erich1934

Biciclete pliabile (Brompton in special) pareri ?

Recommended Posts

Scuze pentru intarziere.

Nu am probleme, insa trebuie sa recunosc ca nici nu merg foarte mult.

Pentru mici plimbari, e foarte buna. Singura problema pentru mine : saua, as prefera una mai lata, pe arcuri, asa cum aveau Ukrainele pe vremuri. Daca mergi mai mult de doua ore cu asta, cam doare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deoarece topicul asta e relativ mort ;) am sa postez eu.

Azi am atins 1000 km cu Dahon-ul din dotare si sper sa fac 10.000 km.

Puncte forte :

1) Viteza : Fara nici o gluma ma deplasez mai rapid decat pe MTB si Hybrid.In oras rotile de 20'' permit o acceleratie mai rapida decat rotile mai mari .. inertie mai mica.

2) Pliere/depliere .. fara numar nici o problema acolo.

3) Schimbator Shimano Nexus (doar 7 deocamdata) fara nici o problema deosebita

Puncte slabe

1) Facute pentru oameni micuti si finuti - sub 105 kg cateva gropi de capitala au dus la ruperea unor spite si evident la descentrarea rotii spate (la 117 kg + laptop + toale + dosare/hartii nu cred ca e vina bicicletei).

2) Denivelarile se simt evident foarte tare

3) Problema tehnica probabil cea mai mare : piesele sunt greu de gasit (acum trebuie sa comand spite pentru roata spate)

4) Shimano Nexus e foarte util in oras dar la fiecare pana e durere la scoaterea rotii trebuie o cheie de 10 mm si apoi trebuie reglat din nou (thank you Sheldon Brown).

Una peste alta cred ca este un compromis bun si furtul fiind aproape exclus ar fi o investitie buna pentru oameni normali (pana in 90 kg).

Asa cum am postat am folosit-o inclusiv la distante mari fara a fi nevoit sa imping la ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rotile de 20" au dezavantajul ca "cad" in fiecare gaura de soarece si din spusele voastre deduc ca la Bucuresti gaurile de soareci sint cam mari. Problema cu simtitul denivelarilr se poate rezolva partial cu un caciuc tip Schwalbe Big Apple 406 x 60 sau 460 x 50 (sint mai grele dar ofera un confort marit si sint aproape indestructibile. Daca rotile sint spitate corect si e vorba de material de calitate n-ar avea voie sa se rupa spitele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De acord cu Big Apple. Doar ca ma tem ca nu incap cauciucuri asa de late(460X50) intre furcile de la mini-bicicleta. Cum am zis este clar o bicicleta de compromis care deocamdata imi convine.

Ca avantaje bicicleta sta chiar sub "coltarul" de la biroul meu .. nici nu pot sa imi imaginez cum ar fi sa intru in cladire cu hibrid-ul cu roti de 28 ''(sa nu mai vorbim de birou) as fi ars pe rug ;) .

Am uitat sa mentionez ceva : Toata lumea ma intreaba daca bicicleta este lenta din cauza ca am rotile mici ... raspunsul este NU .Transmisia este tot ce conteaza si o foaie mai mare /pinion mai mic pot compensa fara probleme dimensiunile rotilor . Reusesc sa rulez regulat cu 20-25 km/h si cateodata si cu 30 km/h ;;) iar rotile mai mici ofera o aerodinamica mai buna decat de exemplu rotile de cursiera ( cu roti de 20'' s-a atins recordul de 51 mph la viteza).

Edited by erich1934

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Doresc sa-mi cumpar o blicicleta pliabila dar nu dispun de o suma asa mare ca pentru un Dahon sau Brompton. Am gasit doua marci mai ieftine, la Metropolis si la bike4u cu preturi cuprinse intre 380 si 630 lei. Nu o sa folosesc bicicleta zilnic, ci mai degraba in weekend prin parc. Am vazut ca sunt cu roti de 20" sai de 16". Ce model/tip de bicicleta sa aleg? Care din cele 2 marci sunt mai fiabile? (poate este cineva care ma poate ajuta cu o parere din experienta personala).

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-am luat a doua bicicleta pliabila, bike4u.

Prima a fost Metropolis.

Pot face o comparatie acum intre cele doua modele low-cost.

Metropolis-ul a fost folosit 8 luni, fara probleme.

