erich1934

Biciclete pliabile (Brompton in special) pareri ?

Recommended Posts

Salut.

Incerc sa vad cati useri de biciclete pliabile sunt pe acest forum (in afara de mine).

Initial eram fan Brompton aveam catalogul lor online si imi configurasem o bicicleta deja. Pana la urma am luat un Dahon D7HG pentru ca avea Shimano Nexus si roti de 20''.

Cealalta bicicleta a mea are 700X42 (touring) si feeling-ul e destul de ciudat cand trec de pe o bicicleta pe alta.

De curand am fost intr-un centru comercial si am vazut 2 Brompton-uri intr-un magazin de articole sport. Am fost oarecum neplacut surprins de rotile de 16'' si cand mi-am dat seama ca nici nu pot sa pun Shimano Nexus am fost si mai neplacut surprins. Stiam ca sunt roti de 16'' dar acum mi se pare bicicleta de jucarie .

Am intalnit un singur Brompton in trafic in Bucuresti (pe cand eram cu Dahon-ul din dotare) si am zburat pe langa el (eu merg cu 20 , maxim 25 km/h in Bucuresti deci ca melcul fata de restul biciclistilor). In fine asta e subiectiv.

Peste tot Brompton-urile sunt cotate foarte sus dar impresia mea este ca sunt biciclete de facut 1-2 km pana la serviciu de la tren nu pentru distante mari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca sunt diferente atat de mari intre cele doua modele, utilitatea lor este evidenta atunci cand vrei sa o transporti cu masina, liftul sau in bagaje etc. Eu le vad pe picior de egalitate dar poate as alege tot Dahon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

erich, mi-ai luat-o inainte. chiar voiam sa deschid un thread pe tema "folding bikes". in oras sunt foarte practice, insa la noi nu sunt asa cunoscute ca in afara. odata chiar m-am amuzat cand cineva s-a oprit si l-a intrebat pe un amic de-al meu (care avea un dahon): "ce bicicleta e asta? pegas?"

bromptonurile au, intr-adevar, ceva ce tine de eleganta britanica. poate de aceea sunt si asa bine cotate (au un pret mare de pornire). in mintea mea se creeaza chiar o asociere cu marcile britanice de masini, gen aston martin, bentley, rolls r., jaguar (desi in prezent acestea apartin de concerne germane, americane sau chiar indiene - vezi jaguar).

am vazut si eu un brompton in mall-ul din baneasa, in vitrina unui magazin. chiar am intrat si m-am uitat un pic la el. costa vreo 32 mil.

revenind la bike-ul din dotare, eu am un Dahon Speed P8, cu sram x-7, gidon ritchey, roti de 20 cu jenti kinetix si anvelope Schwalbe Big Apple. foarte multumit de bicicleta!!!

iata si un site unde puteti vedea mai mute tipuri de folding bikes www.foldingbikes.co.uk - The Uk's no 1 online folding bike store

Edited by maurice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na, mai @Erich, ca m-ai facut sa ma inregistrez. Nu prea aveam cui sa-i imparasesc ofurile. Salutare…

In Vest, bicicleta pliabila este pentru cei care vor sa ajunga intr-un loc anume in oras. Pentru cei care au treaba. Pentru cei care combina mijloacele de transport pana la destinatie. Utilul cu placutul. Insa utilul la ei primeaza. Este mijloc de transport - pe bune. Placutul pedalarii tine de anatomie, stil, obisnuinta. Ia un englez care toata viata a mers numai pe Brompton si pune-l pe ce 700 vrei tu. O sa vomite! Placutul adularii insa este constant, indiferent daca e pliabila sau nu si tine strict de fiinta umana. Sunt oameni care isi iubesc, intretin, viseaza, accesorizeaza bicicleta, fie ca pe ea scrie Koga, fie First bike.

