Sign in to follow this  
8Ball

Greutate maximă biciclete Decathlon

Recommended Posts

Am găsit pe un site extern o discuție despre bicicletele Decathlon. Se pare că greutatea maximă autorizată este destul de mică, respectiv 100kg (bicicleta + bagaje + ciclist). Sunt puțin nedumerit. Pusesem ochii pe un Triban 520 fb pentru ture pe șosea și eventual cicloturism light. 

 

Ce părere aveți despre aceste limite de greutate? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta nu include greutatea bicicletei.

Deci pentru turism light (backpacking sau credit-card touring) merg fără probleme.

Bine, pentru cineva care are 100 kg e recomandabil să facă turism pe o biclă de oțel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, Traveller said:

Asta nu include greutatea bicicletei.

 

Sorry, dar in general greutatile maxime autorizate declarate de producatorii de biciclete includ greutatea bicicletei. In lipsa de alte informatii si precizari in acest sens (cum e cazul aici), te poti trezi ca in momentul in care patesti ceva si intervine garantia sa interpreteze lipsa acestui detaliu (cu sau fara greutatea bicicletei, ~10 kg) in sensul in care vor ei, adica ala in care te lasa sa te speli pe cap cu ea.

 

Altfel, tinand cont de faptul ca totusi bicicleta aia nu e ultralight, iar rotile (daca retin corect) sunt Aksium, care au limita de 120 kg, mi se par putin cam conservativi cu alea 100 kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda. Cam ciudat. Practic ar însemna că greutatea maxim admisă a călărețului și acareturilor sale ar fi 85 de kile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

F. Greutate totală maximă autorizată: Biciclist + bicicletă + bagaje

 

Informația este preluată de pe site-ul decathlon așa că majikstone are dreptate. Eu mă învărt undeva pe la 90kg și prin urmare, mă încadrez la limită momentan.

Totuși, nu pot să nu mă întreb dacă aș fi în siguranță pe ea și cât de des va trebui servisată din cauza acestei limite de încărcătură "conservatoare".

 

În același timp, am pornit threadul pentru că am văzut foarte des recomandate bicicletele de la Decathlon pe forum. Limita de greutate este așa cum reiese din tabel, pentru toate tipurile de biciclete, nu doar pentru cursiere. La bicicletele de oraș ce au 15-16kg situația este și mai urâtă iar garanția poate fi invalidată foarte ușor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca aici ar trebui purtate doua discutii paralele: ce isi asuma Decathlon ca responsabilitate vs. la ce riscuri te expui in viata reala.

 

E clar ca daca Decathlon zice 100 kg all-inclusive, in momentul in care ai o problema cu bicicleta (de la o fisura in cadru la un accident foarte serios) si ei au cel mai mic dubiu ca ai fi depasit limita de greutate admisa, au scapat din punct de vedere legal. Altfel, in ce masura valoarea respectiva trebuie s-o privesti ca pe o linie clara de demarcatie intre alb si negru, iar orice tura facuta cu peste 100 kg masa totala inseamna automat dezastru, asta depinde de multi factori.

 

In general cadrele si furcile sunt testate conform unor norme europene, iar procedurile de teste implica forte si socuri care depasesc de cateva ori valorile cu care se confrunta cineva in mod uzual, cu un numar de repetari care simuleaza cativa ani de utilizare intensa. Pe scurt, testele sunt de cateva ori mai dure decat ce va suferi bicicleta in viata reala (incarcata fiind la greutatea maxima admisa). Problema apare in momentul in care procesul de fabricatie e atat de aleator incat pot fi diferente uriase de robustete intre bucatile "bune" (alea testate in laborator) si bucatile "proaste" (un anumit procent dintre alea scoase de pe linia de fabricatie si puse in vanzare). Decathlon fiind totusi un producator cu o reputatie cat de cat rezonabila, care de cativa ani chiar baga bani in conceperea si dezvoltarea de noi produse si care nu-si prea permite sa vanda rebuturi, as zice ca sansele ca o bicicleta X cumparata la intamplare din magazin sa fie atat de plina de defecte de fabricatie incat in momentul cand ai incarcat-o cu 105 kg in loc de 100 sa isi dea duhul in mod catastrofal sunt foarte, foarte mici.

 

Dar, in concluzie, daca vrei sa depasesti limita aia cu pana in 5-10%, o faci pe barba ta. Sansele sa patesti ceva (incepand cu fisuri minore si terminand cu accidente serioase) sunt, matematic, foarte mici, dar le faci pe propria raspundere, iar Decathlon cu siguranta nu isi va asuma responsabilitata legala pentru asta.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut si eu dileme similare. Concluzia e destul de simpla - vrei bicicleta de sosea si ai peste 100-120kg, atunci te orientezi catre o bicicleta ai carei producatori mentioneaza in manualul de utilizare ca limita de greutate este mai mare de atat. Din cercetarea pe care am facut-o personal in momentul in care am decis sa trec la cursiera, dintre firmele mai cunoscute Cannondale, Giant si Specialized specifica negru pe alb in manual ca limita de greutate de  greutate pentru bicicletele de sosea ("road race") este de 125kg pentru ciclist + 1.5kg pentru bagaj. Eu unul nu as folosi in mod consecvent un echipament a carui limita de greutate suportata sa fie sub greutatea mea reala. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this