bike1

mtb hardtail 10.x kg, slx/xt, 2x11, roti ~1.6kg

Recommended Posts

In cazul bicicletei pe care o am eu, dotata cu motor Yamaha, exista chiar 5 tipuri de asistenta. Abia al doilea mod de asistenta, Eco, face ca bicicleta sa se "simta" ca una de 12 Kg si sa poti merge normal. Primul mod, Eco+, e gandit ca un mod pentru antrenament si are un consum extrem de redus, autonomia bicicletei fiind estimata la peste 120 Km pe drum drept.

 

In functie de timp, de oboseala, de factorul fun, la urcare pot alege sa folosesc Standard, High sau Extra Power. Ultimul consuma extrem de mult si, asa cum am descoperit, nu ajuta decat daca esti pe pinion mare, la viteza mica si pe o panta foarte abrupta. Pe o panta medie, lunga, chiar si pe modul Extra Power, bicicleta sustine cu mult efort din picioare 20 Km/h.

 

Daca la inceput am folosit cu precadere Standard  si High, acum folosesc in principal Off, Eco+ si Eco pentru majoritatea plimbarii, restul de moduri fiind activate strict pe portiunile dificile. Astfel, imi maresc considerabil autonomia la o tura mai lunga.

Antrenandu-ma in acest mod pe o perioada mai lunga voi ajunge la conditia fizica care mi-ar permite sa fac aceleasi ture si pe o bicicleta normala, usoara. Avantajul electricei in acest caz este faptul ca pot face inca de la inceput traseele pe care mi le doresc (prima mea tura pe electrica a fost de 50 km si ~1000m diferenta de nivel).

 

Asadar, avantaje multe pentru incepatori dar sunt si pentru cei avansati. Cum a mentionat si @akebono, daca faci downhill nu o sa mai vrei sa te intorci la bicicleta clasica pentru ca tie oricum nu prea iti pasa de partea de uphill unde acum "trisezi" cu asistenta. Iar la coborire esti tu si atat.

 

Daca ai deja o bicicleta clasica si faci frecvent ture lungi cu diferente mari de nivel, bicicleta electrica nu te va ajuta prea mult ba chiar te va incurca in astfel de ture.

 

In Europa deja exista acest de tip de turism, pe biciclete electrice, iar bateriil se incarca seara la pensiune/cabana. Bosch a inceput un program de amplasare a unor statii de incarcare in zonele montane.

 

Cat timp exista respect intre diversele categorii de ciclisti, eu cred ca putem avea cu totii loc pe poteci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum este cu urcatul bicicletei pe mașină (sau scari)?

Bănuiesc că au fo' 25 de kile...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are, dar faci flotari inclinate (nu declinate), pentru un pectoral superior si umar bine dezvoltat! Sau hai la sala, daca 25kg te sperie, ce draq de barbat esti?

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu 25 de kg deasupra mașinii mele am emoții ...

Până acum n-am ridicat mai mult de 13kg!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am ajutat pe cineva la un moment dat sa bage o electrica intr-un hatchback. Daca era singur nu avea nicio sansa sau zgaria masina binisor.

Nu imi imaginez cum ar putea pune cineva de unul singur o electrica pe suportul de plafon, ok poate cineva bine mers la sala dar ca user de electrica te cam excluzi din categoria asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minutes ago, Invitat special said:

Eu am ajutat pe cineva la un moment dat sa bage o electrica intr-un hatchback. Daca era singur nu avea nicio sansa sau zgaria masina binisor.

Nu imi imaginez cum ar putea pune cineva de unul singur o electrica pe suportul de plafon, ok poate cineva bine mers la sala dar ca user de electrica te cam excluzi din categoria asta.

HellOOOoOoOooooo!!!!111oneoneoneon

 3102089a68a003636d83485c28b48b95.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigur pe plafon nu cred ca o poti pune suportul de la thule 958 duce maxim 20kg. Sincer  eu iti zic ca mi se pare incomoda o bicileta de 15-16kg, la 25 kg deja faci umeri ca la sala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru a o baga in masina trebuie desfacuta roata fata si cam trebuie doua persoane, una sa tina de chainstay si motor si alta de ghidon. O astfel de bicicleta se aseaza cel mai bine pe un portbagaj pe carlig pe care intentionez sa-mi cumpar dupa ce ma lamuresc cu greutatea maxima (sunt doua astfel de biciclete + greutatea portbagajului care la Thule nu e deloc neglijabila, un Thule VeloCompact 927 are 20 Kg).

 

Pe masina e foarte dificil de montat. La cele 67 Kg ale mele nici nu vreau sa ma gandesc ce ar insemna sa o ridic deasupra capului. Ar trebui cumva o scara mica pe care sa o am tot timpul in masina dar chiar si asa trebuie sa ai un spate extrem de solid - acolo cel putin ma resimt eu cand o car.

 

In general la deal se poate folosi functia de walk assist - un buton care trebuie tinut apasat si care face ca motorul sa se invarta singur dar la o viteza mica. Ajuta un pic dar nu grozav. Eu unul nu prea simt acest ajutor pe scari sau intr-o panta mare.

 

Dupa cum vedeti, nu sunt chiar toate lucrurile roz. Daca sunteti genul de ciclisti care mergeti frecvent in zone salbatice si aveti de carat bicicleta la deal, nu se preteaza mai deloc pentru asa ceva.

Un sector de drum forestier de 100-200m de doboraturi urate inseamna de regula intoarcere, manevrare bicicletei, chiar si cu bateria scoasa, fiind greoaie si impractica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In jur de 3Kg, se scoate extrem de usor. Am optat pentru o baterie externa si nu una in-tube pentru ca asa pot transporta o baterie suplimentara foarte usor fata de una in-tube care e lunga si cam dificil de carat (cu un rucsac normal sau atasata de cadru, cumva). Cea normala se ventileaza si mult mai bine.

 

Cat despre caratul unei baterii suplimentare, se poate face cu un rucsac special pentru asa ceva (am avut ocazia sa probez unul, e o diferenta fenomenala fata de un rucsac normal, zici ca nici n-ai bateria in spate).

Cea mai eficienta metoda dpv. energetic de a transporta bateria este insa pe cadru pentru ca masa suplimentara de 3 Kg nu se traduce decat printr-o diferenta foarte mica de autonomie in raport cu autonomia castigata prin utilizarea a doua baterii.

Si aici vine buba mare.. unde o transporti mai exact astfel incat sa nu sufere pagube din cauza socurilor repetate si sa nu iti modifice centrul de greutate? Aici inca mai meditez.

 

Oricum, pentru mine in acest moment iese din calcule o tura de 100 Km cu 4000m diferenta de nivel care sa justifice utilizarea unei baterii aditionale. La 50 Km fac deja celebrul "pump arm" si incep carceii deci inca am nevoie de antrenament serios.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.