asitaka

Prin Carpati Iunie 2018 - povestea turei

Recommended Posts

Ziua 1. Chisinau-Husi. Dupa cateva dealuri in republica trec vama fara controale si mai si sunt lasat sa trec fara rand in fata masinilor. Sunt placut surprins de starea si caracteristicile drumurilor din RO. Gasesc un loc p/u campare la 200m mai sus de drum.

 

MYv1Va5oo0pwE0oUoIkjjbofWSHJCCV7ZLxAZwhF

 

Ziua 2. Husi-Roman.  Continui pe un landshaft exact ca in republica. Ma bucur de starea drumurilor si de satele curate pe drum insa nu prea de limita de viteza 100 km/h intre localitati. Procur SIM in Vaslui. Sunt speriat de un fosnet in padure prin intuneric. Localnicii au spus ca a fost cel mai probabil un mistret.

 

ZhT3-Ofi9caURcufzJ5Jf2_Ui1RwPfCOrcOo0kTZ

 

Ziua 3. Roman - Piatra Neamt - Preluca. In sfarsit asteptarile imi sunt intalnite. Zaresc lantul muntos langa Piatra Neamt. Imi place amplasarea orasului, as reveni pentru a explora in detaliu daca apare o posibilitate. Traficul care vine spre Piatra Neamt din vest e infernal. Drumul ingust face totul si mai  riscant.

 

iO0H1V6RiaW4ztswDuAORYwX04WS4-Byz7B7Z6o_

 

Ziua 4. Bicaz. Pierd cotitura spre barajul Bicaz. Doar dupa 20km am observat acest lucru. Nu m-am mai intors. Drumul e pustiu dupa Bicaz. In parcul national cateva masini cu turisti straini. Ma mai prinde si ploaia astazi. Catararea catre varf mi se pare fara sfarsit. Urmeaza 35 km la vale pe un drum forestier.

Drumul spre parcul Bicaz:

 

c1c3Mu7HXOwPd0ziz--HAE7voZYjiD5_fnlJ9_SK

 

Un loc spectaculos. Imi place.

 

2cUIhSXZINQDpTFH-Wyvh6tYGzmTpCQZzUe17fE-

 

Ziua 5. Recea-Tulghes - Holda.

Incepe o zi cu soare. Drumul e placut si fara catarari. Toata ziu am parte de privelisti in timp ce urc pe langa raul Bistrita. Ma gaseste pe drum o ploaie ca din caldare dupa care continua cateva ore ciobaneste. La sfarsit de zi intreb de un localnic despre loc de campare si ma lasa in ograda. Se apropie cu fetele curioase care doresc sa vada mai indeaproape cortul. Cea mica intra in cort insa cea mare este prea sfioasa. Dimineata ma serveste cu cafea si salam cu paine.

 

h7fqbm5JklfFCvXgLJTQn-gNxmmQt4kwhsXsLXxf

 

ydRWp7B0dmIuXB6nj2Gc9vOg1KdnNZb6aIkdXc6V

  • Upvote 4
  • Like 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziua 6. TransRarau. Pana la Chiril drumul tine de raul Bistrita dar dupa ce il lasa incepe un urcus agresiv cu o multime de cotituri si vizibilitate redusa. Doar 5 masini au fost zarite toata ziua pe acest drum si tot atati motociclisti. Drumul e recent renovat si urcarea e o placere. Dupa ce cobor de pe TransRarau aflu ca trebuie sa ma deplasez pe drumul national plin de TIR-uri. Trebuie sa astept cateva minute bune pana pot simplu sa ies pe acest drum din cauza masinilor. Innoptez pe pasul Mestecanis.

 

l8N0Fapht-_nN1IVzXTNRkGAiCQiwI5H6BeQV5Tq

 

Inceput de catarare:

 

cOFMyhqzyqJF-8z-Um5sUhviNk1qOfyL_28Rv-ZY

 

Jumatate pana sus:

 

MFJARwUNCwF0VeA9kXYVRQJNTft_m30dvbOrZPOX

 

60 km/h

 

f-qSW-fw_tBQDVHvm88VaA_sX8ueF7wwSH1uGu05

 

Urc pe Mestecanis:

 

Htvmx7Az5a2Nbw_boUbisGQVMeeLt0F6EQuiEkJh

 

Ziua 7. Pasul Mestecanis - Borsa

Ziua incepe cu un soare insa o ploaie din caldare iar loveste la amiaza continuand ciobaneste pana in varful pasului Prislop. Temperatura este 10C si ma simt mizerabil, dar frumusetea locurilor si dorinta de a vedea cat mai multe locuri noi astazi ma face sa merg inainte. Doar in Borsa spre seara ploaia a stat.  Acolo intreb la o pensiune ingrijita daca pot pune cortul insa proprietarul mormaie ceva despre autorizare si plec mai departe. Sunt norocos si zaresc o inscriptie - "Camping 4km". O zbughesc intr-acolo si gasesc un loc perfect. Dorm pe saltea.

Pentru prima data dau de niste drumuri ca in republica. Insa acestea sunt deja in curs de renovare:

 

YRB72uphzRNgFBdvvrgmp5HvvjbVosfLfC_4Njmy

 

aYXS4TuV5gYuI0GMJpk_5cvQ4p_PLzqGn3kgEEoO

 

Intalnesc un turist din Colorado. Si-a inceput calatoria din Londra si tine drumul spre Odesa.

 

mAZ26cxgEAdT-efBMPnkGF20kiG3tzpRFDzUkEE3

 

Borsa camping:

 

-0zwT_ucJp2ErCy-BbyPPqrZ2oMdneeNqrutpvg0

 

Ziua 8. Borsa-Nasaud-Bistrita

Dupa ce plec din Borsa si urc pasul Setref ma prinde iar o ploaie din caldare care continua ciobaneste inca cateva ore. Cel putin am norocul de a avea drum la vale si dupa cateva ore aproape de Nasaud dispare. Dupa Nasaud relieful se schimba radical. Campez intre 2 drumuri pe urcusul spre Bistrita.