Despre Brompton? Depinde pe ce forum intrebi… parerea colectiva de pe “A to B Magazine” e ca Brompton este cea mai tare bicicleta din lume. Bicicleta nu foldabila! “The Folding Society” este de parere ca toate englezestile sunt excelente, si merge, la limita, si Dahon. Asa cum si pakistanezii pot fi baieti buni! Pe bikeforums (punct net) este mai multa democratie – parerile sunt impartite, dar majoritatea nemultumirilor sunt legate de pret (deh!). Aici, probabil, ca multi te-ar lua la misto…

Eu, pe cand fumam, aveam colectie de Zippo. Da, erau grele, imi rupeau buzunarele, erau scumpe, puteau a benzina dar erau obiecte frumoase si le iubeam. Ca toti posesorii de Zippo. Desi existau multe alte brichete mult mai ieftine si mai “performante”.

Daca inca mai ai Bromptonul in cap inseamna ca a fost dragoste la prima vedere. Daca ti-ai luat deja Dahonul si inca gandesti la o noua achizitie pe partea de folding inseamna ca ai buget. Daca joci la peste 1k si vrei si performanta ia-ti Brompton SP. Sau Moulton. Sau BikeFriday. Insa si un Brompton cu o viteza (sau doua) e o bicicleta de iubit. Caci nu exista iubire fara putina suferinta!

Insa ai grija, cu pliabilele e boala si mai grea! Iti lasa mai mult loc ca sa-ti transformi casa in depozit de biciclete! Iti spune fratele tau care, in acest moment, consuma aceeasi dilema.

Deci, tu ce zici, sa imi iau si un Brompton?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

Si eu am trecut prin aceasta dilema.

Am studiat ce se ofera, utilitate, echipare, materiale.

In final am ales tot Dahon. Brompton mi se pare mai mult moft decat bicicleta reala.

Eu intai am luat un Matrix 2007 si apoi o Cadenza tot modelul 2007. Prima este o bicicleta extrem de robusta(desi mai in gluma mai in serios se spune ca este bicicleta fara geometrie, dar cu trigonometrie), suficient de bine echipata, si cu o gama larga de utilizare, de la MTB la cicloturism si sosea. E intradevar un pic mai grea. Cu ce venea stoc aveai cam tot ce trebuia in afara de far. Cadenza este predispusa doar pentru oras, eventual cicloturism. Suporta toate tipurile de frane si roti de la 26 pana la 28.

Sunt foarte multumit de ele si nu le-as da in nici un chip, chiar daca am MTB dedicat racing marathon&XC si cursiera.

Foarte utile in oras, nu bat la ochi, usor de transportat si manipulat, pliere rapida, M in 5 sec, C in 15 sec(cu imbus).

In plus fata de ceilalti Dahon are o seama de patente si inventii pe care le regasesti in bicicleta. Am mai cochetat si cu un Montague Paratrooper insa aceea este mai spre bicicleta utilitara decat de agrement si scopuri multiple.

Parerea mea este ca un Brompton nu merita. Mie amicii mei englezi mi-au spus ca este exorbitanta dar si-ar lua pentru ca este englezeasca, iar Dahonul este scump dar mai multa bicicleta in aceaisi bani si de acea il prefera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca fan folding, eu am cate o dilema in functie de fiecare diametru de roata. Pana cand oi iesi la pensie si o sa ma dau cu o olandeza clasica de 28"(delirez) caci in Bucuresti o sa se circule ca-n Amsterdam (delirez) si romanii nu o sa mai fure (delirez rau!) mi-am jurat ca voi merge numai pe pliabile (uf, mi-am revenit). Acuma, nu am 1k in buzunar si trebuie sa optez intre un Dahon cu 20" si Brompton cu 16". Ca as alege fara ezitare Jetstream P8, (pleonasm) full suspension. In cadrul Dilemei 16", semifinala dintre Dahon Curve D3 si oricare Brompton a fost castigata de Brompton.

