black rider

Nelamuriri transmisie cursiera 2x11

Recommended Posts

On ‎10‎/‎10‎/‎2018 at 8:35 PM, Mookyama said:

O sa vad cum o sa invat sa le reglez, unui om bun in ceea ce face ultima data i-a luat o ora si ceva...Nu multa lume inghite sram.

 

Imi e foarte greu sa cred asa ceva. Eu am fost mecanic o perioada si puteam sa reglez cam orice fel de schimbator (care functiona normal) in maxim 5 minute. Aveam norma sa fac o bicicleta de la 0 in maxim 40 de minute, deci nu fabulez. Cursierele Specialized veneau aproape demontate complet, trebuia sa le pui inclusive cablurile pe bicicleta si sa le reglezi ambele schimbatoare si franele de la 0. Toate astea in maxim 40 de minute (de fapt 37.5 ca sa fiu mai explicit).

Daca vrei caut in cartea Cytech cum se regleaza corect un schimbator, dar pot sa iti explic in PM ce metoda foloseam eu ca sa mearga bine fara probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi cum setati maneta fata?

Ca aici? sau aveti alte setati?

Eu pe fata am un schimbator sora, nu prea imi place cum schimba, nu prea urca rapid pe foaia mare

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prea rapid nici nu cred că o să urce vreodată, model entry level plus ăia 16 dinți pe care trebuie să-i urce în general la cursieră, astea sunt 2 elemente care nu fac casă bună împreună.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca schimbatorul ala Sora (pentru 9 viteze) tu il folosesti cu o transmisie si un lant de 11 viteze, e perfect normal ca urca pe foaia mare ceva mai greu decat te-ai astepta, din simplul motiv ca latimea custii e mai mare decat la un schimbator fata pentru 11 viteze (respectiv lantul de 11 viteze e mai ingust decat cel de 9 viteze). De functionat functioneaza cat de cat si in combinatia actuala, dar latimea mai mare a custii face "transportul" lantului de pe foaia mica pe cea mare mai dificil. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-e greu sa cred ca a trecut de la 9 la 11 viteze, intrucat acolo trebuie sa schimbi si deraiorul spate, schimbatorul spate, caseta, butucul, lantul. Daca a schimbat toate astea si a pastrat deraiorul fata, e cam urat din partea lui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat tot mai putin schimbatorul de foi

 

Am dat comanda de asa ceva

https://www.aliexpress.com/item/Hight-Quality-Brand-New-Durable-31-8-34-9mm-Front-Derailleur-Braze-on-Adapter-Clamp/32840527535.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.59954c4dOF2Cpf

 

iar schimbator as lua

http://www.bikexpert.ro/schimbator-foi-shimano-105-fd-r7000-l-brazed-on-down-swing-2x11

 

Mie imi trebuie cu colier de 31.8  dar am zis ca sa iau Braze-on  si sa folosesc adaptor, poate cine stie pe viitor schimb cadrul si sa am schimbator sa nu stau sa caut atununci si sa risipesc bani degeaba

 

Functioneaza chestia asta cu adaptorul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am patit o cheste zic eu ciudata.

 

Asteptam a treaca masinile la rodul ala din pipera de la Mec si cand sa plec imi cade lantul de pe foaia mica

 

 

Schimbasem pe foaia mica de mult, cusca nu atingea lantul

 

Pe urma am verificat sa vad daca mai face figuri nu nu a mai facut.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aveți manetele noi R7000?

 

Mă gândeam că aș vinde manetele actuale și să pun diferență și să iau seria asta noua

 

Dar văd că se plânge unii de maneta pt foi

Cică după 1-2 luni nu mai funcționează

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pe la urma am luat un schimbator+adaptor

https://www.bikexpert.ro/schimbator-foi-shimano-105-fd-r7000-l-brazed-on-down-swing-2x11

 

Nu prea ii dau de cap la reglaj

 

In principui l-am reglat bine, schimba corect

 

Dar ca sa urce lantul pe foaia mare trebuie sa apas un pic mai tare pe maneta

 

La voi freaca lantul de schimbator daca sta foaia mare-pinion mare sau foaie mica pinion mic?

 

Stiu ca nu se merge cu lantul asa incrucis , nici nu merg, dar parca as vrea sa-l reglez  bine de tot sa nu frece nici un pic indiferent de cum sta lantul.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde de set, la unele freaca, la unele nu. De exemplu la leviere shimano hidraulice + tiagra 2x10 nu ai efectiv cum sa reglezi sa nu frece una dintre limite. Si aici ma refer la foaie mica x pinion mare sau foaie mare x pinion mic. Efectiv nu ai cum, daca pui prea putina tensiune in cablu freaca deraiorul de la foi pe limita superioara, daca pui prea multa tensiune freaca pe limita L. Nu iti bate capul prea tare cu asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum nu exista vreun topic dedicat pentru groupseturi, o sa detaliez aici experienta trecerii la Ultegra R8000.

