gibonu 6,092 Posted August 29, 2018 Miercuri, 06.06.2018 - Partea a IX-a Nurnberg 25 km Fantana frumoasa [Schöner Brunnen, in germana] si biserica Maicii Domnului [Frauenkirche in germana] pe fundal. Pentru vorbitorii de limba germana. Biserica [evanghelica-luterna] Sfantul Sebald [Sebalduskirche in germana]. Din cauza marimii, nu prea ma gasit un unghi foarte bun pentru poze. In vitrina unei librarii. Piatra cubica inca este prezenta. Gara din Nurnberg. Pentru cine vrea sa se inroleze. Daca stie cineva sa explice care este diferenta intre Politia verde si cea albastra, il rog sa nu ezite. Tribuna de pe campul Zeppelin, loc important pentru manifestarile naziste. Cateva vorbe despre tribuna respectiva. Partea superioara. Campul Zeppelin s-a mai schimbat din anii '30 pana acum. Despre americanii care au eliberat Nurnberg-ul pe 20.04.1945. Era aproape intuneric cand am plecat spre camping care era foarte aproape in zona. A urmat un dus apoi aproximativ o ora de stat langa telefon ca se incarce, dupa care somn. 2 3 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
ciomby 290 Posted August 30, 2018 Salut ! Reportajul este excepțional, din păcate sunt prea puțini cititori aici, pe ciclism.ro. Ar trebui publicat la un ziar în format electronic, să poată învăța mai mulți ce înseamnă cicloturismul adevărat ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
diorgulescu 2,226 Posted August 30, 2018 @ciomby Mă tot gândesc dacă o publicație de acest tip (format electronic și un bi-anual tipărit) ar avea audiență pe la noi... Nu de alta, dar ar fi o metodă bună de-a stârni interesul populației pentru plimbările pe bicicletă, fie că-s prin Europa, fie că-s prin țară. Resurse s-ar găsi, dar nu mi-e clar cum e cu audiența On topic: Foarte faină tura, iar detaliile sunt utile! Nurnberg e pe listă de ceva vreme Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,092 Posted August 30, 2018 în urmă cu 18 ore, gibonu said: Daca stie cineva sa explice care este diferenta intre Politia verde si cea albastra, il rog sa nu ezite. Prin amabilitate unui coleg de pe alt forum: "Culorile polițieiÎntr-un efort de a se conforma standardelor UE, poliția germană trebuia să treacă treptat de la verdele padurii tradițional la albastru închis pentru uniforme și vehicule de poliție (albastru și argintiu). Majoritatea agențiilor de poliție de stat au schimbat uniformele și vehiculele in albastru până la sfârșitul anului 2008. Două state(provincii) au fost retinute, Bavaria și Saarland, nici măcar nu au început această conversie până în 2015/2016. Bavaria nu va elimina complet culoarea verde pentru poliție înainte de 2018." Sursa informatiei nu a fost indicata. @ciomby Multumesc pentru apreciere, insa nu cred ca este ceva "exceptional". Este doar o poveste de tura in care sunt expuse mai multe detalii. Din punctul meu de vedere problema este ca nu sunt prea multi cei dispusi sa scrie povesti de tura, comparativ cu cei dispusi sa le citesca. Nu cred ca se pune problema de publicat in ziar, fie el si online. Pe de o parte acolo sunt constrangeri editoriale (lungime text, nr. poze, etc) iar pe de alta parte (si cel mai important) in ziar nu exista caracterul interactiv pe care il ofera forumul. Exemplu concret: discutia despre navigatia fluviala de pe pagina nr. 1 a acestui topic. Cat despre "cicloturism adevarat" asa ceva nu exista. Exista doar placerea de a merge pe bicicleta, indiferent ca este o plimbare de cateva ore sau o tura de cateva luni. @diorgulescu Multumesc pentru apreciere. Sper ca povestea asta sa ajute la o minima documentare pentru o tura prin zona. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kirditzu 8 Posted September 1, 2018 On 30.08.2018 at 7:59, gibonu said: Din punctul meu de vedere problema este ca nu sunt prea multi cei dispusi sa scrie povesti de tura, comparativ cu cei dispusi sa le citesca. Perfect adevarat. Asta ii face valorosi pe cei care isi sacrifica din timpul lor pentru a impartasi cu ceilalti povestile de tura. Felicitari pentru reportaj. Toate reportajele marca @Gibonu sunt o sursa de inspiratie , alaturi de cele ale lui @diorgulescu, @amic, si ale multor altora pe care ii rog sa ma scuze ca nu ii pomenesc. Felicitari totodata pentru frumoasa si corecta limba romana folosita in insemnarile de calatorie. Pentru mine inseamna foarte mult. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,092 Posted September 2, 2018 @kirditzu Multumesc pentru apreciere. Cat despre "corecta limba romana" asta-i pana la urma o chestiune de minima decenta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,092 Posted September 3, 2018 Joi, 07.06.2018 Nurnberg - Furth - Forchheim 52 km Vecinii din camping erau un cuplu de nemti, oameni pe la 60 de ani. Pana aici nimic deosebit, doar ca oamenii faceau un tur al Germaniei pe un scuter, marca Heinkel, model Turist, monocilindru, 175 cmc si 4 timpi, fabricat in anul 1965. Scuterul cocosat cu bagaje, Heinkel este unul si acelasi cu producatorul german de bombardiere din timpul razboilului, ulterior reprofilat, printre altele, pe productia de scutere. Neamtul mi-a mai spus ca in prezent clubul posesorilor de scutere Heinkel Turist din Germania are aprox. 6500 de membrii si majoritatea participa la intalnirea anuala a clubului. In plus, m-a asigurat ca turul Germaniei nu este ceva deosebit, deoarece calare pe scuterul din 1965 a calatorit prin toata Europa, din Scotia pana in Grecia si Spania. Pachet cu 37 de tigari. N-am incercat. Pista pentru biciclete ampasata intre benzile pentru vehicule. Peronul unei statii de tramvai care coboara pana la nivelul trotuarului. Bicicleta unui baiat hotarat. Inainte de a iesi din oras am mai trecut pe la cladirea in care s-au judecat procesele de la Nurnberg, insa sala de judecata era si si ziua respectiva inchisa publicului. Macar am incercat. Spre Furth, plus alte rute ciclabile. Cam asa arata pista ciclabila care face legatura intre Nurnberg si Furth. Nici lacatele originale de la Abus nu scapa de rugina dupa 7 ani de stat afara. Spre Erlangen. Zona rezidentiala unde viteza vehiculelor este limitata la 30 km/h. Si unde probabil toata lumea respecta limita respectiva de viteza. Bavaria pare ca are loterie proprie. 3 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,092 Posted September 6, 2018 Joi, 07.06.2018 - Partea a II-a Nurnberg - Furth - Forchheim 52 km Si in Germania mai exista case derapanate. E drept ca n-am vazut prea multe. Loc ideal pentru luat masa. Un fel de salam de Sibiu [1,09 Euro]. Si doua tipuri de cascaval, ambele taiate cuburi [1,99 Euro]. Plus niste lipie si usturoi a iesit de-o masa buna. Indicator pentru curba si oglinda pe pista pentru biciclete. S-au gandit nemtii ca n-au destule autostrazi si ca mai trebuie sa construiasca cate ceva. Pe astia nu-i mai satura Dumnezeu. Moment in care a crescut pipotan-n mine de mandrie patriotica. Asta m-a facut in ceea ce privestea saua. Bicicleta [mai putin geanta de ghidon] lasata in parcarea unui magazin alimentar. Daca nu ma insel asta este un concasor mobil, care macina moloz, apoi refolosit in constructii. Prin centrul orasului Forchheim. Moment aniversar la iesirea din oras. 2 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
