bike1

mtb hardtail 10.x kg, slx/xt, 2x11, roti ~1.6kg

Recommended Posts

Salut,

 

Am tot cautat zilele astea cea mai buna varianta pentru o bicicleta mtb hardtail cu urmatoarele restrictii:

- marime M(18" sau pe acolo)

- furca rockshox reba/sid sau echivalent

- drivetrain 2x11, 26/36, 11-42

- echipare xt/slx

- roti usoare ~1.6 Kg

- greutate generala 10.x Kg (sub 10 preturile o cam iau razna deci ma indoiesc sa fie ceva in buget)

- buget decent pentru o bicicleta buna (~10.000 lei)

 

Am vazut deja un model bun de la Rose:

 

2250e + 60e transport: https://www.rosebikes.ro/rose-psycho-path-2-883823

 

Echivalentul Radon, redus zilele astea la 2200e, e un pic problematic din cauza faptului ca nu se livreaza in Ro si nici nu stiu pe nimeni de incredere sa mi-l aduca din DE (chiar si asa, ar fi apoi dificil la partea de garantie samd.):

 

https://www.radon-bikes.de/mountainbike/hardtail/jealous/jealous-70-2018/

 

Canyon are si el ceva redus in aceasta perioada:

 

2230e + transport https://www.canyon.com/en/mtb/exceed/exceed-cf-sl-7-0.html

 

cu mentiunea ca rotile sunt la 1760g (crossmax light), foaia mica e 28 si as prefera 26, pe spate schimbatorul e chiar XTR (peste ce vreau eu), geometrie un pic inalta (pe marimea M standover height-ul e 791mm, cu cel putin 1 cm mai mult decat picioarele mele).

 

In rest, am luat la rand bicicletele de la producatori cunoscuti (Cube, Cannondale, Scott, Trek, Focus, GT, Giant, Devron, Mondraker) si nici vorba sa fie ceva sa bata la aceeasi bani Rose-ul sau Radonul.

Cube-ul se apropie cel mai bine cu un REACTION C:62 SL care la playbike e 11900 lei (~2500e) dar nu prea sunt sigur de rotile alea Fulcrum Red 55 daca sunt asa usoare.

 

Aveti vreo alta idee fata de ceva ce am gasit eu deja? Apreciez orice input!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Eu as incerca sa construiesc un HT din piese plecand de la un cadru de carbon. Cred ca poti obtine 10kg cu 1500-1600e si faci o selectie mult mai clara a pieselor pe care ti le doresti.

 

am un exemplu pt tine, daca nu excluzi complet varianta 27,5...cadru cube 27,5 carbon 300e pe bike-discount, furca reba 300e sau sid rlc la 530e, grup gx 1x12 370e, frane slx sau xt 130-140e, roti de pe actionsports.de usoare in jur de 400-450e(daca vrei cu butuci 240s).

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Green Bike aduc în RO biciclete Radon. Nu am verificat dacă au modelul pe care-l dorești, dar cred că te poți înțelege cu ei să ți-l aducă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de acord cu greaper. rotile usoare sunt un lux si vin pe biciclete f scumpe. fa-ti tu bicicleta si pune-i si anvelope light. o sa iesi mult mai ieftin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nakita Rayon Expert RS-1 (2017) este 1599 euro pe RCZ, nu are 10.x KG dar la pretul acela este un best deal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Canyon masoara standover height la jumatatea top tubeului, lucru usor idiot deoarece este irelevant. Ciclistul nu sta peste cadrul in pozitia respectiva, sta undeva la 10cm in fata bottom bracketului. Din motivul asta Trek, Cannondale si mai sint ceva producatori care masoara cum am zis si specifica si distanta orizontala intre BB si punctul in care au masurat SOH. Este posibil ca acel Canyon sa iti vina. Ce inaltime ai?

