Sign in to follow this  
AFS

Achizitie Merida Speeder 900

Recommended Posts

Salut,

Vreau sa achizitionez o bicicleta Merida Speeder 900

zoom-bike-picture-d28eca5970524da6cd1683

 

Specificatii aici https://www.merida-bikes.com/en_int/bikes/road-fitness-gravel/fitness/2018/speeder-900-9349.html sau listate mai jos:

 

COLOR: anthracite (grey/red)
FRAME SIZES: XS(47)S(50)SM(52)ML(54)L(56)XL(59)
FRAME: SPEEDER LITE
FORK: Full carbon tapered fork with disc mounts
DERAILLEUR FRONT: Shimano Ultegra
DERAILLEUR REAR: Shimano Ultegra
SHIFTERS: Shimano RS700, 22 speed rapid fire
BRAKE LEVER: Shimano M500
BRAKES: Shimano M500 hydraulic disc, 160mm rotors
CHAINWHEEL: Shimano Ultegra 50-34 teeth
CHAIN: KMC X11-1
HUBS: Alloy, quick release, centerlock
RIM: MERIDA Expert SL – 22mm profile, 17mm inner width, Disc only
FREEWHEEL: Shimano CS-5800, 11 speed, 11-32 teeth
TIRES: Continental Ultra Sport II 28c folding
SPOKES: Double Butted Black stainless
HANDLEBAR STEM: MERIDA Expert, 3d forged, 6061 aluminium, Oversize clamp, 5 degree
HANDLEBAR: MERIDA Expert Oversize clamp 600mm wide Flat
HEADSET: MERIDA M2331
SEAT POST: MERIDA Carbon Comp 15mm, 31.6mm offset
SADDLE: MERIDA Sport
PEDAL: VPE-891
WEIGHT: 9.31 kg

 

Bugetul meu este de pana la 1500 EUR.

 

Acest model costa cca. 1349 EUR pret de lista, ocazional listat sub pretul de lista la diverse magazine online.

 

Imi doresc o bicicleta rapida pentru oras/drumuri asfaltate si eventual alei de parc din pietris/pamant.

 

Am o alternativa mai buna in acest buget ?

 

Va multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, 

 

Tin un spreadsheet cu cateva modele, era si acesta pe lista, insa am luat etalon acel Merida pentru cautarile mele. 

 

Este posibil sa am regretul cumparatorului daca as alege o astfel de bicicleta fata de una cross, sa spunem un Pathlite de la acelasi producator ?

 

Neavand posibiltatea unui test, nu stiu cat de bine ar fi absorbite imperfectiunile din drumuri/trotuare de modelul Speeder 900/Roadlite AL SL 8.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Daca stii ca vei merge destul de mult (10-20%) pe drum forestier/macadam, adica in regim gravelbike, ori te gandesti la o furca cu amortizare, ori vei dori niste anvelope mai late, care suporta presiune mai mica si cu suprafata de rulare mai moale...minim 35 zic eu. Depinde foarte mult si de greutatea ta, dar eu nu as recomanda niciuna din cele 2.

 

Daca 99% din drumurile tale sunt pe asfalt merida speeder, canyon roadlite, spec sirrus sunt o alegere foarte buna. 

 

De asemenea nu as recomanda sa urci si sa cobori borduri zilnic cu roti cu jante inguste de sosea si cauciucuri de sosea de 28mm...nu cred ca vor rezista foarte mult abuzului si te va zdruncina foarte tare (ai facut o referire la borduri in postul tau).

 

Si eu am avut de facut aceasta alegere acum 4 ani...oscilam intre speeder si roadlite...pana la urma am cumparat un spec sirrus de aluminiu (folosit 2 ani si apoi vandut) si acum am un spec sirrus de carbon de care sunt f multumit pe partea de confort...pe sosea. Totusi chiar si cu anvelope de ciclocross cramponate hibridele astea orientate spre sosea sunt de “cacao” pe macadam/drum forestier...mult mult prea rigide pt a fi confortabile. De aceea am luat si bicla nr 2...mtb hardtail pentru gravel si cross country...si imi ofera confortul absolut pentru ce ma dau eu.

 

Ce am observat trecand de la aluminiu la carbon pt sosea...desi cadrul este clar mai rigid la pedalare in forta pe urcari, parca tot ansamblu este mai confortabil vizaviz de asperitatile din drum.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greutate cca. 83 kg / 189 cm

 

Drumurile mele sunt preponderent pe asfalt, insa exista si borduri din plin. Exista si optiunea achizitiei in timp a unui MTB entry-level, nu o exclud. 

 

As mai avea o optiune Stevens Strada 800 (105) in buget, stiam ca sunt ocazional reduse cu 10-15% fata de pretul de lista, specificatii similare celor de mai sus.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca zici ca mergi mai mult sosea (adica 99%) orienteza-te la cea mai ieftina cu linie minim 105 11s...

 

Totusi, mie canyon roadlite 7.0 mi se pare cea mai echilibrata ca echipare...rotile x1900 sunt destul de rezistente, anvelopele polivalente, linia 105 foarte foarte lina in functionare

 

merida are jante f inguste 17mm vs 22,5 la canyon

 

stevensul e cea mai grea...cele 1,5kg in plus si rotile entry grele se vor simti in sensul negativ

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti multumesc pentru pareri, maine cand ajung la birou si am un monitor mai decent, pun si specificatiile intr-un excel pentru o analiza mai detaliata.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this