bike1

mtb hardtail 10.x kg, slx/xt, 2x11, roti ~1.6kg

Recommended Posts

39 minutes ago, JDM said:

De asemenea, sa pui pipe cu +15 grade, ghidon cu rise si alte asemenea manevre nu duc decit la o bicicleta de care va ride toate lumea si pe care vei avea probleme pe orice urcare. Urmeaza sfatul lui Traveller si vezi cum te simti pe o Merida Big.Trail. Din ce vad si aia e lunga dar macar are un stack mare.

 

Luni am carat o bicicleta la 13.1 Kg. M-au durut bratele cat am dus-o pe scari si la un punct l-am rugat pe amicul meu sa o duca. Merida Big.Trail are cam tot pe acolo (13.07Kg - big.trail 800) deci va fi la fel de grea.

 

Ca si fapt divers, daca eu merg pe o bitza de 9 kg, roti de 1.2 Kg, full XTR dar cu ghidon rise 40mm, pipa la 15 grade, scurta, cine rade de cine..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai tot noi ridem de tine, ca se vede cine e ciclist serios si cine e poseur. Ai fi ca gigel ala gras care se tot da prin Herastrau cu un Scalpel de 15.000 lei, tu ai impresia ca lumea baloseste la bicicleta lui sau ride de el ca nu a trecut de nivelul de attention whore? Si ca fapt divers, mai bine ai sterge intrebarea aia, nu de alta dar becalism mai mare nu am vazut in ultima perioada pe forum. Sa crezi ca o bicicleta scumpa te transforma in ceva obiect de adulatie pentru bizonime... trist.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 12 minute, bike1 said:

cine rade de cine..?

 

Pune o poză din profil cu ea și vedem cîte reacții de tip :D colectezi în 24 de ore. 😋

 

Acuma serios, gluma-i glumă, dar treaba-i treabă. Suntem aici ca să încercăm să-ți dăm niște sfaturi rezonabile.

Mie să înalți cockpitul la o astfel de biclă nu mi se pare rezonabil. E la fel de nerezonabil ca a avea un FS ușor și să îi pui cauciucuri de șosea , să mergi numai pe asfalt.

MTB înseamnă și ceva condiție fizică, să fii pregătit la push/carry bike. Sigur că diferența de la 13 la 10 kile e evidentă în teren cînd vine vorba de cărat pe umăr (dar nu la cărat de la parter la etaj).

 

 

PS: roți de 1,2 kg... nu se sparg sau cum vine asta? Până și băieții din Pro Tour pun roți de 1.4 kg pe cursiere, în Paris-Roubaix. Adică o decizie care ține tot de rezonabil.

PS2: încă o dată te rog să muți discuția în altă parte decât spre greutatea bicicletei. Când vrei confort la dat pe munte alte chestii te interesează.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu ma voi retrage din aceasta discutie, vad cam multa ingamfare pe aici. Da bun, nu stiu sa ma dau pe bicicleta (am si zis, nu prea stiu nici macar sa merg bine), dar daca incepeti ca voi, ciclisti seriosi, veti rade de mine ca incerc sa obtin o pozitie mai confortabila, eu nu vreau sa am de-a face cu astfel de oameni.

Voi nici macar nu stiti ce problema medicala am eu, motivul principal pentru care caut o bicicleta foarte usoara. Dar totusi am ambitia sa merg, sa ma duc pe munte cu munte spre deosebire de voi cicilistii "seriosi" care va uitati si radeti.

 

Hai sictir.

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, bike1 said:

Voi nici macar nu stiti ce problema medicala am eu

Poi poate trebuia să începi de aici. Băieții ți-au dat sfaturi de bun simț după câte detalii ai dat tu. Opinia majoritară e că nu are rost și că e aiurea să faci ce vrei tu, și anume să iei o bicicletă de race căreia să-i modifici astfel poziția. Cum nu ai zis până în capăt de ce vrei 10kg, probabil a rămas impresia că vrei doar de fiță, negăsind oamenii altă justificare.