 

Schimbatorul fata

De multe ori ignorat, schimbatorul fata al ultimei generatii de Ultegra / 105 (si probabil si Dura-Ace) a suferit niste transformari radicale fata de orice alta generatie de schimbatoare fata am vazut pana acum. Sistemul de parghii si articulatii din interiorul lui este mult mai complex decat pana acum, iar prinderea cablului este si ea radical schimbata. Motivul a fost faptul ca bratul mai lung al generatiei 5800/6800 de schimbatoare fata se lovea de cauciuc in cazul anumitor cadre. Problema a fost rezolvata, dar aviz amatorilor care vor sa isi monteze/regleze singuri groupsetul: procedura de instalare a devenit mult mai complexa.

 

Dincolo de geometria schimbata, numarul de suruburi de reglaj a crescut de la 2 la 4. Dincolo de cele 2 suruburi clasice de limitare a cursei (L si H), a caror functionalitate a fost schimbata, exista un surub care permite reglarea unghiului fata de cadru in plan orizontal (cel putin la varianta braze-on) si, pe langa asta, un surub pentru pretensionarea cablului, care elimita teoretic nevoia unui barrel adjuster. Modul de functionare a surubului de limitare a cursei in partea inferioara (L) a ramas acelasi: e un surub care impiedica cusca schimbatorului sa coboare mai jos de o anumita pozitie. Cel care regleaza pozitia H, in schimb, nu mai functioneaza in acelasi mod. In loc sa blocheze efectiv deplasarea custii, el joaca mai degraba rolul unui surub de reglaj a tensiunii in cablu, adaugand sau eliminand o "zona moarta" in deplasarea parghiei principale a schimbatorului. Asta, implicit, va reduce cursa intre pozitia L si pozitia H, dar fara sa creeze un stres suplimentar asupra mecanismului din interiorul manetelor.

 

Per total, datorita raportului modificat de tragere a cablului schimbatorului fata, introdus de la generatia 5800/6800/9000, dar si datorita mecanismului mai complex al schimbatorului fata, schimbarea vitezelor pe fata se face incredibil de usor si de rapid. Efortul si cursa manetei sunt realmente comparabile cu cele necesare pentru a schimba vitezele pe spate, ceea ce multa vreme a fost o utopie. Si chiar si folosind o pereche de foi care nici nu sunt Shimano, nici nu au dimensiunea "corecta" (fiind 46/30), tranzitia de pe foaia mica pe cea mare se face aproape instantaneu si cu un efort minim. Singurul minus ar fi faptul ca tolerantele intre cusca deraiorului si lant sunt mult mai mici decat la vechiul schimbator pe 10 viteze (Shimano 5700), ceea ce face reglajul, din nou, mult mai complicat.

 

Manetele dual-control

Multa lume a considerat ca cea mai buna generatie de manete STI facute de Shimano a fost Dura-Ace 7800 / Ultegra 6600, ultimele generatii care au avut cabluri de schimbator externe. Atat ergonomia manetelor, cat si facilitatea si precizia schimbarii vitezelor erau considerate imbatabile, cel putin comparativ cu generatiile 6700/6800/7900. Dupa cativa ani de utilizare in paralel a unor manete 5700 si a unor manete 6600 (identice ca design cu 7800), am dat mereu dreptate fanilor generatiei 7800/6600.

 

Cu toate astea, generatia R8000 de manete mi se pare senzationala. Dincolo de facilitatea schimbarii vitezelor pe fata, care e net imbunatatita fata de orice generatie anterioara, vitezele sunt schimbate mult mai rapid si mai precis. Cursa manetelor e ceva mai scurta decat la 5700 sau 6600, iar efortul la apasare e comparabil de redus cu cel de la 6600 (si, implicit, semnificativ mai redus comparativ cu 5700). Ergonomia manetelor mi se pare net imbunatatita fata de 5700, care aveau zona de "hoods" mult prea groasa pentru gustul meu, iar asta insemna si ca franarea din pozitia "on the hoods" era ceva mai dificila si incomfortabila. Cablurile (Jagwire Pro-Slick), camasile (Shimano) si capetele camasilor (Jagwire de aluminiu) sunt identice cu cele avute anterior si chiar inferioare celor pe care le folosesc cu manetele 6600, deci orice diferenta la schimbarea vitezelor e clar datorata manetelor. 

La facilitatea schimbarii vitezelor ajuta si cable routingul net imbunatatit fata de 5700, cablurile iesind mult mai natural din manete si obligand camasile sa fie mai putin contorsionate. Discut de montajul pe un ghidon normal, de aluminiu, fara internal cable routing si alte matrapazlâcuri.

