paulrad

Franța: RhôneAlpes & Provence-Alpes-Côte-d'Azur

Recommended Posts

Salut,

Mi-am propus anul ăsta să fac prima tură de cicloturism așa că aștept sugestii și sfaturi din partea voastră.
Încă nu m-am hotărât când să încep tura, oscilez între august și septembrie, dar mă frământă următoarele gânduri: pentru august o să fie prea aglomerat din cauza concediilor, iar pentru septembrie s-ar putea să fie deja iarnă la peste 2000m. 
O să transport pe coburi* tot ce am nevoie și plănuiesc să dorm la cort în campinguri, fără rezervare căci traseul împărțit pe zile este ”orientativ”, o zi putând fi mai scurtă sau mai lungă decât a fost planificat și nu vreau să am în fiecare zi ca target atingerea unei localități anume.

 

Planul este următorul:

  • Baia Mare - Paris cu microbuzul
  • Pierdut vreo 2 zile la neamurile din Paris
  • Paris - Lyon cu TGV
  • Lyon - Marea Mediterană pe traseul ViaRhona
  • Coasta de Azur
  • Monaco - Geneva
  • Geneva - Lyon

 

Traseul pe zile:

Ziua 1: Lyon – Givors – Saint-Romain-en-Gal/Vienne – Sablons  69km, 80m

 

Ziua 2: Sablons – Tournon-sur-Rhône – Glun – Valence - Le Pouzin – Viviers 135km, 40m

 

Ziua 3: Viviers – Bourg-saint-andéol – Bidon (via D358 then D201) – Saint-Remèze – Vallon-Pont-d'Arc – Le pont d'Arc 51km, 470m

 

Ziua 4: Le pont d'Arc –(via D290) Saint-Just-d'Ardeche – Pont–Saint-Esprit – Caderousse 73km, 740m

 

Ziua 5: Caderousse – Avignon – Montfrin – Beaucaire – Arles 94km, 140m

 

Ziua 6: Arles – Marseille 110km, 510m

 

Ziua 7: Marseille – Cassis – La Ciotat – Sanary-Sur-Mer 65km, 1070m

 

Ziua 8: Sanary-Sur-Mer – Toulon – Hyres(Giens) – Saint Tropez – Sainte - Maxime 121km, 670m

 

Ziua 9: Sainte-Maxime - Saint-Raphael – Cannes – Pointe-Croisette – Antibes 84km, 240m

 

Ziua 10: Antibes - Nice - Basse Corniche  - Monaco - Menton- Saint-Antonin/Castillon 74km, 1030m

 

Ziua 11: Saint-Antonin/Castillon  - Col de Turini – Saint-Martin-Vesubie 58km, 1970m

 

Ziua 12: Saint-Martin-Vesubie - Saint-Sauveur-sur-Tinee - Isola – Saint-Etienne-de-Tinee 58km, 1310m

 

Ziua 13: Saint-Etienne-de-Tinee - Col de la Bonette - Jausier - Fort Redoute de Berwick – Saint-Paul-sur-Ubaye 63km, 1920m

 

Ziua 14: Saint-Paul-sur-Ubaye - Les claux - Guillestre - Le Pont de Pierre ou Maison du Roi - Les Moulins - Col D'Izoard – Briancon 77km, 2070m

 

Ziua 15: Briancon - La Salle-les-Alpes - Le Monetier-les-Bains - Col du Lautaret - Col du Galibier – Valloire 55km, 1440m

 

Ziua 16: Valloire - Saint-Michel-de-Maurienne - Aiton - Montailleur - Faverges – Annecy 125km, 970m

 

Ziua 17: Annecy - Bonneville - Sallanches – Chamonix-Mont-Blanc 98km, 1090m

 

Ziua 18: Chamonix-Mont-Blanc - Martigny – Villeneuve 83km, 880m

 

Ziua 19: Villeneuve  - Lausanne – Geneva 99km, 400m

 

Ziua 20: Geneva - Vulbens - Seyssel – Chanaz 80km, 550m

 

Ziua 21: Chanaz - Belley - Groslee - La Balme-les-Grottes 111km, 260m

 

Ziua 22: La Balme-les-Grottes - Jons – Lyon 65km, 140m

 

Am încărcat traseul și pe Google Maps pentru a putea vizualiza unele porțiuni pe Google Street View.