BodoC 1,911 Posted September 6, 2018 1 hour ago, gibonu said: Si in Germania mai exista case derapanate. E drept ca n-am vazut prea multe. Dărăpănătura asta poate fi o școală sau un cabinet medical in punctRO Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,092 Posted September 9, 2018 @BodoC Posibil. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Joi, 07.06.2018 - Partea a III-a Nurnberg - Furth - Forchheim 52 km Panul intial pentru ziua respectiva era sa ajung intr-un camping la sud de Bamberg, la vreo 20 km distanta de Forchheim. Timp aveam la dispozitie, insa spre Bamberg se vedeau niste nori de ploaie urati, asa ca a trebuit sa schimb planul. Am gasit imediat pe Google Maps un camping la 700 de metri de locul in care eram, asa ca problema cazarii s-a rezolvat. Pana sa ajung la camping a fost nevoie sa trec pe malul celalat al canalui pe la ecluza de la Forchheim. Chiar cand am ajuns acolo, tocmai se desfasurau, automat, operatiunile pentru trecerea unei nave spre Dunare. Poarta dinspre Main a ecluzei incepea sa se inchida. Rotile pe care culiseaza poarta. Poarta inchisa. Vasul din ecluza astepta cuminte cresterea nivelului apei si apoi deschiderea portii dinspre Dunare. Grinda albastra a coborat 90 de grade, pentru a pune un cablu, apoi a revenit la pozitia initiala. Repet, toate operatiunile prezentate mai sus se efectueaza automat, n-am vazut niciun om in cladirile aferente ecluzei. Ploaia era aproape, asa ca am taiat-o spre camping si nu am mai asteptat iesirea vasului din ecluza. Campingul. Daca inteleg bine, traducerea ar fi "Locul de corturi pentru tineret al orasului Forchheim". Totul era inchis si prin camping nu era nimeni. Oricum, pe moment asta nu a contat prea mult, pentru ca principala problema era sa ma adapostesc de ploaia care abia incepuse. Am gasit un numar de telefon afisat pe o usa, am sunat si am reusit, cu ceva greutate sa ma inteleg in enlgeza cu neamtul. Omul mi-a spus foarte relaxat ca imi pot pune cortul fara probleme si ca va trece a doua zi dimineata pe la camping. Am gasit si o priza functionala, montata undeva aproape de tavan. Cismeaua la care am facut dus [doar apa rece] si locul in care am pus cortul. Sala de mese. Cina din seara respectiva a fost file de hering in sos tomat [0,89 Euro] combinat cu orez [adus din RO, marca Panzani, 3 lei cutia cu 2 plicuri]. Nu arata prea apetisant insa combinatia de orez cu hering a fost delicioasa si a costa sub 1,50 Euro, cu tot cu gazul din butelie. 2 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,092 Posted September 10, 2018 Vineri, 08.06.2018 Forchheim - Bamberg Aprox. 30 km Pe la ora 09:00 a aparut nemtul care se ocupa de camping. L-am intrebat cat ii datorez iar el mi-a raspuns "nimic". Frumos din partea lui. Pregatit de plecare. La ecluza era liniste, nivelul apei ridicat, cablul pus, semn ca, probabil, peste noapte nu a trecut nicio nava. Canalul, vedere spre Main. Am spus in titlu "aprox. 30 km" pentru ca ciclocomputerul si-a pastrat bunul obicei de a se reseta atunci cand vrea el. Banda laterala a soselei suficient de lata pentru deplasarea cu bicicleta. Exista si in RO astfel de drumuri. Spre Bamberg. Regiunea administrativa Bamberg. Sosea fara banda laterala. Inutil sa mentionez ca nu am avut nicio problema cu soferii. Un balcon cu flori. Pista pentru bicicleta care merge paralel cu calea ferata Bamberg - Nurnberg. S-au copt ciresele. Intrarea in Bamberg. Pauza de masa. Si cel mai bun desert. Ca la mine in cartier. Din indicatorul de mai sus se observa foarte bine ca magazinul este inchis duminica, lucru care in RO este imposibil. Desi n-am vazut niciunul, sigur in Germania exista oameni care mor de foame pentru ca n-au putut sa mearga duminica sa cocoseze caruciorul la supermarket. 