Sign in to follow this  
PVN10

MTB 29er- buget 1000 Euro

Recommended Posts

Va salut și va cer opiniile pentru achiziția (fără grabă) a unui mtb in acest buget.

In prezent am un mtb cu roti de 26". Îl am de 11 ani, iar în momentul achiziției bicicleta avea 3-4 ani.  Folosesc rar in ultimii ani,  dar acum am inceput s-o folosesc mai des (copiii au crescut și prefer sa îi însoțesc cu mtb-ul, nu cu cursiera).

Bicicleta este un altrix cougar, linie full Shimano deore xt ( aia veche și fără moarte). 

Mă nemulțumește furca (pe arc), iar rotile (mavic) nu știu cat mai rezista. In schimb, frânele sunt incredibile și schimbă foarte bine.  

Am doua variante:

- schimb furca (aprox. 600 lei);

- o vând pe asta și iau una noua.

M-am uitat la:

-grand Canyon Al 6.0; https://www.canyon.com/en-ro/mtb/grand-canyon/grand-canyon-al-6-0.html

- rose count solo 2; https://www.rosebikes.ro/rose-count-solo-2-bike-now-2660368

 

- b'twin xc500; https://www.decathlon.ro/mtb-xc-500-29-rosu-id_8405438.html

 

- rockRider 920; https://www.decathlon.ro/mtb-rockrider-920-275--id_8366869.html

 

Va fi folosita pe drumuri forestiere și poteci "omenești" în următorii 2-3 ani. Stiu că pentru astea nu-ți trebuie super biciclete, dar un criteriu este greutatea...

 

Ce recomandați in acest buget?

Mulțumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 1000 eur poti sa-ti faci be bucati o superbicicleta, cu conditia sa stai sa vanezi pe site-urile de profil ofertele.

Un cadru usor, de carbon e in jur de 300 E https://www.bike-discount.de/

Pentru restul iti recomand www.rczbikeshop.com. Aboneaza-te la newsletter si stai cu ochii pe oferte. Afiseaza de 2 ori pe zi. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Canyonul ala are o geometrie de acum 4-5-6 ani. Este de evitat.
Rockrider 920 este cu roti de 27.5
Rose-ul inca vine cu QR fata/spate in 2018. De evitat.

Mergi pe XC500 ala. Am vazut bicla aia in magazin si este incredibil de misto.

 

@Alpinman. Te rog sa detaliezi costurile unei biciclete de 1000euro. Este usor de zis ca ti-o faci pe bucati dar la final nu va fi atit de ieftin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu 300euro iei cadrul chior.

Mai costă fo' 300 euro furca la reduceri.

Se desfășoară ce dracului bugetul!

Și dacă le iei doar când apar oferte, te sparge transportul. 15 euro de la bile discount, iar aia de la rcz te sparg la prețul final.

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minutes ago, JDM said:

Canyonul ala are o geometrie de acum 4-5-6 ani. Este de evitat.

 

Stau si ma intreb cum puteau oamenii sa practice MTB pe vremea aia. Mi se face pielea ca de gaina.

  • Like 4
  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu ma intreb daca astia care sunt mereu la curent cu ultimele mode, tendinte si faux pas-uri tehnice chiar pedalau pe vremea aia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mno nu râdeți că e treabă serioasă.

Io cu geometria de 2016 la MTB am mers bine mersi în '16 și '17, nici un incident. Anul ăsta, dovadă că a îmbătrânit geometria, m-am dat o tură peste cap.

La cursieră la fel. Aia e și mai ruginită că e din 2015, iar anul ăsta era să o comit rău într-o curbă pe coborâre.

 

La anul musai să fac upgrade, mai ales că a apărut și model nou de Lefty, iar cu ăsta vechi deja am emoții.

  • Haha 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nota 10 pt. ultimele doua comentarii :)

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
58 minutes ago, LucianLS said:

 

Stau si ma intreb cum puteau oamenii sa practice MTB pe vremea aia. Mi se face pielea ca de gaina.

 

45 minutes ago, majikstone said:

Eu ma intreb daca astia care sunt mereu la curent cu ultimele mode, tendinte si faux pas-uri tehnice chiar pedalau pe vremea aia.