Partea I

Partea II

Partea III

 

Zilele de pauză nu le-am stabilit, o să văd cum mă simt. Probabil la Annecy (Ziua 16) o să fac o pauză că îmi place orașul.

Mă îngrijorează puțin zilele cu diferență de nivel de +/-2000m, nu știu cum o să fie cu bagaje. Mă gândesc că la o zi întreagă de pedalat n-ar trebui să fie probleme, mai ales că de obicei fac 4000-6000m/săptămână, deci nu mă dau chiar pe plat.

 

Nu prea intenționez să vizitez muzee și alte asftel de obiective, mai mult obiective ”naturale” și ce se poate vizita din exterior. Totuși dacă aveți sugestii de ceva ”must see”, nu ezitați. Prefer să știu pe lângă ce trec și stabilesc la fața locului dacă acord timp de vizitare sau nu. :)

Orice alte sfaturi sau sugestii sun bine venite.

 

*Deocamdată am doar coburi pe spate, dar mă gândesc că s-ar putea să nu fie suficiente.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@paulrad

 

Foarte tare. Felicitari pentru intentie. Bafta la tura si poate ne povestesti si noua cum a fost.

 

Referitor la perioada, sugestia mea este in mod clar septembrie. In august, dupa cum ai spus si tu este perioada de concedii si asta inseamna ca este cald, aglomeratie si preturi mari.

Cat despre vreme, la peste 2000 m altitudine este la ghici. Au fost cazuri cand a nins la Balea in iulie.

 

Am fost in a doua jumatate a lui septembrie 2010 pe Agnello si Bonette si am prins o vreme excelenta. In plus, toti cei cu care am vorbit prin zona mi-au spus ca am facut foarte bine ca am venit in septembrie, pentru ca in august este foarte aglomerat.

Eventual parcurge tura in sens invers, o incepi din nord in pasurile din Alpi apoi cobori spre Mediterana si apoi catre Lyon.

 

Daca te ajuta, gasesti aici niste detalii despre Cime de la Bonette:

si cateva vorbe despre Monte Carlo:

Este vreun motiv anume pentru care nu ai inclus Mont Ventoux in traseu? Vad ca ajungi la Avignon si chiar este pacat pentru un pasionat de mersul pe bicicleta sa nu ajunga pe Mont Ventoux.

 

Referitor la Marsilia, incearca sa eviti sa mergi acolo pe bicicleta si sa stai in camping. Infractionalitatea este foarte mare, posibil peste Paris.

Cand m-am intors de la Lyon in martie am stat de vorba in avion cu un tip care lucra in Franta care mi-a spus ca la Marsilia situatie este nasola. Omu' mi-a spus ca trebuie sa ajunga destul de des la Marsilia [nu l-am intrebat ce lucreaza] insa ca pleaca de acolo cat poate de repede.

 

Eventual, gaseste un camping la o distanta rezonabila fata de Marsilia si du-te in oras cu trenul si fara bicicleta.

 

Monte Carlo merita vazut la pas. Tot orasul este un deal si-o vale, bicicleta mai rau te incurca pe acolo. Poti lasa bicicleta in camping la Nisa si sa mergi la Monte Carlo cu trenul.

 

Bafta.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulțumesc @gibonu. Cred că o să fac atunci tura în Septembrie, probabil să mă duc în Paris în ultima săptămână din August și să încep mișcarea prin 28-29, să ajung pe Coasta de Azur după ultimul weekend din August. Nu fac în sens invers căci ce e mai bun trebuie să vină la final 😛 

Sincer să fiu nici nu știam că trec atât de aproape de Mont Ventoux. Tocmai ăsta e motivul pentru care am postat :)

Cred că o să adaug încă o zi să urc și Mont Ventoux. Caderousse - Mont Ventoux și înapoi pe traseul inițial la Avignon ar fi cam 115km.

 

De Marsilia am auzit că nu are un renume prea bun, dar nu mă gândeam că în camping ar putea fi problemă. O să văd cum îmi ies kilometri zilele alea, poate mă opresc înainte sau după oraș și apoi văd eu dacă mă duc cu trenul să vizitez sau îmi văd mai departe de drum.

