RCostin

Probleme disc si placute de frana

Recommended Posts

Buna seara tuturor. Vin cu o continuare a unei probleme recente si anume, am spalat sa spun asa bicicleta si spun toata cu motorina, nu intrebati de ce, sa spunem ca trecem peste. Ulterior scartaia foarte rau, am aflat printr-o postare anterioara ca sunt afectate placutele de frana si trebuie schimbate / spalate cu alcool izoprolitic, zic bine, am cautat, ori nu aveau pe stoc, ori n-au auzit ce inseamna asta. Dupa toate astea m-am gandit eu baiat finut ce sunt ca dau cu WD-40, si mai nou numai scartaie, dar nici numai tine deloc frana. Aparent vin cu urmatoarele poze si urmatoarea rugaminte, schimb placutele sau merg curatate cu '' ceva '' din gospodaria oricui? Inca ceva, dupa actiunea cu WD-40, discurile aluneca foarte rau si la atingere, ce le fac? Le spal si pe alea cu ceva, sau le schimb si pe alea? Multumesc anticipat, las mai jos pozele, si aveti grija de voi 🤗.

https://imgur.com/a/jJRhdM5

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce și-ar spala cineva bicicleta cu... motorina?

Întreb și io...

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, PVN10 said:

De ce și-ar spala cineva bicicleta cu... motorina?

Întreb și io...

Nu a fost spalata de mine, asta am intrebat si eu. A fost spalata de tata, care e pe moda veche, motorina curata, nu se pune praful, s-a ajuns aici..

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, PVN10 said:

El ți-a stricat-o, el să-ți ia alta!

Hai sa nu gandim asa, eu am intrebat altceva, dar iti multumesc pentru recenzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De unde sa o luam...motorina cam curata tot ce e uns. Si unge ce nu trebuie..o luam pe rând

- discurile de frâna le cureți cu alcool izopropilic. In lipsa de alcool izopropilic incearca si cu etilic( spirt sau o țuică mai tare). Cu toate că ultima merge băută..Daca ai peste 18 ani.

- plăcuțele le poti pune la prăjit. Încălzește cuptorul si le bagi in cuptor vreo 5 - 10 min..pana nu mai iese fum din ele. Cel puțin așa merge cu ulei..cu motorina ar fi bun un stingator la indemana. Opertia de copt le poate strica iremediabil - se poate dezlipi placa metalică de "carne"..asa ca o faci pe riscul tau.

Toate sfaturile nu sunt la mișto..cu toate că par.

Partea 2..pe care o vei descoperi mai încolo..e ca motorina ti-a dizolvat toata gresarea de pe unde a ajuns - verifica lanțul, butuci fata spate si butucul pedalier. Daca nu mai sunt gresate   le dai cu vaselina..

Si nu mai folosi wd40 la bicla. Nu face nimic bun

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alcoolul este viata, si viata e alcool... Din zori pana'n noapte, traim in pericol... ;))

 

... sau decat sa te complici cu alcooale,... izopropilice, care se gasesc deobicei doar la magazine cu piese electronice, mai bine iti cumperi sprai de curatat frane, pe care il gasesti in majoritatea magazinelor cu piese auto.

https://www.google.com/search?q=spray+de+curatat+frane

 

si respectiv:

 

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc tuturor pentru raspunsuri, in principiu am dat placutele jos, am incercat sa le sterg si sa le curat, dar aparent oricum par destul de tocite, ideea este ca am curatat si discul, totul e ok, dar tot nu tine cum tinea odata, ma intreb acum daca exista vreo sansa sa numai aiba lichid de frana? Tin sa reamintesc ca nu stiu mai nimic despre ele, deci daca scriu o aberatie, este involuntara. Multumesc inca odata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Circuitul hidraulic de la frâne este închis în mod normal. Dacă strângi de manete (stând pe loc) și simți că opune rezistență de la un punct încolo, funcționează normal; doar dacă dau impresia că ai strânge în mână un burete e nevoie să fie aerisite.

 

Ia un spray din ăla de curățat frânele (auto), e ieftin și-ți va face discul boboc. Plăcuțele le poți schimba, dar ține minte că trebuie rodate un pic până să prindă bine.