Sa va reamintesc ca 3x7 a fost cindva zee shit? Sau jantele de sosea cu ID de 15mm erau norma? De ce Majikstone recomanda gume de sosea de 28mm, chestii care sint alt trend aparut in ultimii 2-3 ani. Este ciudat cum soselarii se bag in discutii despre biciclete in loc sa isi vada de treaba. Nu este vorba de ultimele tendinte, chestii care au aparut acum 4-5 ani nu pot fi incadrate ca tendinte. Sint chestii care au ramas si care denota ca un cadru este modern sau nu. chainstay de 450mm? Trek si altii au chainstayuri de 435mm de circa 5-6-7 ani iar noile tendinte deja merg spre 425mm. Noroc ca prostii cu altfel nu stiu cum supravietuiau astia gen Canyon si Cube vinzind aceleasi gunoaie ieftine cu 1500euro.

Comparati geometrie de Canyon Exceed cu cea de Grand Canyon si o sa vedeti ca EI stiu ce este modern. Pur si simplu nu doresc sa isi modernizeze geometriile la ce e ieftin iar cu comentarii ca cele de mai sus, vad ca nici nu au de ce.

 

37 minutes ago, rovid said:

Nota 10 pt. ultimele doua comentarii :)

 

 

Man, tu nu esti in stare sa iti cumperi o furca de unu singur si te bagi in discutii de oameni mari?

38 minutes ago, paulrad said:

Mno nu râdeți că e treabă serioasă.

Io cu geometria de 2016 la MTB am mers bine mersi în '16 și '17, nici un incident. Anul ăsta, dovadă că a îmbătrânit geometria, m-am dat o tură peste cap.

La cursieră la fel. Aia e și mai ruginită că e din 2015, iar anul ăsta era să o comit rău într-o curbă pe coborâre.

 

La anul musai să fac upgrade, mai ales că a apărut și model nou de Lefty, iar cu ăsta vechi deja am emoții.

 

Las-o balta, nu vorbea nimeni de schimbat bicicleta de 1-2 ani. Am inteles, ai vrut sa fii amuzant. Incearca sa fii si on topic. Poate ne spui de ce ti-ai cumparat un Cannondale F-SI si nu ai mers pe altceva.

  • Haha 1
  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca tu simti concret o diferenta de 0.5 grade in head tube angle sau de 1 milimetru in latimea jantei e a) placebo sau b) ar trebui sa participi la cupa mondiala. Iar baietii care chiar se dau rup norii si pe 3x7 si pe 1x12. Si chiar si pe cadre cu geometrii de evitat de acum 4-5-6 ani.

 

Da' ce sa zic, hai sa punem botul la toate chestiile de marketing. Nu conteaza ca e vorba de MTB, sosea, echipament sau electronice. Ce mai conteaza cat, unde, cum si cu ce scop ne dam. Daca Schurter se da pe ceva, neaparat trebuie sa ne luam si noi, sa fim in pas cu moda, ce mai conteaza ca abia facem 2000 km/an si avem FTP de 150W.

 

Omul a scris negru pe alb ca vrea un MTB cu care sa mearga linistit alaturi de copiii lui si unii ii spun sa nu cumpere cadre cu geometrie neconforma cu ultimele trenduri. Parca si vad ca o sa rada aia mici de el ca are headtube angle si chainstay length de moda veche.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, JDM said:

Poate ne spui de ce ti-ai cumparat un Cannondale F-SI si nu ai mers pe altceva.

Pentru că avea geometrie (și furca) mai nouă, care pe la anul o să aibe 3-4 ani...

 

Edit: cu asta chiar nu încercam să fiu amuzant.

Voiam să iau un f29 (model 2014-2015), dar în magazin nu mai găseam model așa vechi, iar cum doream să iau neaparat nou (mare fraier am fost), m-am orientat spre ultimul model, cu furca și geometria destul de schimbate, dar puțin mai slab echipat. :)

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, majikstone said:

Omul a scris negru pe alb ca vrea un MTB cu care sa mearga linistit alaturi de copiii lui si unii ii spun sa nu cumpere cadre cu geometrie neconforma cu ultimele trenduri. Parca si vad ca o sa rada aia mici de el ca are headtube angle si chainstay length de moda veche.