Legat de îngâmfare, poate ești prea sensibil. Într-adevăr, cum a zis @JDM, o bicicletă modificată astfel ar arăta haios, asta nu înseamnă că o să te arătăm cu degetul pe stradă sau alte cele. Și dacă am face-o, ce îți pasă? Și de mine râd oamenii că am doar un braț la furcă, iar eu râd de ei că au mai multe brațe decât e necesar. :) 

Dacă tot s-au scris atâtea pagini pe aici în încercarea de a ți se da un sfat, poate ne faci curtuazia să ne spui ce ai ales într-un final. Mult succes!

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

în urmă cu 56 minute, bike1 said:

Ca si fapt divers, daca eu merg pe o bitza de 9 kg, roti de 1.2 Kg, full XTR dar cu ghidon rise 40mm, pipa la 15 grade, scurta, cine rade de cine..?

 

Bravo, frumos. Deci noi eram îngâmfați. OK. Va trebui să trăim cu asta.

De ce nu explici din start că ai o problemă medicală care îți impune o poziție relaxată?

Dar chiar și fără să fi explicat, tot am anticipat-o și venit cu soluții, adică biciclete cu poziție relaxată.

Sau construcție pe piese. Nu par să fi avut efect. Decât unul advers.

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vă dați seama ce spectacol o fi fost in magazinele vizitate de dl. Bike? Bike no. 1, că sa fie clar!

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

E cineva pe-aici care a găsit o bicicletă de serie care să i se potrivească perfect doar cu mici reglaje? Să zică bogdaproste, că rara avis e. Io doar îmi amintesc dezamăgirea propriilor așteptări când mi-am dat seama că orice bicicletă (de serie) aș lua, de fapt include toate componentele doar pentru ca să fie pe inventar pentru a se încadra în definiția comercială a unei biciclete complete. Realitatea e că achiziția unei biciclete potrivite dorințelor tale e compusă din achiziția unei biciclete *apropiate* și a tuturor pieselor necesare customizării/bike fitting-ului pentru exact nevoile și preferințele tale. Deci alegerea bicicletei în magazin include și o estimare a costului upgrade-urilor necesare.

 

Din păcate, nu eram în situația de a putea împrumuta componente pentru teste, nici returul produselor nu era facil, și așa m-am făcut cu vreo 2 tije de șa în plus ca să-mi dau seama care throw-back îmi e mai comod (plus că ăla din fabrică era oțel, clar doar pentru inventar, și ar fi fost o tâmpenie să refuz o biclă decentă din cauza tijei de șa originale), 4 pipe cu diverse lungimi și unghiuri, 3 ghidoane... La angrenaj am tras linia și am zis că brațul pedalier de 175mm o fi bun și nu mă mai complic să încerc altele. Dup-aia mi-am făcut din piese a doua biclă (de superdeșteptu' țării ce eram) unde am luat-o de la capăt, fiindcă avea altă geometrie cadrul și m-am trezit că-mi trebuie alte pipe la probă.

 

Deci după experiența asta, cine se cramponează într-o pipă sau tijă de șa sau pedalele cu care vine o bicicletă în magazin, mă tem că e fie foarte naiv, fie cu niște așteptări nepotrivite cursului normal al lucrurilor.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drysna, dacă sunt roți de MTB, scoase pe piața cu o indicație clară în specificațiile lor, și dacă ești și ușor și tii gumele umflate cum trebuie, probabil nu o să ai probleme. 

Dacă rotile sunt de xc, te dai xc însă, nu discipline gravitaționale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si uitat de topicul asta  M-am amuzat bine citindu-mi comentariile din vara cand nu aveam absolut nici cea mai mica idee ce bicicleta sa-mi iau insa mergeam ambitios in directia bicicletelor race de carbon, extrem de neconfortabile dupa cum am si descoperit proband cateva.


Raspunsul la intrebarile mele a venit de la sine in momentul in care am testat o bicicleta electrica mtb - un emtb cu alte cuvinte.

Eu eliminasem fara nicio motivatie serioasa ideea unui emtb din cauza greutatii foarte mari (20-25 Kg) si ma gandeam ca pantele mari pot fi urcate doar cu biciclete usoare.