Uitandu-ma spre nord de pe pas:

 

hEsTF2O4ZimRBRG0BRO0u71-5NRZFZ_cwi-V2G9Q

 

Ma uit inapoi spre nord:

 

aDFR8o-G0s6ssBxhsKLY8tfaiHDyyPKKaYVRpOFR

 

Muntii dispar. Sunt dezamagit:

 

yFws4CGzGHpIc7qlb9ETJ5NBvo-uP8wxuUOPtv6B

 

Ziua 9. Bistrita - Cluj-Napoca. Un prieten urma sa ma primeascape noapte in Cluj asa ca urma sa dau toata ziua din pedale pentru a ajunge la destinatie. Eventual am parte de un relief plictisitor, in mare parte plat. Mi se intampla sa intalnesc o doamna de asemenea ciclista care insa acum se relaxeaza la niscai localnici. Are cam la 40-50 ani, e foarte religioasa, pune accent pe spiritualitate, lucrul manual si e acompaniata de un caine gigantic cu par scurt pe care il cara cu ea pe BoB trailer. Eu ca materialist si nu am avut ce sa cominuc cu ea insa am tinut discutia din punct de vedere cicloturistic. Este de 3 ani deja pe drum si se tine pe donatii.

Pierd o cotitura si fac 5 km in plus:

 

XSq71d5I-b0EK6_D8GIIjI-ejB6ZpFvRhwOzwfzT

 

Dupa o catarare scurta de 10%:

 

0G08OFuc2l23kvCPpBzlH1LOX3ErH0fOBSVhTAzY

 

Ziua 10. Stau in Cluj. Ma plimb prin oras vre-o 20 km pe bicla si pe jos. Fac cateva poze clasice ale turistului care ajunge in locatia data.

  • Upvote 4
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziua 11. Pornesc fiindca posibilitatea de a mai ramana a fost epuizata. Am urmat traseul propus de @Traveller . Dupa ce ma intorc pe traseul care pleaca din Cluj spre Ghilau nimeresc din nou intr-o ploaie torentiala 30 min dupa care continui pana seara cu una ciobaneasca pana la cabana Motilor acumuland cam 35km de urcus moderat cu o panta agresiva la sfarsit. Acolo apelez la un localnic care mormaie dand de inteles ca nu ma lasa in curte. La cabana Motilor imi este oferita sedere cu 40 lei pe noapte + mic dejun  care insa am refuzat-o. La  casa schiorului era parcata o masina si proprietarul iar a refuzat. Am gasit un loc langa o carare intr-o padurice de brazi.

Iesire din Cluj:

 

sInn7F6DIxTrzMYBs2UHgD3NP7V3t1E6f6wwoTUP

 

Ploaia din caldare langa Ghilau

 

H7JFB1a7uuAWDAjNcUiBqsblpff8rbaLGk_iLwtv

 

Pe alocuri imi e frica

 

w5k3f8DLO76eiC0k8HaIOXpkBxIeW2LiuEod8-Zq

 

Dar la sfarsit de zi uiti de toate greutatile

 

Ze3zjH_DB5zTAKxvIgdYXEPbsjlcqlVUJfG8AKqT

 

Ziua 12. Popas 1 zi la Poiana Horea. Vizites barajul Fantanele. Mi-am supraestimat posibilitatile si am fost fortat sa ma opresc pentru ca picioarele sa-si revina.

 

lu9vS4C0RjLauqoAVy-2GSUaett-8RYjhNylZfHQ

 

Ziua 13.  Stationare langa Poiana Horea. Radio/muzica/harta. Ploua seara si toata noaptea insa spre dimineata zilei 14 reapare soare cu nori.

 

Ziua 14. Poiana Horea - Pasul Ursoaia - Buces Vulcan.  O zi cu soare + nori fara ploi. Pasul Ursoaia a fost o coborare spectaculoasa de 12%. Pe drum vad un ciclist in varsta (45-60 ani) pe cursiera cu bagaje usoare. Im da din mana dar nu se opreste. Ma iau dupa el si din mers il intreb ce si de unde. Face un tur local de cateva sute km si se cazeaza la pensiuni. Toate acestea mi le-a spus din mers si am observat ca nu prea are chef de vorba si nici nu are gand sa se opreasca. Nu mi-a placut acest comportament dar nu ma-m suparat - fiecare cu ale sale.  La Buces Vulcan zaresc un om in varsta care lucreaza langa o curte foarte ingrijita. Dupa 2 vorbe ma lasa sa stau la el. Dimineata imi da 2 bancute 1 cu zacusca si 1 cu dulceata de zmeura. Am fost uimit.

Drum, vaci, munti, liniste, aer curat, drum cu curbe. Ai grija doar de minele lasate pe drum.

 

eedfFLKz6oljsa3URW7Bm777jC57Bh7ds2H2WJX6

 

Vedere de pe pasul Ursoaia

 

VfkP-rTBkXqcjnSIMbChw-gFbkeRaQ028B9fZV9a

 

Ziua 15. Buces Vulcan - Deva - Lacul Cincis.  Dimineata dau cu ulei pe lant si tot acum ma prinde o ploaie din caldare de 15 minute. Dupa amiaza ma opresc la un magazin si iau un Neumarkt sa gust sa aflu ce prezinta. Tiganca vanzatoare refuza politicos-categoric sa-mi dea doza care mi-a cazut sub capac. Spune ca au putine sticle si sa plec la Deva ca acolo dau. Ma duc pe terasa unde stau cativa localnici in etate si intreb cine vrea o doza aratand capacul. Unul din ei se ofera voluntar si doreste sa-mi afle numele ca s-o bea in cinstea mea. Mai tarziu dupa amiaza iar loveste una torentiala. Vad castelul Corvinilor in Hunedoara. Nu sunt impresionat deloc de cetatea din Deva, si nici nu pare sa fie drum, doar cu gondola. Decid sa opresc la campingul de la Cincis.