 

N-ar fi rău să duci bicla la un service pentru a fi verificați toți butucii și locurile care ar trebui să fie gresate, dar de unde benzina/motorina/WD40-ul a scos vaselina și acum rulează „pe uscat” și se vor uza foarte repede. Și cauciucurile trebuie curățate de hidrocarburi - dă liniștit cu apă cu un pic de detergent de vase sau ceva de genul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minutes ago, puterfixer said:

Circuitul hidraulic de la frâne este închis în mod normal. Dacă strângi de manete (stând pe loc) și simți că opune rezistență de la un punct încolo, funcționează normal; doar dacă dau impresia că ai strânge în mână un burete e nevoie să fie aerisite.

 

Ia un spray din ăla de curățat frânele (auto), e ieftin și-ți va face discul boboc. Plăcuțele le poți schimba, dar ține minte că trebuie rodate un pic până să prindă bine.

 

N-ar fi rău să duci bicla la un service pentru a fi verificați toți butucii și locurile care ar trebui să fie gresate, dar de unde benzina/motorina/WD40-ul a scos vaselina și acum rulează „pe uscat” și se vor uza foarte repede. Și cauciucurile trebuie curățate de hidrocarburi - dă liniștit cu apă cu un pic de detergent de vase sau ceva de genul.

1. Franele gen cand le strang se blocheaza, pe loc, chiar daca in mers fiind presiunea mai mare, necesit sa le apas mai des cu placutele astea sa se opreasca, deci dupa ce zici tu, nu necesita aerisire sau ulei in plus.

2. Am acceptat ca trebuie schimbate placutele, am zis ca nu ma ard pe 40 sau 50 de lei, iau altele si atat.

3. Cum imi dau seama daca discurile sunt afectate?

4. Pot lua un spray special pentru curatare gen sa dau pe foile de pe fata si cele de pe spate, eventual lant, curatandu-le si apoi gresandu-le iar?

5. Spui ca e bine sa spal cauciucurile cu fairy de vase?

Multumesc mult pentru raspuns :).

 

Am cautat un specialist, dar cand auzi doar '' nu ma bag ca e complicat, n-am scule, e greu '', iti pierzi interesul, nu e ca si cum nu-l plateam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Pare să fie funcționare normală a frânei hidraulice. Ce strângi tu din manetă se duce să apese în pistoane. Mai e de rezolvat problema 2, aia în care plăcuțele alunecă pe disc în loc să frece.

 

3. Discurile trebuie doar curățate, degresate. Cel mai bun pentru asta e spray-ul special pentru curățat discul de frână (auto), se găsește destul de ușor la magazinele auto și nu e scump. Dacă are etichetă că e pentru biclă atunci costă o mică avere, și e fix același lucru. Discurile vor fi afectate abia când uzura lor, după mii de kilometri de folosință, le va subția, și atunci le vei înlocui.

 

4. Spray-ul degresant e pentru frâne, adică disc și plăcuțe. Atenție să nu dai cu spray-ul și pe butucul roții, care e la câțiva centimetri distanță.

 

Lanțul NU trebuie să-l degresezi!!! Dacă chiar vrei să speli lanțul, cel mai eficient e să-l demontezi și să-l speli în motorină (care e din aceeași categorie de hidrocarburi ca și uleiul sau vaselina) și rămâne astfel ușor unsuros. După ce se scurge excesul de motorină, poți să-l montezi la loc și să-l ungi cu câte o picătură mică lângă fiecare rolă.

 

Foile și pinioanele nu trebuie unse cu nimic. Poți să le speli în motorină ca și lanțul, sau cu o cârpă îmbibată ușor în motorină. Dar apoi o să-și ia ele singure ulei de pe lanț cât e nevoie și doar în punctele de contact, nu trebuie să pui tu în mod special ulei pe ele. Nici deraioarele nu trebuie unse în vreun fel.

 

Sunt câteva locuri la biclă pe care trebuie să le protejezi, să nu fie curățată lubrifierea dată de ulei sau vaselină: lanț, butuci (pedalier, roți), furcă cu suspensie. Pe acolo să nu dai cu degresant, cu alcool, cu jet de presiune de apă (la spălătorie).