 

Pentru ce doresti drivetrain 2x11, 26/36, 11-42? De ce crezi ca foaia de 28T de pe Canyon este ceva gresit. 28T + 42t este un raport incredibil de jos, eu personal nu imi imaginez ceva urcari unde as putea folosi combinatia asta. Ce trasee ai in plan de ce esti atit de speriat de urcari si mai ales de ce crezi ca 2x este ceva ce ai nevoie?

 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok am revenit :) In primul rand cateva lamuriri:

- bicicleta o sa fie folosita pentru ture lungi in zone de munte (drumuri forestiere de  toate categoriile, poteci); ca si exemplu, visez la o traversare a Calimanilor de la sud la nord

- greutatea mica este necesara pentru a putea face fata unor ture lungi in care trebuie sa car mai multe cu mine

- mergand mult in zona de munte as dori rapoarte mai joase in general; nu e vorba strict de 28T+42t ci de intreg range-ul

- am cochetat ceva timp cu GX Eagle 10-50 dar am renuntat la idee din cauza problemelor asociate acestui tip de transmisie; ca si fapt divers, Radon are o bicicleta extraordinara la doar 1500e: JEALOUS AL 9.0 1X12, 10.7 Kg

 

Apoi, am gasit urmatoarea varianta Merida BIG.NINE XT (veloteca e vinde la 10.700 lei):

 

https://www.merida-bikes.com/en_int/bikes/hardtails/cross-country-marathon/2018/big-nine-xt-9117.html

 

O furca excelenta, aproape full XT (caseta e SLX), foi 24/34 (mai potrivite pentru urcari pe munte si mai putin pentru viteza pe asfalt) greutatea dorita de mine dar nu prea stiu despre rotile Merida Expert CC (aici scrie ca se gasesc si pe aceasta bicicleta si ca ar avea 405g! - ceea ce fie este o mare minciuna fie nu se refera la greutatea intregii roti).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca posesor de XC de 10.5kg cu roti de 16XX gr (vezi ca este o poza postata ieri in topicul cu ture de MBT) iti pot spune un singur lucru, te uiti la genul gresit de biciclete din varii motive.

Psycho Path, Exceed, Jealous.. sint toate cadre joase si lungi. Asta inseamna ca vei sta constant lungit peste top tube. Personal am probleme cu rucsacul in spate la bicicleta, pur si simplu nu este o pozitie confortabila cu ceva in spate. Deja sa cari 3-4-5 kg in spate devine o gluma proasta.

Nu ai nevoie de o bicicleta usoara, poti sa te descurci excelent si cu una de 11-12kg daca are o geometrie relaxata si chiar este recomandat sa fie asa.

Afirmatia ta " mergand mult in zona de munte as dori rapoarte mai joase in general; nu e vorba strict de 28T+42t ci de intreg range-ul" nu are logica. Daca folosesti 32/28T in loc de 32/26T cu aceleasi pinioane pierzi fix un singur raport, 26T+42t. In putine cuvinte, tu faci shift la stinga cu un pinion si ai aceleasi (cu foarte mici variatii) rapoarte.

Nu stiu despre ce problema ai auzit la GX eagle, in afara faptului ca e un groupset greu, nu am auzit ceva de rau.

Merida Expert CC este doar janta si 405gr este o greutate normala pentru o janta.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@JDM mersi de informatia cu statul peste cadru. Imi poti sugera o bicicleta cu o geometrie care consideri tu ca e mai potrivita? 

De exemplu, acest Cube Ltd Pro 2017? Pe versiunea de 17" (roti de 29"), reach cu 3 cm mai mic si top tube length cu 4 cm mai mic decat cam oricare din bicicletele mentionate de mine. Sa ma invart in jurul acestor valori de referinta?

 

Cat despre Merida Expert CC, cum calculez greutatea totala a rotii fara pneu pornind de la acel 405g specificat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu poti calcula greutatea unei roti complete porning de la greutatea jantei. Nu stii ce butuci si ce spite foloseste cel care a asamblat roata.

