Recommended Posts

iGPSPORT iGS618 review (partea 1)

 

După ce-am folosit vreme îndelungată un vitezometru banal, mi-a venit pe chelie (aia virtuală, nu aia reală) să trec la un ciclo-computer cu GPS. Ținta a fost un dispozitiv configurabil care să înregistreze datele de bază și să lucreze cu senzori ANT+, cu o baterie rezonabilă și un preț la fel de rezonabil. Navigația nu a fost o prioritate, pedalez pe șosea și am telefonul cu mine, așa că șansele să mă rătăcesc sunt practic nule. Nu am nevoie de funcţii sofisticate, nici nu am de gând să fac analize amănunțite ale turelor ci doar estimări, așa că un dispozitiv top notch ar însemna pentru mine să sparg nuci cu compresorul.

M-am oprit în cele din urmă la modelul iGS618 produs de chinezii de la iGPSPORT, apărut pe piață la începutul anului și lăudat de utilizatori pe forumuri. L-am cumpărat de pe AliExpress cu 108$ (aprox. 400 lei), profitând de o promoție, o reducere suplimentară și niște cupoane. Știu, o să-mi spuneți de garanția precară, dar e un risc pe care mi-l asum, pe Amazon același aparat costă apropae dublu, se apropie de prețul unui Garmin Edge 520 și nu s-ar fi justificat achiziția.

 

R4YJP6C.jpg

 

Unboxing

În cutie se găsesc dispozitivul, manual, cablu micro USB, suport standard + pad + inele de cauciuc.

Jucăria are aproximativ dimensiunile unui Garmin 520 - 85x53.5x18.8 mm şi cântăreşte 90g. Calitatea construcției e bună, carcasa nu scârție la apăsare, e bine îmbinată şi are certificare IPX 7. Ecranul e color, are o diagonală de 2.2” şi rezoluţie de 320x240 pixeli. Sub ecran sunt 3 butoane neseparate, destul de dure la apăsare, cu funcții diferite depinzând de context. Pe spatele aparatului sunt prinderea compatibilă Garmin şi mufa micro USB, protejată de un capac de cauciuc. Aparatul e alimentat de un acumulator Li-Ion de 3,7V / 1200 mAh, cu o autonomie declarată de 22 ore. Memoria internă poate stoca date despre aproximativ 3000 ore de pedalat, activitățile fiind salvate în format .fit.

 

Setări iniţiale

După prima pornire trebuie setate limba, sexul, vârsta, masa, înălțimea, formatul orei, fusul orar, oră de vară on/off. Utilizatorul poate alege între 13 limbi, dintre care 8 europene (engleză, franceză, italiană, spaniolă, germană, olandeză, daneză, cehă). Interfața poate fi afișată în modul Simple (normal) sau în cel Sophisticated (cu skin-uri). 

Se pot adăuga până la 5 biciclete - pentru fiecare trebuie setată masa acesteia și circumferința roții. Pentru fiecare bicicletă sunt disponibile trei profile predefinite – Race, Training, Indoor – la care se pot adăuga alte cinci profile create de utilizator. Dacă se folosesc senzori diferiți pe biciclete diferite, aceștia vor fi selectați automat. Aparatul înregistrează peste 100 de parametri, dintre care se pot alege pentru afișare max. 55. Cele șase pagini (ecrane) pot fi setate diferit pentru fiecare profil, iar o pagină poate cuprinde 1-10 parametri, cu excepția paginii de navigare ce afișează harta și alți 0-4 parametri.

 

Conectivitate

Unitatea poate primi semnal de la sateliții GPS, Glonass, BeiDou, iar conectarea se face rapid, inclusiv în casă am semnal maxim. Am făcut un traseu cu deplasare printre clădiri înalte și pe sub copaci și nu am pierdut semnalul. Poate lucra doar cu senzori ANT+ și anume pentru HR, viteză, cadență, combo, putere. Nu am avut nicio problemă la conectarea senzorilor HR și cadență, au fost recunoscuți rapid. Cu mobilul se conectează prin Bluetooth, traseele pot fi trimise către aplicația de mobil (Android şi iOS), care le sincronizează cu Strava. Nu afișează notificări de la telefon. Poate lucra cu transmisii electronice, e full compatibil cu cele de la Campagnolo și SRAM și parțial cu cele de la Shimano, urmând ca acest lucru să fie rezolvat printr-un update de firmware.

 

Alarme, zone, funcții automate

Se pot seta alarme pentru minimul și maximul HR, Timp, Distanță, Calorii, Cadență și Putere. Alarmele sunt vizuale și sonore.

Zonele pentru HR au valori prestabilite, în funcție de vârsta introdusă inițial. Limitele zonelor pot fi setate și manual. Pot fi setate zone și pentru cadență sau putere.