 

5. Cadrul, roțile și cauciucurile poți să le speli cu furtunul ușor, sau cu o cârpă cu apă și un pic de detergent de vase, sau orice alt agent de spălare solubil în apă. La un moment dat mi-am făcut un amestec de Mr. Proper cu Fairy cu apă cu lichid pentru spălat geamuri (să aibă un pic de alcool), băgat într-un pulverizator, și cu ăsta spălam muștele înfipte în cadru de la cărat bicla pe mașină, sau noroiul foarte îndărătnic, după care clăteam din belșug cu apă. Janta roții se spăla așa foarte bine pentru roata spate unde aveam frână pe jantă. N-aveam stres dacă ajungea un pic de apă pe zonele lubrifiate, fiindcă detergentul de vase diluat nu o să facă ravagii în uleiul sau vaselina din butuci, că hidrocarburile nu se dizolvă în apă. Însă dacă e motorină sau WD-40, vaselina se spală. La fel și la jetul puternic de apă, vaselina e îndepărtată prin forță fizică.

 

Hai că încet încet înveți cum să întreții bicla. De obicei biclele au și manual când le iei din magazin, și acolo ai instrucțiuni de întreținere, da' nu prea îl citește nimeni :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, RCostin said:

4. Pot lua un spray special pentru curatare gen sa dau pe foile de pe fata si cele de pe spate, eventual lant, curatandu-le si apoi gresandu-le iar?

Eu spray-ul ăsta pentru frâne îl folosesc la curățat pinioanele și foile: dau cu spray-ul pe o perie și frec apoi pinioanele/foile. Dacă faci asta, să ai grijă când freci pinioanele că mai sar stropi pe discul de frână, deși n-am avut niciodată probleme din cauza asta.

La lanț am za rapidă și o dată la aprox 200-300km îl dau jos și îl spăl într-un borcan cu benzină (în două ”ape”). Eu prefer benzina că rămâne lanțul curat, nu unsuros ca după motorină.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu mi-am copt plăcuţele când eram mic şi... ok, nu chiar aşa mic, dar sărac şi mi-era cam într-un fel să dau 20-30 de lei pe un set nou. 

Am copt mai multe seturi, nu unul. A mai curs ulei din furcă, am mai făcut eu o tâmpenie şi am vărsat chestii petroliere prin atelier şi am stropit etrierele... nu contează. 

Am copt la ele şi de a căzut ferodoul de pe ele. Tot nu mai ţin ca înainte. 

Bănuiesc că şi ţie târşă să dai zeci de lei pe set dar sunt de părere că o bicicletă poate avea cel mai nenorocit lanţ, cele mai praf pedale şi cel mai urât cadru... totul până la frâne. 

La frâne e viaţa ta în joc. Şi poate chiar a altora. 

Pune leu peste leu la puşculiţă, dacă altfel nu se poate, şi ia plăcuţe noi.  

 

După ce ai degresat discurile şi te asiguri, cu un şerveţel/cârpă că etrierele sunt curate şi nu mai ajunge iar motorină pe plăcuţe, le pui pe cele noi. 

 

Lanţurile le spăl cu ce solvent găsesc (500, 209, kerosen, benzină... ce am pe stoc) , punându-le într-un borcan de plastic, de obicei, şi le scutur bine. Desigur, ceva pensulă tot e necesară să îndepărtez grosul. WD40 merge dar e scump. 

Apoi mai clătesc odată cu diluant curat să fie sigur şi-l gresez înapoi folosind un alt recipient de plastic sau sticlă (borcan) cu ulei, în care îl las să se odihnească un pic. Îl scot, îl scurg, îl şterg cu o cârpă de excesul de ulei, să nu picure nimic din el şi înapoi pe bicicletă cu el. 

Orice ulei pentru lanţ de bicicletă de la supermarket sau magazinele de profil e ok. 

 

Vezi să nu fi plecat şi vaselina din butuci, freehub, headset, etc. E de muncă după una din asta. 

Eh, uite de asta eu mă ocup de bicicleta lui taică-meu nu invers. :D

Ca să-mi zică el când mă vede că muncesc la bicicleta mea: ”Păi ce tot faci la bicicletă? Ce se tot strică la ea, toată ziua? La a mea n-am umblat de 20 de ani şi merge brici.” 

 

EDIT: Fereşte-te de spray-uri pentru casetă/lanţ! 

Ai să-ţi stropeşti discurile cu uleiruile alea şi... ce-ai rezolvat? :D 

  • Upvote 1
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult de tot pentru ajutor, aveti grija de voi, toti  🤗🤗

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.