cristi.16

cube sau cannondale

Recommended Posts

Buna!

Intentionez achizitionarea unei biciclete cyclocross si in bugetul maxim s-ar incadra aceste 2 biciclete, as dori ceva pareri de la cei cu mai multa experienta (eu sunt incepator inca) cam care ar fi recomandarea, o sa o folosesc cam 80% on-road si restul drumuri usoare de tara. Cube-ul are cadru carbon si nu stiu cat de fiabil este, am auzit pareri pro si contra. Am 1.71m si 74 kg.

Multumesc!

 

https://www.bikexcs.ro/bicicleta-cube-cross-race-c-62-pro-grey-orange-2018-11538.html

 

https://www.bikexcs.ro/bicicleta-cannondale-caadx-ultegra-2018-4606.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia Cube cu încredere. Nu știu ce ai auzit despre cadru, dar eu am varianta de șosea a lui (Agree C:62) și se descurca foarte bine pe drumuri ușoare de țară cu o greutate a călărețului considerabil mai mare decât a ta. La Cannondale-ul ăla nu-mi place că roata spate e cu QR in loc de thru axle si franele nu sunt flat mount.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/19/2018 at 1:33 PM, cristi.16 said:

Cube-ul are cadru carbon si nu stiu cat de fiabil este, am auzit pareri pro si contra.

 

 

Probabil ai auzit ceva de genul ca multa multa lume nu suporta Cube, o firma care face cadre pe banda, ca e plin de ele, ca nu sunt fiabile, dar e un cadru de carbon, ce ar putea fi rau la el?

 

Altfel, seria 62 de la Cube a fost una reusita, cel putin la cursiere, deci un vot si de la mine pentru Cube. De fapt, e singurul model de la Cube care imi place si care, la un upgrade pe disc, l-am luat in calcul pe langa alte firme precum Canyon, Cannondale. Orbea.

 

14 minutes ago, adi.murariu said:

La Cannondale-ul ăla nu-mi place că roata spate e cu QR in loc de thru axle

 

 

Mofturosule!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cadru carbon all the way, chiar si cele cube care sunt mai ieftine (asta nu inseamna proaste)...am mers cu un ciclocross de aluminiu vrep 6-700 km...f rigid...aceleasi roti cu aceleasi anvelope pe un cadru carbon...ceva mai “linistita” experienta (ma refer la macadam/padure).

 

Totusi eu nu as lua bicicleta cu geometrie cyclocross la nivel de amator..

never-ever. Geometria ciclocros e f agresiva, inghesuita...confort “0”. Daca esti amator si vrei best of both worlds...cauta un gravel cu geometrie mai relaxata...nu ciclocross. Bineinteles asta daca nu vrei sa te antrenezi sa participi la concursuri de ciclocross.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, greaper said:

Totusi eu nu as lua bicicleta cu geometrie cyclocross la nivel de amator..

never-ever. Geometria ciclocros e f agresiva, inghesuita...confort “0”. Daca esti amator si vrei best of both worlds...cauta un gravel cu geometrie mai relaxata...nu ciclocross. Bineinteles asta daca nu vrei sa te antrenezi sa participi la concursuri de ciclocross.

 

 

Foarte bine punctat acest aspect. Sunt facute pentru ture scurte si rapide. Am fost si eu atras de ele cu o tentativa de renunta la mtb, insa un amic care are un Crux (Specialized) mi-a spus sa stau cuminte si ca nu e de mine geometria asta, recomandand-mi ceva mai relaxat.

Si ca un exemplu la ceea ce a spus @greaper, amicul de care v-am povestit mai sus, este fost sportiv si fara sa il laud, desi merita, omul are niste KOMuri, niste premii, atat pe asflat, dar si pe off-road, cu o bicicleta care are usor peste 10Kg, caci e si inalt, insa nu l-am vazut inca la concursuri de peste 100km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prea multe aberatii pe un singur topic.

- Geometria de ciclocros e mai confortabila decat aceea de cursiera. Ce inseamna pentru voi "geometrie agresiva"? Nu aveti proprietatea termenilor.

- Ciclocrosul e o bicicleta versatila, nu e destinat doar concursurilor.  

- un Ciclocros e mult mai stabil.

- nu exista geometrie "inghesuita", decat ciclisti care nu folosesc marimi de cadre potrivite.  

