Mookyama

Frane pe disc pentru cursiera

Recommended Posts

Ola! Daca tot e moda franelor pe disc, cand cumperi o bicicleta sau un grup set, apare intrebarea ce sa iau, Shimano sau Sram? Sau alte firme, bineinteles.

 

Din ceea ce ati citit si experimentat, ce parere aveti despre franele pe disc in general, cat si comparativ cu alte marci, cum ar fi cele de mai sus?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

SRAM, si ma refer strict la frane, are un dezavantaj - lichidul de frana e coroziv - e DOT something - similar cu al masinilor. La shimano e ulei mineral si in afara de faptul ca daca ajunge pe placute le cam strica si e uleios (stiu, e ulei) alte dezavantaje nu are. Lichidul de la SRAM  ataca vopseaua si ii cam place apa. Adica odata deschisa sticluta cam trebuie folosita altfel se combina cu apa din atmosfera si nu mai are aceleasi proprietati. Partea buna e ca fierbe la temperaturi mai mari si, cel putin in teorie e mai bine. In practica eu nu am ajuns inca sa imi fiarba franele (cu toate ca am albastrit un disc si aveam shimano...).

Si din ce am citit ca sa aerisesti frane SRAM e cam pain in the...

 

Si strict legat de cursiera eu am RS685 care mi se par geniale pur si simplu. Avem pe aici un coleg cu SRAM care se tot chinuia sa le regleze si, cica aerisite cum trebuie tineau ca naiba. Am mers cu bicla lui cu SRAM (nu mai stiu ce erau)...si pareau neaerisite..dar cica asa tin ele (caut si colegul si revin)

 

@sentric e colegul..asta e topicul in care el e "foarte" multumit de franele lui..

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am auzit ceva, candva... si automat am devenit expert in domeniu, deci pot sa-mi dau cu parerea... :))
 

DOT-ul din frane de bicicelta ii identic cu cel de la autoturisme (doar respecta standardele DOT3, DOT4, DOT5.1... da, la DOT exista anumite standarde, pe cand la ulei mineral ii "free for all")

Manetele si etrierii... si conductele... si fittingurile... nu-s vopsite pe interior, deci nu are ce vopsea sa strice megacorozivul DOT

Faptul ca absoarbe apa ii un feature, nu un bug al lichidului de frana.

In cazul franelor care folosesc uleiul mineral, daca patrunde apa in sistem, aceasta nu se va amesteca cu uleiul. Asa ca poate oxida interioarele franelor, si respectiv are punctul de fierbere mult mai jos ca uleiul mineral sau uleiul sintetic (adica DOT) deci daca incinzi mai tare franele acestea nu vor mai prinde. DOT-ul a fost conceput astfel incat sa absoarba apa pentru a reduce efectele ei.

 

La biciclete suprafata pe unde poate patrunde apa in sistemele de franare ii mult mai mica decat la autoturisme, deci nu prea conteaza daca-i cu DOT sau ulei mineral, dar tot nu strica sa fie schimbat periodic...

sau lasati-l cativa ani si dupa aceea va va "iubi" mecanicul cand ajungeti cu franele la el. ;))

 

Edit: La bicicleta de sosea am ergopowere Microshift cu etrieri TRP HY/RD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Confirm cele spuse mai sus.. aerisirea nu e usor de facut. Dupa 2 ani de bicla, am zis sa fac aerisire conform cerintelor. Am fost la service, fata a iesit ok, spatele nu. Trebuie sa ma intorc la service sa faca din nou.

 

Un alt aspect care ma deranjeaza la SRAM, e ca pe fata cam la 2 saptamani trebuie sa realiniez etrierul caci face rubbing, mai ales la frane bruste si puternice.  Nu stiu daca asta se intampla la orice frana hdiraulica. Poate am fost eu ghinionist si m-am ales cu un piston mai lenes sau poate furca nu e stralucita si flexeaza dubios.

 

Oricine e curios, e binevenit sa testeze SRAM pe bicicleta mea. Eu abia astept sa trec la Shimano. Nici nu stiu cum voi vinde bicla cand va veni momentul. Nu sunt mincinos de fel si nu-mi dau seama cum o va cumpara cineva cand ii voi relata neajunsurile si frustrarile mele.

Edited by sentric
typo
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand mi-am cumărat bicicleta, unul din criterii a fost ca frânele sa nu fie pe DOT. Tocmai din cauza coroziunii. Si nu ma temeam de coroziunea de la interior, căci asa cum a spus Mladen nu se intâmpla nimic acolo, ci de eventualele scurgeri sau incidente la aerisire.