Viteza de deplasare relativ mica.

Cu cea de a doua, garantia este pana la 115 kg ( eu am 90, iar la prima greutatea maxima era de 85 k).

Se merge mult mai repede, aproape ca pe o bicicleta normala.

Am uitat sa precizez ca amandoua au roti de 20.

Se pliaza usor amandoua, si se pot lua in portbagaj.

Mentionez ca sunt cumparate pentru plimbare prin oras.

Si eventual mers la servici.

DIferenta de careva sute de mii este justificata.

Urmatoarele , daca vor fi, vor fi clar bike4u (pentru ceilalti membri ai familiei, deocamdata doar 2 mergem cu ele).

Pentru plimbari prin oras sau prin parc este suficient, iar diferenta de pret fata de cele de marca nu o consider justificata.

Nici cu Metropolis nu au fost probleme in cele 8 luni de cand o am.

Drumuri s-au facut cam 1-2 pe saptamana, Dristor-Piata Victoriei si retur, sau prin parc.

Peste cateva luni voi posta din nou, daca si ce probleme au aparut.

Si subscriu la ideea unei intalniri a posesorilor de biciclete pliabile, la o asemenea intalnire fiind posibile comparatii mult mai clare intre diverse marci si modele.

Vreau sa-mi iau si eu o bicla plianta si ma incanta cele cu roti de 20". De la cele 2 marci am ales cate un model, ambele cu frane tip V.

Prima este Metropolis de aici Biciclete pliabile Metropolis (costa 630 lei si vine cu pompa si anti-furt)

A doua este bike4u modelul F20D609V-2 BIKE4U.ro: Biciclete rabatabile,pliabile,pliante - shimano | Produsul: F20D609V-2 (costa 530 lei si vine cu far si dinam)

Cam astea sunt principalele diferente vizibile. In comparatia ta la ce modele te refereai de la cele 2 marci? Totusi e diferenta de 100 de lei intre cele doua modele. Merita Metropolis-ul diferenta sau nu? Ce sfat imi dai?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok , hai ca simt nevoia sa pun un update dupa inca 10 ani. 

Bicicleta e inca ok , am tot schimbat angrenajul de la cel de 52 pus de Veloteca (ca nu aveau altul pe stoc acum 3-4 ani) la cel de dimensiunile originale de 38. 

Am pus si Schwalbe Marathon Plus ca in ultimul timp doar Schwalbe Marathon pun pe orice bicicleta in afara de fixie. 

 

Roata spate e usor descentrata dar nu ma deranjeaza(oricum nici naiba nu are piese/spite pentru 20'' si Shimano Nexus)

Fac mai nou un fel de multi-mode commute sa o duc pe sotie. 

Dimineata plecam cu masina , o las la serviciu si masina la fel. Ma intorc cu Dahon-ul pana acasa. 

Lucrez de acasa (inca ) pentru ca .. COVID-19. 

La terminarea programului , tura inversa. 

Cam asa am reusit sa imi fac cei 10km/zi si sa economisesc putina motorina (si mai ales nervi in trafic). 

Nu prea am plangeri majore, bicicleta are 12 ani dar  de rulat am rulat doar 2-300km/an (de multe ori in vacante simt nevoia sa explorez - de exemplu in Bulgaria) . 

Sunt foarte tentat sa o transform in fixie/single-speed dar oricum cu butuc intern Shimano Nexus  e destul de aproape.

Care butuc Shimano Nexus e singurul care pare ca nu mai functioneaza (free-wheel-ul de exemplu  la mers pe langa bicicleta) dar inca merge schimbatul treptelor ,inclusiv pe loc.

Nu i-am facut nici un fel de mentenanta (uns lantul la 100km si cam atat) .. asa ca ce pretentii sa am ? 

Nu pot sa ma tin dupa cei cu cursiere dar pot cu usurinta sa merg cam cu viteza celor cu MTB in oras (si chiar sa ii depasesc). 

Desi sunt iesit din forma , inca rulez cu 20-25km/h pe distante mici si medii. 

Mecanismul de pliere/depliere a ramas ok .. ma pot baza pe el (si fac asta de 2 ori pe zi). 

Ca nota prefer fixie-ul pentru plimbarile mele mai lungi dar la multi-mode nimic nu bate Dahon D7HG :). 

 

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.