- Despre ultima gaselnita, "gravel" bike :) m-am mai pronuntat, dar in principiu at trebui sa aiba geometria de cursiera de "endurance"

 

Ciclocrosul e totusi bicicleta de tavaleala. nu-i vad sensul carbonului sau groupseturilor scumpe, greutatea nu e chiar asa de importanta.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Geometria de ciclocross nu este orientata spre comfort. Compara Cube Cross Race C:62 cu Cube Litening C:62 si vezi diferenta intre stack/reach: 1.47 vs 1.44. In general trebuie un raport de minim 1.5 pentru a deveni comfortabila. Compara cu Attain-ul de la Cube care este cursiera lor endurance si care are un raport de 1.57. Compar la marimea 58.

- Este la fel de versatil ca orice cursiera race, unii pot face ture de 200km pe ele altii ajung sa puna pipa cu +30 grade si 5cm de spacere sub pipa. In principiu ciclocrosul este o disciplina de concurs.

- Este oarecum geometrie de cursiera race, mai stabila decit ce? Mai stabila decita o cursiera race datorita chainstayului in general mai lung dar mai putina stabila decit un gravel grinder.

- Nu exista geometrie inghesuita dar exista cadre lungi si cadre scurte. Un cadru endurance va fi intotdeauna mai scurt decit un cadru race pentru ca doresti un reach mai mic cu un stack mai mare.

 

Personal nu vad rostul unei bicle de ciclocross decit daca ai experienta pe asa ceva sau pe cursiere echivalente. Evident daca turele se limiteaza la 40-50km dap, este ok, go for it. Dar pentru curse de 40-50km nu este nevoie de bicicleta de 2000euro. Mai bine cauti un gravel grinder daca stii ca ai suficiente drumuri pentru asa ceva sau si mai bine cauti o cursiera care accepta gume de 30mm.

 

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca as sta in Germania, primul lucru care l-as lua, culmea, nu ar fi un mtb, fie 29/FS, ci un gravel grinder. Daca nu l-as face dintr-un cadru de otel, m-as indrepta spre Canyon; au preturi acceptabile pentru cineva care va folosi o bicicleta pe drumurile din padure de aici. Intr-o combinatie de serioa noua de la Shimano, 105, e mai mult decat ok. Chiar perfecta.

Ce ma mira e si faptul ca nemtii sau locuitorii de pe aici, s-au adaptat foarte misto la acest tip de bicicleta. Multi concureaza pe Ciclocross, de la nivel inalt pana la cel de amator care participa in curse, insa un amator entuziast care ar vrea 2-3 KOMuri pe an si sa scoate 5000km prin padurile astea misto (de fapt, drumurile sunt tare misto), gravel grinder e ca o manusa pentru ele. In aceasta directie, Grailul de la Canyon este chiar haios :) Buneinteles, se poate folosi orice alt marca, important e cat fun poti scoate cu bicicileta respectiva pentru tine. Pana la urma, timpul liber, asa putin cum il avem, trebuie sa fie calitativ si sa ne bucuram de el!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cube au avut tot timpul niste biciclete inghesuite cu top tube foarte scurt. Este ultimul producator pe care l-as lua ca referinta. Daca as fi luat vreodata ceva de la ei, trebuia sa iau masura 64, la acest nivel as fi gasit in TT rezonabil de macar 57.5.

 

Ciclocros inseamna Kona, Stevens, Ridley, Cannondale si chiar Trek sau Focus. Restul experimenteaza ca sa tina pasul cu piata, Canyon.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/2/2018 at 12:55 AM, Trevizes said:

Prea multe aberatii pe un singur topic.

 

Am mai discutat chestiile astea, marea majoritatea a bicicletelor de cyclocross care se vand astazi sunt gandite exclusiv pentru competitii de cyclocross. @JDM a rezumat foarte bine diferentele, iar dintre marcile mentionate de tine (Kona, Stevens, Ridley, Cannondale, Trek, Focus) doar Kona (care mereu a avut o oferta atipica fata de restul producatorilor) si-a conceput si inca isi mai concepe cadrele de asa natura incat sa fie cat mai versatile. Normal ca un cyclocross e mai versatil decat o cursiera, dar din pacate versatilitatea pe care o oferea un cadru "oldschool" de cyclocross (si pe care sa zicem ca o ofera in continuare Surly Cross Check, daca vrei o referinta) incepe sa se regaseasca acum doar pe bicicletele de gravel. 

