Sign in to follow this  
BloBox

Problema Frana

Recommended Posts

Salut!
Intampin o problema de cateva saptamani. Am achizitionat din decathlon un lubrifiant pentru lantul bicicletei. Acesta se mai poate folosi si pentru a opri zgomotul creeat de suruburi si am pus niste lichid de acesta pe suspensia de pe fata, mai exact pe furca. Si-a facut treaba bine (furca nu se mai misca deloc, practic nu era nicio suspensie) si a inceput sa functioneze iarasi. Ideea e ca se poate sa fi ajuns niste lichid pe etrierul de la frana si dupa nu a mai functionat frana. Am incercat sa curat, prima data, placutele si discul cu etanol (spirt) insa nu sa schimbat nimic. M-am gandit ca e din cauza placutelor deoarece aveau 2 ani decand nu au fost schimbate. Am achizitionat alte placute iar cei de la magazin mi-au recomandat sa pun etrierul in benzina pentru a-l curata. Dupa ce l-am lasat in benzina cateva minute si sa se usuce, am pus noile placute in acesta, am sters discul de frana cu o carpa cu benzina (mentionez ca toate acestea au fost facute folosind manusi de cauciuc, curatate cu alcool/benzina pentru ca am auzit ca nu ar fi ok sa pui mana pe disc sau placute), insa aceeasi problema. Am fost iarasi la magazinul de unde am achizitionat placutele si mi s-a recomandat sa dau discul cu smirghel precum si placutele si daca nici asta nu merge, sa iau alt disc.. Nici aceasta nu a fost solutia, am cumparat alt disc si aceeasi problema. Am luat si alcool izopropilic pentru ca am auzit ca si-ar face treaba mai bine insa nimic. Am incercat si sa ard placutele insa nimic. Ceva sfaturi? Am inteles ca le pot curata cu acetona. Ce spuneti de asta?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

În primul rând, în magazinul ăla să nu mai intri ca să ceri sfaturi, fiindcă sunt niște idioți. Frânele trebuie să le ferești pe cât posibil de orice contaminare cu produse pe bază de petrol, de la uleiuri până la carburanți. Cum adică să bagi etrierul în benzină?!?! Ca să nu zic că 1) dacă sunt garnituri de cauciuc pe-acolo, alea vor fi compromise complet de hidrocarburi, și 2) dacă există ÎN etrier orice fel de piesă mobilă, arc etc., după spălarea în benzină ai spălat și orice lubrifiant ar fi avut, deci trebuie să demontezi complet etrierul ca să refaci ungerea pieselor în mișcare. Poate că de fapt tot ce vor e să-ți dea idei cum să-ți distrugi singur frânele pentru ca apoi să cumperi alte frâne de la ei? Iar uleiurile naturale ale mâinii, alea pe care încerci să le eviți să le transferi pe disc folosind mănuși, sunt mizilic față de uleiurile din benzină, cu care tu ai „curățat” discul!

 

Pentru curățat frânele pe disc (disc, etrier, plăcuțe) există spray-uri degresante speciale, care intră peste tot pe unde le pulverizezi fără să trebuiască să demontezi nimic de pe biclă. Dacă vrei neapărat, discul poți să-l cureți și cu o lavetă de microfibră înmuiată în apă cu detergent de vase (și poate și ceva alcool tehnic dacă vrei), și apoi clătit bine de tot; dar cu mare atenție să nu curgă zeamă prin butuci sau alte părți care trebuie să rămână gresate. Nu are sens să dai discul cu șmirghel, ci doar să faci rodajul frânelor noi. Magura, de exemplu, are instrucțiuni explicite pentru asta, de câte ori se schimbă plăcuțele și/sau discul: de la o viteză de 20km/h faci o frânare puternică pentru a te opri complet, fără ca să blochezi roata și să derapezi; repeți chestia asta de 20 de ori.

 

Mă mai întreb de ce ai dat cu ulei pentru lanț prin alte părți decât pe lanț. Cum pot niște șuruburi să producă zgomot, dacă toate șuruburile sunt strânse? Furca, dacă are suspensie, are simeringuri gresate cu vaselină (siliconică); uleiul nu face nimic util. Dacă nu are suspensie, nu are sens să dai cu ulei. Nu mi-e clar ce ai uns tu pe-acolo și de ce, fiindcă o dată zici de suspensia față, apoi că furca nu avea nici o suspensie.

 

Uite, spray pentru curățare frâne: https://www.decathlon.ro/solutie-curatare-frane-id_8348136.html Nu lua orice fel de spray degresant, cum e WD-40.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acel spray e destul de scump.. deja am investit peste 100 de lei pe alte placute si un disc nou si restul produselor. Se merita sa incerc varianta cu acetona? Am citit ca e o metoda buna de indepartare a uleiului mineral.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu poți să încerci și cu oțet, dacă vrei, da' asta nu înseamnă că respectivele componente vor funcționa în parametrii care să garanteze siguranța și integritatea ta când vrei ca frânele să te oprească. Și când vei fi în duba SMURD-ului la pansat și montat atele, poate vei fi vrut să nu experimentezi cu chestii ieftine și ineficiente.

 

Poți căuta spray pentru frâne pe disc la magazinele cu piese auto, benzinării, etc. Și discurile și plăcuțele auto trebuie degresate când se contaminează la fel ca și cele de biclă. Mă uit online pe ShopMania și văd spray-uri de 500ml la 9 lei.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, puterfixer said:

Tu poți să încerci și cu oțet, dacă vrei, da' asta nu înseamnă că respectivele componente vor funcționa în parametrii care să garanteze siguranța și integritatea ta când vrei ca frânele să te oprească. Și când vei fi în duba SMURD-ului la pansat și montat atele, poate vei fi vrut să nu experimentezi cu chestii ieftine și ineficiente.

 

Poți căuta spray pentru frâne pe disc la magazinele cu piese auto, benzinării, etc. Și discurile și plăcuțele auto trebuie degresate când se contaminează la fel ca și cele de biclă. Mă uit online pe ShopMania și văd spray-uri de 500ml la 9 lei.

 

Nu eram sigur ca si cele auto functioneaza. Mersi de ajutor oricum!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this