Da, bicicleta cu 16" pare o jucarie, dar daca ma gandesc cat de rar am scos cele 3x26", inclusiv o Cadenza, si ca pana sa se nasoleasca vremea am mers zilnic la job cu doar 12", 3 km dus, 3 intors, plus cumparaturi, plus intalniri prin centru, sigur nu-mi va fi rusine nici calare pe 16". Mi-era mai rusine cu 3 biciclete prafuite in beci (de cea mai veche, 12 ani, am scapat) si peste 100 de kile pe sale. Intr-o zi am mers mai mult de 20 km cu 12", la paradeala, mi-am zis, si totusi m-au tinut picioarele. Si nu mai am 45 de ani... Am 46! Cu 16" o sa merg 8-10 km un drum fara sa transpir prea tare. Pastrez si 12", la cuier, ca sa ma duc la piata. Ca 16" ma va duce prea repede - nu simt drumul! Anul asta trebuie sa rezolv Dilema 16" iar la anul abia sa abordez si Dilema 20".

Si aici vine Refrenul: Nu conteaza cat de mica ai roata, important este sa pedalesti... Hai, toata lumea! (si sala e goala...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru pareri :).

Eu am cam renuntat sa mai merg la serviciu cu pliabila :D sau cu alta bicicleta. Anul trecut mi-a mai deschis un cetatean usa in nas si a trebuit sa ma recuperez de pe jos dupa ce l-am lovit.

Trebuie ceva cat mai solid ca sa distrug usa neatentilor :D cum ar fi masina.

Avantajul Dahon D7HG pe care o am acum e ca incape perfect in portbagaj la masina si pot pleca oriunde vreau si sa am o bicicleta. Ar fi fost util in Grecia unde nu gaseam de inchiriat decat scutere si masini.

Am testat putin si pe zapada si e ok .

Ceva cu roti de 26''(Cadenza,Matrix) ar fi fost util dar nu incape la mine in portbagaj.

Cu roti de 12'' sau chiar 16'' mi se pare greu sa faci fata denivelarilor iar prima zapada te va lasa pieton cred.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am contactat pe cei de la Montague (Swiss Bike) si i-am intrebat daca vor sa vanda numai frame-ul. NU se poate, bike-urile sant deja asamblate si pentru 800-900 dolari US primesti bike-ul cu componente mediocre zic eu (cel kaki pentru paramilitary expus aici cu ceva timp inainte). Numai frameul m-ar fi interesat pentru ca am multe parts pe care le-as putea refolosi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BikeFriday .. din ce am citit eu pe crazyguyonabike.com sunt foarte utile la touring (ca iti vin cu remorca) dar dureaza pana le impachetezi.

Eu imi pliez Dahon-ul cam intr-un minut .. daca nu ma grabesc .. suficient sa iau metroul .. bine ca nu il folosesc asa.

Brompton-urile evident sunt cele mai practice la luat in tren :) si se pare ca ajung si la 10.000 de km ceea ce pentru o bicicleta pliabila mi se pare enorm...

Am cam 450 de km cu Dahon-ul meu in cam 5 luni (merg doar in weekend) si ar insemna aproape 10 ani :D de folosire.

Daca se face o intalnire de pliabile in Bucuresti vin si eu :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am participat anul trecut la o astfel de intalnire, in tineretului. au fost in jur de 10 pers pe dahonuri de diferite modele (de la cadenza la pro tt. chiar am dat o tura pe pro tt. merge brici!). multi intorceau capul vazand mai multe bicle de genul asta la un loc. daca se mai face si anul asta, am sa anunt aici. numai bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@erich1934 Pai cred ca valiza e sa te duci la touring cu trenul sau aveonul. 5-10-15 minute cat o rezolva baietii aia pe youtube zic io ca nu e mult daca ai cateva zile de pedalat inainte. Pentru prins metroul cu un Bike Friday iti trebuie 'belet' adica 'tikit', roti de 16'', cat Bromptonelul. Gagiul asta o face/desface in 5 secunde. Sau in 3?

Mai e una care merge la fel de repede, da nu mai stiu care.

