gibonu 6,092 Posted July 7, 2018 Hai noroc la toata lumea. Povestea primei parti a turei din Germania, precum si detaliile tehnice ale acesteia [avion, tren, cazare, etc] sunt aici: In ultimii ani m-am tot plimbat de-a lungul Canalului Dunare - Marea Neagra: si al Canalului Poarta Alba - Midia Navodari: Asadar, era momentul sa vad si alte canale din Europa si am inceput cu Canalul Main - Dunare. Cateva vorbe despre acest canal. Este situat in Bavaria si face legatura intre fluviul Main [langa Bamberg] cu Dunarea, la Kelheim. Are o lungime de 171 km, 16 ecluze, a fost terminat in anul 1992 si este, alaturi de Canalul Dunare - Marea Neagra, parte integrant din legatura pe apa dulce intre Roterdam si Constanta, prin intermediul fluviilor Rin, Main si Dunare. Mai multe detalii:https://en.wikipedia.org/wiki/Rhine–Main–Danube_Canal Canalul l-am parcus, doar partial, in sensul Dunare - Main, de la Kelheim la Bamberg. Asadar. Luni, 03.06.2018 Kelheim - Dietfurt 49 km Canalul incepe putin in aval de Kelheim. In planul apropiat este Canalul iar in planul indepartat este Dunarea. Colac de salvare, disponibil in mai multe locuri de pe malul Canalului. Drumul este macadam bine intretinut. Prima ecluza, putin a amonte pe Canal fata de Kelheim. Accesul in zona ecluzei este liber. Oricum nu este nimeni pe acolo, pentru ca totul este automatizat. Vor mai fi detalii despre acest aspect. Portile ecluzei. Un stavilar. Vedere spre amonte. Schema trecerii unui vapor printr-o ecluiza. Stanga cand trebuie sa urce iar dreapta cand trebuie sa coboare. Evolutia traficului de marfa pe Canal in perioada 1992 - 2006. Schema celor 16 ecluze ala Canalului Main - Dunare. Bucata Frankfurt [pe Main] - Passau pe care se vede individaulizat Canalul Main - Dunare. Din schema de mai jos se obseva consumul de energie cu aceiasi cantiatate de combustibil pentru transportului unei tone de marfa. Sau cel putin asta inteleg cu Google Translate. Daca exista corectii, va rog nu ezitati. Comparatii intre tranportul fluvial si cel rutier si feroviar. Legatura pe apa dulce dintre Roterdam si Constanta [si alte canale navigabile]. Harta Canalului Main - Dunare. 4 5 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,092 Posted July 8, 2018 Luni, 03.06.2018 - Partea a II-a Kelheim - Dietfurt 49 km Porumb bine crescut. Mai apar si bucati asfaltate. Un difuzor functional, in engleza si germana, care iti povestea diverse lucruri despre zona si canal. Pauza de masa sau momentul in care am aflat cat de prost sunt pentru ca am dat 1,69 Euro pe un sandwich pentru ca nu am fost atent cand l-am cumparat de la supermarket din Kelheim. Asta este sandwich-ul. Adica fix doua felii de paine taiate in doua. Asta e, prost este cel care da nu cel care cere. N-am mai luat niciun sandwich in restul turei. Revenind la partea buna, locul in care am luat masa. Plus o carte buna dupa masa. Am inteles ca ajuta la digestie. Indicatoare de directionare pentru biciclisti. Cand este nevoie, pista pentru biciclete trece si pe sub sosea. In directia mea de mers pista ramane pe macadam bine intretinut. Un pod pietonal peste Canal. Canalul spre aval si spre amonte. 4 3 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,092 Posted July 9, 2018 Luni, 03.06.2018 - Partea a III-a Kelheim - Dietfurt 49 km Un castel in varf de deal. Vechi si nou. Pe un lac de langa canal. Un stavilar mai vechi si sistemul sau de actionare. Riedenburg. Folosirea eficienta a unor stalpi din lemn. Pod rutier peste canal. Drumul ramane bun. 6 4 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,092 Posted July 10, 2018 Luni, 03.06.2018 - Partea a IV-a Kelheim - Dietfurt 49 km Daca inteleg bine, semnul de mai jos indica planul inclinat pe care se lanseaza / extrag barcile la apa. Cadru metalic care ajuta la lansarea / extragerea barcii din apa. Se poate folosi precum caruciorul de la supermarket, doar ca putin mai scump. Ecluza Riedenburg. Selfi. Pauza. Spre amonte. Macadamul ramane bun. In multe locuri erau afise [doar in germana] despre fauna si flora din zona. Pe malul unui lac. Instalatie pentru traversat o apa statatoare. Capacitate 6 persoane sau 500 kg. Culiseaza pe un cablu. Si este actionata manual de o cordelina circulara. Pe mal sunt rolele pe care culiseaza cordelina din poza de mai sus. In cazul in care n-am fost prea clar in explicatiile de mai sus, am avut noroc ca a aparut un neamt pe malul celalat care a traversat apa. Bineinteles ca n-am ratat ocazia sa ma dau si io cu soricaria asta [fara bicicleta]. 