 E clar ca citesti printre rinduri. Problema se pune simplu, de ce ai baga bani in buzunarul unui producator care vinde gunoaie? Esti consumatorul perfect, cel care inghite mizerii si nu pune intrebari. Credeam ca mentalitatea asta se manifesta doar in Romania dar vad ca e greu sa napirlesti de ea chiar si plecat fiind. Ce imi pasa ca parizerul asta are 5% carne in loc de 20%, eu oricum nu simt diferenta.

 

Si ca sa iti dovedesc inca o data habarnismul, dap, diferenta de 1.5mm la o janta se vede. Am roti de 29" cu 22.5mm ID si 21mm ID si cu aceleasi gume si la aceleasi presiune se vede clar diferenta. Nu atit in latime cit in lipsa aspectului de bec pe janta mai lata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu trebuie sa vă certați! Multi vor spune că o bicicleta de 500 euro va satisface nevoile mele.

Problema este că nu vreau o bicicleta de 14-15kg, ci de 12-13kg. 

Un alt criteriu este calitatea pieselor: așa cum spuneam, am deore xt-uri pe actualul mtb. Nu se dereglează, nu scârțâie, schimba perfect, frânele te arunca în cap daca nu ești atent.

Geometria sunt sigur că este importanta, dar nu mă apuc eu, moș bătrân, sa cobor pe Jepii mari. Sau sa urc pe Jepii mici...

Văd că a devenit nasol sa ai qr!!! Și ax de 9mm!!! Nu ma prind de ce, dar așa o fi...

 

 

  • Upvote 2
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, JDM said:

Si ca sa iti dovedesc inca o data habarnismul, dap, diferenta de 1.5mm la o janta se vede. Am roti de 29" cu 22.5mm ID si 21mm ID si cu aceleasi gume si la aceleasi presiune se vede clar diferenta. Nu atit in latime cit in lipsa aspectului de bec pe janta mai lata.

 

Cuantifica te rog asta in cifre (viteze sau timpi pe acelasi traseu cu un set de roti fata de altul). Sau cu exemple de genul "in virajul X la viteza Y inainte pierdeam aderenta si acum nu o mai pierd". Chestii concrete, nu aspect de bec vs. lipsa aspectului de bec. Simtite de tine, personal, sau de indivizi pe care ii cunosti. Si preferabil cam de acelasi nivel cu tine.

 

14 minutes ago, JDM said:

 E clar ca citesti printre rinduri. Problema se pune simplu, de ce ai baga bani in buzunarul unui producator care vinde gunoaie? Esti consumatorul perfect, cel care inghite mizerii si nu pune intrebari. Credeam ca mentalitatea asta se manifesta doar in Romania dar vad ca e greu sa napirlesti de ea chiar si plecat fiind. Ce imi pasa ca parizerul asta are 5% carne in loc de 20%, eu oricum nu simt diferenta.

 

Hai ca o dai in diverse. De cand a ajuns Canyon producator care vinde gunoaie? Si tu chiar crezi ca cineva care vrea sa dea pana la 1000 de euro pe un MTB cu care sa se dea de placere face diferenta intre o geometrie din 2014 si una din 2018?

 

Iar Trek si aia carora le lauzi tu geometriile ultimul racnet cu ce echipari vin pe bicicletele de 1000 de euro? Sau cine simte diferenta dintre geometrii nu o sa simta diferenta dintre furci sau un pinion in plus sau niste cauciucuri mai de doamne-ajuta...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

JDM,

Dacă tu știi niște chestii (și chiar pari să le știi), iar ceilalți nu (iar la nivelul și interesul lor nici nu contează), ăsta nu e motiv să îi iei pe sus.

Că de acceptat putem să le acceptăm, dar dacă nu contează pentru felul în care ne dăm noi, tot degeaba.

Te rog să explici fără să îi cerți, să le zici că n-au gust, nu-s clienți model etc.

E așa mișto cînd vii cu informații ca lumea, fără să fii arțăgos!

OK?

 

PS: la aia cu qr am zîmbit și eu. :D

PS2: NU înțeleg nivelul tău de așteptări atât de mare, într-o țară unde cultura bicicletei e foarte jos. Tu chiar crezi că pentru începători contează astfel de detalii, ca astea de le zise majiku mai jos? Astea vin cu timpul, și numai la 5-10% care-s foarte pasionați.

în urmă cu 15 minute, majikstone said:

Hai ca o dai in diverse. De cand a ajuns Canyon producator care vinde gunoaie? Si tu chiar crezi ca cineva care vrea sa dea pana la 1000 de euro pe un MTB cu care sa se dea de placere face diferenta intre o geometrie din 2014 si una din 2018?

