black rider

Nelamuriri transmisie cursiera 2x11

Recommended Posts

7 minutes ago, freetools said:

la 11viteze exista schimbator de mtb compatibil cu manetee de cursiera?

 

La SRAM da, poti combina manete 2x11 de sosea cu schimbatoarele spate pe 10 viteze de MTB. Altfel exista varianta RoadLink sau noile schimbatoare spate R7000 / R8000.


Ce caseta vrei sa montezi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum una de 11-28

 

Pe viitor nu stiu, dar nu cred ca voi pune una mai mare de 11-30T dar na, nu se stie niciodata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, garantat, ce vezi tu acolo e adaptarea unui sistem folosit de mai multi ani la schimbatoarele lor de MTB. Functioneaza si se monteaza exact ca orice alt schimbator spate, cu mentiunea ca punctul de pivotare e in jurul surubului de mai jos (cel de sus avand doar rolul de fixare pe urechea cadrului).

Share this post


Link to post
Share on other sites

pana acum am luat pinioanele si schimbatorul

 

Astept sa vina manetele cu lantul si ma pun pe montat

Share this post


Link to post
Share on other sites

gata au venit manetele

Am cautat manualul pe net si daca asa arata in poze asa am pus capetele de la camasa

https://postimg.cc/image/49ei6bm2p/

 

voi ati folosit capetele de plastic sau ceva mai de calitate din alumniu?

 

Parca lantul Sram PC1130 nu e directional, nu conteaza cum se monteaza, sau nu vad eu semn pe el?

 

 

Am montat tot, mi-a luat ceva timp la manete pt ca am refolosit ghidolina fiind destul de noua, nu am vreut sa iau alta

 

Maine o sa reglez schimbatoarele si o sa dau jos pinioanele si sa pilesc un pic la ele sa bag niste capse de tapiterie la butuc sa nu stric caseta ca este din aluminiu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

am dat de o problema

 

Daca schimbatorul de spate l-am reglat imediat  pe fata nu urca lantul

 

Angrenajul e de 10v un angrenaj 105

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe la urma l-am reglat. A trebuit tensionat mult cablul de la reglajul de pe cadru.

Cred că va trebui sa caut un reglaj de pus pe cămașă

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai barrel adjuster pe cadru nu ai nevoie de inca unul pe camasa.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adică: cu o mână ții deraiorul tensionat, cu una tragi de cablu și cu cealaltă strângi șurubul. Simplu.

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai stii cati dintre noi ne-am dori 3 maini, mai ales sa nu fie toate stangi :P 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/12/2018 at 9:30 PM, greaper said:

@freetools

 

Ps2: eu mi-am luat sram pc1110 cu 9,95e ca sa schimb actualul ultegra de pe cursiera care e pe duca. O fi bine? Nu stiu...o sa vad. 

 

 

sa revii cu niste pareri de lantul asta, fiind cel mai ieftin parca as lua cateva sa am in casa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi puteti recomanda un lant de calitate pentru 11 viteze? Am avut surpriza sa descoper recent ca lantul cu care a venit cursiera (KMC X11 EL) a ajuns la uzura de 0,5 % in aproximativ 1200 de km (cu toate ca a fost curatat, uns periodic, nu am schimbat in forta etc) ceea ce mi se pare cel putin ciudat.Prin urmare as vrea un lant care sa tina macar vreo 2000 de km in conditiile unei folosiri normale si ale unei intretineri adecvate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu 0.5 vine din fabrică, e ca nou; cât te aștepți să te țină un lanț?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lantul a mai fost verificat cu urma cu cateva saptamani ( cand avea deja facuti cel putin 800-900 de km) si lera nu intra la 0,5% deci in mod logic lantul nu avea cum sa vina din fabrica cu uzura respectiva( poate la lanturile sub 10 viteze ar putea fi valabila chestia asta avand in vedere ca acolo tolerantele sunt mai mari dar la 11 viteze ma indoiesc). Din ce am mai citit se pare ca la 11 viteze ar fi recomandat sa schimbi lantul la 0,5 % pentru a nu uza prematur pinioanele si ulterior foile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

0.5% e ok (poate nu chiar cu cat a venit din fabrica, dar rezonabil), nu vad de ce nu ai face vreo 2000-2500 km inainte sa ajunga la 0.75%. Cam asta e durata de viata a unui lant in mod normal, mai ales daca si urci cu el sau daca sprintezi. Daca mergi preponderent pe plat si fara variatii prea mari de putere, sa zicem ca il poti duce peste 3000. Altfel, cam singurele lanturi care duc mai multi km decat cele de la KMC pe care le-am avut sunt Campagnolo Record, dar cele de 11 viteze costa peste 40 de euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2000km mie mi se pare foarte puțin pt un lanț de sosea.

 

Nu știu de ce au.t lăudate lanțurile KMC atâta

 

Eu ce am avut Kmc pe 9v s-a uzat destul de repede

 

Cel mai bine m-au ținut lanțurile sram cele ieftine 950 și Shimano catana

 

Acum pt cursiera la 11v am ales un sram 1130 că lanț.

Să văd cat tine

 

Am măsurat grosimea unei zale de 9 și 11 v, văd că au aceiași grosime

 

Numai bucșă e mai mica , ar trebui sa tina la fel că alea de 9 viteze lantul

 

Ce lera ai de arată 0.5?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, black rider said:

(KMC X11 EL)

Eu mi-am luat acest lant ca upgrade, este un lant destul de scump, 230 lei la noi, eu l-am prins mult mai ieftin in Ungaria.