Se pot activa / dezactiva funcțiile automate pentru: Record, Pause, Power Off, Save, GPS Smart Power Save, Lap, Lap Location, Lap Distance, Scroll Pages, Night Backlight, Color Mode

 

Navigație

Ei, opțiunea asta a fost un bonus, nu-mi doream neapărat așa ceva. Nevigația se face în modul waypoint sau breadcrumb, cum vreți să-i ziceți. Poate fi urmat un traseu care a mai fost parcurs, ales din istoric, sau un traseu importat. Acesta poate fi în format .fit, .gpx sau .tcx. Traseul poate fi afișat spre nord (north-upward) sau spre direcția de deplasare (head-upward). Traseul poate ocupa întreg ecranul (caz în care in colțuri apar distanța până la finiş, busola, scara) sau poți alege ca sub traseu să apară 1-2 câmpuri de date la alegere, cum ar fi de pildă profilul altimetric. Poziția pe traseu e figurată cu o săgeată, traseul parcurs fiind colorat diferit față de cel rămas. Cu un kilometru înainte de o schimbare de direcție pe ecran apare o săgeată și distanța pănă la respectiva schimbare. Pe profilul altimetric e figurată poziția curentă, porțiunea parcursă și cea rămasă fiind colorate diferit.

 

EHBRUu1.jpg1c88GD0.jpg

Am făcut două teste pe șosea, prea scurte pentru a da un verdict final (vremea e mizerabilă), dar până acum jucăria se comportă foarte bine. O să revin cu impresii despre comportarea la drum lung cu pante, navigație pe trasee întortocheate etc. Până atunci, dacă aveți întreburi vă răspund cu plăcere.

  • Upvote 6
  • Like 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Traseul incarcat este afisat peste o harta? Sau este doar un desen pe fond alb?

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 17 minute, andidani said:

Traseul incarcat este afisat peste o harta? Sau este doar un desen pe fond alb?

Doar desen

Share this post


Link to post
Share on other sites

iGPSPORT iGS618 review (partea a 2-a)

 

The good

Nu am pierdut niciodată semnalul GPS, indiferent de traseul parcurs. Am setat aparatul pe GPS+Glonass” și “GPS Power Save Smart”, ultima setare însemnând că recepția GPS trece dinamic on/off în funcție de nevoie pentru a economisi energie, dar poate duce teoretic la o scădere a vitezei și acurateței – nu am remarcat așa ceva.

Măsurătorile efectuate sunt corecte, în măsura în care am putut compara cu alte aparate – am putut verifica viteza, panta, altitudinea, distanța, timpul efectiv, HR, cadența și s-au potrivit sau diferențele au fost minore. Viteza indicată de GPS e cu 1 km/h mai mică decât la alte 2 vitezometre cu magnet față de care am comparat; o să montez senzorul de cadență ca senzor de viteză și o să compar din nou.

Vizibilitatea ecranului este bună chiar și în lumină puternică, dar o folie anti-glare n-ar strica. Datorită rezoluției mari, scrisul arată foarte bine, fără pixelizare. Afișajul nu are latență.

Înregistrarea cursei începe automat, la orice oprire trece imediat pe pauză și reia înregistrarea la repornire.

Un traseu complicat cu multe suprapuneri de drum este urmărit fără probleme. Abaterile de la traseu sunt semnalizate vizual.

 

The bad

Nu există opțiunea de setare a odometrului cu un număr de km pre-existenți.

Mi-ar fi plăcut ca la afișarea a 1-2 câmpuri de date pe un ecran scrisul să fie mai mare.

Dacă e activată funcția Auto-Sleep, senzorii se deconectează (normal), dar am pățit de 2 ori că nu s-au reconectat automat la reluarea cursei. O să dezactivez funcția, mare economie de energie nu fac.

Dacă doresc să urmez un traseu, trebuie să-l aleg înainte de plecare. Dacă nu l-am ales, am pornit în cursă și doresc ulterior să pornesc navigarea, aceasta devine disponibilă doar după oprirea înregistrării curente.

 

The ugly

Atât aplicația de mobil cât și site-ul sunt înfiorătoare. Teoretic, treaba funcționează cam așa: îți faci un cont în care te conectezi cu Strava; conectezi telefonul cu ciclo-computerul prin Bluetooth; alegi traseele pe care vrei să le încarci și apeși Sincronizare; traseele sunt încărcate în aplicația de mobil și în Strava. Totul merge ca uns până la ultimul pas, în care traseele alese apar ca sincronizate în aplicație în pagina de unde le-ai ales, dar nu apar pe pagina cu date despre trasee și nici în Strava. Tre’ să spun că am Android 8 și ultima versiune de aplicație, iar pe aparat am instalat cel mai nou firmware. De asemenea, am verificat drepturile de acces între Strava și app, totul e ok. Foarte mulți utilizatori se plâng de acest aspect.

Traseele pot fi încărcate și pe site, dar datele oferite sunt minimale, mai multe aflu direct din aparat.

