radupetras

Transformare angrenaj 3 foi 42/32/22 in 48/38/28

Recommended Posts

Salutare,

 

detin un BTwin RR520 https://www.decathlon.ro/bicicleta-rockrider-520-275--id_8351007.html modelul de anul trecut.

In prezent am 3 foi 42/32/22 si as vrea sa pe schimb cu un angrenaj o idee mai mare 48/38/28. Am gasit modelul urmator: http://www.probike.ro/cumpara/shimano-turney-fc-m171-a-174.

Credeti ca e compatibil cu configuratia actuala a bicicletei (adica sa nu mai fiu nevoit sa schimb lant, schimbator, etc)?

Multumesc,

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lantul va trebui cel mai probabil sa il schimbi, pentru ca cel actual va fi aproape sigur prea scurt pentru noua configuratie. In rest nu ar trebui sa ai probleme, e posibil ca schimbatorul fata sa nu mai functioneze chiar la fel de bine cu foaia de 48, dar nu ar trebui sa fie probleme majore.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca, cel putin teoretic, exista pericolul ca foaia mare sa atinga chainstay.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, majikstone said:

Lantul va trebui cel mai probabil sa il schimbi, pentru ca cel actual va fi aproape sigur prea scurt pentru noua configuratie. In rest nu ar trebui sa ai probleme, e posibil ca schimbatorul fata sa nu mai functioneze chiar la fel de bine cu foaia de 48, dar nu ar trebui sa fie probleme majore.

 

Lantul cu cate zale va trebui sa fie mai mare?

 

 

1 minute ago, JDM said:

48T pe mtb?

 

Da, fiindca folosesc bicicleta aproape tot timpul pe asfalt, pentru trekking. Cam 10-15% o folosesc si pe drumuri neasfaltate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar încape, adică nu lovește în chainstay?

Improvizația asta, de a pune angrnaj de trekking pe MTB, nu e ok.

Cu 42/11 poți să-i dai goarnă pe asfalt plat fără probleme dacă te duc picioarele/inima/plămânii.

Să pedalezi în coborîre... de ce e musai, cât de mult cobori ca să simți că ai nevoie? Că pe offroad e exclus.

Cel mult pui o foaie de 44, e suficient!

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, crk said:

Cred ca, cel putin teoretic, exista pericolul ca foaia mare sa atinga chainstay.

 

E pe patrat pedalierul respectiv, daca e ceva se monteaza un butuc pedalier cu ax ceva mai lung si ar trebui sa fie OK. Candva, demult, montasem un pedalier de sosea (53/39) pe un MTB si asa am procedat.

 

2 minutes ago, radupetras said:

Lantul cu cate zale va trebui sa fie mai mare?

 

Greu de zis, as zice cel putin o pereche de zale, posibil doua, in functie de cat de "la limita" e acum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma gandeam sa-l schimb in ideea ca foaia mica nu o folosesc niciodata si poate ma ajuta o foaie mai mare cand pedalez pe plat la viteze de peste 28-29km/h.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aoleu!

Dar de ce nu folosești foaia mică niciodată? Că dealuri pe lângă Turda sigur sunt.

Și cam cât timp petreci pe plat la viteze 28-29?

Că am petrecut odată intervalul de la Sântimbru la Alba Iulia la viteza asta, adică vreo 8 km, și a fost suficient. 😋

 

Acum serios, schimbarea nu are rost. Angrenaje mari pui la bicle de trekking/touring, nu la MTB.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merg si pe dealurile de langa Turda, am folosit la inceput (adica anul trecut) si foaia mica, dar acum nu am nevoie, pot merge cu foaia mijlocie.

Eu ma gandeam la schimbare cu ideea ca folosesc MTB-ul pe post de trekking. Probabil am facut greseala ca am luat MTB-ul fara sa ma documentez suficient si fara sa stiu exact la ce o sa-l folosesc. Pe parcurs mi-am dat seama ca de fapt aveam nevoie de altceva, iar acum incerc sa remediez pe cat se poate problema.

Nu vreau sa merg (de fapt nici nu pot) majoritatea timpului cu 28-29 km/h, dar m-am gandit ca decat sa tin ceva nefolositor (foaia mica), mai bine pun ceva de care poate imi va folosi la un moment dat.

Oricum daca imi recomandati sa nu schimb angrenajul, nu il voi schimba.

 

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Funcție de buget, ai avea 2 variante:

- să o vinzi și să îți iei un cross (roți de 28 țoli, angrenaj corespunzător).