Imi curg ochii insa dupa alte dracarii ale unui taiwanez care cica da biciclete la tot cartelul sub diverse branduri. Inclusiv nesimtitilor aia de rinse&müller, 'tu-i in pasarica (Birdy)!. Au si cateva sub brandul lor. IF Reach se face/desface repede, e mai de oras, reach mai incet, da mai de drum...

Pacific Cycles

...si sustin ei ca stai ca pe una normala (apasa pe reach in stinga sus):

Pacific Cycles Inc. ---- A Passion for Creating Exciting Bicycles

Full suspension, frate!

Tot astia fac si IF Mode cu roti de 26'' - aia care a luat locul 1 la Eurobike anul trecut. OZN, nene! Uite-o afara:

Din pacate dealeri in EU vad ca au in au doar in Anglia si un italian care vinde party triks, souvenirs... Nici nu mi se par scumpe, mai ales la cat e lira acuma, uite hal de pret:

www.foldingbikes.co.uk - Pacific Reach

Acum doi ani credeam ca numai Dahonul exista pe lume. Cand mi-am luat Cadenza mi se parea perfectiunea intruchipata. Sapand am constatat ca:

A. Dahon produce si sub alte branduri si schimba incontinuu modelele

B. Mai sunt o groaza, cativa cotati mai bine si ma oftic. Si parca as depasi faza asta... Bine, nici chiar asa:

Bike-Design Egon Rahe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intra prin birdybikes.com in Gaap sa vezi belea! Kuwahara!!! cred ca numai pentru piata japoneza. Din pacate...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua,

Veloteca are pe stoc in magazin biciclete pliabile Dahon si Brompton, aproape toate modelele fiecarei marci. Va invitam la noi sa le comparati si sa le testati fara nici o obligatie. Puteti gasi aici o harta a amplasamentului.

Puteti afla tot aici si parerile unor utilizatori de biciclete pliabile, atat de Dahon cat si de Brompton, fiecare marca avand avantaje si dezavantaje, asa cum ati remarcat si voi.

Numai bine,

Veloteca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fratilor, am fost in paradisul bicicletelor pliabile! Ma luasem cu vorba si nu mai verificasem de ceva vreme noutatile din RO. Bike Friday are dealer in Romania. Si este adevarat: sunt cele mai tari biciclete pliabile din lume! M-am dat ieri cu 5 modele - ZBOARA! Inclusiv aia cu roti de 16'' cu Microshift. Culmea e ca au si pliabila de la Koga Miyata dupa care mi se scurgeau ochii pe net zilele trecute (cica e dealer de dinainte de assport) Founder S - nu e la fel de iute dar e Rolls-Royce! Full suspension, piele, gel - mult peste jetstream! M-am dat si cu dracia aia de Mobiky despre care credeam ca e de jucarie. Vreau sa spun ca arata mai bine ca in poze si merge neasteptat de repede cu un echilibru special probabil de la rotile de 12''. Daca ii place si ursuzului de Mourinho...

Mourinho rides a Mobiky on Flickr - Photo Sharing!

Scorurile sunt pe masura si iar sunt incurcat: viteza sau confort? Si primele de obiectiv? Magazinul se numeste treehugger. Sper ca fara bicla!

treehugger's magazin biciclete pliabile si triciclete pliante piese accesorii

Te razi gratis cu patronul care a fost in trupa lui Calinescu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ritchey BreakWay

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ar aduce Ritchey BreakWay cineva, as fi interesat, dar asta intra la demontabile, nu pliabile.

In mare goana am vazut-o si cu 1500 dolari cu valiza, la oferta si cu 3500 de sterline. O fi diferenta dintre otel si titan?

Si Dahon are Tournado, am vazut-o la 1750 dolari (probabil ca ar ajunge pana in 2000 euro) dar cu siguranta importatorul nu a adus-o.

Folding Bicycles and Folding Bicycle Accessories by Dahon: Tournado

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-am luat a doua bicicleta pliabila, bike4u.

Prima a fost Metropolis.

Pot face o comparatie acum intre cele doua modele low-cost.