Nimic mai fals si pot sa va zic ca e adevarat ce spun ciclistii destepti: inainte de a avea o idee preconceputa despre ebikes, testeaza una. Asta am si facut, chiar pe un traseu cu o diferenta de nivel foarte mare si lung pe care in mod normal nu l-as fi putut face cu pregatirea mea de atunci.

Momentul in care am pornit asistenta si am urcat cu 15 Km/h o panta uriasa unde as fi mers altfel pe langa bicicleta a fost si cel in care beculetul s-a aprins si am realizat ca am gasit exact ce imi trebuie mie. Este absolut superba senzatia in care esti sigur de ceea ce vrei si stii ca nu are cum sa fie gresit. Imi doresc uneori sa traiesc din nou acea zi revalatoare..

 

Apropo, avem si un castigator :)@PVN10, aveai dreptate insa cred ca eram prea prins in discutia despre cum sa fac bicicleta aia de curse mai confortabila in loc sa iti citesc cu atentie mesajul.

 

On 7/28/2018 at 12:48 PM, PVN10 said:

Inițiatorul are nevoie de o bicicleta de trekking, dar nu știe cum s-o spună (ceva de genul giant all your). 

Sau îți iei un mtb electric și te vei simți foarte confortabil.

 

 

Nu o sa mint, nu sunt lucrurile numai roz in ceea ce priveste bicicleta electrica. Am descoperit ca tot e nevoie de munca daca vrei sa ai o autonomie de 1000-2000m diferenta de nivel (ceva caracteristic turelor de munte pe care le doresc eu) si tocmai de aceea m-am antrenat mult pe modurile inferioare de asistenta si chiar fara asistenta acolo unde pot. Multi ar zice ca ar fi cam acelasi efort ca la o bicicleta normala pe distante mari. Sa zicem, cu mentiunea ca nu mai impingi si te bucuri de stat in sa. In rest, pentru ture scurte sau cand timpul nu iti permite sa te intinzi prea mult, este absolut bestiala senzatia de asistenta.

 

Greutatea devine un impediment mare atunci cand in poteca sunt copaci cazuti peste care trebuie sa salti bicicleta. Traseele in zone foarte salbatice unde de regula sunt si doboraturi nu mai sunt brusc atat de fun, oricat de mica ar fi diferenta de nivel. Nu mai vorbesc de caratul pe scari in bloc fara lift  - e jale mare la ebike.

 

Intr-un final, cea mai amuzanta parte este ca am luat in cele din urma un ebike full suspension, descoperind pe propria piele ce mare e diferenta fata de un hardtail atunci cand experienta ta e aproape 0 si ajungi pe teren cu radacini si bolovani.

 

Si.. pentru ca sunt deja obisnuit cu reactiile majoritatii fata de ebikes.. sa inceapa HATE-ul!

Share this post


Link to post
Share on other sites

51_folded_thumb_black.png

 

🍿

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-o vedem în acțiune!

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, bike1 said:

Si.. pentru ca sunt deja obisnuit cu reactiile majoritatii fata de ebikes.. sa inceapa HATE-ul!

 

Daca tu crezi ca ebike-ul a fost solutia la problema ta, foarte bine. Dar nu ne explica cum un ebike este o bicicleta pentru ca nu este.

  • Upvote 2
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne place sau nu ne place, ebike-ul este viitorul!

Am văzut foarte multe în Spania și Italia. Daca nici ăștia n-au tradiție în domeniul bicicletelor...

 

Următorul pas este sa se mai ieftinească.

Preturile incep de la 1000 euro, ceea ce e mult pentru majoritatea oamenilor (mai ales pentru români!).

Din câte știu, Bosch va produce motoare pentru ebike-ul in România.la  Jucu, cumva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este viitorul pentru ce? Pentru ciclism in general sau pentru shaormistii care nu sint in stare sa pedaleze 30km? Mai era si pe aici un imbecil care spunea ca si-a cumparat e-bike pentru ca poate sa bea bere si sa mearga prin oras fara sa riste sa fie prins de politie. Exact asta e targetul e-bikeurilor. Navetisti si cocalari. Cine face sport, o face fara motor.