6 4 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,092 Posted July 12, 2018 Luni, 03.06.2018 - Partea a V-a Kelheim - Dietfurt 49 km Drumul paraseste putin malul Canalului pentru a ocoli o zona de depozite, plus un camion vechi. Daca poate cineva sa dea niste detalii despre camionul din poza de mai sus, raman dator. Inapoi pe Canal, un vas se pregatea sa intre in ecluza. Dupa ecluza. Pana la camping nu a mai fost mult: https://7-taler-campingplatz-camping-altmuhltal.business.site/ Pret: 10 Euro pe noapte. Am ajuns in camping dupa ora 20:00 iar receptia era inchisa. Am gasit o sonerie, am sunat, insa nimic. M-am mai invartit pe acolo, a aparut un neamt cazat in camping, a sunat si el la sonerie si tot nimic. Asa ca mi-am ales un loc si am pus cortul. Solul era ca pietros comparativ cu celelalte campinguri, cuiele intrau mai greu si cu ceva chinuiala. Cand am terminat de pus cortul a aparut o nemtoaica de la receptia campingului si mi-a spus ca tocmai am pus cortul in spatiul dedicat rulotelor. Asa se explica motivul pentru care cuiele intrau mai greu. Plus ca spre bucuria mea, nemtoaica mi-a spus ca pentru o noapte pot lasa cortul acolo si ca nu este nevoie sa il mut in zona dedicata. Chiuvetele pentru spalat haine. Zona de dusuri. Dusul era cu robinet care se actiona prin apasare si era activ vreo 30 de secunde. Chiuvetele pentru spalat vase. 7 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,092 Posted July 13, 2018 Prin bunavointa unui coleg de pe alt forum, am aflat ca camionul din poza de mai jos este un Sauer 2DM, produs in Elvetia. Mai multe detalii: https://en.wikipedia.org/wiki/Saurer_2DM Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,092 Posted July 13, 2018 Marti, 05.06.2018 Dietfurt - Allersberg - Nurnberg 73 km Drumul continua cu o bucata de macadam si iarba. Regiunea administrativa Bavaria Superioara. Vasul Lyaemer inmatriculat la Ruse. Plus un bembeu cumparat de bulgari din Olanda. Ca sa merite deranjul. 25.09.1992. Inaugurarea legaturii intre Rin si Dunare, marcata inclusiv printr-o piatra adusa de la catedrala din Strasbourg. Regiunea administrativa Palatinatul Superior. Drumul ramane bun. Un pod cu o arhitectura mai ciudata. Ecluza Berching. Dupa ecluza. 5 2 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,092 Posted July 17, 2018 Marti, 05.06.2018 - Partea a II-a Dietfurt - Allersberg - Nurnberg 73 km Sectorul medieval din Berching nu l-am vazut. Insa am aflat ca exista un concept de oras numit CittaSlow. Mai multe detalii despre conceptul CittaSlow - INTERNATIONAL NETWORK OF CITIES WHERE LIVING IS GOOD: http://www.cittaslow.org/ Pauza. Daca nu ma insel, vasul din poza de mai jos este asamblat in ''dana dubla". Oaia germana. Alt vas a carui cabina de comanda este mobila, putand fi ridicata / coborata in functie de inaltimea incarcarii vasului. Macadamul ramane bun insa vantul care batea destul de tare din fata nu ma incanta. 6 3 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,092 Posted July 18, 2018 Marti, 05.06.2018 - Partea a III-a Dietfurt - Allersberg - Nurnberg 73 km Deja era ora 14:00, vantul batea tare din fata, iar pana la Nurnberg mai avea aproximativ 50 km, asa ca continuarea pe malul Canalului nu era o optiune eficienta. Plus ca vroiam sa vad cum arata Germania rurala asa ca am iesit de pe Canal si am continuat pe asfalt. Indicator pentru camioane si copaci. Pauza de masa, cu doua tipuri de branza [1,99 Euro], taite in cuburi, ideal pentru a fi mancate pe margine drumului. Plus desertul [2,09 Euro]. Soseaua si pista pentru biciclete. Doua biserici din satul Ebenried. Doamna din poza de mai jos, desi se depasa cu ajutorul unui cadru, aduna de pe jos frunzele uscate cazute din gardul viu. Asta daca mai este cazul sa ne miram de ce este Germania locomotiva Europei. Un mini TIR. Pista pentru biciclete, aproape la fel de lata cat o banda din sosea. Piesaj toscanez in Bavaria. 6 3 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
