Sign in to follow this  
akebono

Set roti Trail

Recommended Posts

Salut, sunt in cautare de un set de roti de 27.5, trail (latime minima interioara de 25mm), 15x100, 12x142 cu posibilitati de conversie, hub cu engagement decent, 36+ poe. Am avut X9 si l-am urat puternic. 

Nu tin sa fie cu 32 spite, desi sunt destul de greu. Daca sunt roti de fabrica pot sa fie si cu 24 mai ales daca au spite mai groase si aplatizate cu conditia sa nu fie ceva exotic si sa aiba nipluri normale. In prezent am un set de Ritchey WCS Trail 30, 28 spite simple, gen 2.0 1.5 2.0. Le-am rupt doua nipluri in Saalbach. In plus cunoasteti povestea cu lichidul anti-pana. Intre timp si-a lansat si Ritchey lichidul minune.

 

Greutatea de preferabil sa fie undeva sub 1800g pentru jante mai late, gen 30mm, si 1700g pentru 25mm.

 

Evident nu vreau o cheltuiala mare si as prefera sa stau undeva sub 300 eur, daca este mai ieftin cu atat mai bine. Nu prea gasesc roti sub 220 eur decat pe la 2kg si nu vreau.

Mi-au atras atentia acestea:

https://www.bike-discount.de/en/buy/mavic-xa-elite-6-hole-27.5-wheelset-734462

Nu inteleg insa care este diferenta fata de acestea:

https://www.bike-discount.de/en/buy/mavic-xa-elite-27.5-wheelset-671441

 

Sunt rotile standard de pe Nukeproof Mega, cel putin varianta de 29 pro, deci ar trebui sa fie OK. De ITS4 am auzit de bine.

 

Par aceeasi butuci, ITS4, jantele la fel, 54 poe. Probabil difera anul de productie, cu aceleasi jante, primele sunt pana in 2.5" iar urmatoarele pana in 3.2" (mavic style ;)). Voi folosi maxim 2.6" pe ele.

 

Daca aveti si alte recomandari va rog nu ezitati. Mi-au mai facut cu ochiul un sete de Raceface Turbine R, insa sunt la 400 eur, insa au butuc cu 120 poe. Pe hartie arata foarte frumos, nu stiu insa daca voi simti diferenta de la 54 la 120.

 

Daca ar fi sa-mi fac un set eu, probabil tot la 300 eur ajung. Si daca va fi sa fie un set facut, prefer atunci sa-l fac eu singur datorita procesului in sine. Multumesc!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti cauta pe ebay niste DtSwiss M1700, le gasesti in jur de 350EUR cu tot cu transport si vin cu ratchetul 36T. Ma refer la setul asta https://www.bike-discount.de/en/buy/dt-swiss-m-1700-spline-two-27%2C5-25mm-cl-shimano-wheelset-666544

Exista 2-3 anunturi chiar acum, din pacate trebuie sa afli de la vinzatori ce varianta sint, exista cu 22.5 (model mai vechi), 25, 30 si 35mm.

Janta cu latime interna 25mm, butucul este 350 (adica ii poti face upgrade la ratchet 54T), circa 1750gr.

 

Relativ on topic, am folosit roti atit cu ITS4 cit si cu 36T ratchet. 36T este mai rapid dar din pacate se gaseste doar pe butuci de la 350 in sus. ITS4 este rapid fata de un sistem cu 3 gheare. Prefer sistemul de la DtSwiss pentru ca are mai putine parti in miscare.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc, da, este o varianta. De fapt am in asteptare la RCZ la un private sale un set de M1700 30mm. Am dat comanda acum 4 sapt. Eram obisnuit cu perioada clasica de 20 zile insa nu am fost atent si pentru acea comanda era 16 sapt :). Le-am luat foarte ieftin si aveam si ceva credit la ei, asadar nu-mi pare rau insa pana im septembrie mai este ... muuuult.

 

In plus nu este sigur ca o vor si livra. Am deja doua private sale-uri la care si-au cerut scuze si unul la care au trimis alt produs. Totusi exista o sansa si daca ar fi sa vina parca nu as vrea doua seturi de M1700. Insa a fost si prima mea varianta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aveti experienta cu Ryde Trace Trail? Sunt mai multe variante: 21, 25, 29 interior. Sunt relativ usoare si am citit ca au mai fost probleme. La inceput producatorul le-a numit Ryde Trace Enduro, probabil au fost folosite in scopul acela fara sa fie ceva specific de Enduro. Ulterior au eliminat "enduro" din titlu.

 

Totusi, mi-e teama sa nu le fac ghem, au 420g la 650b. O alta varianta ar fi Mavic en827, hookless, 27mm, 490g la  650b. Flow MK3 sunt prea scumpe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut setul la Superstar-components. S-au miscat bine, au venit repede. Descrierea pe site are multe lipsuri, mi-au promis pe email ca vor fi in jur de 1690g: Ryde Trace Trail, Sapim Laser cu nipluri de alama, 64 spite, butuci Tesla in fata si Electro 102POE in spate.