- să îți pui niște cauciucuri de touring (slick, balon 1.6 -1.75) și un angrenaj de 2 foi (de tip 40/28, 42/28) - https://www.marosbike.ro/pedaliere/filtre/foi/2-foi/gama/mtb/

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite, daca vrei sa faci un mic upgrade care sa iti fie util la turele pe sosea, ai putea inlocui caseta actuala 11-32 cu una de sosea (de genul 11-25 sau 11-26). Asa vei folosi din nou si foaia mica pe catarari, iar rapoartele de viteza vor fi mai apropiate intre ele, ceea ce va face pedalatul pe zonele plate ceva mai fluid. Bineinteles, raportul maxim tot ala va fi, dar cum spunea si @Traveller, 42/11 e arhisuficient. Si bonus nu vei avea probleme de compatibilitate (caseta si, ideal, un lant nou potrivindu-se cu tot ce ai acum).

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, Traveller said:

Funcție de buget, ai avea 2 variante:

- să o vinzi și să îți iei un cross (roți de 28 țoli, angrenaj corespunzător).

- să îți pui niște cauciucuri de touring (slick, balon 1.6 -1.75) și un angrenaj de 2 foi (de tip 40/28, 42/28) - https://www.marosbike.ro/pedaliere/filtre/foi/2-foi/gama/mtb/

 

Cauciucuri de touring mi-am comandat, trebuie sa soseasca: https://www.bikezone.ro/cauciucuri-bicicleta/schwalbe/marathon-27-5x1-65-negru-reflex-sarma/

Daca schimb pe un angrenaj cu 2 foi, trebuie inlocuit si schimbatorul nu?

 

7 minutes ago, majikstone said:

Uite, daca vrei sa faci un mic upgrade care sa iti fie util la turele pe sosea, ai putea inlocui caseta actuala 11-32 cu una de sosea (de genul 11-25 sau 11-26). Asa vei folosi din nou si foaia mica pe catarari, iar rapoartele de viteza vor fi mai apropiate intre ele, ceea ce va face pedalatul pe zonele plate ceva mai fluid. Bineinteles, raportul maxim tot ala va fi, dar cum spunea si @Traveller, 42/11 e arhisuficient. Si bonus nu vei avea probleme de compatibilitate (caseta si, ideal, un lant nou potrivindu-se cu tot ce ai acum).

 

O caseta tot pe 8 viteze ca sa nu inlocuiesc schimbatorul!

 

Multumec pentru sfaturi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă pui angrenaj de 2 foi nu-i musai să schimbi și schimbătorul față. Trebuie să schimbi maneta (de la 3 la 2 viteze).

Însă mai bine faci cum a zis majikstone, iei o casetă mai îngustă, 11/25 sau 11/26.

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minutes ago, radupetras said:

O caseta tot pe 8 viteze ca sa nu inlocuiesc schimbatorul!

 

Da, clar, tot pe 8 viteze si atentie sa fie cu montaj pe caseta si nu pe filet (se mai gasesc si casete cu 8 viteze pe filet).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am montat cauciucurile pe 1.65 si am pus o caseta cu 11-28 (nu am gasit cu 25-26) si am facut doar o plimbarica. Din pacate sunt in recuperare dupa o intindere asa ca nu am fortat, dar prima impresie este cu ma deplasez ceva mai usor. O sa testez la drum mai lung si viteza mai mare dupa ce ma refac.

Multumesc de sfaturi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu placere! E ok si 11-28, in principiu sa zicem ca ai fi castigat inca un raport intermediar in plaja 14-18 de rapoarte, iar cauciucurile mai subtiri sigur vor face o diferenta majora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am reusit sa ies duminica la o tura putin mai lunga (vreo 85 km) si pot sa spun ca se simte diferenta (desi nu am fortat / mers la 100%), a meritat schimbarea cauciucurilor si pinioanelor.

Spor la pedalat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topicul acesta ar trebui luat ca exemplu, pentru cei care nu vor sa asculte sfaturile celor pe care ii intreaba.

 

Zic asta pentru ca in loc sa faci cum ai crezut initial, ai ascultat sfaturile colegilor de forum, si ai ajuns mai castigat (parerea mea).

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce angrenaj cu 3 foi, foaie mare de 44 dinti, recomandati sa fie compatibila cu 8 viteze? Din cate am cautat toate sunt compatibile cu 9 viteze. Detin un Rockrider 520 s si as vrea totusi un plus de viteza la raport foaie mare/pinion mic. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

O adevărată inflație de oameni care au MTB cu 3 foi la angrenaj și vor să își pună angrenaj de trekking!

Angrenajele pentru lanț de 9 suportă și lanț de 8 fără probleme.

Bineînțeles, pentru a nu știu câta oară, pledez împotriva montării unui angrenaj cu foaie mai mare de 44 pe un MTB. 

Dacă vrei viteză pe asfalt înseamnă că nu iți trebuie MTB, ci un cross/trekking cu roți de 28 de țoli. Dacă totuși te dai mai ales pe asfalt cu MTB, iei o pereche de cauciucuri netede și cu balon mai mic, 1.5 - 1.75.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.