 

Franarea

Ca veni vorba de franare, din ce am inteles, cei de la Shimano au introdus o noua tehnologie la nivelul manetelor de frana, care implica faptul ca raportul de tragere nu mai e constant pe toata cursa manetei, raportul dintre forta de franare aplicata clestilor si cea de apasare pe maneta crescand pe masura ce se apasa maneta de frana. Asta faciliteaza marginal franarea pe coborarile lungi si abrupte, unde efortul la nivelul palmei va fi scazut, dar cu pretul unei modulatii ceva mai reduse (variatie mai mare a fortei de franare pentru aceeasi variatie a fortei aplicate manetei). Confirm ca, pastrand vechii clesti (Ultegra R8000 pe fata, Shimano R451 pe spate) chiar se simte o imbunatatire a franarii, in special pe spate, unde clestele de frana long-reach avea pana de curand o putere de franare net inferioara datorita incompatibilitatii cu standardul New Super SLR al tragerii cablului. Cu noile manete as zice ca e aproape la fel de performant pe cat ar trebui, mai ales cand discutam de franare un pic mai agresiva. Pe fata diferenta e ceva mai subtila, dar se simte si sunt convins ca o voi simti mai din plin o data ajuns la munte.


Schimbatorul spate

In ciuda designului radical schimbat si a adoptarii tehnologiei Shadow de la MTB, as zice ca aici diferentele sunt cel mai putin relevante. Nu am experimentat inca sa vad in ce masura schimbatorul cu patina scurta poate urca pe pinioane mai mari de 30, dar isi face datoria si schimba rapid si precis pe caseta 11-30 pe care e montat actualmente. Ce e notabil in schimb e ca in locul aluminiului e folosit un soi de material compozit pentru corpul schimbatorului (un soi de plastic impregnat cu ceva fibre), iar patina e jumatate compozita si jumatate din aluminiu. Ambele rotite sunt cu rulmenti, iar cea de sus a abandonat sistemul "traditional" al Shimano si nu mai are jocul lateral de ~1mm cu care ne obisnuisem. Are exact acelasi rulment ca cea inferioara, doar ca profilul dintilor e semnificativ mai inalt. 


Detalii tehnice

Manetele cantaresc 420g (fara cabluri sau camasi), schimbatorul spate in versiunea cu patina scurta are putin sub 200g, iar schimbatorul fata in versiunea braze-on are 90g. Adaptorul pentru braze-on de la Shimano (AD91) are cam 25g (si nu 15 cat declara ei). In cazul meu, cablurile taiate la lungimea potrivita au avut 45g, iar camasile si capetele inca 110g.

De ce Ultegra R8000 si nu 105 R7000?

In mare parte pentru ca am prins manetele si schimbatoarele la un pret foarte bun second-hand, altfel mi-as fi luat 105 R7000 noi-noute si as fi relatat aceleasi lucruri despre ele. Ca design si functionalitate, 105 R7000 si Ultegra R8000 sunt identice, diferentele fiind doar la nivel de materiale folosite, greutati si in special pret.

  • Upvote 1
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai bine ca nu ai luat R7000 ca au dat in bara rau la maneta de foi, se strica pe banda rulanta

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minutes ago, freetools said:

se strica pe banda rulanta

 

Cred ca exagerezi putin magnitudinea problemei. Am rasfoit putin forumurile de afara dupa ce am citit primele tale postari, si am aflat ca au fost intr-adevar cateva cazuri (si usor de reparat, la urma urmei, necesita doar lipirea unei bucati de plastic pe post de distantier in zona exterioara a mecanismului manetei), iar cei de la Shimano au inlocuit gratuit manetele defecte in cazul tuturor celor care au avut probleme si le-au trimis inapoi la magazine/distribuitori. Nu stiu in ce masura cei de la Shimano au modificat designul manetelor ca urmare a problemelor aparute, dar ma gandesc ca da, mai ales ca era ceva extrem de usor de pus la punct si nu o problema catastrofala de design.

 

In plus, cum mecanismele din R7000 si R8000 sunt identice, cu exceptia materialelor folosite in anumite locuri, deci daca sunt probleme de design la R7000 o sa se simta si la R8000.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu ai citit suficient

Aia cu lipitul de plastic e carpeala nu reparare.

 

le-au inlocuit si iar s-au stricat

 

Ma batuse gandul sa vand manetele 5800 si sa le iau si eu pe astea noi ca sa file toata bicicleta cu r7000 dar am renuntat pana nu apare ceva clar ca au reparat designul nu mai iau nimic

 

 

de pe reddit

This has happened to me twice! - I brought a new 105 groups that shifted perfectly for 2 days and then failed. The replacement also failed after 1 day. I've been building bikes for 20 years and never ever experienced this. Thanks for the video but SURELY shimano shouldn't be supplying a part that needs this hack every time!