 

Mersi de sugestia cu Monte Carlo. Mi s-a mai zis că e mai complicat de învârtit cu bicicleta pe acolo, dar merită.

 

Dacă toate merg bine și reușesc să realizez planul, sigur o să împărtășesc pe forum povestea turei.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prin harta te referi la harta tiparita? Daca da, eu n-am folosit niciodata in Franta, desi in general gasesti in orice benzinarie harti rutiere foarte detaliate, ori pe zone, ori cu toata Franta.

 

In rest n-am apucat sa citesc in detaliu planul tau de tura... o sa-mi fac timp si pentru asta :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@paulrad

 

Daca te-ai referit la harta clasica, tiparita pe hartie, iti recomand seria Michelin - Franta departamentala.

 

Ca exemplu, harta nr. 307.

 

i0CmBTUkyBwlVW_qRou-q-ggnU65omnWSOt5e_bfi0-CmWecrMHQYTnnpRSTnKuDGpVkAPTTpfKwRHE7AT2HQQR7oC5opS6DVk0wtl_C2CqpISrxPVWwOiWi5k5KVLaZ8hqC5OGRuHvxEdSvQEB7C99UI_SNx_Y2SAUpJWcIf4ReU5j7L7RlObXi0_tX9N2HICn8kh3CvkH0XhAznOP48d-F65YY6ZIcgfxI5qZtWGtX9aHv0Akhp1xHd9FvHvwmExSkLU86nQfsphVitt_tA_WWx2op3k2n0amOfPS9CH6kaMpOnkzPeRmck9MP6_TaqNrB4mWfem6smudR2zgu5Ayi5JpR02FdS_Q9gSuUbCNEct0OhJN6hzeGTl1h-gQfhFBCAekKikykYTVVUceEZyR4JtNDP44v4fFQHZMCoyhxjLq9IIhY9yJ9X0Gt7MZ3slSpmryajNIjCJLUr6dKfrzUcHDtzVqhJy3BrdL2XV9lX5cPEKHNLRLKMW6c677geGzM-J_hezfkiN4zJVl6R9TbGcW7QeH17Aya9DcrEeVcKdeJAlUkmlOKDLjrXDfU0WObMuN8KznxX1XYlMEKGsG9vaxy1gTRvBfVgDs=w330-h662-no

 

Verso.

 

aWq3XbDh9x78dwpa1JJfZHBj8Ue9qlVnHUbE68W0Wpp2L0-N4H7_nLJBtPvUCxpLrqL8OPAGyA23ILbJdbvNPpEKt_zhmTIWZMRlSOigeFmlXrNqIZ1GwbQdducToFWHtSvPdK3mIIo7xIRzwey726BJoGB_JG3H4C4b_nC-7k_NXB4MBp7rXT-Obhhp_RygUYcwnBfZ6_nDCpRnPQujURTEhQ-TWmvytmip13I6BRmSZj87IBxnMLdTD5UyChzU6YoIPx1ceNWjoXHq44lXeOJ2_LuJowZb_HThGouZk16Fip5RPUnBGVstWbNy6qCageQJ8aUzRh5D-lWuQ58l7I4TcxNMQedrglDGa8BrwL7IPeuYi97u_VlHH1MUPCW5DUh18SAP40OuHvjux3UVy8Qb5DDcAagTUHuPsA47_Agjy0skuGo5WAfvzr_oz4p3I-R9LMuI29WyqkLwqyXH0M3nlB09kBfBi_FyT51byoBCb5246pYwsVMLrxoOQ5zEqb9aF3N42fH7wMJojagznQ1icA0RZjmLSepa8Lf2P9ulZlGxXO53AnXm7sUXTPopUfYhYUgxnOxrKkszFs52SpqiYoYAC7-_tnLJios=w327-h662-no

 

Lista intregii serii.