Referitor la acel Cube LTD Prod, dap, ala are o geometrie mai relaxata dar nu stiu cit este de potrivit pentru ture de trekking pe munti. Poate exista membri pe aici are au experienta cu genul asta de ture.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok alta intrebare: eu am 174 cm inaltime. Pot merge, luand ca si exemplu acea Merida, pe marimea S care are un seat tube length de doar 380mm?

Este aceea o geometrie relaxata sau va trebui sa ridic saua atat de sus incat a) fie nu o sa se poata ridica atat de mult b) voi sta prea ciudat cu mainile pe ghidon?

 

Celor de la Canyon le-am trimis un e-mail in care le-am explicat problema cu inseam length si mi-au raspuns in felul urmator:

 

Quote

After checking your measurements (height: 174cm; inseam length: 77cm), due to your height we would recommend you size M, but because of your inseam length, we would recommend you size S (please substract approx. 10cm to your inseam length and you would get your ideal seat height, approx. 67cm);

 

Asadar, ei considera ca as putea merge pe o bicicleta cu seat tube length de 395mm (mail-ul se referea la bicicleta asta)

Share this post


Link to post
Share on other sites

La acea Merida, strict din punct de vedere al SoH, poti sa mergi neaparat pe un M. Tu ai inseam 77mm si bicicleta un SoH de 744mm (marimea M) cu un SoH masurat la mijlocul top tubeului. As aproxima ca SoH este cu circa 15-20-25 mm mai mic in punctul in care conteaza cu adevarat, undeva la 100mm in fata BB-ului. Pornesc de la premiza ca Merida masoara SoH in mijloc. Canyon am avut si stiu sigur ca ei masoara in mijlocul top tubeului.

Merida aia este foarte asemenatoare cu Grand Canyonul respectiv doar ca are marimile usor diferite. Imi e greu sa spun care ar fi mai comfortabila (cel putin la nivel teoretic)

La Canyon intradevar, aparent un S iti este mai potrivit decit un M, explicatia urmeaza aceeasi logica ca la Merida, pornesti de la un SoH de 799mm, scazi 15-20-25mm si ajungi FIX la inseamul tau. Deci M este in afara discutiei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bike1 de ce excluzi construirea unei bicle? Nu inteleg de unde dorinta de a cheltui 10000 ron pe o bicla mai slaba ca una de 7–8000 construita?!?!

 

O alta mentiune...la 174 cu 77 inseam iti trebuie maxim 17...18 te va intinde f mult. Daca vrei sa abordezi si trasee tehnice eu cred ca 18 ti-e mult prea mare

 

Eu am 179 cu 83 si am luat special trek superfly ht cadru 17,5 virtual si 16,5 actual pt manevrabilitate si posibilitatea de a avea libertate mai mare pe miscare. Ma impac f bine cu cadrul asta in dimensiunea asta.

 

Eu iti recomand sa te uiti la cadre de 16”, maxim 17”

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, greaper said:

@bike1 de ce excluzi construirea unei bicle? Nu inteleg de unde dorinta de a cheltui 10000 ron pe o bicla mai slaba ca una de 7–8000?!?!

 

Sint in aceeasi situatia in acest moment. Incerc sa fac planul pentru a construi (pentru altcineva) un HT de XC de circa 10.5kg si crede-ma este imposibil. Toate calculele ma duc spre 2500EUR si asta cu Reba si groupset XT. Te rog sa imi faci tu niste calcule cu un cadru decent (si fara Cube-urile alea de pe bike-discount) si vei avea surpriza sa vezi ca nu rezolvi mare lucru cu 7-8000 lei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@JDM categoric ca daca iti doresti un cadru cu pedigree tre sa cheltui o caruta pe el (stiu ca vorbeai de santa cruz) ... omul vb de o bicla de xc-touring...eu consider cadrele cube decente (destul de grele, deci destul de rezistente, geometrie relaxata). Te incadrezi sigur cu reba, xt, 240s in 8000 ron.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, greaper said:

@JDM categoric ca daca iti doresti un cadru cu pedigree tre sa cheltui o caruta pe el (stiu ca vorbeai de santa cruz) ... omul vb de o bicla de xc-touring...eu consider cadrele cube decente (destul de grele, deci destul de rezistente, geometrie relaxata). Te incadrezi sigur cu reba, xt, 240s in 8000 ron.