Faptul ca ai vazut "multe" in Spania si Italia este irelevant. "Multe" nu spune nimic in statistica si nici nu cred ca ai acoperit prea mult in acele doua tari.

Imi doresc sa fie reglementate cit mai curind ca motociclete. Ar insemna o revenire la normalitate si o incadrare corecta.

  • Upvote 3
  • Haha 1
  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este viitorul pentru momentele cînd vom ajunge boșorogi și vom vrea să ne urcăm pe munte cu MTB, fără să riscăm prea mult.

Poate fi viitorul și chiar prezentul pentru anumiți navetiști de distanță lungă (spre 50 km/zi). Merge și la ture MTB foarte grele, unde te aștepți să împingi/cari pe distanțe lungi și ascensiuni considerabile. În fine, merge comercial, dacă ai grupuri de turiști pantofari pe care vrei să-i trambalezi de colo colo, dar știi că nu țin la tăvăleală.

Altfel, să facă un motor în locul tău efort nu e chiar recomandat de la vîrste fragede, că ajungi un fel de... sedentar în mișcare.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avantajele, asa cum le-am vazut eu cand am decis achizitia:

- Imi permite sa ajung acolo unde as ajunge probabil dupa ani buni de pedalat; in cazul meu, pasiunea pentru traseele montane pe care o duc acum la un alt nivel

- Imi permite sa ma antrenez cand doresc, cum doresc, cat doresc

- Imi permite sa fac o tura rapida atunci cand timpul sau dispozitia nu imi permit altceva

- Imi permite sa ies la o tura impreuna cu prietenii mei mult mai experimentati

 

Nu incerc sa va conving. Nici pe mine nu m-ar fi convins nimeni sa cumpar asa ceva inainte sa o incerc. Mergeti, inchirati una. Decideti pentru voi daca merita, fara sa ascultati de nimeni.

 

PS. Ca si factor amuzant, la turele cu prietenii am ajuns in general sa pedalez mai mult biciclete clasice pentru ca toti vor sa incerce experienta unui ebike. Chiar si cei care erau total impotriva lor.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lasind la o parte comentariul de meltean cu piata care se pisha in stinga si in dreapta, care este legatura intre faptul ca exista cumparatori de e-bike si faptul ca e viitorul?

Am pus o intrebare simpla la care nu ai reusit sa raspunzi. Viitorul pentru ce?

Faptul ca dai ca un papagal copy/paste la niste articole dar nu ai capacitatea de a face cea mai mica analiza. Ai impresia ca alegerile clientilor sint intotdeauna cele mai inteligente sau logice? Hai ca iti dau un link sa intelegi ca Germania ca o tara cu o obezitate mai mare decit media europeana asa ca e putin reprezentativa pentru sport.

http://www.euro.who.int/__data/assets/pdf_file/0011/243299/Germany-WHO-Country-Profile.pdf? ua=1

 

De asemenea advertorialul ala de pe siteul bosch spune clar... More than 50 % of respondents in Germany regard e-bikes as an alternative to cars. Exact ce iti ziceam atit eu cit si Traveller, e-bikeurile sint pentru navetisti si oameni care nu au treaba cu sportul in general.

11 minutes ago, bike1 said:

- Imi permite sa ajung acolo unde as ajunge probabil dupa ani buni de pedalat; in cazul meu, pasiunea pentru traseele montane pe care o duc acum la un alt nivel <-- Corect, aici te inteleg. Cu un e-bike poti face ture de 50-60km pe la munte, te plimbi mai mult decit ai putea la picior sau cu o bicicleta clasica. Nimeni nu neaga asta.

- Imi permite sa ma antrenez cand doresc, cum doresc, cat doresc <-- Ce inseamna ca te antrenezi cu e-bike? Pentru mine antrenamentul inseamna chestiile pe care le discuta baietii in topicul ala cu plaminii si pulsul. Tu te antrenezi la ce?! Sa pedalezi ca un copil de 8 ani si restul sa fie facut de motor nu este antrenament. Imi pare sa te dezamagesc.