 

Concluzii

Foarte mulțumit de achiziție, se încadrează pe deplin în cerințele mele. Raportul preț-calitate e excelent, aparatul m-a costat mai puțin de jumătate din prețul unui Garmin 520 sau Wahoo Bolt și știe să facă multe, ne-fiind foarte departe de acestea. Lipsesc funcții ca segmentele Strava, dar nu prea folosesc aplicația și KOM-urile nu sunt pasiunea mea – blasfemie, o să zică unii. Lipsesc și funcții gen antrenamente preinstalate (mie mi se par inutile, suntem diferiți, nu există o rețetă unică). Lipsa hărților poate fi derenjantă pentru MTB-iști, dar pentru rute pe șosea nu e o problemă, navigația waypoint e suficientă. Da, aplicația de mobil e jalnică, poate o vor îmbunătăți sau se pot folosi Golden Cheetah sau alte aplicații similare despre care s-a mai vorbit pe topicul “GPS pentru bicicletă”. Traseele sunt .fit, se pot încărca manual în Strava sau altele similare, nu e totul pierdut :) 

Pentru ciclistul mediu care n-are nevoie de un GPS care să-i tragă fermoarul la tricou și șă-l șteargă pe frunte de transpirație, aparatul e excelent. I-aș zice GPS pentru mase”, un dispozitiv de luat în seamă de către cicliștii fără pretenții de profesioniști sau care vor un aparat bun la un cost relativ mic.

  • Like 2
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

iGPSPORT IGS618 updates

 

De când am aparatul au fost 3 update-uri de firmware. Dacă prima a corectat chestii minore, 1.05 și 1.07 au adus multe funcții suplimentare. O să încerc să le descriu mai jos pe cele mai vizibile, pe celelalte urmează să le descopăr :)  

 

Analiza unei ture.

Poți alege ultima tură sau o tură oarecare din istoric și sunt afișați o serie de parametri format text pe 2-3 ecrane, ca și până acum. Dacă nu ai power-meter, de exemplu, parametrii corespunzători sunt omiși. A apărut un meniu suplimentar, Extended, de unde poți afișa parametrii pentru Lap sau poți afișa diverse grafice. 

ZCpDmFG.jpgRvERf71.jpgTvKpRLs.jpg

2jw7c4e.jpgqxVpeWo.jpg

Afișare

A apărut o pagină nouă, HR Zone, care poate fi activată sau dezactivată după dorință și arată la fel ca pagina de analiză de mai sus. Numărul zonei corespunzătoare pulsului curent va fi evidențiat cu alb pe fond negru.

O funcție nou apărută e introducerea manuală a altitudinii pentru o calibrare mai precisă, alături de îmbunătățirea algoritmilor pentru calcului altitudinii și pantei.

 

Navigare

S-a introdus posibilitatea navigării pe hartă, pe lângă navigația waypoint / breadcrumb (@andidani, pe tine te interesa acest aspect). Descarci harta corespunzătoare țării dorite și-o copiezi în folderul Navigation de pe dispozitiv, apoi o activezi după pornire; poți afișa harta cu unitate 500m sau 250m.

Harta României are aprox. 20 MB. Poți folosi o singură hartă o dată, deci dacă treci în altă țară trebuie să ștergi harta țării din care ai ieșit și s-o încarci pe cea a țării unde ai intrat. Traseele waypoint nu sunt afectate de trecerea graniței.

2vrojbP.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 2 ore, fizikant said:

 

Ziua buna! 

Incepe sa sune destul de fain. Harta banuiesc ca e de pe pagina lor, nu cred ca putem folosi ceva uzual. Dar se poate suprapune un track peste harta? Asa poti vedea mai usor daca ai deviat de la un traseu dat. Oricum, pentru cat costa, pare sa fie destul de destept.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@andidani

Harta e de pe site-ul lor, într-adevăr. Chestia cu harta e tocmai cum ai descris-o, poți să încarci un traseu și să-l urmezi tip waypoint sau poți să-l suprapui pe hartă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumiri! Plecaciuni! 

Deci sa intelegem ca e o jucarie in care merita investit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 2 ore, andidani said:

Deci sa intelegem ca e o jucarie in care merita investit.

Pentru mine da, a meritat din plin investiția și am primit mai mult decât am sperat. Se comportă ok, nu am avut nicio problemă în 9 luni de utilizare, bateria chiar ține cele 22 h specificate de ei. N-aș putea spune cum se comportă navigația pe un traseu MTB, dar nu văd de ce-ar fi probleme, am semnal GPS full chiar și in interior. Din ce-am citit pe net, hărțile sunt OSM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca stiu care va fi urmatorul cadou😉. Ma uit la jucarie de cateva luni, dar nu ma hotarasem. Multumiri pentru descriere!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, imi poti spune daca poti avea pe ecran, simultan, aceste informatii: timpul scurs, distanta, cadenta, HR? 

 

Eu am igs10 si daca ai conectat cadenta+hr nu mai poti avea pe ecran si durata, si sunt situatii cand ma deranjeaza treaba asta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Warlock_sk

Poți seta pe ecran ce parametri vrei tu din cei disponibili, de la 1 la 10 parametri pe fiecare ecran. Ai 5 ecrane pentru parametri, 1 pentru profilul altimetric, 1 pentru zonele HR (cel nou apărut de care vorbeam mai sus) și ecranul de navigație.

Ca să răspund scurt la întrebarea ta, da, poți avea pe un ecran simultan cele 4 informații amintite.

În ceea ce privește durata, poți afișa atât timpul total cât și timpul efectiv de pedalat.

 

Dacă dorești mai multe informații, îți stau la dispoziție.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now