 

109uPruVL-C42Lc-jDKIQOVMNHRV0LyNwXe-Vu-D_UOl8RrV9sgu-Cy-aFmLl7tasYfN_Vfenz2024cz1TxzN6TirETeavs_1rtBlWYtuC929wnd9mWLznYnw6Dl1aLb8DJWKHdfsT22rAtBosLA9DCigG5LQXPETBie-bcbf6iVs77EhPectsJchF7i6CTk3JQdOeqxFzuboFNIUczx180iyQSxaz5w4TSRY6HoUC3gf8dg1a6icjqNhoClqrNb06qH5IyDSzJ1npYsXFjg18_jTuwljitIvhPfXf8NBthHsxyjFK4XNicExbJTFG_bHY1jpmPuUktSoJ5X0EHb-Iy8ZInYX8wTzpAeyNoZJZ9Opr5MwBz-KtjNeHEcM6hCBYpCJqiz4I9ojoI94KAy-HVQxk6QJIgVJNSN0KPuo7fP47o-_sFskHCdKop3xv7c5sY9YIcBg3UjLCMhfEWVl1DMn6YuMNYgv_zvU8XLo38WGFvDgSaDSizCnEL84JwgsDcaALMozBMRR5loVazRp5GLhJ4DUyMDh-1c1AcwXvCpJEsfCiQcRx-3cRva3jQEcUEGuWrdRlBVJoOeKL5OK3Nuw6lTJ_CMQLOzPMM=w951-h662-no

 

Lista individualizata pe harta Frantei.

 

_bzs_D7BBWNsRG6n-L8Z7fuGCzr61S17J1O-KVfZIvY_irCLsDejlwscp451BfKrNOi4aRQ9IAjlNa0CSaIpd9Hh-xcxS2zFrkV67X2JT14MGTsZUuwR4M2zVCvy12HGerEXNJp9qFZp8-u4XHs0p9-xl7xCGgCjsVCWgdLCQY90rXeALeoP8rP8UJo9DAy3PXJr31UJX-xA6PVMJWozrmUoYn-pGrXxqxPf_yham72GCEhn-jGYxJrtxPL09bBPnbPhZX_NXcYMmCymG1_9d5ySYRqCKhkm0eC_fEEqBC-1DCJ-Y2dua24QvPzeVgoO7_r4B7XdSdo7pzxLQi0-Z8Euwd7X4Bil1PSqYs9CwRB8kowMEXdLDYPn0HYSnyzmJvc9VAOMQoX40cwTszHQd6NRVLJanaWuxcC1tR1Rfv3mB1U6GK8JLGKXtfrWOB9u5RpXgwNpa1Bdgm6slqSOqV2qs7RYM0q2uQRbe7eI93uv4zoSg6kRR8iAZbonfTmn73du0ShcFPh5vRaqOLHrDOgMUdtd6uykIFBIXQrzH3y1gloAAdoEhIPHe270CUDwmNWChqf-dCgJ7tGVM2Oc5reAI6MHfHclCuYae1w=w501-h662-no

 

Desfasurata [harta este fata - verso] are 118 cm / 65 cm.

 

CyWi-Z40spjIVTwHN6OaUfJ8QJKS15QFnNi4pN8MvM4RcTiDnZZv8GSqtVNZlpsoHpj3xQtDP39uhy31uro1x55hTs7Inm0jMyFISw7MgC8qyhCKIYS-rOvdrBiZHat3qw6zbQDZ0Ng0qW83r84dKAmvwIQtx6svYAS2mDKBGyJpvEjexS6X5nubdcV2ntPEpnVX0uG-WVWSVPdgiYm97Qg_MOYQWaV95Sqe8j0-rsQBTfEqb-rUDUk_hZcY028C_n6R02P4dKKL1mKN-HgoTIzmOF7QU6nZWHp2MSIgAGjF0OYph4bWjV-k-MOzVQ747sNpI67RWGoicRCKLNfz2vXK6K0NL8r2Ku287HKLj7auqWFlEbjAfnDGVZjczn0NPB083iWUAFIwtVVEUoXJzG1vpS-fXXWeuxIugu0CfGuLfELO_SgOwvCEnKKn3W2GgRN4cG4baMGRdxc4fPjMFleFj2bx_1ZROuw7hlgGZXULDcYBftDIeDIP94hdQyYnZWI1pnNkw1T0elfC2Z-i_QbL_XHHqm5nNYs4RxgZFhDm6m4mz9uaBqZvY3CPaHh0Xp86438CvHKC8ya4xaFaIZ1xFpvz0aVM1Gddcp8=w488-h662-no

 

Pliata are 25 cm / 11 cm.