Metropolis-ul a fost folosit 8 luni, fara probleme.

Viteza de deplasare relativ mica.

Cu cea de a doua, garantia este pana la 115 kg ( eu am 90, iar la prima greutatea maxima era de 85 k).

Se merge mult mai repede, aproape ca pe o bicicleta normala.

Am uitat sa precizez ca amandoua au roti de 20.

Se pliaza usor amandoua, si se pot lua in portbagaj.

Mentionez ca sunt cumparate pentru plimbare prin oras.

Si eventual mers la servici.

DIferenta de careva sute de mii este justificata.

Urmatoarele , daca vor fi, vor fi clar bike4u (pentru ceilalti membri ai familiei, deocamdata doar 2 mergem cu ele).

Pentru plimbari prin oras sau prin parc este suficient, iar diferenta de pret fata de cele de marca nu o consider justificata.

Nici cu Metropolis nu au fost probleme in cele 8 luni de cand o am.

Drumuri s-au facut cam 1-2 pe saptamana, Dristor-Piata Victoriei si retur, sau prin parc.

Peste cateva luni voi posta din nou, daca si ce probleme au aparut.

Si subscriu la ideea unei intalniri a posesorilor de biciclete pliabile, la o asemenea intalnire fiind posibile comparatii mult mai clare intre diverse marci si modele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ieri am reinceput sa merg cu "pliantul" la serviciu. Aparent am mai imbolnavit cativa colegi de microbul "folding" desi pretul (cel putin la Dahon) li s-a parut cam mare. In fine pentru cei care inca vad bicicleta ca articol de dat prin parc la un loc cu skateboard-ul mi se pare ok.

In curand sper sa fim o gasca intreaga de bike commuteri la serviciu ca sa nu fiu eu singurul cu bicicleta langa birou :)).

Ca nota pozitiva cei 11 km de acasa pana la serviciu abia se simt iar viteza de "croaziera" de 22-25km/h e suficienta sa ajung in 40 minute. Deocamdata sunt multumit de bicicleta .

Ca idee totusi ca utilizator de metrou frecvent eu nu prea vad cum as putea sa intru cu Dahon-ul la ore de varf .. de fapt abia intru fara bicicleta .. deci cred ca astea cu bicicleta la metrou sunt valabile pentru locuri mai putin aglomerate :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

desi pretul (cel putin la Dahon) li s-a parut cam mare.

eu am mers cu ea la munca si chiar am urcat cu ea in lift pana la et. 8. cativa care m-au vazut s-au aratat surprinsi si interesati de o astfel de bicla, insa cand au auzit pretul... au facut ochii cam mari :)). au zis ca de banii astia mai bine isi cumpara scuter din cora/carrefour.

pe strada am intalnit oameni care m-au intrebat care e treaba cu biclele pliabile, daca se gasesc in romania sau cum se pliaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-am luat a doua bicicleta pliabila, bike4u.

Prima a fost Metropolis.

Pot face o comparatie acum intre cele doua modele low-cost.

Metropolis-ul a fost folosit 8 luni, fara probleme.

Viteza de deplasare relativ mica.

Cu cea de a doua, garantia este pana la 115 kg ( eu am 90, iar la prima greutatea maxima era de 85 k).

Se merge mult mai repede, aproape ca pe o bicicleta normala.

Am uitat sa precizez ca amandoua au roti de 20.

Se pliaza usor amandoua, si se pot lua in portbagaj.

Mentionez ca sunt cumparate pentru plimbare prin oras.

Si eventual mers la servici.

DIferenta de careva sute de mii este justificata.

Urmatoarele , daca vor fi, vor fi clar bike4u (pentru ceilalti membri ai familiei, deocamdata doar 2 mergem cu ele).

Pentru plimbari prin oras sau prin parc este suficient, iar diferenta de pret fata de cele de marca nu o consider justificata.

Nici cu Metropolis nu au fost probleme in cele 8 luni de cand o am.