 

Hai sa fim seriosi e un defect de proiectare

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, am citit si eu topicul ala pe reddit. 10 baieti care se plang pe Internet (si in special pe reddit) = cazuri izolate. N-ai de unde sa stii ca nu e vorba de un lot cu probleme sau ca, in cazul tipului aluia care a avut aceeasi problema cu maneta primita in schimbul celei vechi, ca manetele n-au fost instalate si reglate prost de aceeasi persoana. In ultimii ani am citit si de destule cazuri de manete 5700 stricate in diferite moduri, sau care ajungeau sa nu mai schimbe bine vitezele dupa nici un an de utilizare, dar eu n-am avut nici o problema cu ale mele.

 

Oricum, n-ai de unde sa stii ca manetele respective n-au ajuns sa se strice din cauza ca au fost instalate si reglate prost. Am facut si eu o prostie majora cand am instalat acum cativa ani o pereche de Ultegra 6600 noi-noute. Am distrus mecanismul din interiorul manetei fata din cauza ca am reglat prost suruburile care limiteaza cursa deraiorului fata, iar apoi am apasat ca un cioban pe maneta pana s-a rupt o piesa de cativa mm in interiorul ei. Dar mi-am asumat 100% tampenia facuta, si mare lucru ca n-am facut una similara acum, ca mi-a dat mult de furca instalarea si reglarea schimbatorului fata chiar si cu manualul de instalare si reglaj deschis in fata mea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am 105 de cel putin doi ani.

Am reusit performanta sa stric in mers predominant pe sosea, doua deraioare spate dar manetele nu au nimic. 

dar... este adevarat ca daca nu esti atent, poti baga cablul aiurea fara sa fii sigur ca e pe canalul potrivit si asta e o maaare problema.

Este posibil ca baietii de pe reddit sa se fi uitat la acelasi film cu erori?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai modelele vechi nu au probleme

 

Din ce am citit se pare că Shimano știe de problema.

 

Numai maneta r7000 de foi e cu probleme.

 

Cum naiba sa bagi cablu greșit?

 Schimbat acum 2 săptămâni cablul că mi-am luat schimbator de foi nou și nu ai cum sa-l bagi greșit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt o gramada de moduri in care poti instala gresit un deraior fata. De exemplu, daca setezi prea jos limita superioara din surubul H, iar apoi te apuci sa apesi ca un animal pe maneta ca sa urce dincolo de limita impusa => faci praf mecanismele din maneta. La schimbatoarele fata "clasice", tehnic puteai fixa cablul pe bratul deraiorului in 2 pozitii, una prin "exteriorul" surubului de fixare si cealalta prin "interiorul lui". Daca il tragi prin interior, creste tensiunea in cablu si cresti cursa deraiorului => motiv in plus sa crape ceva in manete. Nu mai zic de routat cablu prost prin/pe langa cadru, care se poate solda cu cablu blocat pe cine stie unde. Te apuci sa apesi ca un cioban pe maneta => faci praf mecanismele din maneta. La astea noi (R7000 si R8000) nici nu mai spun, pentru ca designul lor si modul de fixare/reglare nu mai are nici o legatura cu schimbatoarele fata clasice.

 

Sunt destui "isteti" (si am fost si eu in cateva randuri) care cred ca stiu ei mai bine cum sa instaleze/regleze ceva, si se mai si grabesc, si apoi strica ireversibil componentele. Si bineinteles ca daca ai facut praf niste componente noi-noute primul instinct e sa dai vina pe producator. Problema cu bucata aia de plastic de la R7000, desi exista, pare sa afecteze destul de aleator si la scara destul de mica utilizatorii, deci nu poate fi exclus ca intervin si niste factori care nu tin doar de designul sau fabricatia componentelor, cat si de instalare sau utilizare. Eu nu m-as pripi sa spun ca sunt "de evitat" doar din cauza asta.

 

Cat despre 5700, sunt pe Internet destui care au reusit sa le strice. Plus nenumarate povesti despre cabluri rupte in interiorul manetei si imposibil de scos afara dupa aia fara dezmembrarea completa a manetei. Dar asta nu inseamna ca sunt ele niste manete proaste. Ale mele schimba la fel de bine ca in prima zi, fara sa fac nimic special cu ele in afara de a le inlocui cablurile ocazional.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@majikstone  tu ai reusit sa reglezi schimbatorul de foi in asa fel sa nu frece lantul indiferent de pozita lui?

Gen foaie mare pinion mare?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fara trimming nu, desi la 5700 reusisem sa fac asta. Cum spuneam, tolerantele dintre cusca schimbatorului fata si lant au scazut destul de mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci ai reușit să-l reglezi cu trim și nu freaca de schimbător?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.