 

Hartile din seria Michelin - Franta departamentala sunt disponibile pe Amazon.fr.

 

In rest, daca vrei soricarii contemporane, in afara de Google Maps de pe telefon nu stiu ce sa-ti recomand. Gasesti tot ce ai nevoie plus ca tarifele de roaming nu mai exista.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulțumesc @gibonu. La hartă printată mă refeream. Nu i se termină bateria și fac ”scroll” mai repede pe ea dacă e cazul :)

Uitându-mă pe site la Michelin văd că mi-ar trebui Map 523 - Rhone-Alps și 527 - Provence- Alps - French Riviera. Văd că ale tale sunt notate cu 3**, probabil diferă de la o limbă la alta.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@paulrad

 

Cu placere.

Din cate inteleg, cele care incep cu 5 sunt harti ale regiunilor Frantei iar cele care incep cu 3 sunt harti ale departamentelor grupate cate 2-3 [zona mai mica si posibil mai detaliata].

Numerotarea nu are legatura cu limba. Oricum legenda este in franceza si engleza.

 

Te poti descurca foarte bine si cu o harta regionala.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaaa, da. Într-adevăr mă uitam la hărțile regiunilor. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@virusul am darăcă :)) Cred că la tura asta o să mă duc fără SPD. Adică, o să am pedale combo și pantofi SPD, dar mă gândesc să pedalez neclipsat să văd ce zic genunchii după 2000km fără spd :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

La sugestia lui @gibonu am inclus Mont Ventoux pe traseu, astfel că ziua 5 am înlocuit-o cu 2 zile:

Ziua 5b: Caderousse - Malaucene - Mont Ventoux – Bedoin 82km, 2010m
Ziua 5c Bedoin - Avignon - Beaucaire – Arles 84km, 150m

 

Dacă nu era destul, m-a mai enervat și @majikstone cu pasurile lui, nu știu ce mi-a trebuit să-l urmăresc pe facebook. Așa că am adăugat încă câteva zile în locul zilei 16:

Ziua16b: Valloire - Saint-Michel-de-Maurienne - Lanslebourg-Mont Cenis 57km, 970m


Ziua 16c: Lanslebourg-Mont Cenis - Col de l'Iseran – Bourg-Saint-Maurice 80km, 1600m


Ziua 16d - Bourg-Saint-Maurice - Cormet de Roselend - Col du Pre - Beaufort - Albertville – Feissons-sur-Isere 80km, 1510m


Ziua 16e: Feissons-sur-Isere - Col de la Madeleine - Col du Chaussy - Lacets de Montvernier - La Chambre 62km, 2020m


Ziua 16f: La Chambre - Aiton - Montailleur - Faverges – Annecy 85km, 810m

 

În total 27 de zile. Cred că ajung :)

 

Mi-au venit și hărțile Michelin, mâine trebuie să mă duc după ele.

Nu prea cred că o să-mi iasă plecarea spre Paris în 24 august cum voiam, dar sper să iasă bine cu vremea și dacă pornesc abia în septembrie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@paulrad

Chiar era pacat sa nu incluzi Mont Ventoux in traseu, avand in vedere ca treci prin zona.

Cel putin pentru partea sudica a turei, este OK luna septembrie.

 

Te rog, poti sa ne dai niste detalii despre hartile Michelin?

Ce harti ti-au luat, de unde si cat au costat?

Multumesc.

 

L.E.

Daca sugetia te ajuta: nu are rost sa urci pe Mont Ventoux cu toate bagajele dupa tine. Vad ca la de Bedoin la Malaucene sunt doar 16 km [pe la baza masivului].

Poti lasa bagajele in camping [vad ca este unul chiar langa Malauce], urci mai usor pe Mont Ventoux apoi te intorci in camping. Plimbarea prin zona viticola de la baza masivului este foarte frumosa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am luat hărți Michelin pt fiecare departament prin care trec ca să am și pistele de bicicletă (nu cred că-s prezente pe hărțile regiunilor) cât și alte detalii. Le-am luat de la poștă dar încă nu m-am uitat atent pe ele: nu prea îmi place că nu merge ctrl+f și zoom in :)) 

Le-am cumpărat de la mapsman.com, 4.99 lire bucata adică vreo 5.66 euro în condițiile în care peste tot le-am găsit la +7euro. Transportul a fost 5.99 lire și au venit la poșta vamală.