dan tm 77 Posted July 23, 2018 Fain, am trecut ieri cu trenul pe linga Canalul ,,nostru" si m-am gindit la reportajele tale inclusiv la asta. Germania inca e Germania pe colo pe linga canal. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Contas 0 Posted July 23, 2018 Barja "Murmure des Flots II" e impinsa de un slep cu motor si ambele formeaza un convoi. Dana dubla presupune legarea navelor in paralel. Se practica pe Dunare. Comanda lui "euroshiping one" este manevrabila pe verticala pt a putea trece pe sub eventuale pasarele/poduri ... Superbe idea calatoriei si cit documentarea ei. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,092 Posted July 23, 2018 @dan tm Multumesc. Am trecut si eu de mult ori cu trenul pe langa Canalul Dunare - Marea Neagra, stiu despre ce vorbesti. @Contas Multumesc pentru completare si apreciere. Sper sa revin cat mai curand cu ce am inteles despre notiunea de "dana" si "fila". --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Marti, 05.06.2018 - Partea a IV-a Dietfurt - Allersberg - Nurnberg 73 km Allersberg. Un indicator prezent langa multe poduri. Chiar si langa cele foarte scurte. Semnificatia indicatorului. Moscheea Selimiye din satul Allersberg din Bavaria. Am continuat alergarea pe drumul 2225. Spre Nurnberg. Pe drumul asta usor virajat prin padure, pe o coborare, a stat un Audi TT [masina sport] vreo 2 km in spatele meu, la o distanta rezonabila incat sa nu ma incomodeze, din simplul motiv ca nu avea vizibilitate totala pentru depasire. Iar cand m-a depasit masina s-a dus total pe cealalta banda. Autostrada A9 care face legatura intre Berlin si Munchen, pe langa Leipzig si Nurnberg. Paralel cu autostrada este o cale ferata pe care circula inclusiv trenurile de mare viteza ICE [Inter City Express] oarecum echivalentul german al TGV-lui frantuzesc. Cat am stat pe acolo au trecut doua trenuri, insa din cauza vitezei lor mari de deplasare n-am apucat sa le fac poza. Se observa faptul ca traversele de cale ferata sunt montate direct in beton armat si nu in piatra de concasor. Pista pentru bicicleta pana in centul orasului. Cehia si Praga nu erau prea departe. Spirala care se vede in poza de mai jos face parte strict din pista pentru biciclete. In apropiere de intrarea in Nurnberg am oprit la un semafor iar din masina de langa mine [un Audi A5 nou, cu numere de inmatriculare germane] s-a auzit, cu un puternic accent ardelenesc, "De unde haida?". In cele cateva secunde pana s-a facut verde i-am dat omului cateva detalii iar el mi-a urat drum bun. Asadar, inca un avantaj adus de steagul de pe bicicleta. Pana la camping nu a mai fost mult. 7 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,092 Posted July 24, 2018 în urmă cu 22 ore, Contas said: Dana dubla presupune legarea navelor in paralel. REGULAMENT DE EXPLOATARE ŞI ÎNTREŢINERE CANAL DUNĂRE – MAREA NEAGRĂ (reactualizat in 2012): "2.1.1. Convoiul de calcul este alcătuit din 6 barje de 3000 tone fiecare, compuse în formaţie „filă dublă – dană triplă” cu împingătorul aferent." Sursa: https://www.acn.ro/userfiles/file/reg_expl_CDMN_site.pdf Asadar, din Regulamentul de mai sus inteleg ca legarea navelor in paralel se numeste "filă " iar legarea in sir indian se numeste "dană". Mai concret: pe canalele doborgene si pe Main - Dunare n-am vazut niciodata 3 nave legate in paralel insa am vazut de foarte multe ori grupuri de cate 2 navele legate cate 3 in sir indian. In alta ordine de idei, daca poti sa dai mai multe explicatii despre ce inseamna exact barja, slep, barja autopropulsata, etc, raman dator. Multumesc. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,092 Posted July 24, 2018 L-am rugat [pe PM] pe colegul @Contas sa expuna pe scurt diferentele intre barja si slep iar omul a percutat imediat, lucru pentru care ii multumesc: "In ceea ce priveste navele fluviale de transport marfa, cele mai raspindite sint barja (impinsa de impingatoare) si slepul (tras de remorchere sau navingind intr-un convoi impins). Ambele pot fi propulsate (avind comanda, motoarele si cabine) sau nepropulsate (slepurile pot avea o cabina mica la pupa, ocupata de un timonier). Diferentele majore intre cele doua tin de design, barjele care sint rar propulsate au o sectiune longitudinala dreptunghiulara (o poti asemana cu o cutie de pantofi) pe cind slepul are o sectiune mai elaborata, cu prova rotunjita. Cum spuneam, barjele au forma cea mai simpla, de paralelipiped si sint in general neacoperite, spre deosebire de slepuri, care au capace la magazii si chiar dispozitive simple de incarcare/descarcare si ca atare pot transporta produse finite mai scumpe spre deosebire de barje care transporta in general materii prime. Sint multe detalii care le deosebesc dar la prima privire slepul pare un mic vaporas fata de barja, mai rudimentara." Quote Share this post Link to post Share on other sites
dan tm 77 Posted July 24, 2018 în urmă cu 11 ore, gibonu said: REGULAMENT DE EXPLOATARE ŞI ÎNTREŢINERE CANAL DUNĂRE – MAREA NEAGRĂ (reactualizat in 2012): "2.1.1. Convoiul de calcul este alcătuit din 6 barje de 3000 tone fiecare, compuse în formaţie „filă dublă – dană triplă” cu împingătorul aferent." Asadar, din Regulamentul de mai sus inteleg ca legarea navelor in paralel se numeste "filă " iar legarea in sir indian se numeste "dană". In alta ordine de idei, daca poti sa dai mai multe explicatii despre ce inseamna exact barja, slep, barja autopropulsata, etc, raman dator. Am vazut pe canalul nostru mult trafic intr-o zi de duminica, si m-am gindit ca ,,dana" insemna cite dane ocupa la operatiuni deci cite sint legate in serie (insirate)si fila inseamna cite sint legate paralel (cu dana). dupa ce am citit ce a scris userul contas ,, Dana dubla presupune legarea navelor in paralel" am prezumat ca paralel inseamna paralel cu dana, deci exact pe dos. prin urmare am recitit reportajele despre ambele canale de la noi ca sa gasesc acolo explicatia. Nu imi pare rau, a fost fain. Felicitari pentru efort si mersi ca ne impartasesti si noua ce vezi. Acuma barja cred ca a inteles toata lumea care este, cutia aia mare pe care o impinge un impingaor, asadar slepul este vasul Census din pozele de mai sus? un vaporas mai mic la fel ca Lyamee. Insa Murmure des flots II pare o barja impinsa de un slep Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,092 Posted July 24, 2018 @dan tm Murmure de Flots II, vazut din fata. Si Murmure de Flots [simplu] vazut din spate. Avand in vedere ce spunea @Contas despre capacele de la magazii, as spune ca Murmure de Flots [simplu] este un slep autopropulsat iar Murmure de Flots II este un slep. Oricum, cred ca cel mai bine tot @Contas ne lamureste. In rest, multumesc pentru apreciere. Nu este niciun efort, doar placerea mea. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Miercuri, 06.06.2018 Nurnberg 25 km Cazarea la Nurnberg a fost Knaus Campingpark:https://en.camping.info/germany/bavaria/knaus-campingpark-nürnberg-19133 Pret: 15,70 Euro / noapte. Dusul, cu cabina intermediara, ideala pentru lasat hainele si geanta de ghidon. Chiuvetele pentru spalata vase. O mica sala in cladirea grupului sanitar, ideala pentru incarcat telefonul si citit ceva intre timp. Am ajuns in camping la ora 20:02 iar receptia, conform programului s-a inchis fix la ora 20:00. Am gasit un afis pe care scria ceva de genul "sunati daca ajungeti dupa ora 20:00", am sunat si nemtoaica de la capatul firului, intr-o engleza perfecta si putin mirata de apelul meu, mi-a spus sa-mi pun cortul si sa trec a doua zi dimineata pe la receptie pentru inregistrare si plata. In