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Povestea sta așa: un producător PLATESTE o echipă sau un sportiv pentru a promova brandy-ul respectiv. Dacă Pegas scoate o bicicleta cu normele UCI și are bani să-l plătească pe dumoulin, veti vedea in turul Franței biciclete Pegas!

Așa au devenit cunoscuți Canyon, focus, cube etc.

am mai gasit una kashtoaca. poate mai lasa chilotii jos: https://cycles.peugeot.com/mountain/mountain/m02/m02-275p-nx-11

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut 26" cu QR fata/spate. Fiecare scoatere de roata se solda cu nervi si injuraturi pentru ca discul freca asimetric. Cadrul era intimplator Canyon, rotile au fost doua seturi diferite de Mavic (Crossride si Crosstrail), frine XT. QR este un standard depasit pentru ca se bazeaza pe tensiune pentru a tine roata in dropout si trebuie sa gasesti tensiunea perfecta. Stiu, vor veni expertii sa imi spuna ca nu stiu eu sa folosesc un QR. Sa nu uitam discutiile din perioada 2016-2017 cind UCI discuta despre introducerea frinelor pe disc si inclusiv mecanii de pro tour au spus ca problema discului care freaca este una reala la schimbarile rapide. Acesta este motivul pentru care au aparut RAT de la Focus si Speed Release de la Mavic, pentru a oferi siguranta ca discul de frina ajunge mereu in acelasi loc si asta se poate face doar cu un thruaxle. Din pacate thruaxleurile clasice au dezavantajul ca sint lente la desfacut.
Nu are rost sa discutam despre avantajele thruaxleului la nivel de rigidate triunghi spate, exista N teste care demontreaza ca dupa trecerea la roti de 29" si evident la chainstay si seatstay mai lungi a aparut un flex sesizabil, flex care a disparut cu trecerea la cadre cu X12 (si compania).

 

Faptul ca cineva iar nu intelege dezavantajele unui gume cu efect de bec este iar trist. In momentul in care o guma are forma de bec, crampoanele laterale nu mai fac contact cu solul cum ar fi normal. A se lua ca exemplu Continental SpeedKing pentru a vedea cel mai bine cum arata o guma la care cramponaele lateral sint totul. Din nou, nu e ceva ce se manifesta la sosea si poate asta este motivul pentru care SF.

 

0.5 grade inseamna suficient de mult incit sa fie luat in calcul la headtube angle. De exemplu 20mm mai mult la o furca se traduc prin 1 grad in minus la headtube angle.

 

Am avut Canyon Grand Canyon AL 7.0, cumparat in 2013 cu 1300EUR si a fost folosit pina prin 2015. Un cadru absolut banal cu o geometrie banala, finisaje de cadru ieftin. Noroc ca la roti de 26" sansele sa faci praf o geometrie erau relativ mici, la 29" s-a vazut cine investeste in R&D. Trek este un brand scump, nu l-am trimis sa isi cumpere asa ceva. Dar atita timp cit Decathlon isi permite sa ofere un pachet mai mult decit misto, de ce s-ar mai uitat la Canyon? Dupa cum am zis mai sus, acel  XC 500 este o bicicleta foarte ok si la pret de Canyon. De ce ai alege Canyon? Probabil perceptia de tara bananiera ca Canyon este ceva uberbrand iar ce e Decathlon e meeeeh. Canyon are modele bune la alea de top. Exceed de exemplu este foarte misto. Daca tot vrei Canyon macar mergi pe Grand Canyon SL, ala are o geometrie moderna. dar Grand Canyon normal este total depasit.

 

De asemenea, folosesc un Trek Superfly 2014 si inca este considerat modern. Geometria este inca neschimbata inclusiv la Procaliber. Sa zicem ca noile tendinte cer un seat tube cu unghi mai mare. Nu am zis vreo secunda ca vechi = prost. Trebuie sa te uiti la cifre si acolo se vede diferenta.

 

@ Traveller. Ai dreptate. Dar prefer sa discut pe argumente si cu oameni care mai ies pe offroad macar asa accidental.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

XC 500 de la Decathlon mi se pare și mie o alegere foarte bună.