Nu-mi vine sa cred ca se tine ploaia scai de mine:

 

M48sU1SifBSJtoyEVIqkHDVxJZKz5bQ1p1qoyj__

 

O droaie de masini pe drumul spre Deva. A1 este in constructie.

 

7VNCPqeziyAyCsFZcAWBwiBtBUv8-lcnpAY331w8

 

Un alt punct de vedere spre castel si Hunedoara:

 

pgky2xcQU8QZOF_by5LvHBy9flEztr0G3z8pywSb

 

  • Upvote 3
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziua 16. Decid sa raman o zi la lacul Cincis. Ma dau cu o canoe datorita bunatatii proprietarului. Cred ca asta-i una din cele mai spectaculoase poze din tura. Insa dupa amiaza plaja s-a umplut de masini, muzica, oameni si galagie.

 

eZlODz3xAxIR3qI7Hu094NzAEcCQ205_2CIRClS9

 

Ziua 17. Cincis - Caransebes - Slatina-Timis. Ziua incepe cu soare insa situatia urma sa se schimbe radical, ploaia iar loveste in a doua jumatate a zilei. Datorita faptului ca nu stiam starea drumului m-am pomenit intr-o fundatura. Intreb de localnici si ma indrumeaza. Ajung pe un drum nou nout care insa se opreste in noroi dupa care a inceput o coborare cu obstacole.

Promitator:

 

6Oh5PkpN7zus2YFkQrOWLsXFazC08-7NBHkmO6Cp

 

Insa nu spune "hop" pana nu ai sarit:

 

eHEEOhbII1VoGgu9WuyQP3vvaAOO4y1AjDe3rQCR

 

Cobori pe langa un paraias au spus ei. Mare scofala ma gandesc eu.

 

8MrFUz0egyn2IP38V7pSzvQ7EtumRrGY-oi5RMAM

 

 

 

Dupa ce se termina ploaia si ies la drum crezand ca am scapat de belea:

 

o4WgNbpiX_CIdRceemdscndzIqQBP0-PcrC9F83g

 

Campez inainte de Slatina-Timis fiindca citesc pe web precum ca drumul e inchis si oricum e practic imposibil sa gasesti un loc de campare in timp ce urci pe munte. Cel putin la sfarsit de zi am o priveliste buna si trafic minim in sensul meu, pe contrasens insa sunt o multime de masini multi dintre care efectueaza depasiri periculoase de parca nu as fi acolo, ceea ce mi s-a intamplat de foarte multe ori - daca nu trag pe acostament ma ia pe sus. Inca o lingurita cu amar in tura.

 

q3P7kzByoEDV1KIGc1X3p5Wcx-_d4uvOmyzt8sqz

 

Ziua 18. Slatina-Timis - Semenic. Drumul spre Semenic se dovedeste a fi inchis doar pentru vehicule insa am vazut cateva masini si tot atati motociclisti. Urcarea spre Brebu ia 3.5 ore. O ciclista ma intrece fara sa ma salute. Mai tarziu o vad ca vine la vale si ridic mana in semn de salut. Zambeste si spune ceva din mers in maghiara (probabil) ceea ce nu am cum sa inteleg. Hotarasc sa stau pe noapte in varful Semenicului si sa plec a doua zi mai departe.

Inca se duc lucrari dupa 4 zile de la inundatii:

 

qiA1oGiw5Zxhe7Xhd10EoAw6Sr6EsYmYtUEmySvZ

 

Multe sectoare distruse cu asfalt in aer in cazul dat:

 

oeByUE62IGjvxhUGfmTS_-LUyNTyhyiFbh_N3E3p

 

Langa Brebu

 

JTsLlW4IHSW0JAJExa7c2ddlqrMU_aOPImF1LRq3

 

Ziua 19. Semenic - Resita - Carasova. Incep tarziu si oprest la 12.00 la cabana Andra. Intreb daca gatesc insa mi se raspunde ca astazi nu dar se va concretiza la bucatar. Comand o ciorba (15) si iau o bere din locala din Valiug(14). Berea mi-a placut. Dupa cateva vorbe cu proprietarii mi se recomanda sa urmez un traseu cu cruce rosie. Plec la 14.00 si la 15.00 da o ploaia buna iar. Drumul pe cruce rosie s-a dovedit a fi unul pentru un full suspension MTB dar cu chiu cu vai l-am dat si pe asta. Dupa Valiug urmeza o mica urcare si un coboras rapid spre Resita unde se vad urme de viituri. Dupa Resita relieful iar se schimba oferindu-mi mii de posibilitati de campare.

Privire de pe varful Semenic spre Brebu

 

4DAdjY3_u_1QarSwUjXOE99NWN_1h1w8XVRbCmAw

 

O sa te distrezi, au spus ei

 

T4sXDjsWSpbcfwEVDthjf9lyaFmKpwp3ArJ2FTT5

 

Ador ceata dar nu in aceste momente

 

yrszqF4h3aiRUR9GjCVAVCZFD5Avxy8arMKaBRE2

 

Sunt rasplatit la sfarsit de zi

 

69u3v7V85OmywLmXy5neROsHQr8zGw4Nw27NLMnh

 

Ziua 20. Carasova - Anina - Oravita - Socolari. Pe un urcus se ia o albina de mine de-mi pune si ac la ureche. O iau la fuga pe jos sa nu ma gaseasca si altele. Tot acolo aud niste zgomote de motociclete. Se apropie foarte incet. Ce dracu ma mir io, ca de obicei motociclistii fac 40-60 pe orice panta. Peste cateva minute vad - eu 5-6km/h iar ei unul cate unul fac 10. Se opresc in varf si le fac o poza. Sunt din Cehia si sunt in drum spre Ravensca, e tot ce am inteles dupa ce am scos harta fiindca doar unul din ei scoate cateva vorbe in engleza. In Oravita urmez o cale ferata pe care merg pietonii si dau de statia  muzeu. Spre seara am nenorocire de a ma opri in niste tufisuri langa o stana. Timp de o ora ma sacaie un caine si se apropie de cort insa pleaca in scurt timp.