Mi s-ar parea extrem de aiurea ca dupa 2000km -2500km sa trebuiasca sa il schimb.

Chiar azi voi merge sa il masor, m-ai facut curios. Eu il folosesc de vreo 500km, dar pe MTB, catarari, ruperi de ritm.

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 3 minute, Invitat special said:

Eu mi-am luat acest lant ca upgrade, este un lant destul de scump, 230 lei la noi, eu l-am prins mult mai ieftin in Ungaria.

Da, diferențele de preț sub semnificative, in cazul in care o să iau tot modelul asta sigur nu îl cumpăr de aici. 

 

1 hour ago, majikstone said:

0.5% e ok (poate nu chiar cu cat a venit din fabrica, dar rezonabil), nu vad de ce nu ai face vreo 2000-2500 km inainte sa ajunga la 0.75%

Aș putea face chestia asta, problema e legată de cât de mult incep sa se uzeze pinioanele până când ajunge la 0,75% și de asemenea dacă următorul lanț o să meargă sau nu cum trebuie pe ele. De aceea as prefera să îl schimb mai din timp și eventual după aceea când văd că nu mai merita montat un lanț nou pe transmisia actuală ( din cauza uzurii) să mai pun o dată lanturile cu 0,5 % până se uzează de tot. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am masurat, ce crezi, are 0.5. Deci probabil ca vorba colegilor, asa o veni din fabrica.

@freetools eu am folosit chinezaria aia, e relativ decenta dar totusi cred ca e mai mult un gadget, e messy, curge lichidul pe langa, trebuie sa repeti operatiunea de cel putin 3 ori, meh. Eu curat lantul si transmisia  cu o pensula pe care pun degresantul asta si cu periuta de dinti si de pinioane. Daca vrei ne putem intalni sa testezi chinezaria.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, freetools said:

lantul de 11v cum il curatati?

 

La 9v eu il bagam in motorina, agitam sticla si-l scoteam curat

 

La 11v vad ca nu merge dat jos lantul cu mana, e nevoie de un cleste

Mai bine îți cumperi cleștele respectiv, dai jos lanțul și îl cureți cum trebuie in motorină decât să te complici cu tot felul de alte metode care oricum sunt mult mai puțin eficiente. Am mai încercat și eu în trecut să-l curăț cu pensula îmbibată în motorină, fără să îl dau jos dar se face o grămadă de mizerie, nu se curăță cum trebuie, nu poți curăța nici pinioanele,foile, rotitele de la schimbător în mod corespunzător, in concluzie nu merită bătaia de cap.  

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, black rider said:

Aș putea face chestia asta, problema e legată de cât de mult incep sa se uzeze pinioanele până când ajunge la 0,75% și de asemenea dacă următorul lanț o să meargă sau nu cum trebuie pe ele. De aceea as prefera să îl schimb mai din timp și eventual după aceea când văd că nu mai merita montat un lanț nou pe transmisia actuală ( din cauza uzurii) să mai pun o dată lanturile cu 0,5 % până se uzează de tot. 

 

Iti faci mai multe griji decat e cazul. Cu lanturi schimbate la ~1%, o caseta duce lejer 3-4 lanturi si as zice ca abia de la al treilea lant schimbat o sa ai nevoie de o mica "perioada de acomodare" a lantului cu pinioanele (vreo 50-100 km in care o sa faca un pic de galagie). Altfel, nu e o idee rea deloc sa ai 2-3 lanturi pe care sa le schimbi prin rotatie, teoretic durata de viata a ansamblului va fi o idee mai mare decat daca folosesti fiecare lant pana ajunge la uzura de 1% iar apoi il arunci. In plus, nici nu vei avea parte de zgomote suspecte in momentul in care pui un lant nou pe transmisia cu o anumita uzura.

 

Ce influenteaza foarte mult durata de viata a unui lant e:

- cat de des ajungi cu el in "diagonala" (foaia mare cu cele mai mari 2 pinioane, foaia mica cu cele mai mici 2 pinioane)

- cat de mult timp pedalezi in forta (cadenta mica si/sau ridicat din sa)

- cat de des ai obiceiul sa schimbi vitezele in forta

- cat de mult mergi cu el o data ce incepe sa se adune nisip pe el pana la punctul la care "ronțăie"

 

Mergand dintr-o extrema in cealalta din punctele astea de vedere, un acelasi lant poate sa tina 1500 km sau 3000 km.

 

@freetools nimic nu bate din punctul meu de vedere curatatul cu motorina. In plus, sunt anumite uleiuri de lant care o data imbacsite cu praf sunt extrem de greu de inlaturat de pe lant cu orice altceva in afara de motorina (sau poate benzina, pe aia n-am incercat-o niciodata). In plus, o data ce iti pui la punct metodologia de lucru (ce borcan folosesti, cat il lasi, cu ce il cureti dupa aia) dureaza 5 minute sa il dai jos de pe bicicleta si sa-l pui la infuzat, 10 minute sa-l scoti din motorina, sa elimini excesul de motorina (eu il spal cu lichid de vase pentru asta), sa-l pui pe bicicleta si sa-l ungi plus timpul necesar baii de motorina. Daca nu apuca uleiul sa se inchege pe lant, 5-10 minute sunt suficiente, eventual cu 2-3 agitari. Daca nu, il lasi peste noapte si a doua zi e ca nou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.