- Imi permite sa fac o tura rapida atunci cand timpul sau dispozitia nu imi permit altceva <-- Ce inseamna tura rapida? Este obligatoriu sa faci o anume tura? Nu ai timp, faci o tura mai scurta. Nu ai chef sa faci o tura, nu o faci. Ai medie de km pe care trebuie sa ii faci?

- Imi permite sa ies la o tura impreuna cu prietenii mei mult mai experimentati <--Nu mai bine te antrenai cu o bicicleta adevarata si sa fii in forma?

 

 

  • Upvote 1
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@JDM daca vrei sa te antrenezi, iti opresti motorul si o sa iti fie mai greu decat cu o bicicleta normala. Motorul pus pe asistenta minima echivaleaza cu mersul pe o bicicleta normala. Bicicleta mea are si un mod intre motor oprit si bicicleta normala. 

Daca tu zici ca a merge cu o bicicleta de 25 Kg fara asistenta nu e antrenament, inseamna ca ce faci tu cu o bicicleta de 10 Kg este joaca.

 

O tura rapida este o tura in care ies de la munca la 5, urc 1000m diferenta de nivel  si cobor pana ma prinde intunericul. Bicicleta electrica imi permite sa fac tura asta. Nu trebuie sa renunt la ea din cauza timpului. 

Motivele pentru care fac asta pot fi variate: mi-e dor de munte, vreau sa ma antrenez, vreau sa meditez etc.

 

Si legat de prieteni, da, as fi putut iesi cu ei daca ma antrenam individual un an. Bicicleta electrica imi permite insa sa fac asta acum, azi. De ce nu as vrea asta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dl. JDM, ca orice văcar al satului, are impresia că toată lumea se învârte în jurul lui!

Toți cei care merg pe o bicicleta trebuie să concureze la turul Franței. Cel puțin! 

Stimate domn țâfnos și nesimțit, te informez că bicicleta reprezintă pentru MAJORITATEA oamenilor un simplu mijloc de deplasare!!! O mica parte caută performanta...

Și că să-ți explic pe înțelesul tău de văcar: daca in 2015( sa luăm un exemplu) s-au vândut 1.000.000 de biciclete clasice, în 2016 s-au vândut doar 800.000 clasice și 200.000 de ebike-uri. Raportul continua sa se modifice de la an la an.

 

 

 

PS: am trei biciclete. Toate fara... motor!!!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa mai linistim un pic atmosfera.. cateva poze cu bicicleta!

Pedalele originale le-am inlocuit cu un set de Nukeproof Horizon Pro.

 

FCVkUVm.jpg

hNf6mgx.jpg

Ot3SuH0.jpg

  • Upvote 5
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legat de subiectul e-bike != bicicleta ... anul trecut mi-a fost dat sa folosesc de mai multe ori asa ceva si pot sa va spun ca pe mine unul m-a convins utilitatea unei astfel de biciclete. In acelasi timp pe care-l am pentru o tura de Postavaru, unde cand ajuns sus sunt rupt cu bicicleta clasica, pot cu ebike-ul sa fac doua sau trei ture cu acelasi efort sau mai putin. Daca e-bike-ul este si un Enduro cu 150-170mm suspensie, distractia este garantata! La o astfel de bicicleta, atat timp cat nu ramai fara baterie ai doar avantaje:

 - stabilitate datorita greutatii si centrului de greutate;

 - suspensie mare care chiar daca bobeaza, nu te doare capul;

 - daca esti masochist (si sunt) poti sa opresti motorul si atunci ai de munca dublu. Cand iti revine mintea la loc, pornesti motorul;

 - in functie de motor ai 3 sau 4 trepte de asistare, minimul fiind gandit sa ajute atat cat sa neutralizeze greutatea in plus la deal pentru o inclinatie data (nu stiu ca nu am studiat in detaliu);

 - poti tine pasul cu colegi de tura mai antrenati sau mult mai usori ca tine, slabitul nefiind posibil (din n motive) pentru toata lumea.

 

Asadar, din considerente de timp redus, e-bike-ul este o solutie pentru mai multa distractie!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.