1 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,092 Posted September 11, 2018 Vineri, 08.06.2018 - Partea a II-a Forchheim - Bamberg Aprox. 30 km Canalul Main - Dunare la intrarea sudica in Bamberg. Unul dintre podurile peste canal. Un fel de sora a gondolei. Case pe apa. Impotriva nazismului. Apar si niste strazi in panta. Niste buchete mai mari pe fatada casei. 1 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,092 Posted September 12, 2018 Vineri, 08.06.2018 - Partea a III-a Forchheim - Bamberg Aprox. 30 km Catedrala Sfantul Petru si Sfantul George. Din cate inteleg din panoul explicativ, catedrala, in forma in care exista azi, a fost sfintita in anul 1237. Asadar, lozinca "bahh, cand noi de bateam cu turcii aia facea catedrale" cel putin la Bamberg nu se aplica. Delimitare intre zona pentru pietoni si cea pentru vehicule. Autobuzul care face turul orasului. Masina manuala pentru tuns [oameni, nu oi]. 2 3 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,092 Posted September 24, 2018 Vineri, 08.06.2018 - Partea a IV-a Forchheim - Bamberg Aprox. 30 km Prin Bamberg. Biserica Sfantul Martin. Daca nu ma insel, ciresele din poza de mai jos nu sunt din Franta, ci din regiunea germana Franconia, in care se afla si orasul Bamberg [Franconia Superioara]. Mai multe detalii despre Franconia: https://en.wikipedia.org/wiki/Franconia Sparanghel, 3 Euro kilu'. Ultima poza de pe Canalul Main - Dunare. Mi-ar fi placut sa ajung pana la confluenta Canalului cu fluviul Main, insa nu le poti avea pe toate in aceiasi tura. 1 3 Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,092 Posted September 25, 2018 Vineri, 08.06.2018 Calatoria cu trenul Bamberg - Nurnberg - Sttutgart Gara din Bamberg. Cineva s-a gandit, simplu si eficient, la biciclisti. Liftul, care face legatura intre platforma garii si tunelul care trece pe sub linii. Se observa ca este loc suficient pentru bicicleta. Cate un lift similar exista pentru fiecare peron al garii. Un tren Regio diesel, fost Adtranz, actual Bombardier. Mai multe detalii despre tren: https://en.wikipedia.org/wiki/DBAG_Class_612 Trenul cu care am mers pana la Nurnberg, un Bombardier Talent 2. Mai multe detalii despre tren: https://en.wikipedia.org/wiki/Bombardier_Talent_2 Bicicleta, mascata de bicicleta unui neamt care cobora tot la Nurnberg. Interiorul. Schimbarea trenului la Nurnberg. In gara era o aglomeratie foarte mare si mi-a luat ceva timp ca sa schimb peroanele. In lift nu s-a pus problema sa ma urc cu bicicleta pentru ca erau deja alti biciclisti la coada. Asa ca am luat-o usor pe scari, atat la coborare cat si la urcare. Nu a fost vreun efort prea mare, insa ia ceva timp, pe care din fericire il aveam la dispozitie. Asadar, este utila o fereastra de cel putin 15 minute intre trenuri. Asta nu se aplica atunci cand trebuie schimbate peroane comune, cum ar fi de la 1 la 2. Vagonul pentru biciclete din trenul IC 2062. Fiind ultimul vagon, avea si post de conducere. Astfel, am aflat ca trenul mergea cu o viteza de 160 km/h. Aproape tot drumul am fost singur in vagon, insa cu vreo ora inainte de Sttutgart vagonul pentru biciclete s-a umplut de un grup de vreo 15 copii, de vreo 10-12 ani. Pana aici nimic deosebit, doar ca boracii aia cred ca erau