 

Altfel, povestea despre geometrii agresive vs. geometrii relaxate trebuie luata moderat, cu un varf de sare, pentru ca in functie de proportiile corpului fiecarui individ (lungime picioare, brate, torso) un cadru poate oferi o pozitie mai agresiva sau mai relaxata de la un individ la altul. Un cadru cu stack mic si reach mare (deci in principiu mai agresiv) poate fi relaxat pentru cineva cu picioare mai scurte si brate si tors mai lungi, in timp ce pentru cei cu picioare foarte lungi raportate la restul corpului nici macar cadrele vandute ca "endurance" nu au neaparat geometrii foarte relaxate. In plus, in anumite limite, "nepotrivirea" cu geometria unui cadru poate fi compensata prin artificii de genul 5-10 cm de distantiere sub pipa, pipe foarte scurte sau foarte lungi cu unghiuri atipice, etc. In ce masura e ok sau nu sa umbli cu un cadru cu geometrie agresiva si 10 cm de distantiere sub pipa tine de fiecare, mie mi se pare absolut dizgratios, dar altora le e indiferent cat timp se simt bine pe el.

 

641473d1316447132-how-many-headset-space

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca as fi circotas as spune ca tu ai fost primul care a spus ca nu exista biciclete inghesuite.

 

On topic. Comparam cu ce doresti tu

Focus Mares cu Paralane, stack/ratio: 1.43 vs 1.56

Trek Boone cu Checkpoint, stack/ratio: 1.52 vs 1.55

Ridley X-Night cu X-Trail, stack/ratio: 1.47 vs 1.55

Cannondale are doar un 650B ca adventure bike

 

Ideea ramine aceeasi, un ciclocross curat are o geometrie mai agresiva decit un gravel bike. Este facut pentru o pozitia in care spatele devine orizontal si greutatea este pe ghidon in mare parte. Cum s-a zis si mai sus, poti sa trintesti 10cm de spacere si sa il transformi in ce vrei tu, pentru mine aia denota doar ca ti-ai ales bicicleta gresita. Lasind la o parte faptul ca spacerele nu sint elemente structurale si mai mult de 20mm de spacere sub pipa este o greseala atit din punctul de vedere al rigiditatii torsionale cit si al pozitiei pe bicicleta respectiva. A se vedea ce spune si Argon18 despre spacere sub pipa.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, JDM said:

Daca as fi circotas as spune ca tu ai fost primul care a spus ca nu exista biciclete inghesuite.

 

Pe topicul ala de MTB-uri era vorba de altceva :P iar, ca paranteza, acum am un cadru de otel de sosea foarte no-name si "invechit" din simplul motiv ca era cam singurul cu o geometrie suficient de relaxata pentru mine. E atat de invechit si no-name incat are nevoie de clesti de frana long-reach. Dar ma simt atat de bine pe el ca nu l-as da pe nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, nu. Eu ii raspundeam lui Trevizes care initial a spus " nu exista geometrie "inghesuita", decat (sic) ciclisti care nu folosesc marimi de cadre potrivite" pentru care apoi sa ajunga la concluzica ca " Cube au avut tot timpul niste biciclete inghesuite cu top tube foarte scurt". Sincer am si uitat cu ce ne-am certat pe topicul ala de MTB-uri :)

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e nimic contradictoriu in ce am spus pentru ca "inghesuiala" e perceptia ciclistului, in cazul Cube m-am dat pe mine ca exemplu cand am zis ca numai pe un 64 as gasi aceea lungime de top tube potrivita. 

 

In alta ordine de idei, teoria ca lungimea top tube nu mai conteaza :) :) ci doar raportul stack/reach mi se pare relativa si nefolositoare. Aproape oricine care se suie pe o bicicleta isi va da seama daca TT e mai scurt sau mai lung fata de ce se asteapta, nu va spune "ah, pe cadrul asta am raport  stack/reach de 1.51". 

 

Spacerele nu fost niciodata subiect in ce am sustinut eu, dar am sa ma uit pe geometriile modelelor de acum sa vad cat de dramatic s-au schimbat

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu am spus ca o bicicleta se alege in functie de raportul dintre stack/reach. Eu am spus ca acel raport iti indica daca o bicicleta este construita pentru comfort sau nu. Tu ai sustinut ca un ciclocross este mai comfortabil decit o cursiera race, cifrele spun altceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Trevizes said:

In alta ordine de idei, teoria ca lungimea top tube nu mai conteaza :):) ci doar raportul stack/reach mi se pare relativa si nefolositoare.