Drumuri s-au facut cam 1-2 pe saptamana, Dristor-Piata Victoriei si retur, sau prin parc.

Peste cateva luni voi posta din nou, daca si ce probleme au aparut.

Si subscriu la ideea unei intalniri a posesorilor de biciclete pliabile, la o asemenea intalnire fiind posibile comparatii mult mai clare intre diverse marci si modele.

BA-I FOR MI! BA-I FOR MI! ANDA'STEND?! E FOR MIIIIIIII!

...................................................

..............

Huah! Scuze, visam... Se facea ca luasem potul la Loto si emigrasem cu familia la Portland, in Oregon. Nici nu imi desfacusem toate valizele ca m-am si prezentat la un art-boutique de biciclete. In atelierul intunecat, mirosind a sudura si a sudoare, "croitorul" tocmai terminase sa imi ia masurile. Le treacea intr-un carnetel cu creionul mic de dupa ureche, desenand incruntat triunghiuri si facand totodata si niste calcule trigonometrice ultra-rapide. Trage linie, cu varful deja bont si ma intreaba: - Lustruim si mufele? - Cat costa? - 200 de "coco", imi zice (ciudat, si ei zic tot "coco"?!) Bucata! mai adauga el taios - 200 de dolari?!! exclam eu cu uimire. Pai cu 200 de dolari imi iau un... ...bike4you! se aude o voce de nicaieri. Ma uit speriat imprejur, bezna, ma uit la "croitor". Ridic din umeri. Tipul se incrunta, ma ia de cot si ma conduce inspre usa fortat: This bike is not for you! si-mi face vant in lumina orbitoare de afara...

_________________________

Si eu cand mi-am luat primul Pegas am zis ca mi-am luat racheta. Desi m-am mirat putin cand n-am putut sa urc prima panta... Pe Metropolis nu am mers doar am vazut-o - da, arata ca porcu'! Pe un bike4u al unei d-re ne-am si urcat cativa magadani, asa, la bascalie. "Suspensia" este facuta din arcuri de dormeza! Cand o sa te urci pe una din cele despre care se vorbeste in acest post o sa-ti dai seama ca, de fapt, n-ai avut pliabila. De bicicleta nici nu se mai pune problema!

Sa nu ma intelegi gresit. Nu e o rusine ca te dai pe Metropolis sau bike4you. E chiar laudabil. Ca vrei sa pedalezi. Numai ca omul cat traieste, evolueaza. Financiar si informational. Nici dpdv financiar si nici informational, nu cred ca intereseaza pe cineva de aici bicicletele tale. Nici acum nici peste cateva luni. Daca insa ai reusi pana atunci sa-ti iei ceva de la Brompton sau Dahon - inclusiv, in sus, cred ca pe toti i-ar interesa parerea ta. Si pe mine.

Hai, ne vedem la intilnirea pliabilelor.

(Doamne, daca as castiga eu potul la Loto!)

Edited by petcus
corectura

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Erich S-o stapanesti sanatos! De care ti-ai luat?

Pentru urcatul in metrou am doua solutii. Pentru ambele solutii trebuie sa iti mai iei si o geanta pentru bicla:

1. In usa metroului spui: "Pardon, va rog frumos, faceti loc, ca am iesit acuma din spital" Daca ai norocul sa te intrebe vreo baba mai curioasa: "Da ' in valiza aia ce ai, maica?" Daca ii zici "Medicamente!" iti cedeaza si locul.

Daca tu consideri ca nu e bine sa glumesti cu d-astea, ok. Am alta solutie:

2. Iti pui baierele pe dupa gat, astfel incat geanta sa iti vina pe piept. Cu stanga tii de fundul gentii ca sa nu-ti rupa gatul, dreapta o ridici deasupra capului cu pumnul strans. Asa pasesti in vagon. Impingand calatorii urli cat poti: "Allah akbar! Allah akbar! Allah akbar!"

Cel putin pana la prima statie, o sa calatoresti intr-un vagon gol.

Edited by petcus
corectura

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.