Incet si zgomotos pe Jawa

 

8TjOf76qmaMUxXT3TnGwFBglUT64YUZznqMKghQ6

 

SbcnTiQPJKdcE7u5uY6NClFZS2gCrlUiD9XsSL-Z

 

Spre seara am parte de flash-backuri neplacute - parca-s iar in Republica. Drumuri proaste si panta-vale. Cel putin pe distanta scurta

 

1RSR4M6WQuYsgk0vBPAkqY1Q-V7nskGRYGZjDs-K

 

YNkJg0K1xV6F3B8Aru_WB_WaMmZVI36a55bStQt_

  • Upvote 4
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziua 21. Ochiul Beiului - Carbunari.  Vizitez Ochiul Beiului recomandat pe forum. Imi place cascada Vaioaga si lacul insa Beusnita nu ma impresioneaza. Cand te apropii de apa racoarea patrunde parca pana la oase. Catararea de la Sasca Montana pana la Carbunari este una abrupta pana la 16% pe alocuri pe pietris.  Campez in apropiere de Carbunari.

 

4KSW1040DmoSUgQFp9KM9MLpDQoyHsPwDjUKBANS

 

QDU2m2zQiCRDaqOLychrhCZL8I-8O71KltnAK-y_

 

O privire spre Ilidia sau Socolari paremi-se:

 

Uo605k0690hpotaAISogpNb6HPGAPa7dXABZH4_b

 

Ziua 22. Carbunari - Eselnita. La 8.00 aud tunete la cativa km distanta. Decid sa nu zabovesc si imi strang lucrurile in graba si numai ca pornesc ca incepe si ploaia ciobaneasca care dureaza pana la Moldova Noua. Am un vant din spate 15km/h si decid ca ar fi rau sa nu profit de situatia asta ca sa ajung cat mai departe posibil. Data viitoare o sa circul prin Serbia daca mai trec pe aici. Spre seara iar da o ploaie insa scurta. Gasesc un loc de campare cu iarba scurta pentru un avantaj in fata viperelor.

Ma apropii de Dunare.

 

nk6UC3kZJ9sw5aqOPeK9qmeNiOMwtpkgrJUz43Xs

 

Tot acolo il intalnesc pe Piet din Olanda. A zburat catre Bucuresti si a calatorit prin Bulgaria. Acum pleaca inapoi.

 

ZXdaCok-dquEIh20vQdNp3ODD_-ReT31fk1CQMqR

 

Drumul si peisajul e spectaculos cand mergi cu 20-30 km/h. Politia de frontiera a trecut de cateva ori.

 

O9_5xRzw21jRZwefmzpiiRda2mtC-eFQDtFU_NbA

 

Ziua 23. Eselnita - Cerna-Sat.  Ziua este soare + nori insa temperatura aerului este de ~18C din cauza vantului rece. In Orsova o iau pe E70 spre nord, drum care este plin de masini. Dupa ca iau insa curba catre Baile Herculane - 0. In Baile Herculane admir cateva statui in stil antic si plec mai departe. Pe urcus zaresc cativa ciclisti locali care vin la vale. Langa Cerna Sat gasesc un loc prielnic pentru campare insa se apropie un localnic pe un quad sa pescuiasca si plec mai departe. In sat zaresc cateva casute insa este muzica prea tare si plec mai departe. Vad o pajiste pe care sunt amplasate 2 corturi si 2 motociclete. Ma apropii si stau si eu cu ei. Vorbim despre diferite chestii. Ei sunt Claus si Aronny din Germania pe 2 saptamini in RO si sunt pasionati de off-road.

E70:

 

1rqhPmyePClCmoZ8Z5Tm6azkkIem9QJub2RfdTS1

 

Lacul Herculane:

 

ngb9qPgOiMnG7bWqtUNR5kezjVp9Adn_YX4mRVZ5

 

Secundar catre Cerna-Sat:

 

2163fs2Mt0GVW9d3yXvDszjnZvKOHtWehzyZGMk3

 

Ziua 24. Cerna-Sat - ~40 km urcus moderat pe langa lac si panta pana in  varful muntelui. Pe drum pierd o cotitura si localnicii din jeep ma informeaza ca merg intr-o fundatura, rezulta doar cativa km in plus. Pe ultimii 15 km drumul are sectoare de 10-15-20%. Vad cativa motociclisti si cativa pe quad de genu weekend-warriors trecand incolo si incoace. Dupa ce finisez catararea gasesc un izvor langa drum si observ o vulpe curioasa la cativa metri care insa dispare imediat ce vede ca am observat-o.

Privire spre Cerna-Sat:

 

XOYkC667CJAEF46hyGqzPTlYDXXZsCmTRLWtFFWu

 

Am parte de cateva sectoare scurte impresionante:

 

sHtjB3sRgXbbUNS-cI9IxLFej2DX4h2eI0tjqGl3

 

Urcam:

 

7swryqG4TaRwWUQxfQk7B_asgij_CVKqFMouracq

 

O privire inapoi - drumu-i greu da e frumos:

 

-dFu0m3TvUSfMbDhwc14EEvjdyXLfX7RdnCWxdjY

 

Ziua 25. Campu lui Neaga - Bumbesti-Jiu - Musetesti. Noaptea temperatura in cort e 2C.  Spre surpriza mea incepe un sector cu asfalt. Vad cativa ciclisti locali care urca spre munte. Drumul pe Defileul Jiului este ingust si periculos, insa cu o populatie moderata de masini. Dupa Bumbesti Jiu trec prin cateva sectoare populate de romi unde ma inconjoara vre-o 7 caini din toate partile. Sunt nevoit sa merg pe jos.