surzi, pentru ca tot timpul urlau unii la altii si nu pareau ca pot avea o conversatie la volum mai mic. Pe scurt, m-au terminat. In plus, in vagonul pentru biciclete aerul conditionat nu prea functiona. Mai aparea nasul, mai deschidea panoul electric al vagonului, mai pornea aerul conditionat, etc. Partea mai nasola a fost ca trenul IC 2062, bucata Nurnberg [17:39] - Sttutgart [19:53] a ajuns la Sttutgart cu 35 de minute intarziere. Intarzierea a fost acumulata langa Sttutgart si in zona de triaj a garii. Pur si simplu trenul mai mult statea pe loc iar cand se punea in miscare nu dura mai mult de 1 minut pana sa se opreasca. Asadar, intarzieri exista si la case mai mari, nu doar la CFR Calatori. Si mai tare a fost faptul ca trenul a stat vreo 5 minute pe peronul garii Bad Cannstatt, gara care era foarte aproape de campingul in care urma sa stau in Sttutgart. Insa n-am putut sa cobor pentru ca usile trenului nu se deschideau. Am incercat de cateva ori, insa nimic. In plus, profesoara care ii insotea pe copii galagiosi, mi-a explicat, direct in engleza, ca incerc degeaba sa cobor, pentru ca trenul nu are oprire programata la Bad Cannstatt astfel incat usile nu se pot deschide. Intr-un final am ajuns la Sttutgart. Am fumat o tigara pe peron, dupa care am plecat spre camping. La capatul peronului, boracii galagiosi asteptau tacuti iar profesoara discuta, destul de ingrijorata, cu una in unifoarma cailor ferate care butona, la fel de ingrijorata, o tableta. Probabil ca din cauza intarzierii de 35 de minute au pierdut trenul de legatura si acum cautau alte variante de transport spre destinatie. Cam asta a fost. Daca are cineve vreo intrebare, cu cea mai mare placere. 2 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Geordan Corvette 537 Posted October 10, 2018 https://www.fleetmon.com/vessels/lyaemer_0_2034907/#tab-historical-track cu scuze de intarziere...aia nu sunt bulgaroi ci olandezi... Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,092 Posted October 10, 2018 @Geordan Corvette Am vazut o placa pe vas [poza alaturi de cele cu vasul] pe care scria Ruse - BG. De acolo am presupus ca vasul ar fi bulgaresc. Oricum, multumesc pentru completare. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Contas 0 Posted October 11, 2018 Info privind culorile masinilor de politie este corecta, conform https://commons.wikimedia.org/wiki/Police_cars_by_country Cat despre gara din Bamberg si ideea de a face un mic plan inclinat peste cele trei trepte, dupa amplasarea lui, pare mai degraba folositor pt urcarea carucioarelor (copii sau persoane cu dizabilitati). Merge si pt biciclete, desigur. Ce mi-a placut mie este ca in loc sa puna o table peste cele trei trepte, au improvizat cu piatra, in ton cu treptele. Frumos... Oricum postarea e extraordinara, am ajuns s-o recitesc periodic Quote Share this post Link to post Share on other sites
LucianLS 904 Posted October 11, 2018 Politia "verde" e cea "veche. Nu stiu daca toate land-urile Germane renunta la ea dar in Berlin am vazut doar gri-albastre. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gibonu 6,092 Posted October 15, 2018 @Contas Corect, planul inclinat pare construit pentru carucioare si posibil geamantane pe roti [trolere]. In RO, se facea un studiu de impact, unul de oportunitate, unul de prefezabilitate, altul de fezabilitate si 3 sesiuni de licitatii pentru ca in final sa fie montata o bucata de tabla. Multumesc pentru apreciere. Sper ca povestea sa ajute la o minima documentare. Quote Share this post Link to post Share on other sites