 La cadre ma uit la Trek Procaliber, Ghost Lector si alti/alte 2-3 producatori/modele care au cadre joase (stack si SoH), bicicleta va fi pentru o persoana de 1.64 si are nevoie de SoH mic. La acel Santa Cruz ma uitam pentru mine dar am renuntat sa mai schimb cadrul, voi schimba bicicleta cu totul in 2 ani cel mai probabil. Cert e ca daca nu ai gasit cadrul + furca in sub 1000 EUR, adio sanse sa construiesti un HT de XC de 10.5kg sub 2000euro. Groupset XT alti 600EUR, roti de circa 1600gr undeva la 400-600EUR iar restul nimicurilor (ghidon, pipe, gume, etc etc) inca 300 EUR.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@greaper am incercat construirea unei astfel de biciclete iar cu piesele noi am ajuns undeva la 3000 euro chiar. Am pus un cadru de carbon de la Radon, furca Reba, full XT, rotile DT Swiss.

Asa cum vad eu lucrurile, iesi mai ieftin cu o bicicleta gata construita  avand in vedere ca producatorii de biciclete cumpara nu un cadru/o furca/un set de roti ci 1000 poate iar acest lucru se traduce printr-un cost mult mai mic.

Eventual, ar trebui sa stau sa pandesc oferte si sa iau piesa cu piesa - iar eu vreau sa si merg pe bicicleta vara asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu alergi pt podium macar ia-ti o bicicleta de fun, cu care te poti baga pe poteci bolovanoase mai rar practicate cu bicicleta. Racheta la care te gandesti e cam opusul la fun.

 

La turele la munte ajuta mai mult echipamentul light si bine asezat pe cadru, decat piesele usoare. Un set de roti usor e tot ce ai nevoie pt putin extra help la deal. 

 

Unde te situezi tu? http://thenorthquest.com/ro/nivelul-tau/

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 08.07.2018 at 21:17, bike1 said:

- bicicleta o sa fie folosita pentru ture lungi in zone de munte (drumuri forestiere de  toate categoriile, poteci); ca si exemplu, visez la o traversare a Calimanilor de la sud la nord

- greutatea mica este necesara pentru a putea face fata unor ture lungi in care trebuie sa car mai multe cu mine

- mergand mult in zona de munte as dori rapoarte mai joase in general; nu e vorba strict de 28T+42t ci de intreg range-ul

 

După mine poți să accepți două kile în plus la bicicletă (atîta timp cît roțile rămîn în limita a 1700 g), pe care să le dai jos din acareturile pe care le cari după tine, și să îți iei un full-suspension de trail, adică o bicicletă pe care să te distrezi, nu de alergat ci de mers binișor și la deal și la vale, și care să te ajute și la ture mai lungi pe teren accidentat (cum ar fi turul ăla al Călimanilor).

Astea cu HT de carbon sunt fițe (știu, sunt poate mai demodat, nu le am cu categoria ”racing”, sunt un bolovan fără tehnică etc... dar la ture lungi în care vrei să te distrezi, să te și relaxezi, să pedalezi fără probleme și să ajungi cît de cît proaspăt la final după 8-10-12 ore, ca s-o iei de la capăt a doua zi, atunci alegerea e FS, iar restul e can-can). :P

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, Traveller said:

 

După mine poți să accepți două kile în plus la bicicletă (atîta timp cît roțile rămîn în limita a 1700 g), și să îți iei un full-suspension de trail

 

 

In principiu ai dreptate. Practic insa, la 2000 euro, o bicicleta Radon vine cu roti de 2 Kg si ar mai trebui investit ceva sa ajung la roti ceva mai usoare.

