Eusebio

Sfaturi pentru un incepator

Recommended Posts

Buna seara!

 

Desi mi-e oarecum jena ca trebuie sa postez asta, trec peste pentru ca vreau sa devin mai activ. Am un MTB mai vechi, nu e cine stie ce, dar nu imi permit acum sa investesc intr-o bicicleta noua, asa ca as vrea sa imi ating scopul cu asta. Vreau sa slabesc cateva kg, in sensul ca vreau sa mai dau jos din grasime si sa-mi tonific muschii, si am considerat ca o sa pot face asta prin pedalat. Problema e ca din moment ce ma apuc, as vrea sa fac cum trebuie, asa ca am nevoie de cateva sfaturi. Casa mea e situata pe un deal, si azi am incercat sa cobor pana in vale si apoi sa urc (nu am mai pedalat de vara trecuta), si am avut cateva dificultati, in sensul ca pe la jumatate a trebuit sa ma opresc pentru ca nu mai puteam avansa, si apoi a trebuit sa fac pauze cam din 100 in 100 de metri. Stiu ca muschii au memorie si ca pe masura ce ii antrenezi, se obisnuiesc, dar as vrea sa stiu cum ar fi mai bine sa procedez pentru a-mi atinge scopul.

 

Sa continui sa ma chinui asa pana cand o sa reusesc sa urc pana de la baza pana la deal fara sa imi dau duhul la mijloc?

Sa incerc sa pedalez pe drum drept, dar pe distante mai lungi?

Cate zile pe saptamana sa repet, si cate de odihna?

 

Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ai venit!

Poate îți iei inima în dinți și ne spui câte kg ai și ce înălțime ai. Suntem între noi, nu ne aude nimeni.

 

Grăsimea se arde greu și se pune ușor la loc. Urcatul dealului nu e soluția potrivită. Trebuie să mergi pe plat,  distanțe din ce în ce mai mari. Progresiv, nu brusc.

Trebuie să mergi cu o viteză moderată, un 15-20 km/h, cît să poți întreține lejer o conversație, nu să gâfâi.

Mergi pe jos, cât mai mult.

Și, nu în ultimul rând, ai grijă la ceea ce mănînci (fără dulciuri, pâine și alte produse făinoase reduse cât mai mult posibil).

 

PS: acum am observat că ești din Iași, deci mai greu turele pe plat.

Pe deal încearcă să urci cu cea mai mică viteză cu care te simți confortabil, nu trage tare, nefiind antrenat nu o să reziști și nici grăsimi nu o să arzi, ci numai glucoză. Iar apoi s-ar putea să mănînci în compensație mai mult decât e cazul.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La urcări e bine in general sa mergi constant și de asemenea sa fii atent la respirație(daca mușchii nu au destul oxigen nu o să funcționeze cum trebuie) și cadență (să pedalezi mai des si sa nu simți că trebuie să forțezi). În rest, dacă tot ai urcări prin zonă poți încerca la început unele mai ușoare ca să îți dai seama cum ar trebui abordate iar mai apoi poți trece la unele mai grele pe măsură ce avansezi. 

Un alt sfat ar fi sa bei suficientă apă când mergi la ture (indiferent de lungime) pentru că altfel îți soliciți excesiv organismul și s-ar putea sa ai probleme. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi de promptitudine!

 

Am 1.83 si 76 de kg, teoretic e un raport destul de ok, numai ca as prefera sa reduc din grasime pe cat posibil (tonifiere). Cu regimul alimentar nu am probleme, in sensul ca daca-mi propun sa renunt la ceva, sau sa reduc, chiar imi iese, iar la capitolul lichide, minim 2 litri pe zi.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Eusebio asa ca de la ieșean la ieșean :) Poți merge prin oraș pe plat din Bucium în Pacurari pe la podul de piatra ai numai plat. Sau din pacurari spre metalurgiei. Când te plictisești de drumul asta mai urci pe centura puțin pe la Uricani prin pădurice sau urci copoul pe stradutele mai mici din zona. Sau dacă vrei sa faci plat faci un sculeni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now