 

_bZBEX8uvSYCO-KQLU0j4eaGygXKjldPPp8UzqPY

 

Aici m-a apucat un dejavu - locul asta arata practic identic cu altul din ziua 6 cu cateva exceptii. Drumul urmeaza aceeasi curba si acelasi camp de vizibilitate. M-am cam speriat si am verificat harta de doua ori sa ma asigur ca nu am ajuns tot acolo; Astazi, (este o versiune mai mica/compacta a zilei 6-a):

 

yd2K9r0w1CdgvqDNbbOaKLyFH9S6k5V8M8XYMtl0

 

Ziua 6, din partea opusa: (din poza nu se observa chiar bine findca nu am captat partea mai spre stanga)

 

F1HhWfbejgbq8OYg5ZETs9N3GgoOuhfrz-zvvABg

 

Cu toate ca lipseste raul si muntii sunt altfel, ceea ce am realizat nu chiar imediat - aceasta coincidenta este una absolut fantastica.

 

  • Upvote 4
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziua 26. Am decis sa zabovesc o zi sa-mi restabilesc puterile.

 

Ziua 27. Musetesti - Ranca.  Spre amiaza cand ajung la Novaci incepe ploaia ciobaneasca. In drum spre munte ma devanseaza vre-o 20 cursiere, care pare sa nu se mai fi intors inapoi. Pe masura ce progresez temperatura scade iar cand ajung la deschizatura unde se usuca lana de oaie vantul puternic rece ma impune sa ma opresc. Temperatura vantului este 8C si ploaia nu e mai buna. Campez in Ranca printre brazi la 15.00, care cel putin ma apara de vant.

 

TUceoMvT4T9C_BL7oaabFNKt-gcgx5DqQfmOtPlO

 

pHcloOyXYG09A_D6Fwhx39f5EGETuhc1gV5O-f6b

 

Ziua 28. Transalpina - Sugag. Toata noaptea ploua. Dimineata prind o pauza intre ploi si pornesc. 3 ciclisti pe cursiere ma devanseaza si pana ajung eu la cel mai inalt punct al drumului se intorc inapoi. Inainte de coborarea spre Obarsia Lotrului zaresc un ciclist cu bagaje usoare. Stau pe loc sa-l intampin. Este un localnic intr-o tura de cateva sute km si se cazeaza la pensiuni. Ma serveste cu o ciorba (20) si o bere. Pe drum vad localnici care scobesc in pietre pe margine, ceea ce mi se pare ca nu e tocmai legal, sau e? Nu i-am mai intrebat, insa cand am facut o poza nu au spus nimic. La Obarsia Lotrului zaresc ~ 20 motociclisti - din Franta, Spania, Germania, Cehia si posibil alte. La un moment dat ajut domnisoara simpatica care serveste clientii in interactiunea cu unul din motoristi care dorea dulceata. Cel din urma si-a primit ce dorea. Fratele mai mic al fetei insa se atarna precar de responsabilitatile sale. Comand fries cu branza(~10-15), care se adevereste a fi o portie generoasa.

 

A urmat o mica urcare dupa care a urmat o coborare constanta de 47 km. Sunt fericit ca nu am luat-o pe aici.  In Dobra vad o placuta cu "cazare" si proprietarul imi permite sa stau. Incepe insa ploaia si cum spune proprietarul panza freatica e jos si apa pleaca foarte incet. Am optat pentru canapeaua de pe terasa.

 

Pornesc din Ranca:

 

3Jn4Yc6ki3rUYP651Wm2TAZJ8Dvq_VNfuHjTurs4

 

Cel mai inalt punct:

 

evIHBYJoIG5WgLuvmJ3HMjvDqUWPIDMVe_6DsWgK

 

Drumul coteste

 

VT3phydh5V14btS3c_HZofLlztDyz_uinjUpgUM9

 

79.4 km/h

 

Ql5YG72ddWW4o18mKTGpABB2sq_BjQe6TSKXH4e_

 

Lacul Oasa:

 

B8pgzoMCnKB3f5u1e9Fw9BM5OdBrRC_93y5nq49G

 

yLal8lGmdU81bbMpGHPMW5ZoKlpOb62uauiBDYzA

 

Ziua 29. Gazda a refuza 10 roni si m-a servit cu o cafea si un sirop. Apelez pe numarul de contact oferit de un domn cu rulota la lacul Cincis in ziua 16 care m-a informat precum ca pot sa stau la el in Sibiu. Posibilitatea este confirmata. Imediat ce pornesc la drum iar incepe o ploaie ciobaneasca si apare si ceata care blocheaza toate privelistile. La Jina urmeaza o urcare brusca - practic ceea ce am coborat ultimii ~10 km le-am urcat iarasi in termeni de inaltime. Prin Poiana Sibiului urmeaza o coborare constanta dupa care plat spre Sibiu. Ploaia ciobaneasca dispare doar dupa ce ajung pe plat langa Saliste si ma opresc sa ma usuc putin. Insa in apropiere de Sibiu loveste iar una torentiala.

Poiana Sibiului:

 

0k2HXehrtB_Z82m1jUew7xzG9dcd8wG0tKsHIPcI

 

Privelisti de ceata de care vrei:

 

MQ9Vfga5oetyWUiML_axoEwgkY6Cadk65C1vSPop

 

Apare soarele:

 

P6iyF9v1mRDj24eflW5P4XGsIJ0PxfB16K7jdirT

 

Si ghici ce? Eu tre sa ajung acolo! Asta mai zic eu ghinion

 

RDFjzDj0ZNCHajz1ZgLioMaRfu1tVBTR71dr1C00

 

Ziua 30. Ma plimb cu bicla prin Sibiu si putin imprejurimi.

