black rider

Nelamuriri transmisie cursiera 2x11

Recommended Posts

53 minutes ago, majikstone said:

sa elimini excesul de motorina (eu il spal cu lichid de vase pentru asta),

De asta folosesc benzină. Îl scot din borcan, îl șterg cu o cârpă și-l întind pe o scândură unde îl ung. Asta ca să nu îl ung pe bicicletă să se adune surplus de ulei pe pinioane/foi. :)

 

P.S. Cred că tot pe topicul ăsta am mai zis: cu lanțul (ultegra 11s cred) până la 0.5 uzură am mers aproximativ 3500km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fair enough, eu trebuie sa fac toate operatiunile astea in interior, iar benzina e mult prea periculoasa in conditiile astea. La fel si depozitarea ei e un subiect mai sensibil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

As vrea sa schimb zilele astea caseta de la 11-28 la 11-30. Nu stiu cat de mare o sa fie diferenta, dar nu permite mai mult schimbatorul spate, fiind cu patina scurta. Caseta e Shimano pe un schimbator Sram. Trebuie sa mai fac ceva reglaje aditionale dupa schimbarea casetei?

Am luat foi 50/34. Teoretic doream doar sa inlocuiesc foaia mica de 36 cu 34, insa mecanicul mi-a zis ca nu urca de pe 34 pe 52. Asa ca am luat amandoua foile, in ideea de a monta ambele foi noi. Am avut norocul sa gasesc foaia mare la juma de pret la un coleg de forum si am zis de ce nu. La montare, trebuie sa fiu atent la ceva anume la schimbarea foilor? E nevoie de ceva reglaje? Schimbatorul fata ar trebui sa il cobor putin fiind foaia mai mica?

Ca o curiozitate, citind pe forum, ma gandesc ca nu a fost tocmai o afirmatie corecta din partea mecanicului, lantul urcand de pe 34 pe 52 fara probleme. Sau poate am citit gresit?

Altfel, mi-e groaza de reglarea schimbatoarelor :( Ultima data ne-a dat batai mari de cap, mie si altora, ca pana la urma sa constantam ca era urechea stramba. Abia la al doilea service s-au prins de treaba. Treaba asta a durat cam o luna, service, reglaje, service iarasi, iar reglaje...cred ca abia a 4-a oara au ajuns sa perfectioneze la 85-90% schimbarea corecta. Si vorbim de mecanici care au reglate sute de biciclete la activ. Sper sa imi iasa ceva...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esti sigur ca e montat bine? Ma indoiesc ca are problema asta - ar fi problema de design..Poti pune o poza de cum arata acum, montat la tine pe bicla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic ca nu sunt tocmai incompetenti inginerii de la Shimano, iar daca respectivul cablu freaca in pozitia aia, nu ai nici un motiv de ingrijorare si e posibil sa fi fost conceput asa. In cel mai rau caz se va roade in timp corpul schimbatorului, din aluminiu, si nu cablul, care e din otel. Eu am un schimbator spate de MTB SRAM X.7 la care se intampla ceva similar, iar cu timpul s-a ros putin aluminiul in zona aia, dar cabluri de schimbator n-am rupt sau "desirat".

 

Nu e exclus nici sa fie o problema de montaj, eu as suspecta faptul ca bucata de camasa din spatele schimbatorului e prea scurta si face o curbura prea stransa, iar asta influenteaza unghiul de "atac" al cablului la intrarea in schimbator. Intr-adevar, n-ar strica o poza, macar putem exclude varianta asta. Altfel, eu zic sa nu iti faci griji, mai ales cat timp schimba vitezele cum ar trebui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite un motiv in plus ca sa treaca pe sram. :D

 

@freetools pune-l linistit si regleaza-l cu calm. Sigur iti iese mai rapid decat gogomarla ce am scos-o eu pe a mea. Doar ca la mine s-au chinuit si alti mecanici si nu le-a iesit, macar am o scuza ;))

Share this post


Link to post
Share on other sites

@freetools Nu cred ca ar trebui sa iti faci probleme.

Verifica, totusi, pe care parte a surubului ai pus cablul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E bine montat garantat.

 

De schimbat schimba foarte bine.

O sa pun zilele astea o poza

 

Mie nu mi se pare ok sa frece chiar și de corpul schimbătorului.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Într-adevăr plasticul ăla nu îl am 

Nici în cutia schimbătorului nu era.

 

A fost numai o cămașă și capete normale

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pune si o poza cu schimbatorul asa cu e el acum si in pozitia pe care o consideri gresita. Sa ne dam si noi cu parerea...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce am observat, si alte schimbatoare spate cu tehnologie Shadow de la Shimano "sufera" de "problema" asta, a contactului intre cablu si corpul schimbatorului in zona aia. In absenta piesei aleia, poate fi folosita cu succes o bucata mica de inner liner (camasa interna de plastic scoasa dintr-o bucata de camasa de schimbator) indesata in interiorul gaurii aleia sau, daca gaura e prea larga, indesata in interiorul piesei interne a butoiasului de ajustare a tensiunii in cablu.