 

Le-am cantarit deja pe doua cantare, au 1860g fara fondul de janta. Dejamagitor din acest punct de vedere. Butucul din spate insa pare foarte reusit (la mana), silentios si cu priza instantanee. Caseta cu tot cu cei 6 clicketi se scoate cu mana, asta ar putea sa fie o problema la o pana pe munte, daca este montata o caseta mai grea si roata va fi pozitionata cu aceasta in jos ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jantele 2 x 425 gr (banuiesc ca e janta cu 25mm ID)

Butuc fata - 190gr

Butuc spate - 330gr

Spitele - 260-270gr

= 1630-1640gr

Mai adaugam niplurile ~ 1gr/buc = 64gr si teoretic ieseau la greutatea spusa de ei, 1690-1700gr. Tu ai din motive nestiute ai circa 160-170gr in plus ?!

 

 

 

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact aceleasi valori le-am folosit si eu, asa am facut si eu calculul si le-am trimis. Butucul fata are 190gr fara adaptoare, cel spate are 330g cu adaptoarele de 148x12. Eu am socotit spitele la 300g ca sa fiu fair dpdv lungime.

 

Da, dintr-un motiv sau altul, nu-mi ies cele 180g.

- nu pot masura spitele corespunzator, sublerul meu a suferit un accident;

- greutatea butucilor nu este cea reala;

- par sa fi folosit nipluri polyax double square, posibil sa fie o idee mai grele.

 

Cantarele sunt bune, erau la ultima incercare, o sa mai incerc si cu altele ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polyax double square sint din aluminiu, mult mai usoare decit cele din alama. Pe R2-bike le vad la 0.4gr bucata, deci la sub jumatate fata de cele mentionate de catre tine. Pur si simplu cred ca butucii aia sint grasi ca porcii :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

In cazul asta lucurile nu ar sta chiar asa de rau: greutate mare + inertie minima = love.

Insa ... au o bila neagra daca mint legat de greutatea butucilor. Sunt declarati la greutati total neinteresante: 190 + 330 nu este tocmai ceva nemaintalnit, cat sa aiba pana la urma?

Am cantarit rotile pe al treilea cantar, tot 1860g. Mi-au si raspuns la email ca au socotit prost si ca-mi ofera 20pounds reducere pentru asta :). Eu i-am intrebat cum justifica faptul ca eu NU am gresit la calcule, astept raspuns (retoric) ;).

 

https://s15.postimg.cc/3u8i8ggor/0_D7493_EB-_FA00-4161-_AAE8-41227_E5_A2_C12.jpg
https://s15.postimg.cc/6bk9fpsvf/20_AA7105-264_D-44_DA-9_EA7-27_A0_AD8_BC899.jpg
https://s15.postimg.cc/mmkdc02sb/974_AB47_E-29_FE-45_B3-_B12_B-_F8623809_EEA2.jpg
https://s15.postimg.cc/46zwemjiz/9_EC66_F2_F-_FEDC-41_D5-_B55_A-540_AC16_F2_A30.jpg
https://s15.postimg.cc/lx1kznpe3/E376_B20_B-9092-4504-_B8_ED-_A10944_FF9_FAA.jpg

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Well, tu ai dreptate. 190 + 330 sint greutati de butuci banali gen Deore. Cam cit dracu sa fie de grei in realitate nu stiu. Din pacate asta e situatia, macar sa le folosesti cu placere si pe viitor nu mai cumpara petarde :)

PS. Incearca sa nu spargi alea 20 lire pe lautari deodata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

0_D7493_EB-_FA00-4161-_AAE8-41227_E5_A2_

20_AA7105-264_D-44_DA-9_EA7-27_A0_AD8_BC

 

974_AB47_E-29_FE-45_B3-_B12_B-_F8623809_

9_EC66_F2_F-_FEDC-41_D5-_B55_A-540_AC16_

E376_B20_B-9092-4504-_B8_ED-_A10944_FF9_

 

In spate se poate vedea dezordinea de la mine din garaj si CNC-ul construit de mine. Am pe ce cheltui, freze rupte si materiale, nu lautari ;).

 

Mai, Superstar components sunt foarte bine titrati pe forumurile mari. Altfel nici nu-mi puneam problema sa incerc. In poza cu niplul se vede cum le-a scapat surubelnita electrica ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si zici ca alea sunt spite Sapim Laser? Sincer, nu imi par de 1,5. Nu am vreun element de comparatie, doar imi dau cu parerea.
In alta ordine de idei, tot pe "gura lumii" bazat, se zice ca laser nu s-ar preta la frane pe disc.