 

Mersi de sugestie, dar nu cred că am să las bagajele în camping. Nu vreau să mă întorc în același loc ci să avansez :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am uitat puțin mai atent pe una din hărți și acuma mă gândesc cât o să-mi folosească, dacă a meritat să le iau. :)) Hărțile conțin tot ce vrei și ce nu vrei, sunt chiar foarte mișto, nu asta e problema, dar nu prea sunt eu fan hărți (nu au ctrl+f, zoom in/zoom out și nu-ți zic ”in 80m turn left”). Oricum navigarea principală o să fie făcută cu GPS (trackurile încărcate pt toate zilele) + telefon (pt găsit obiective, campinguri, etc). Hartă am luat pentru situațile apocaliptice în care se întâmplă să nu meargă tehnologia mobilă + e mai ușor de studiat pe hartă traseul unei zile pentru a avea o privire de ansamblu asupra a ce urmează. :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu marcheaza-ti acolo cu pixul traseul pe care il faci pe fiecare dintre harti, restul le mai rezolvi din mers :P important e sa ai o sursa valida si bulletproof de informatii rutiere pentru momentele in care te trezesti ca intri pe ceva drum care e blocat / in reparatii / cu acces interzis pentru biciclete / etc. (am mai patit-o si eu indiferent cat de metodic mi-am pregatit traseele). In rest, Google sa traiasca :D 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@paulrad

Este foarte bine sa ai si harta clasica cu tine in tura. O sa vezi. Plus ca am aflat si noi de un site foarte tare, in caz ca avem nevoie vreodata de o harta anume.

 

In alta ordine de idei, poate stii deja, insa nu strica sa repet.

Ai grija cum te organizezi pentru ca duminica aproape toate magazinele alimentare sunt inchise. N-am experimentat pana acum, insa imi pare foarte nasoala situatia in care constati ca ai ramas fara apa sau mancare.

Fara bancnote de 500 Euro [daca mai exista] sau 200 Euro. Risti sa mori de foame pentru ca nu ti le primeste nimeni, plus [uneori] cam greu de schimbat la banca. Conteaza mai putin ca Euro este moneda nationala.

Cu siguranta @majikstone iti poate da mai multe detalii.

 

Si vorba magica in Franta "je suis a velo" [sunt cu bicicleta]. Merita incercat, in cazul meu a mers de cateva ori.

 

Bafta.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, gibonu said:

Ai grija cum te organizezi pentru ca duminica aproape toate magazinele alimentare sunt inchise. N-am experimentat pana acum, insa imi pare foarte nasoala situatia in care constati ca ai ramas fara apa sau mancare.

 

In regiunile montane / turistice, lucrurile stau putin diferit in timpul sezonului, in sensul in care macar terasele din comunele mai importante sunt deschise cam tot timpul. Magazinele alimentare, in schimb, sunt foarte putin prezente prin zonele rurale si in marea lor majoritate inchise duminica. Iar la terase sunt locuri in care poti pur si simplu sa ii rogi sa iti dea niste apa si alte locuri in care te expediaza mai mult sau mai putin elegant daca nu consumi nimic. La fel daca cumva ai nevoie de toaleta, in majoritatea cazurilor vei fi expediat daca nu si consumi ceva.

Acum na, cu mancarea te mai descurci, poti sa ai la tine rezerve pentru 1-2 zile si sa le refaci de cate ori ai ocazia. Cu apa in schimb depinde cum iti e norocul si cat de insetat esti, eu de exemplu pe fiecare din varfurile pe care le-am facut in ultima mea escapada a trebuit sa imi refac rezervele de apa pe traseu si asta in contextul in care aveam 2 bidoane de 950 ml. Poate n-ar fi rau sa iei in calcul ideea unui al treilea bidon sau a unui water bag intr-o forma sau alta, macar pentru zilele in care nu prea treci prin civilizatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pff zici că mă duc în deșert. Sărăcie mare la franțuzii ăștia cu apa. Azi în 35 de km am avut 5 izvoare (pe care le-am văzut), poate mai sunt și nu știu de ele :)))

 

O să car la mine o sticlă de 2L undeva prin bagaje :)
Mulțumesc amândurora pentru sfaturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, paulrad said:

O să car la mine o sticlă de 2L undeva prin bagaje :)

 

Da, corect, asta e varianta oldschool, am aplicat-o si eu in vreo 2 randuri (PET de 1.5-2 litri prins cu o chinga elastica de portbagaj).