Ziua 31. Astazi ploua insa vad la prognoza ca urmatoarele zile sunt senine si mai stau o zi.

 

 

 

  • Upvote 5
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fumos, pacat ca ai avut parte de atata ploaie….. Asteptam continuarea💪

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziua 32. Sibiu - Carta. Incep pe drumuri secundare si vizitez palatul Bruckenthal. Decid sa o iau pe DN1 pana la Carta. Pe drum vad la o parcare un sofer care face ceva la un tir. Il intreb despre consumul mediu insa acesta imi spune sa plec. Tocmai cand ma intorc ma intreba daca am banda izolanta si strap-uri. Le am si ma apuc sa-l ajut - trag, car apa si aduc instrumente. Era o problema cu pipa de apa care nu se tinea si in ciuda eforturilor nu a reusit nimic. Mecanicul la telefon spune ca nu are nimic motorul fara apa si ambele pipe au fost scoase si legate. Ma mir de ce. Soferul se mira cum de nu imi este frica sa calatoresc asa cu bicla si se ofera sa-mi lase contactele sale - sta undeva in zona intre Arad si Oradea. Am refuzat fiinda nu imi pare ca voi avea nevoie si in cel din urma Ionut (soferul) imi da 30 lei si-mi ofera o tura pana unde am eu nevoie. Am refuzat si asta fiindca aveam doar 15 km pana la Carta. La campingul de la Carta 1 cort = 17.5 lei. Acolo am intalnit pe Alexander si Simone din Italia si Germania care sunt intr-o tura a zonei locale.

Privesc spre Fagaras:

 

RzJMG5L61gfd-Jvqn4AX-et8IdfPE6BWJ6xs92Tt

 

Mai aproape:

 

sN7UmsKkm4pRs9bgICr25bmQVZlar6QYhof15pMa

 

Biserica din Carta:

 

ZwfvP7DCxH_uCIOiO-TziI821ioF88LvTob96DWu7PdZTmfmAzYT-CAs4PQXmffxL_fqL24uvxkzmJ4TeuUTDpR8hzuL5vpWVh9wMfmx8FirjSDJJKH_oqe1sjVyuLWHfq0A4G-kXJqb-hsYEJofm-Rxln3RdPwXnb4FKLU2Javf0arRJnci3rtfHaB7GlurYkHTtpnJodTYntC6jGWclZBVFTIbZWVhszXa6k7tH8JM_VkTc8V_CUB2fM5a4N2Lt6hi4VCRzR4v7Wtbsg4pGd9EkWU_8qSHEaXFnFQCvGB8tzXmScG3UHb7JnI7zfbmk7THoAo1VQHekZLZwnjtYLzsaPeCJy4iMIevCoHf3qYvXrjB-ZYTLlS-8_jW_5Hdzwq-IzSgYIfKJogAPa8dHHpl3H6e1PX6KctBk6AkIrEKFsq6IJiYdcSfZiSyc6et_-MzuwfS01G8vvVJiAbz232FKpvFJRedmjCZ5bQA2wkTZsi6HSPCFn0PPGLswcRWAG_KDfpqnGV5hKdQ3-Ry65pDXZJcMKFgTHDP2-p7DRQBod8Gy0UDb3gSwj_8dcYtmjZt2LWfwOqzUc-ZhFKPYsS-5OdxF2GqPYk8iNm1qy4ATK7oplP2RgP3GJhsbeRTpuQXGPKZYXtJxkguN2rdWW3LqvvhWEab=w379-h673-no

 

Ziua 33. Transfagarasan Carta - Barajul Vadraru. Dimineata e un soare senin. Cand incep catararea la poalele muntelui ma devanseaza un batran strain pe bicicleta cu lantul scartaind care este urmat si de o doamna de aceeasi varsta. Ma saluta in engleza si ii propun ulei sa-si unga lantul. In acest moment imi amintesc ca uleiul si multi-instrumentul l-am uitat in camping, care este la ~15km distanta. Apelez proprietara insa aceasta nu are masina. Imi vine in cap sa ascund bagajele in niste tufisuri pe un drum secundar si sa ma intorc. In 1.5 ore eram inapoi si bagajele erau tot acolo. La 14.00 am inceput catararea care a durat 6.5 ore in care am vazut o multime de motociclisti. Dupa ce am trecut de cascada Balea si icepusem urcare pe cea mai importanta parte a traseului, de la stana din apropiere gonesc spre mine 3 dulai ciobanesti gata sa ma muste la prima posibilitate, oprindu-se doar la jumate de metru de mine. Noroc de o masina care s-a oprit in spatele meu si i-a distras pe caini dupa care am continuat. Am decis deci sa obtin un toiag care il voi putea utiliza pentru a ma apara de cainii acestia periculosi. In timp ce urcam o grupa de ciclisti pe cursiere cu masini de suport coborau la vale.