In plus la vremea respectiva tot citisem de probleme cu garniturile & staff la manetele Avid. 
La Shimano aerisirea e floare la ureche mai ales daca ai pâlnia și sistemul care să permită folosirea ei.(cel puțin la MTB, nu stiu la șoseliste)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pe rand:

 

Quote

Am fost la service, fata a iesit ok, spatele nu. Trebuie sa ma intorc la service sa faca din nou.

Asta imi suna a problema de service, nu de frane. Daca franele erau problema, nu ar fi mers niciuna.

 

Quote

Un alt aspect care ma deranjeaza la SRAM, e ca pe fata cam la 2 saptamani trebuie sa realiniez etrierul caci face rubbing, mai ales la frane bruste si puternice.

Sigur nu se stramba discul? Unele discuri sunt mai moi si se stramba usor.

 

Pe mine la Sram ma deranjeaza felul cum schimbi vitezele de pe ergopowere (in afara de cele wireless), si ca forteaza nota pe 1x la sosea

 

Quote
Quote

Cand mi-am cumărat bicicleta, unul din criterii a fost ca frânele sa nu fie pe DOT. Tocmai din cauza coroziunii. Si nu ma temeam de coroziunea de la interior, căci asa cum a spus Mladen nu se intâmpla nimic acolo, ci de eventualele scurgeri sau incidente la aerisire.

 


Cred ca te-ai uitat la prea multe filme cu Alien. ;))

Daca iti curge DOT in timp ce aerisesti frana, te poti duce sa fumezi o tigara in liniste, dupa care poti pleca in pauza de masa, dupa care poti vedea ce mai ii nou pe faceb, olx... ciclism.ro, unde vezi discutia asta si iti amintesti ca te-ai apucat de frane si deabia atunci speli DOT-ul... si o sa vezi ca nu a fost afectata vopseaua.

Milioane de autoturisme folosesc DOT si a fi corodate de acesta ii probabil cea mai mica problema a lor.

 

 

 
In plus la vremea respectiva tot citisem de probleme cu garniturile & staff la manetele Avid. 
 

 

Quote

In plus la vremea respectiva tot citisem de probleme cu garniturile & staff la manetele Avid. 

Si crezi ca Shimano, de ex. nu are din cand in cand probleme cu garnituri la vreo serie? Sau ca la astea noi de la Shimano se intampla ca punctul unde prinde fana sa fie diferit de la o franare la alta...
 

Quote


La Shimano aerisirea e floare la ureche mai ales daca ai pâlnia și sistemul care să permită folosirea ei.(cel puțin la MTB, nu stiu la șoseliste)

 

Prefer sa aerisesc Aviduri decat Shimano din seria x000, Saint 820...

Share this post


Link to post
Share on other sites

In ce sens forțează nota?

 

Offtopic : Am mers pe Di2 vreo 70km, deși am mai încercat și înainte și am zis meh. Alta viața. Însă venind de la Sram mi-am prins urechile precum Mozart la prima lui lecție de pian. Și a doua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite doi oameni fericiti cu achizitiile lor. Unul cu Avid, unul cu Shimano.
Sper ca inițiatorul sa poata alege mai in cunostinta de cauză.
Stai, ca nu a intrat nimeni cu Magura.

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

In ce sens forțează nota?

Incearca sa impuna 1x si la sosea.

Ii mai elegant 1x, dar se reduc rapoartele disponibile, si/sau cresc salturile dintre ele.

La MTB au adaugat la caseta de 10-42 pinionul de 50t, tocmai pentru ca i se simtea lipsa.

Plus pinionul de 10t se simte cam "patrat" si cu cat is pinioanele mai mici cu atat cresc pierderile.

 

 

Magura nu produce frane pentru cursiere, poate ai vrut sa zici Campagnolo :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, MLADEN said:

Magura nu produce frane pentru cursiere

 

http://rotorbike.com/catalog/default/rotor/uno-groupset-postmount-disc.html

https://www.bike24.com/p2219645.html

 

Topicul e deschis relativ la derută, răspunsul e evident: cumperi ce echipare a pus producătorul, că doar nu ești fanboi Trek/Specialized/Merida/Cube degeaba.

Dacă vrei să-ți faci bicicletă custom, o să doară: Campagnolo au (cel puțin) 3 modele diferite de etrier FM (parcă și restul producătorilor au cel puțin două), lungimea șuruburilor de fixare a etrierului depinde de grosimea chainstay-ului...

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avid BB5 road, roti DT Swiss.

dS8H4hr.jpg

  • Upvote 2
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, otsdr said:

 

Topicul e deschis relativ la derută, răspunsul e evident: cumperi ce echipare a pus producătorul, că doar nu ești fanboi Trek/Specialized/Merida/Cube degeaba.