 

(operatiune testata cu succes pe un schimbator spate Acera M3000, si asta cu technologie Shadow si cable routing similar cu R7000)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am posibilitatea sa returnez un schimbator spate (nou) cu patina lunga Shimano seria 5800 in ideea de a luat unul din seria 7000. Diferenta ar fi de vreo 8 euro, insa am inteles ca schimba notabil mai bine. Voi ce parere aveti?

 

LE inclusiv o caseta 11-32, poate pentru 11-34. Astea sunt pentru ea, desi 11-34 mi se pare nitel cam mult.

 

https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/105-5800/RD-5800-GS.html

https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/shimano105-r7000/RD-R7000-GS.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu as lua fara ezitare R7000 sau poate chiar R8000 (pentru greutatea ceva mai mica). In primul rand merg amandoua cu pinion de pana la 34T (fata de 32T in cazul 5800), iar in al doilea rand sunt cu tehnologie Shadow, ceea ce printre altele ofera un chain wrap mai bun pe pinioane (deci teoretic o uzura mai lenta a pinioanelor si a lantului). Tot tehnnologia Shadow mai ofera si alte avantaje, mai mult sau mai putin relevante la sosea.

 

Cat despre schimbat vitezele, tocmai mi-am inlocuit schimbatorul spate 105 5701 cu un XT M772 cu patina medie, iar diferenta de precizie si viteza a schimbarii vitezelor e senzationala. Daca 5701 cobora destul de greu si uneori nu schimba cum trebuie pe pinioanele mici (avea latenta mare), M772 e robot chirurgical. Iar constructiv nu e diferenta mare intre noile R7000/R8000 si primele generatii de schimbatoare Shadow de MTB de la Shimano (cum e si M772 pe care l-am luat eu). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi frumos pentru raspuns @majikstone

 

In cazul asta i-as lua si 11-34T. Totusi, are compact 50/34 si acum ganduri de 11-34T, ar pedala in gol. Mi se pare tare mult 34T. Eu ii ziceam ca e puturoasa ;)) Sau vorbesc prostii si sa iau linistit si 11-34?

 

Seria 7000 pare foarte misto gandita, insa eu ziceam ca o caseta mai mare si acest schimb sa nu fie cumva un moft de fapt. Nu al ei, ci al meu pentru ea ca sa ii usurez viata nitel. Urca okish si cu 50/34 11-28, dar vad ca se chinuie pe ultimul pinion. Si nu ca nu ar putea ci pentur ca nu are antrenament. De fapt, amandoi nu avem, dar acum discutam despre ea :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-am cum sa-ti raspund la intrebarea asta, cum de altfel nimeni altcineva nu poate sa iti raspunda la intrebarea asta, pentru ca fiecare ciclist are nevoie de alte rapoarte de viteza. Conform alora de la GCN poti merge linistit la munte si cu pedalier 52/36 si caseta 11-28, daca e sa ma intrebi pe mine un raport de 1:1 e sfant. La fel cum tot mie personal mi se par complet inutile rapoartele de genul 50/11, 50/12, 52/11, 52/12, 52/13 in timp ce altii se plang ca nu le ajunge 50/11 pe coborari. Cum spuneam, fiecare dupa puterile lui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

UN raport de 1 ar trebui să fie ce trebuie, mai ales dacă vorbim de o cursieră ușoară.

Eu mă descurc rezonabil pe 50/36 cu 12/36. Și psihic asigură un anumit confort, mai ales cînd anticipezi urcările.

Aceeași părere cu majik și despre raportul maxim. Cu 50-12 pedalez liniștit pe coborîri sau fals plat în coborîre.

Cine poate și vrea mai mult... să-i trăiască! :P

 

PS: mă descurc pe Transfăgărășan, pe Șotrile, dar nu pe Valea Fiarelor sau Sultanu. :)

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

In cazul meu, raportul de 1:1 ma asigura ca pot urca orice panta de pana in 15% asezat in sa. In functie de cat sunt de in forma si cat am mai pedalat in ziua aia, merg si pante de 18%. Cineva care are obiceiul sa pedaleze si ridicat din sa in schimb nu are nevoie de rapoartele respective in situatiile alea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai bine mergi pe ultegra R8000 la mine a inceput sa capete joc patina dupa numai 2 luni cu iesiri numai in weekend si sa se departeze de corpul schimbatorului

 

 

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Pe bicicleta de otel 53/39 11-23 folosesc 53/11 cand merg la drum intins. Cadenta insa nu e foarte mare. Insa am un numar redus de pinioane si nu imi gasesc "pinionul meu" si este foarte deranjant. Ba merg prea repede, ba prea incet, nu imi gasesc ritmul. Asa am patit si cu Canyon Endurace cu 50/34 11-32. Foarte greu mi-am gasit ritmul si am ramas in urma foarte mult. Insa pe cea de carbon 52/36 11-28, culmea ca nu prea ajung pe primele pinioane. Nu stiu de ce. Mi se pare tare greu, eventual pe coborari.

