xc) si 70 (pt AM/DH). Un ghidon mai lung te face sa te simti mai in control. Foloseam "in tinerete" ghidoane flat sub 60 de cm dar nu m-as mai intoarce niciodata la ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu nu prea fac mtb extrem... folosesc mtb-ul cam pentru ce ar fi folosit un cyclocross (adica sosea + offroad usor). voiam cyc, doar ca n-am avut buget pentru asa ceva, iar un MTB bunicel era mai ieftin... de-aia, pentru mine nu e o problema manevrabilitatea, pentru ca nu ma confrunt cu zone in care e nevoie de un control extraordinar de ferm al ghidonului... si asa, cei 58 cm pe care ii are ghidonul meu mi se par doar un piiiiiic prea mult (as mai taia cam 2-4 cm din el, atat)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ghidoanele flat, pipa pusa cu unghi negativ, aduc centrul de greutate mai in fata si te ajuta in portiunile de catarare foarte abrupta sa ti roata fata pe sol. Dar cum de obicei in portiunile alea "bagi" cu 5-6 km/h merita poate sa te dai jos si sa impingi cu 4-5 km/h. Si atunci iti poti permite un ghidon cu rizer mic de 1,5-2 cm si la XC si vei simti diferenta pe coborare. Daca esti profi si te tine orice catarare in sa, merita ghidon flat si eventual si pipa negativa.

Mai exista un aspect cu ghidonul flat si pipa negativa. Aerodinamica. Dar la trasee de maraton de la 45 km in sus apreciezi mai mult o pozitie mai comoda dar cu "vantul in piept" decat sa stai aero dar chinuit. Plus ca sunt putine zone de rulaj la viteze unde aerodinamica sa faca diferenta cum e cazul pe sosea. Asa ca...in final ramane optiunea fiecaruia pt ca...nu variabilele variaza - constantele nu-s constante :D

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pacuse bine spus!

Eu am instalat riser bars asta toamna pentru prima oara, pana acum am folosit numai flat. Mai mult control si iarna. He he... cu trecerea anilor parca corpul cere alta pozitie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru cursieristi:

La propriul tau corp masori pe linia articulatiilor ... din fata sau spate ar trebui sa fie cam la fel. Nu masori "muschii". La ghidon masori pe axul tijelor curbate, dar de regula exista cifra scrisa de producator.

Vad ca aici indica altceva ---> L.E.- de fapt indica ce zice Trevizes

Imagine postată

NU MAI SUNT! (sunt nelamurit, niciodata nu o sa pot trage peste umeri un drop bar de 46:confused: )

SCUZZEEEE!!! Cu o secunda mai tarziu decat trebuia am vazut ca isi baga coarnele sub brat deci e OK ce zice Trevizes. Ai dreptate, m-am lamurit. Articulatia e pe aceeasi linie cu coarnele.

Imaginea tot e potrivita pt ca lamureste lucrurile...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si-a pus cineva ghidon de cursiera la MTB ? Adica cel cu coarne la un MTB ... Stiu ca ar arata cam ciudat , dar ma gandesc ca pentru sosea nu am nevoie de altceva pentru a schimba pozitia in sa .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai ai nevoie si de altceva: posibil alta pipa, clar alte schimbatoare si manete de frana (eventual dual-controls), probabil cabluri si camasi..

Nu-i chiar o conversie tzaca-paca, iar diametrul ghidonului drop-bar e mai mare decat cel de flat-bar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now