 

 

Am trecut de stagiul asta, dar stiu ce firme sa ocolesc in schimb. Nu e pus la deruta deloc, imi pare rau ca ti-am dat impresia asta. Si iti si zic de ce l-am deschis topicul, pe langa alte informatii utile care ar putea fi sustrase din discutiile pe aceasta tema.

 

Asa....La Canyon, de exemplu, sub biciclete echipate cu sram force si shimano ultegra, pe langa alte echipari. Cadrul e acelasi, rotile aceleasi sau apropiate, doar ca difera echiparea. De aceea ma intereseaza franele pe disc si ceea ce voi alege sa utilizez pe viitor, fiind motivul pentru care schimb cadrul, totodata as vrea sa profit de ocazie si voi merge pe un cadru mai putin race decat il am acum. Simple as that. Mai imbatranim și noi, mai ioi genunchii spatele, mai vai șalele. Tinerete fara batrenete nu.

 

Ca o paranteza, si 105 e de luat in calcul, modelul nou. Insa cei de la Canyon mai taie si din alte parti, adica schimba componentele, nu doar grup setul. Mi-ar place un cadru Endurace SLX aia rosie cu 105 pe disc, tija aia smechera a lor, ghidon normal si niste roti  modelele 1400 sau1600 de la DTSwiss. Dar la ei nu poti schimba nici macar ghidonul aero, care e nu mai putin de 400euro. Deci daca vrei pipa de 110mm in loc de 100mm si vrei sa il schimbi, trebuie sa bagi mana pana la umar in buzunar si sa cauti bine.

 

@iacobdoc Daca ar avea si crankul ala mai inchis nitel, fara portbagaj, fara stickerele albe si galbene, poate si pipa neagra/gri, desi e doar un moft, rosu merge bine oricum, ghidonul putin intors in interior. Oricum e frumoasa foc pe griul ala, as fi mandru de ea :D Thumbs up! Btw, nici nu stiam ca este BB5 pentru cursiere. Sa o stapanesti sanatos! :P 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu alte cuvinte ma gandesc la bicla asta echipata cu Force 22 la 2400e, insa e Ultimate wmn CF SLX Disc 8.0 Team CSR 2017 si nu Endurace, cum as fi dorit. Si alt Ultimate cu Ultegra, Ultimate wmn CF SLX Disc 8.0 2017, ceva mai scump (roti mai usoare, ghidon aero), insa cu speranta ca le voi prinde la reduceri, pana in 2200e. Daca nu, voi astepta pana in iarna, mergand pe varianta Endurace. Momentan sunt intre Endurace, Ultimate si Synapse.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, MLADEN said:

"wmn" nu vine de la women?

 

Ihim. Doar femeia din mine ar da atatia bani pe o bicla :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Louis Beton. Tind sa cred ca dupa 150km nu mai conteaza nici daca e din pele de sarpe cu clopotei de Dedeman.

 

@MLADEN daca gasesc ceva la pret decent, nu fac mofturi. Tind sa cred ca e si marketing, pe langa multe alte cifre si calcule legat de wmn. Am pus pe hartie Ultimate, Endurace, Synpase, Supersix, ceva geometrii de la dame cu @elucid, am ajuns la concluzia ca ar merge si asa, so no biggie. Mai asteptam.

 

Revenind la frane, yey or nei? Care pentru care? :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-mi voi lua niciodata cursiera cu frane pe disc, astept sa treaca moda asta :) 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, nu deschid alt topic si intreb aici vizaviz de ergopowere si frane disc pentru cursiera.

 

nu gasesc nicaieri o informatie referitoare la br-rs505 sau pur si simplu sunt afon si nu stiu sa caut informatia...etrierele atat fata cat si spate sunt pt disc de 140...sau e 160fata si 140spatele?

 

ma refer la setul din linkul de mai jos:

 

 

https://www.cnc-bike.de/product_info.php?products_id=17032

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Trevizes said:

Nu-mi voi lua niciodata cursiera cu frane pe disc, astept sa treaca moda asta :) 

 

Gravel nu e tot un fel de curisera? :P  As zice ca e un lucru bun, mai ales daca ajungi nitel prind padure.

-

 

Chiar nu are nimeni experienta cu cele doua?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Trevizes said:

Nu-mi voi lua niciodata cursiera cu frane pe disc

Heh. Chiar ziceam azi la finalul unei coborâri că aia e bună de convins pe cei mai puțin credincioși în privința frânelor pe disc ;)) M-au durut umerii și încheieturile de la cât am frânat.

qcBT_pURVTCoNKjjWHWzrWAoDQSzAAnR1wHN76Oz

 

P.S. Pe mijlocul drumului e pietriș.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma, da bine arata! 😍 La urcare ma refer. La coborare, brrr, cred ca era buna o sanie acolo...Mai bine tac, poate le dau unora idei. #saniepedisc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.