camping am stat langa un tip nascut in Tiroul de Sud dar care acum statea la Hamburg. L-am intrebat daca se considera italian sau austriac, iar raspunsul a fost tirolez. Frumos si diplomat. Omul facea cu bicicleta o tura de la Hamburg la Munchen, apoi de la Munchen continua alergare pe jos, pe trasee amenajate, pana la el acasa in Tirol. Plus ca a fost foarte impresioat de cortul meu si mai ales de spatiul interior al acestuia. El avea unul intr-o singura foaie si mi-a spus ca uneori dimineata, din cauza condensului "am impresia ca a inceput ploaia". Sala de congrese a Partidului Nazist, nefinalizata. Vazuta mai de aproape. Azi este un centru de documentare. 6 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,092 Posted July 25, 2018 Miercuri, 06.06.2018 - Partea a II-a Nurnberg 25 km Biletul de intrare costa 6 Euro. Un baiat tanar si frumos. Si un best-seller din perioada interbelica. Ma asteptam sa gasesc un exemplar mai nou, avand in vedere ca prima publicare a fost in anul 1925. Fuhrer-ul. Viata sa. Munca sa. Muzeul nu este prea mare si se concentreaza pe perioada de inceput a regimului nazist. Curtea interioara. Cam asta era planul final pentru sala de congrese. Calea ferata care merge spre lagare stilizata cu ajutorul unor neoane. Mai multe detalii despre Centrul de documentare: https://museums.nuernberg.de/documentation-center/ In parcarea pentru biciclete a muzeului. Transmisie pe curea si sa Brooks. 4 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,092 Posted July 26, 2018 Miercuri, 06.06.2018 - Partea a III-a Nurnberg 25 km Piata Hiroshima. O cladire in curs de demolare. Se observa ca nemtii nu si-au mai batut capul cu demontatul geamurilor cladirii. Spre Palatul de Justitie si spre cladirea in care s-au judecat Procesele de la Nurnberg. Pe scurt, a fost vorba despre 13 procese desfasurate in perioada 1945 - 1949, procese in care Aliatii invingatori [Uniunea Sovietica, Statele Unite, Marea Britanie si Franta] i-au judecat pe germanii invinsi [inalti oficili nazisti, militari, industiasi, juristi, medici, etc] in principal pentru crime impotriva pacii si umanitatii. Palatul de justitie. Cladirea in care s-au judecat procesele este situata langa palatul justitie, in spate la Pitstop. Vazuta mai de aproape. Indicatoare in cele 4 limbi ale invingatorilor si niciunul in limba germana. 4 4 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,092 Posted July 30, 2018 Miercuri, 06.06.2018 - Partea a IV-a Nurnberg 25 km Procesele de la Nurnberg [nu stiu daca toate] s-au judecat in sala nr. 600, sala de judecata care si azi este functionala si care nu este vizitabila tot timpul. Din pacate pentru mine sala 600 era inchisa, lucru anuntat chiar din usa muzeului. Vizitarea muzeului costa 6 euro iar banii sunt luati dupa ce gagica de la receptie se asigura ca vizitatorii au inteles ca sala nr. 600 este inchisa in ziua respectiva. Robert H. Jackson - principalul acuzator american. Parte dintre acuzati. Judecatorul sovietic Iona T. Nikitcenko. Pentru prima data, dezbaterilor din timpul proceselor au fost traduse simultan in 4 limbi [germana, engleza, franceza si rusa] iar limba care se auzea in casti era selectata cu ajutorul unui comutator lateral cu 4 trepte. Traducerea simultana fiind o premiera, in fata celul care vorbea existau doua becuri actionate de catre traducator. Galben insemna rugamintea de a vorbi mai rar iar rosu insemna rugamintea de a se opri. Printre ziaristii acreditati la procese s-a aflat si Willy Brandt, viitor primar al Berlinului de Vest si cancelar al RFG-ului. Panoul de comanda al grupului electrogen instalat in sala de judecata. Motivul pentru care a fost necesara instalarea unui grup electrogen. Un film excelent, pe care va recomand sa-l vedeti. Titlul in engleza este "Judgment at Nuremberg". Am reusit sa vad doar usa salii nr. 600. Plus o poza a salii asa cum exista azi, cu unele modificari comparativ cu cea de la sfarsitul anilor '40. In final, pentru obiectivitate, trebuie amintit faptul ca