Cand am ajunsa la inceputul lacului Vadraru deja se intuneca de-a binelea - era ora 21.30. Am rontait in ultimele clipe vizibile si am pornit. Observ ca o masina care m-a depasit cateva minute in urma stationa in departare. M-am nelinistit - nimeni nu stationeaza asa in mijlocul drumului. Cand eram la 50m de masina am observat un urs pe acostamentul sensului opus rontaind ceva. Am utilizat masina care oprise langa urs ca acoperire, dar fiind in vesta reflectorizanta ursul ma observat. In acest moment o alta masina se apropia din sens opus. Ursul a inceput sa panicheze putin dar imediat ce aceasta a trecut am continuat si eu. Nu imi doream sa-i fac poze sau sa zabovesc pe langa el - mi se parea prea riscant. Se intunecase de-a binelea si drumul catre baraj parea infinit cu tot atatea curbe. Indiferent de faptul cat de tare apasam pedalele mi se parea ca e in zadar. Ma cuprinsese frica cu un pic de disperare.  Ca post de lumina aveam doar un flash al telefonului secundar. Ma simteam vulnerabil avand o vizibilitate de doar 10 metri inainte. Au mai trecut cateva masini fapt care ma incuraja mult fiindca zgomotul si lumina ar fi cei mai buni prieteni. Daca ar fi sa-mi iasa un urs in fata aveam mari probleme, si la sigur noaptea sunt mai activi din lipsa masinilor - ma gandeam eu. La un moment dat vad careva lumini in departare insa pe masura ce ma apropii se adevereste ca este doar un hotel, si apoi o terasa. Intr-un sfarsit zaresc si luminile de pe baraj. Cand ajunsesem in lumina scapasem de lipsa de vizibilitate.  Ma gandeam chiar sa amplasez cortul in lumina lampilor, insa nu era posibil din multe motive. . Am consultat harta si mai aveam doar 5 km pana la camping, deci nu era nici un sens sa mai reflectez asupra acestui lucru. La un moment dat aud careva tipete scurte din cealalta parte a barajului. Ma apropii incet si vad 2 masini cu luminile conectate, domnisoarele fugind catre cea din spate, iar cativa tineri tinand in maini telefoane indreptandu-se spre tunel. Exact la intrarea in tunel este amplasat un cos enorm cu gunoi, de care se apropie o ursoaica cu doi pui. Tinerii s-au apropiat la cativa pasi de ea - "nu face nimica..." desluseam de la 20m. Nu puteam crede ca aia s-au apropiat de ursoaica asa aproape fiindca ursoaica cu pui e mult mai periculoasa decat ursul singur. Deci eram blocat, nu puteam continua fiindce ursoaica se putea simti incoltita. Puteam doar astepta. La un moment dat aceasta a disparut in cosul cu gunoi si am folosit acest moment pentru a trece. 

La campingul Dracula cortul = 20 lei cu dus cald.

Ma apropii de Fagaras:

 

aE-4nKfG6tfZAvuI0R_HNUTYy0z3M7VLVYNh87hq

 

Aici ma devanseaza cuplul in etate:

 

Oa2bHZLmd72PzOLUOy1zgMLltE0mbJu09jBiXadR

 

Cascada Balea(?):

 

mZMmoXvVlyzIXZ_DKjDwAWYq-lEK0oZOjuLEwiCU

 

Cea mai spectaculoasa parte abia incepe:

 

UIRLQZ1-b_53YEXqKY8dRxgZf8us0Dq3Jr0FBQCt

 

Vedere spre Olt:

 

-p1JCe4zk6zAldRs7LtWDhbYFdNBJ04hURJ8zzbN

 

Zapada-gheata:

 

Nhi8z2sVVhK0fS41oeBbhXzPNsLogpGBMH01r8pa

 

x7Gueqv1MBoF2_yCZKLnscJvF3Gr_6MPRBHM-4aj

 

Coborand dincolo de tunel:

 

eW8eeOy1ojlG7yAfgKw824xvTH2tG6l8ob0r84jR

 

  • Upvote 3
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziua 34. Cetatea Poenari a fost inchisa datorita prezentei unui urs. Dimineata turistii deja vazusera un urs.  Kilometrajul din ziua precedenta si-a impus conditiile pe picioare asa ca astazi urma sa fie o zi scurta. Asa cum am coborat prin intuneric de la baraj, am urcat inapoi sa admir privelistile. Am coborat apoi spre Curtea de Arges. Am oprit sa consult Google Maps fiindca nu era nici un drum care ducea spre manastire desi deja trecusem de ea. Suspiciunile mi s-au adeverit - un drum cu sens unic duce spre aceasta. In momentul dat opreste o masina cu varstnici si o bunicuta ma intreaba directiile. Cum nu a inteles bine ce i-am spus si evident nu aveau navigatie, mi-au propus sa ma urmeze. Am luat primul drum disponibil spre stanga si in 5 minute eram pe loc. Dupa  am urmat drumul pe sub munte. Am intalnit 3 ciclisti rusi cu care am vorbit mai intai in engleza iar dupa care l-am auzit pe unul din ei am continuat in rusa. Ei merg lejer pe distante mici pe 2 saptamani in zona. Le-am recomandat campingul si informat despre ursi ca sa nu campeze in padure. Drumul in a doua jumatate a zilei ma intalneste cu semnul 8% de 4 ori. Cel putin urcusurile sunt scurte.

 

7j2GTfXdUAr_mxBrTE0n71Dh0VM0cClNHGXs0kO1

 

Poza cu barajul nu voi include fiind una banala ceea ce probabil toti au vazut. Uitandu-ma spre traseul de cosmar pe care l-am parcurs aseara, ziua e mult mai frumos:

 

uLoreketGRq35XKP6nujesu-Hj1l0GF8C-Jiu4gg

 

2 supercaruri m-au devansat, mi se pare ca una din masini era un Ferarri Laferarri

 

uwsZBIffdrVXx4edJMeW-TuhV3P65hj-LpFEc66_

 

Ziua 35. Slanic - Campulung - Brebu - Runcu

A gasi un loc de campare a fost foarte usor, revenind inapoi in vai. In Campulung vad intr-o vitrita o bicicleta retro si recomand proprietarului sa-o puna pe net. Intalnesc si o pereche de cicloturisti din Ucraina. La iesire din Campulung vad o multime de ciclisti care vin la o cursa, dupa cum m-a informat proprietara magazinului de bicle second hand. In Pucheni ma opresc la un magazin la iesire din sat unde seara s-au adunat batranii si tinerii la o bere sa intreb directii. Unul din ei mai vorbaret se ofera sa-mi achite orice cumparatura a mea din magazin fiindca el respecta ceea ce fac si munca depusa. Dupa mai multe insistari am luat 2 energizante privind catre vanzatoare sa aflu daca e ok si am plecat mai departe. Coborasul din Pucheni este unul tehnic urmat de un urcus echivalent abrupt pe care l-am urvat pe jos dupa care iar un coboras de 50km/h din Brebu.