Și făcutul pe bucăți e ok, dar trebuie să ai răbdare. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, JDM said:

Faptul ca cineva iar nu intelege dezavantajele unui gume cu efect de bec este iar trist. In momentul in care o guma are forma de bec, crampoanele laterale nu mai fac contact cu solul cum ar fi normal.

 

Pe hartie stiu perfect despre ce vorbesti. Spune-mi tu in practica prin ce se traduce, concret, in viata de zi cu zi a unui biciclist care iese la ture de placere si care nu are nici un interes sa obtina cele mai bune performante. Si poate atunci o sa intelegi ca sfaturile pe care incerci tu sa le dai aici au o utilitate reala si palpabila in viata a poate 20-30% dintre posesorii sau cumparatorii de MTB. Si cred ca am exagerat cu procentele alea, poate discutam de 10%. Asa ca data viitoare cand faci recomandari incearca sa tii cont de ce vrea omul sa faca cu bicicleta lui si de ce e important pentru el, nu pentru tine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pornind de la mentalitatea asta, de ce ne uitam la XT-uri atita timp cit Deore este un groupset excelent? De ce discutam de 30 GOLD atita timp cit 28 XC este iar decenta pentru ce vrea el. Problema se pune simplu, cumperi cel mai bun lucru pe care ti-l permiti intr-un anume buget. De ce discutam de 1000eur atita timp cit una de 500eur face acelasi lucru. Iar in comparatie dintre cele 4 biciclete, acel XC 500 este cea mai interesanta bicicleta. Sa vii cu explicatii dubioase despre faptul ca userul nu are nevoie de X, Y sau Z si ca atare nu sint importante este putin dubios. In foarte putine cuvinte, in aceeasi bani ii recomanzi o bicicleta mai proasta pentru ca nu ar avea nevoie de ce ofera in plus cea mai buna. Eu nu i-am recomandat o bicicleta cu 2-3-4-500 EUR mai scumpa doar e dragul unei echipari superioare si a unor standarde in tendinte, i-am recomandat o bicicleta la absolut acelasi pret dar care este clar mai moderna si cu componente mai bune.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, JDM said:

Problema se pune simplu, cumperi cel mai bun lucru pe care ti-l permiti intr-un anume buget.

 

Corect. Dar sa spui ca Canyon vinde gunoaie sau ca "Grand Canyon e total depasit" doar pentru ca nu stiu ce lungime si unghi al cadrului nu corespunde cu ultimele trenduri, in timp ce raportat la cerintele initiatorului topicului bicicleta aia e excelenta, mi se pare deplasat. Ca e XC500 mai buna la aceiasi bani (si incomparabil mai usor de cumparat) asta e alta discutie, dar sa arunci cu rahat in cei de la Canyon, care raman in continuare printre cele mai bune branduri din perspectiva raportului calitate/pret, e un pic aiurea.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grand Canyon este total depasit este cit se poate de adevarat. Ca nu doresti tu sa accepti asta este altceva. Nu mi-ai adus vreun argument sa ca demonstrezi contrariul, doar ai spus ca pretentiile mele sint stupide si ca utilizatorul nu are nevoie de ce consider eu ca element modern. Ai aruncat flegmenele cu " ultimele mode, tendinte si faux pas-uri tehnice " desi eu vorbeam de chestii care sint pe piata de ani de zile. Si din acel moment discutia s-a inflamat din motive lesne de inteles.

 

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Argumente tehnice? Ca de exemplu asta?

4 hours ago, JDM said:

Canyonul ala are o geometrie de acum 4-5-6 ani.

Presupun ca ar trebui ca toata lumea, de la vladica la opinca, sa stie de ce o geometrie de acum 4-5-6 ani ar trebui interzisa prin lege in 2018.

 

Ce ai zis despre QR e perfect adevarat, desi nu garantez ca orice posesor de MTB e deranjat de lucrurile pe care le-ai prezentat acolo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mane, tu esti un troll din ala jenant. Dap, acel Canyon are o geometrie de acum 4-5-6 ani. Scurt, inalt, CS aberant de lung. Nici macar Canyonul Sender care este un bike de DH nu are CS atit de lung si Senderul are wheel base de 1256mm. Cum sa spui in 2018 ca geometria de Grand Canyon nu este depasita? Este evident ca stii zero despre biciclete de XC si nu te jenezi sa arati asta.

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this