black rider

Nelamuriri transmisie cursiera 2x11

Recommended Posts

Oricum, ca veni vorba de trimming, modul in care sunt "activate implicit" pozitiile de trimming la manetele R8000 (si banuiesc ca si R7000) e diferit fata de 5700. La 5700, cand schimbam de pe foaia mica pe foaia mare, pozitia selectata de trimming era cea inferioara (utila pentru utilizarea cu pinioanele mari ale casetei), in timp ce la R8000 pozitia implicita dupa schimbarea de pe foaia mica pe foaia mare e cea superioara (utila pentru utilizarea cu pinioanele mici ale casetei). Asta nu mi se pare foarte logic, tinand cont ca in momentul in care treci de pe foaia mica pe foaia mare se presupune ca te vei afla cu lantul pe jumatatea inferioara a casetei (pe pinioanele mai mari). In concluzie, in majoritatea situatiilor in care schimb de pe foaia mica pe foaia mare, sunt obligat sa fac un click suplimentar cu maneta opusa, ca sa aduc trimmingul pe pozitia potrivita, ceea ce inainte nu era cazul.

 

Mai mult, daca inainte puteam folosi 9 din cele 10 pinioane ale casetei cu foaia mare fara sa umblu la trimming (ceea ce inseamna ca practic nu il foloseam, utilizand doar pinioanele 1-8), acum sunt obligat sa il folosesc si pe foaia mare din cauza tolerantelor mai mici ale schimbatorului fata. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si la 6800 e la fel ca la 8000 dar mie de exemplu nu-mi atinge decat pe ultimele doua pinioane (25 si 28), deci rareori folosesc trimming-ul pe foaia mare. Combinatia aia o utilizez doar la plecarea de pe loc sau rampe foarte scurte unde chiar n-am chef sa schimb foile, deci nu ma deranjeaza daca imi atinge cateva secunde.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Action said:

Si la 6800 e la fel ca la 8000 dar mie de exemplu nu-mi atinge decat pe ultimele doua pinioane (25 si 28), deci rareori folosesc trimming-ul pe foaia mare. Combinatia aia o utilizez doar la plecarea de pe loc sau rampe foarte scurte unde chiar n-am chef sa schimb foile, deci nu ma deranjeaza daca imi atinge cateva secunde.

 

La R8000, oricat m-am chinuit, trebuie sa folosesc una dintre pozitii pentru pinioanele 4-9 si cealalta pentru pinioanele 1-3. Altfel freaca de cusca, desi zgomotul e mai putin perceptibil din cauza unor "protectii" de plastic adaugate in zonele sensibile astfel incat sa nu mai frece lantul direct pe metalul custii. Nici eu nu folosesc pinioanele 10-11 (cele mai mari) cu foaia mare decat accidental.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu primele 3 le-am dat jos la 0.5, uzez încă unul tot până la 0.5 și apoi le mai pun toate o dată până la 0.75.

 

Înainte să schimb transmisia le dădeam jos numai la 0.75, fără să le rotesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A trebuit sa schimb lantul si m-am hotarat sa pun un eagle de 12, ca sa vad cum e. Ei bine, acum pe foaia mare, cu trimming-ul setat pentru pinioanele mici, nu-mi mai freaca in schimbator decat pe ultimul pinion, de 28. De asemenea, pe foaie mica - pinion mic imi facea ca toate visele, imi freca lantul in pinii de la foaia mare (problema des intalnita la compacte), acum tot mai imi atinge pinii, dar nu chiar atat de mult. E si normal, lantul e mai ingust, nu cu mult, dar suficient cat sa faca diferenta. De schimbat viteze o face ca si ala de 11, impecabil, dar nici nu ma asteptam sa nu fie compaibil, de altfel pe mtb cu 1x10 am folosit mult timp lant de 11 fara probleme.

Sa vedem cat o sa tina, xx1 pe care l-am avut pana acum l-am schimbat dupa vreo 4500 de km si nu intra lera de 0.75. Daca o sa ma tina si asta de 12 viteze la fel ma declar multumit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, freetools said:

la cat schimbati lantul 0.5 sau 0.75

 

Eu le schimb de obicei intre 0.75 si 1.00, mai aproape de 0.75 cand pinioanele sunt noi si mai degraba in jur de 1.00 cand au deja un anumit grad de uzura. In plus, pe masura ce pinioanele se uzeaza, uzura unui lant nou va fi mult mai rapida initial (va ajunge destul de usor aproape de 0.75), dar apoi va progresa cam la fel de lent ca in cazul unor pinioane noi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, freetools said:

 

Da, pe asta mi l-am pus pe bicicleta cand am facut upgrade la 11 viteze, e identic cu vechea gama .93 (X9.93, X10.93, X11.93). Parerea mea e ca gama asta e imbatabila ca raport calitate/pret, avantajele majore fata de Shimano/SRAM la pret similar (~20€  fiind ca lanturile astea nu ruginesc indiferent prin ce trec si ca durata de viata e simtitor mai buna (cel putin din ce am citit si prin alte parti). 

 

Altfel, ca punct negativ, mi se pare un pic zgomotoasa transmisia asta noua, desi e reglata impecabil si nu freaca lantul de nimic, si nu e exclus sa fie din cauza lantului, care nu e neaparat optimizat pentru transmisia Shimano. Eu o sa incerc de curiozitate un lant Shimano dupa asta, sa vad cum se comporta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am citit si eu 2 comentarii pe la magazinele din afara unu intradevar spunea ca la cursiera e foarte zgomotos dar altu spunea ca e bun

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu il am pe doua biciclete, ambele cu Shimano 1x11, o cursiera si un mtb, si mi se pare foarte ok pe ambele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.