La nevoie se poate inlocui cu un PET de bere. Nu recomand amatorilor.

 

Cat despre izvoare si fantani publice, o faci pe riscul tau. In Franta in general fantanile publice unde apa nu e potabila sunt marcate ca atare (Eau non potable), dar chiar si in cazul celor care se vor a fi potabile nu ai nici o garantie. Si na, daca te apuca cufureala la sfarsitul unei ture facute la tine in judet nu e asa grav, daca in schimb pleci la un tur de cateva saptamani si faci vreun pocinog de genul asta... Tom Dumoulin o sa fie mic copil :)) 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@paulrad

Mai bine ia in calcul 2 sticle de 2 litri. Se echilibereaza mai bine. In plus, la cate bagaje vei avea, 2 kile in plus nu mai conteaza.

 

Din pacate, am avut ocazia sa experimentez cufureala despre care vorbea @majikstone la o tura in Italia si Franta in 2011. Am baut ca prostu' apa de la o cismea dintr-o piata si timp de o aproape o saptamana pricipalul obiectiv al turei a fost sa gasesc o toaleta.

De atunci m-am linistit si am ramas doar la apa plata imbuteliata.

 

Mai trebuie sa iei in calcul faptul ca carciumile / terasele au un program de functionare mai ciudat, in sensul ca sunt deschise cateva ore la pranz si cateva ore seara.

Imi aduc aminte cand povestea mai demult @majikstone ca abia a gasit o carciuma deschisa intr-o sambata dupamiaza in statiune turistica Alpe d'Huez.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, gibonu said:

Imi aduc aminte cand povestea mai demult @majikstone ca abia a gasit o carciuma deschisa intr-o sambata dupamiaza in statiune turistica Alpe d'Huez.

 

Da, se intampla undeva la inceputul lunii iunie treaba asta. In schimb am descoperit data urmatoare cand am trecut pe Alpe d'Huez unde e coltul plin de terase si cafenele frecventate de ciclisti. Aproape de finalul catararii, drumul se bifurca, una dintre sosele fiind cea folosita in TdF, pe care se urca cumva prin spatele statiunii. Prima oara am urcat in statiune pe cealalta parte, mai direct, dar am ajuns in partea de sus a ei, unde nu era aproape nimic deschis.

 

Altfel, o situatie similara oarecum a fost weekendul trecut cand am trecut prin Val d'Isère in drumul catre Col de l'Iseran, intr-o zi de duminica. Am mers vreo 2-3 km prin statiune (destul de lunga de altfel, vreo 5-6 km lungime cel putin) pana am ajuns la primul local deschis, eram si relativ ingrijorati ca nu vom gasi nimic, dar o data ajunsi la respectiva cafenea am mai vazut si altele deschise in aceeasi zona. E drept, erau si foarte multi ciclisti si motociclisti care treceau pe acolo in perioada asta a anului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-a ”deraiat” puțin planificarea și nu știu cum să fac. Cel mai ok din punct de vedere al transportului mi-ar fi să plec spre Paris pe 7 septembrie, dar așa mă bag cam mult în luna octombrie și mi-e să nu zgribulesc prin munți.

 

Apoi am descoperit că Paris - Lyon nu pot merge cu TGV-ul, se pare că nu mai e voie cu bicicleta pe acest tren așa că trebuie să mă duc cu un TER care face 5h08min în loc de 1h57min cât face TGV-ul. Asta nu e așa o problemă mare, căci ajung la amiază în Lyon și cred că apuc oricum să-mi fac kilometri planificați pentru prima zi.

Weekendul ce vine sper să pun boarfele pe bicicletă și să mă duc să dorm undeva o noapte la cort să testez șandramaua.

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@paulrad

Ca sugestie, desi ma repet, incepi cu Alpii si termini cu Mediterana. La inceputul lui octombrie nu cred sa fie prea frig prin Provence.

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.