  Ea are ultimele 2 pinioane de la 11-28 mereu mega curate. Cu alte cuvinte, suntem total de acord cu tine @majikstone,folosim pinioanele de mijloc, ea Shimano 15-17-19-21-23 si urca pe 28 la urcari, eu Sram 15-16-17-19-22 si urc cu ce apuc. Intre timp am pregatit de retur 105 5800 schimbator si caseta 11-32. Am luat 105 7000 si caseta 11-34. Eu voi ramane momentan pe 11-30, nu vreau sa schimb schimbatorul.

 

 

  Am observat ca moda pe 2019 este 52/36 11-30 pe Tarmac, Supersix, Ultimate, etc si 50/34 11-34 pe Roubaix, Synpase (au aparut si modele noi, site-ul a revenit online), Endurace, etc...

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Mookyama said:

 Am observat ca moda pe 2019 este 52/36 11-30 pe Tarmac, Supersix, Ultimate, etc si 50/34 11-34 pe Roubaix, Synpase (au aparut si modele noi, site-ul a revenit online), Endurace, etc...

 

Eu nu m-as lua dupa asta. Transmisiile cu care vin bicicletele alea sunt gandite sa acopere nevoile statistice ale unui numar cat mai mare de utilizatori, pentru a reduce numarul de transmisii diferite cu care sunt oferite bicicletele alea (ceea ce se traduce printr-o reducere de costuri pentru producator). Nu sunt facute ca sa acopere nevoile tale ca utilizator. Daca ar fi sa acopere de exemplu nevoile mele ca utilizator, bicicletele alea mi-ar oferi posibilitatea sa le configurez cu un pedalier 46/30, ceea ce in afara de situatia in care platesc eu extra dupa achizitie, nu se poate.


In rest, eu as analiza problema stiintific: 

- in intervalul de viteze la care te regasesti cel mai des (sa zicem 20-35 km/h) ideal ar fi sa ai cat mai multe rapoarte intermediare, ca sa nu simti salturile intre ele

- daca stii ca vei ajunge pe catarari serioase, cu pante de peste 10-12%, as afla experimental care e raportul cu care poti urca oricat de mult pe pantele alea

- as neglija aproape complet raportul maxim (cu 46/11 poti pedala inca la cadente rezonabile la 50 km/h, viteza la care nu prea mai ai de ce sa pedalezi)

 

Si, bineinteles, nu as exclude ideea de a avea doua casete, una pentru munte (11-34 sau, daca gasesti, 12-34) si una pentru "toata ziua" (de exemplu un 12-27 sau 12-28). Eu pe bicicleta actuala cu transmisie pe 10 asta am, o caseta 11-25 pentru "toata ziua" si una 12-30 pentru munte serios. Best of both worlds. Si nu dureaza nici 5 minute sa schimbi casetele (si eventual si lanturile).

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Erata:  Endurace 52/36 cu 11-34.

 

@majikstone Intr-adevar, asa este. Era doar o observatie. Si bineinteles, daca vrei ceva dedicat, intervine acea customizare personala. Probabil tine si de obisnuinta, chiar te poti lovi de "memoria muschilor".

 

  Da, ca bine zici. Ideea cu 2 casete, 2 lanturi, nu e rea deloc. Totusi, pentru plat sau de toata ziua, cum e pe aici, as lua niste roti ieftine, putin mai profilate ca moft 30-35mm si as pune o caseta Shimano 105 11-28T.  Intervine insa o problema cand au schimbatoarele tale ceva si nu e tocmai la indemana sa mergi pana in capatul orasului in service (dus intors ~2:30h), doar pentru a face o rocada destul de simpla. Mi-e peste mana. O sa vad cum o sa invat sa le reglez, unui om bun in ceea ce face ultima data i-a luat o ora si ceva...Nu multa lume inghite sram.

 

  Insa momentan intre 11-30 si 11-28 nu o sa vad mare diferenta, eventual cu 11-30 o sa fie mai bine. Cel putin asa sper. Pentru ca nu prea mai am dorinta momentan de a cumpara un schimbator Force22 ca sa urc la o caseta mai mare.

  Si aici ajung iar la cuvintele tale "- daca stii ca vei ajunge pe catarari serioase, cu pante de peste 10-12%, as afla experimental care e raportul cu care poti urca oricat de mult pe pantele alea". Asta incerc acum cu 50/34 si 11-30. Vedem daca o sa reusim :nerabdator: De la 52/36 la 11-28T sigur o sa fie o diferenta, nu stiu cat insa.

 

Mersi de sfaturi! :cheers:

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ce ziceti e normal jocul asta dupa 2 luni

 

Pare garnitura nr 8 cred tocita.http://si.shimano.com/pdfs/ev/EV-RD-R7000-SS-4339A.pdf

Adica se mareste spatiul dintre corp si patina.

 

Chiar ma oftic ca nu am luat un ultegra.

 

As incerca sa fac rost de garnitura aia si sa o schimb ca la garantie fix cum l-am trimis asa l-am primit

http://si.shimano.com/pdfs/dm/DM-RARD001-04-ENG.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, freetools said:

...ca la garantie fix cum l-am trimis asa l-am primit

 

Unde l-ai trimis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.