invinsii germani au fost judecati de catre Aliatii invingatori, insa nici acestia la randul lor nu au fost chiar "usa de biserica". Concret, doar cu titlul de exemplu, din cate stiu, sovieticii n-au fost niciodata judecati pentru violurile asupra femeilor germane iar americanii si britanicii n-au fost niciodata incuplati pentru bombardare Dresdei sau pentru covoarele de bombe lansate asupra multor orase germane. Bombele atomice asupra Japoniei nu le mai aduc in discutie. Asadar, nimic nou, tot timpul istoria este scrisa de invingatori. Ce se poate transporta cu ajutorul bicicletei. Cea mai mare banca turceasca, prezenta si la Nurnberg. 2 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,092 Posted August 23, 2018 Miercuri, 06.06.2018 - Partea a V-a Nurnberg 25 km Muzeul Cailor Ferate Germane din Nurnberg. Mai exista doua astfel de muzee, unul la Koblenz si altul la Halle. Una dintre parcarile pentru biciclete de langa muzeu. Am gasit un loc liber in apropiere de intrarea. Biletul de intrare costa 6 Euro. Sectiunea locomotivelor cu abur. Locomotiva Adler [vultur, in germana]. Fabricata [in 1835] la Newcastle. A fost prima locomotica utilizata in Germania in scopuri comerciale pentru transport de marfa si pasageri. Vorbim de anul 1835. Mai multe detalii: https://en.wikipedia.org/wiki/Adler_(locomotive) Langa Adler-ul din 1835 este parcat o bucata dintr-un ICE 3. In interiorul ICE-ului. Revenind la abur, interiorul unui cazan. Anii '30, cu trenul de-a lungul Rinului, din Olanda pana in vestul Elvetiei. Mi-ar fi placut sa vad expozitia comparativa intre caile ferate din fostele RFG si RDG, insa din pacatea acesta era inchisa. 2 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,092 Posted August 24, 2018 Miercuri, 06.06.2018 - Partea a VI-a Nurnberg 25 km Urmeaza sectiunea dedicata machetelor. Adica Mecca. Un perete, format din sute de vagoane. O macheta la o scara mai mare. 2 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,092 Posted August 27, 2018 Miercuri, 06.06.2018 - Partea a VII-a Nurnberg 25 km Urmeaza mama lui Mecca, adica o diorama imensa. Tabloul de comanda al dioramei. Plus un baiat norocos a carui sarcina pare a fi deservirea dioramei. Sponsorii. O diorama mai mica se poate vedea si in Bucuresti la muzeul CFR [acces prin peronul liniei 14 a Garii de Nord si 4 lei intrarea]. Mai multe detalii: https://sites.google.com/site/cenaferwebsite/home/muzeu Revenim la unde prin magazinul muzeului se vindeau tot felul de lucruri, cum ar fi clestele pentru perforat biletele sau o sapca de nas, doar 49,90 Euro [bineinteles, calitate germana]. Plus o carte foarte tare numita "Pe sine in jurul lumii" 1 1 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,092 Posted August 28, 2018 Miercuri, 06.06.2018 - Partea a VIII-a Nurnberg 25 km Cina din seara respectiva. Putin cam scumpa mancarea pentru gustul meu [8,40 Euro] insa varza a fost delicioasa, chiar m-am gandit sa mai comand o portie. Acoperis cu multi ochi. Biserica [evanghelica-luterna] Sfantul Laurentiu [Lorenzkirsche in germana]. Adam si Eva in usa bisericii. Zona pietonala in centrul Nurnberg-ului. Raul Pegnitz. Un monument mai non-conformist. 1 3 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Traveller 5,949 Posted August 29, 2018 în urmă cu 9 ore, gibonu said: Biserica [evanghelica-luterna] Sfantul Laurentiu [Lorenzkirsche in germana]. Ca amuzament doar, pentru că eroarea nu afectează povestea: e Lorenzkirche. Nu Kirsche, aia nu mai înseamnă biserică, înseamnă cireașă. Muzeul căilor ferate e o piesă deosebită, îl pun pe listă. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,092 Posted August 29, 2018 @Traveller Corect. Scuze pentru gresala si multumesc pentru corectura. In rest, mai pune pe lista si muzeele feroviare din Koblenz si Halle. Si daca tot suntem in zona, ar mai fi Cite du Train de la Mulhouse (Franta). N-am vazut niciunul dintre aceste ultime 3 muzee enumerate, insa sunt si la mine pe lista. Quote Share this post Link to post Share on other sites