yo6ial

Repararea unui butuc motor...

Recommended Posts

Am găsit un subiect similar dar nu cred că e cazul să poluez acolo cu întrebările astea.  

 

Am luat la mâna a doua un motor pentru faţă. toate bune şi frumoase, chilipir şi evident e bulibăşit... Alunecă angrenajul, nu pare să fie ceva roţi dinţate rupte dar pare că e ambreiajul defect. Mă gândeam că-l desfac şi dacă nu merge să repar ambreiajul, îl fixez definitiv cu nituri şi o să funcţioneze şi ca (re)generator. 

Da... eram convins că are o construcţie similară Bafang-urilor şi a alor motoare similare dar m-am înţepat de toată frumuseţea. 

Nu are angrenaj planetar cu roţi dinţate ci cu role presoare (netede) iar inelul exterior, ieşirea, e rupt. 

https://photos.app.goo.gl/2K3DCmd8kflM8Jx43

Se poate observa crăpătura în partea de sus a inelului. 

Să încerc să-l sudez? Un pic debitat pe exterior să fac un ”V” în material, sudat cu electrod că la altceva n-am acces (şi nici măcar nu-l sudez eu)? 

E oţel călit şi va trebui să-l re-tratez termic, probabil 4 ore la 100-120 de grade după sudură...

 

Mi-ar place să-l înlocuiesc complet cu unul nou/2nd dar... parcă văru Gogu n-a văzut aşa ceva de când e el.  

Nici eu nu-mi imaginam motoraşe din astea inrunner.... toate, geared şi gearless pe care le-am văzut erau outrunner. 

Ştie cineva de unde pot face rost de inelul sau inel+role?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine... chiar nu cred că ăla de pe eBay o să conţină un angrenaj pe care să-l pot muta în butucul meu :D

 

Mai caut după Koyo Ring Rollers.... 

Dacă nu, pun băţul pe el. Iese ce iese... :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

De obicei motoarele în butuc sunt outrunner pentru că firele de alimentare trec prin ax și partea electrică nu se învârte. Al tău cum se alimentează, are perii?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu inteleg ce vrei sa faci cu el. Ala pare un motor cu un sistem de demultiplicare x100. Asta inseamna cuplu foarte mare si turatie foarte mica. Considerind ca este partea de multiplicare este friction based si nu gear based, probabil mai mult de ventilator nu scoti din el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aşa ştiam şi eu. Că-s outrunnere... până la ăsta. Ca să nu mai zic că a trebut să-l bobinez într-o jantă ca să-l pot desface. 

 

@JDM: este un motor de bicicletă, pentru roata din faţă nu ceva scos din cutia cu mortăciuni :P

 https://photos.app.goo.gl/ppOOv4cIDej1TAxA2 

https://photos.app.goo.gl/sdhQhp4HnNXoikQL2

 

În prezent, cu inelul ăla crăpat, trage destul să mişte bicicleta fără biciclist, pe teren drept. 

La 6s (~22V) pot să-l ţin cu mâna şi nu trage mai mult de juma de amper... 

 

Mi-a veni o idee... după ce-l sudez, bobinez vreo două-trei ture de bandă de oţel-arc şi o ţintuiesc cu un punct de sudură, să ţină presiunea pe el... mmm.... 

 

 

Tocmai am realizat că n-am suflat o vorbă de faptul că e model Ansmann 120WSX :">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okidoki, acum inteleg. Din postul initial nu am inteles ca ar fi un motor de bicicleta si am crezut ca este identic cu cel din linkul lui otsdr.

Poti ignora comentariul meu cu multiplicarea in cazul asta :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, să revin cu finalizarea thread-ului: 

Sudura a picat repede pentru că am înţeles de la cei mai înţelepţi ca mine că o să se strâmbe după sudură. Fapt inacceptabil pentru că e ca un rulment, orice aberaţie duce la nefuncţionare sau uzura rapidă a celorlalte componente (role, ax) 

Am bobinat eu chiar sfoară de kevlar impregnată cu epoxi bun şi mergea cu 10% mai bine decât crăpat :D

 

Am rezolvat-o achiziţionând un inel de la nanoelectricbikes.co.uk. După un şir lung de email-uri, a fost 20 de lire şi 10 transportul. Pe moment motoraşul trage ca mama focului şi am observat că la ce mă interesa pe mine cel mai tare, nu-mi trebuie nici 150W în el. (4-5km/h la deal pe poteci de munte)

Dar i-am dat şi 1000 şi după ce l-am desfăcut pentru o inspecţie la 50km de suferinţă, bobinele arată perfect fără urme de supraîncălzire. 

 

În sfârşit am o bicicletă 2WD :D  

 

Dar prevăd că în viitor o să crape şi inelul ăsta aşa că acum caut să mă informez cu privire la costurile şi unde să-mi fac un set sau două de transmisii planetare la comandă. Bănuiesc că ar merge chiar şi din aluminiu dat fiind că multe motoare de genul ăsta au planetele de plastic (cu oţel ca upgrade) Aş scăpa de 300gr ca popa. 

Deja am ochit o firmă în apropierea mea şi o să-i mai pistonez cu întrebări săptămâna viitoare. Mesageria de pe site-ul lor probabil e de ochii lumii... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update: încă n-o crăpat și a acumulat și kilometri și abuz fizic. Iarnă-vară, asfalt-poteci și arătură. 

Am noroc...

Îl folosesc la 350w max acum după ce am constatat că la demaraje agresive alunecă rolele și iese șpanul din el... 

8A la 48V este arhi-suficient. Bag kilowattul în cel din spate, în schimb și văd că suportă și el și nu suferă.

După toți anii ăștia: recomand :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!

Cum ai desfacut butucul sa te uiti la motor?

Am unul la fel si deodata nu mai are vlaga. Desi a fost nou, pe bicicleta, din fabrica. Au trecut vreo 4-5ani...

Ansmann 120SWX - s si w inversate...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Întâi trebuie desfăcute piulițele și șaibele de pe ax. 

Am făcut o unealtă, în felul următor:

O placă de aluminiu (merge și fier, oțel, mai subțire) lungă de circa 30cm, lată de cam 10cm și 1cm grosime, găurită în mijloc să încapă axul și lăcașul rulmentului, circa 30mm plus 4 găuri de 5mm în dreptul a 4 din 6 găuri ale șuruburilor ce fixează ambreiajul de capacul motorului. 

Am desfăcut patru șuruburi și am lăsat două. Am montat placa de aluminiu pe capac cu alte patru suruburi mai lungi și șaibe generoase astfel încât să stea drept și ferm, fără spațiu între placă și capac.

Filetul capacului este normal și se va desface, ajutat de câteva lovituri de ciocan, date în unealtă, în sens invers acelor de ceas. 

 

După ce a început să se desfacă, 1-2 ture, demontez scula și desfac ultimile două șuruburi ce țin ambreiajul și continui dezșurubarea capacului cu mâna. 

 

La reasamblare, trebuie așezat abreiajul în lăcașele de pe inelul de cuplaj, are două știfturi de 3mm, apoi înfiletat capacul cu mâna. Când a ajuns aproape de capăt, puse două șuruburi să-l țină aliniat și strâns un pic cu scula menționată. Demonat scula și strâns definitiv cu toate șuruburile originale. Strângerea finală e automată ca la vechile pinioane cu filet. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.