Calcule cu masele componentelor rotilor, mi-am facut si eu si am fost pe acolo. Un plus de 10-15 grame, nesemnificativ. (jante, butuci si nipluri DT swiss, spite Sapim)

 

L.E. Bucura-te de "dezordinea" aia. Eu bălesc dupa un locșor de nebunii unde sa meșteresc cât vreau fara sa trebuiască sa eliberez ringul.
Felicitari pentru router.
despre spite spun asta pentru ca nu prea se observa diferenta dintre 2 si 1,5 (zona Butted) La D Light 2-1,65 e mai clara.
https://photos.google.com/photo/AF1QipNdSrAuagTUN-WCYSGF_8VyJdBUibDDTiLFoyZQ

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu sublerul dogit mie nu imi par a fi Laser, mai degraba Race. O sa le masor cand iau un subler nou (azi probabil), insa chiar si cu Race, nu-mi dau ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma voi apuca sa-mi fac singur un set de roti (impletit, centrat, tensionat), nu am renuntat la idee. Jantele vor fi Raceface ARC30, intial am vrut sa iau XM481, dar le-am gasit pe celelalte mai ieftine. Jantele sunt sudate, au gauri de evacuare gaze pe lateral, nu am mai vazut asa ceva pana acum. Sunt gaurite pentru spite si valve dupa sudare, probabil.

32 spite, 3 cross, butuci Novatec 791/792 from china with love.

 

Ma gandesc sa folosesc:

- Sapim D-Light;

- nipluri aluminiu: Sapim simple sau DT Squorx fara saibe.

 

Am 105kg proaspat trezit. Pana acum am mers pe roti de 28 spite si nu le-am facut praf. Ma gandesc ca 32 spite bine setate vor rezista. Obiectii? :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Referitor la butuci, nu mai bine incerci niste Koozer sau Bitex? Pe mine Novatec ma plictiseste ingrozitor ca brand, mai ales ca a ajuns sa fie considerat ceva de top in Romania.

Banuiesc ca bugetul tot in jur de 300EUR?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deja sunt pe drum. Puteam sa iau si bitex si koozer, insa am mers totusi pe Novatec. De koozer am auzit mai rau decat de Novatec dpdv fiabilitate. De Bitex de bine doar, cred ca am ales Novatec pana la urma din motive de pret ...

Cam asa, pana in 300 eur. Jantele au fost 120 eur, butucii 89$.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DT Squorx, foarte bune. Cumpără cheie E5 (este o tubulară cu profil de Torx este "mama" la torx T20) si prelungitor de tubulară cu pătrat de 6 si ai cheia pentru ele. E mult mai comod.
D-Light, excelente.
7ad170fb9cf79f15abf6a57a8799a836.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum vad. Jantele nu sunt capsate.
Pune-le saibe, orice niplu ai folosi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tensiunea o masor cu mana, daca vad ca roata nu sta cum trebuie o sa o duc la un centrat profesional, insa nu ma astept sa fie nevoie.

 

Nu sunt convins de treaba cu saibele. Poti sa motivezi te rog? Jante capsate cred ca in principal la Mavic mai sunt. In rest sunt necapsate. Stiu insa ca DT swiss livreaza jantele cu nipluri si saibe ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Capsele au rolul de a usura rotirea niplului cand centrezi roata, să nu frece pe aluminiul jantei. Saiba tine loc de capsă.

DT Swiss livreaza cu nipluri si saibe si nu obliga sa fie folsite niplurile lor, dar obligă utilizarea saibelor.

 

 

 

 

 

 

Tensiunea o masor cu mana, daca vad ca roata nu sta cum trebuie...

 Roata poate sa stea bine merci si sub tensiune si peste. Daca e slabă, riscul de a rupe spite creste. Daca e prea tensionată, risti sa strici janta. 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bodo, multumesc! O sa am grija sa nu o supratensionez. Practic o voi tensiona la mana si voi vedea daca flexeaza la pedalatul din picioare. Voi incepe cu roata fata. Am mai facut roti in trecut la playbike si cand ma urcam pe ele se miscau stanga dreapta. Asadar o sa fac setul asta de roti cu mana mea, pentru mine. De mesteri sunt satul.

 

Inca nu m-am hotarat daca va fi cu saibe sau nu. Din cate stiu saibele DTSwiss sunt facute sa distribuie tensiunea pe o suprafata mai mare, au o forma speciala. Probabil jantele pentru care solicita ei saibele sunt mai subtiri pe calea de spitare. Chiar daca folosesc sau nu saibe o sa gresez niplurile inainte de montaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Let the building begin! De dragul lui @BodoC care m-a ajutat si cu alte ocazii am luat si saibe, rotunde, nu am gasit pe stoc varianta ovala. Nici nipluri rosii nu am gasit, am mers pe negre.

 

66_A04_E48-_E71_C-4_F3_F-_BEF0-_E304_A5_


68693_A3_A-_C6_E3-4536-9_EE5-41_C6439_A8

 

Nipluri de 12mm, spitele le-am luat prin rotunjire in sus, calculatorul dt imi daduse marimi impare. Cu saibele ar trebui sa fie OK.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes. Pentru ca stiu ca esti un minitehnicus, daca vrei, iti împrumut tensiometrul Park Tool, sa fie distractia mai sigură.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc! Tinem legatura dupa ce le termin, intai sa vad ca am luat spitele bune si ca iese roata din ele :).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this