 

Stack si reach (ale cadrului si/sau ale intregii biciclete) sunt mult mai elocvente in alegerea marimii corecte a unui cadru decat lungimea top tube, in special daca ai trecut si pe la un bike fit in prealabil. Putem discuta de valori absolute (stack si reach masurat in centimetri) sau de valori relative (raportul dintre ele), oricum o iei astea doua cifre iti vor indica in ce masura pozitia pe respectivul cadru (sau bicicleta) va fi agresiva sau relaxata.

 

Sau, daca punem problema altfel, sa presupunem ca ai fost la un bike fit si ca stii ca ai nevoie de un anumit stack si un anumit reach ale bicicletei. Te apuci de cautari si gasesti mai multe cadre diferite, unul de sosea race, altul de sosea endurance, unul de cyclocross, altul de gravel, fiecare cu propriul stack si reach al cadrului. Pentru a ajunge la stackul si reachul corect al bicicletei, de care ai tu nevoie, vei folosi diverse configuratii de pipe, ghidoane si tije de sa. Presupunem ca pozitia obtinuta la bike fit e una mai degraba relaxata si ca in cazul fiecarui tip de cadru l-ai ales deja pe cel cu marimea cea mai apropiata de nevoile tale. In cazul cadrelor cu geometrie agresiva (sosea race si cyclocross) va trebui foarte probabil sa recurgi la o pipa cu unghi mare (sau foarte scurta) si la cativa centimetri de distantiere pentru a obtine pozitia dorita, in timp ce in cazul cadrelor cu geometrie mai relaxata (sosea endurance si gravel) vei putea monta o pipa "normala" si un numar minuscul de distantiere. Asta, repet, pentru a obtine o exact aceeasi pozitie "tinta" pe bicicleta pornind de la diferite cadre cu marimea cea mai apropiata de cerinte.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/22/2018 at 1:35 PM, Mookyama said:

Mofturosule!

 

Nu e moft, daca nu vrei sa ai batai de cap cu franele pe disc atungi fugi cat poti de cadrele cu QR  ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, adi.murariu said:

 

Nu e moft, daca nu vrei sa ai batai de cap cu franele pe disc atungi fugi cat poti de cadrele cu QR  ;)

 

 

Detaliaza :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil se referă la faptul că trebuie mult talent să pui QR-ul la loc astfel încât să nu frece discul după ce ai dat roata jos. :) 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oic... O idee buna cand voi lua curisera pe disc. Momentan dau la manivela (QR) :D Salvez si vreo 200 gr dintr-un foc.  Totusi, daca as avea gravel sau...disc, caci acolo e buba, ar fi o idee buna pentru cei care nu doresc batai de cap. Personal nu mi-am batut capul cu asta. 

@adi.murariu ce haios este sistemul la Orbea, cand te uiti la bicla ca boul si te intrebi unde sa bagi imbusul sau de unde sa tragi ca sa faci pana la roata ;)) Stii tu la cine ma refer.

 

M-au lamurit si baietii de la GCN cum sta treaba, eu avand QR de la DT Swiss cu nuca pe o parte, iar pe partea cealalta se trage de QR in afara si se invarte, nu e cu morisca (QR standard) ca si cel din clip. Thru bolt, cu alte cuvinte.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa nu deschid alt tipic, fac si eu o intrebare...sunt interesat in a achiziționa un Specialized Diverge E5 

https://www.rutlandcycling.com/bikes/road-bikes/specialized-diverge-e5-2018-cyclocross-road-bike-red_379382

Am cautat pe net păreri, dar si acestea sunt împărțite pro si contra, stiu si cu ce se mănâncă cyclocross.ul deoarece am facut off road usor cu cursiera. Unul care cunoaste mai bine modelul ar putea sa imi spuna cateva lucruri despre?

Vă multumesc si spor la pedalat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Platesti mult pentru Claris. Dacă nu ai de gând un upgrade pe viitor la Tiagra/105 (~350-450€), mergi pe ceva mai non-Specialized și Tiagra. 

 

Altfel, Diverge nu e o alegere rea, însă plătești cu vârf și îndesat marca. La 900€ începi sa ai totuși opțiuni diverse. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.