Cum drumurile pe care voi merge nu vor fi chiar atat de accidentate  (si chiar daca vor mai fi uneori anumite portiuni, nu cred ca se va justifica un FS), un HD usor mi se pare o solutie mai buna pe moment.

 

Eu unul merg de multi ani pe munte iar bicicleta vine ca o completare a ceea ce fac, o posibilitate de a explora zone in care nu am reusit sa ajung pe jos sau cu masina. Daca in timp voi ajunge sa iubesc atat de mult mersul pe poteci accidentate cu bicicleta, cu siguranta voi investi o suma serioasa (4000 euro as zice) pentru un FS foarte bun.

 

9 hours ago, Drysna said:

 

Pai nu prea am mers pe forestiere cu bicicleta, multe din ele le-am batut la picior. Cu bicicleta am mers in mare parte pe asfalt dar ocazional.

Conditia fizica in schimb este foarte buna, neasteptandu-ma totusi sa fie potrivita si pentru bicicleta (alti muschi cu siguranta).

Ma mai avantajeaza faptul ca mergand pe munte si stiind configuratia drumurilor si potecilor din masivele din tara, am o idee destul de buna pe unde as putea merge la inceput.

In acelasi timp sunt motivat sa vad zone pe care nu le-am mai vazut deci cu siguranta voi avea ambitia de a continua cu bicicleta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bike1 deci tu spui ca esti mtbiker incepator si vrei sa cheltui direct 10000 ron pe o bicla? sigur nu e ceva gresit daca banii nu sunt o problema...totusi parca as aborda ceva mai conservator problema...tu inca nu stii cu ce se mananca mtb-ul...cam care e diferenta de “feel” intre ht si fs. Si trebuie sa fiu de acord cu Traveller...pt distante lungi la munte un fs e mult mult mai confortabil si mai fun. 

 

de acord ca poti incepe cu un HT...dar nu vad dc sa te arunci la ceva de 10000 ron, repet, cu exceptia cazului in care 2-3000e nu sunt o problema in buget.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu sunt de acord cu Traveller. Clar FS, pentru ca e mai bine sa fi pregatit decat sa ai nevoie si si sa nu ai de unde. Nu stii prin ce coclauri ajungi, ia in calcul worst case scenario.

De acord si cu Greaper,nu stiu daca e cazul sa te arunci direct la o bicicleta de competitie fara sa fi trecut prin macar un nivel inferior.

 

Eu cand m-am apucat de MTB adica acum 1 an, am pornit de la un calorifer de 15kg de 1500 lei, apoi mai sus putin, apoi si mai sus iar acum la a 4-a bicicleta am ceva bunicel pe care o voi inlocui cu un FS in curand ca HT ma rupe la concursuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De curiozitate, cati bani ai cheltuit de anul trecut pe cele 4 biciclete?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am precizat ceva foarte important, toate au fost second in afara de aceasta ultima pentru ca ajunsesem la momentul in care stiam ce vreau vizavi de dotari/pozitie si unde o sa o folosesc,  a costat 7000 lei. Primele 2 erau biciclete de dat prin parc, Kilimanjaro si KTM, apoi un Scott Aspect 910.

Ca preturi, am avut rabdare si am negociat, le-am revandut cu cat le-am luat sau chiar 100-200 lei peste pret de achizitie.

Te sfatuiesc sa faci acelasi lucru, doar prin testare iti dai seama ce si cum. Evident in acest caz e de mers pe seconduri unde desigur sunt riscuri de stricaciuni ascunse plus lipsa actelor (am povestit in alt post cum am procedat cu lipsa actelor pentru a evita ciorditorii).

 

Fiecare le stie pe ale lui, eu asa am procedat, sunt multumit de ce am invatat, nu am pierdut bani si acum am bicicleta  de care sunt foarte multumit pe toate suprafetele, in limitele bugetului evident ca un FS Scott Spark mi-ar pica si mai bine dar nu imi permit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now