Mii de posibilitate pentru campare:

 

wE7CqWUkOEVXlHtcQrHVifFZONIZRqhdssqNlvmA

 

Coboras din Pucheni:

 

IO80KxGrKNZNG3ombBPYFSWZ-T_P9245VXZxhi1q

 

Din noroi pe asfalt:

 

Ok2Y4sK7SAssvhDi0i9h9goQ0bb58tB1JSSeD2DU

 

  • Upvote 3
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziua 36. Trec printr-o zona populata de romi unde toti se ocupa de extragerea/colectarea pietricelelor din rau. Cativa dulai iar sar la mine dar bastonul ii tine departe. Urcusul pe Semenic e format din asfalt nou cu privelisti minunate. Nu am urcat pana la sfarsitul asfaltului fiindca nu mai aveam timp si ceea ce am urcat in 3.5 ore am coborat in 20 minute. Masinile ma incetineau in curbe cu  toate ca faceau 40-60 km/h. In Busteni gasesc un camping si stau acolo. 2 frantuzoaice se uita la meciul de fotbal legat de campionatul mondial - tin pumnii echipei cu toate ca nu sunt amatoare de fotbal. Ele doresc sa urce Semenicul pe jos sau cu autostopul si sa ajunga la campingul de cealalta parte a Semenicului.

Am reusit cumva sa sparg stecla protectoare de pe camera telefonului primar si din cauza aceasta calitate imaginilor s-a inrautatit. A ramas sa utilizez telefonul secundar in zilele urmatoare.

 

d7dogmTtHyZHezs0dSvWf0q35s_T64HDG0U1XkWZ

 

Drum nou nout, ce putea fi mai bun?

 

niSQ2ZcIwD_h1a8GuS9d9Is70kUvx7EzSOOhsfMV

 

gFw8CH7FlbfGapuiiQSB8pNoyjalMs33AkFvA6c7

 

Cobor:

 

vZH7OqjLmBu9VHVC7CiZp0N1XNuCm3H9TrlAtAOL

 

Ziua 37. Busteni - Sinaia - Bran.  Am reusit sa-mi uit prosopul cu microfibra la camping, ceea ce am observat doar la sfarsitul zilei. M-am intors in Sinaia sa vizitez castelul dupa care am continuat pe DN1 cu ambuteiaje kilometrice si traficul infernal. Doar dupa ce am cotit pe secundarul 73A am respirat usurat. Drumul intre Rasnov si Bran este plat si in curs de reparatii.

La Vampire camping campare costa 40(!) lei, dar daca eram deja pe loc m-am lenevit sa plec si gandul la dus cald si-a avut efectul.

 

IHKRyG1jHnTSdkc1lDENp2wEglIheP7_NeR_nf-B

 

UlPeuXfwyj6iyIBbDH8XWoFfB5Ycv7r4tGRSn8iS

 

Gol

 

PWGxguLtXmxsXZwfsEResC28TLaQWXx5lpGlvIC_

 

Ziua 38. Bran - Brasov. Dimineata a inceput ploaia care a durat dupa amiaza si a reinceput seara. Am adus cortul sub acoperis si l-am asamblat. Am plecat tarziu pe la 12.00. Speram sa vad castelul Bran din curte cel putin dar intrarea costa 40 lei si nu-mi puteam permite mai stau o zi la camping dar nici nu aveam haine civile sa vizitez castelul asa ca am facut cateva poze printre gratii si am plecat cu un gust amar spre campingul Cheile Rasnoavei sa aflu daca e mai putin costisitor. Pretul e acelasi asa ca am continuat sa pedalez. Am urcat pana la cetatea Rasnov unde intrarea costa 10 lei si am plecat mai departe. Seara era pe aproapte cand am ajuns in Brasov asa ca am decis sa campez pe plat in cealalta parte a orasului, sa ma intorc inapoi dimineata sa vad orasul vechi si sa continui.

 

XyKYBwu9cXK5Caq0aS5yUaNkpV--vVKmNbbF5vB2

 

Calitatea devenea tot mai proasta; privire de pe Cetatea Rasnov:

 

5smyi7qbENGBeawt8hw36RD3bEhs5RVGfrRNODuS

 

Asa ca am trecut la telefonul secundar:

 

 

o8IWwLj09yXIMe7XWdH8p7dgX3cpJtaOfAeVvXJE

 

Deci iata de unde dublu preturile: "zone de interes national"

 

tGbqSHepl2_Ljd50EJhFaADfFUZLcxJtDSP_AjLP

 

Privesc spre orasul vechi:

 

RyCwMsEutH8NaIOdOd_yw8FHNyhLR-sTseMt-twI

 

Ziua 39. Brasov - Barajul Siriu. Noaptea si dimineata continua ploaia, care a cedat doar dupa 17.00. Iar prind o pauza si ma intorc in oras. Ma plimb ici-colea si plec. Vad un ciclist cu portbagaj turistic. Ma apropii si aflu ca batranul nu prea vorbaret este din Olanda si este la o tura prin Europa. La moment se relaxeaza in oras. In Prejmer intrarea in biserica fortificata costa 10 lei. Spre seara in apropiere de Siriu vad un om care lasa masina si continua pe jos. Ma apropii si aflu ca e un sef cioban care are treburi cu oile. Il intreb de ursi prin zona si-mi spune ca sunt o multime - prea multi. Sacaie stanele si nu e voie sa-i impusti. Deci trebuie sa ma grabesc. Asa cum pe dreapta era albia unui rau si nu prea multe locuri prielnice pentru campare intru intr-o mini livada parasita cu iarba pana la brau.

O iau pe DN11 pentru a inghiti kilometrii mai repede:

 

-vIWK2osVRN3e5kjj6gxCHjbfbnmUGqAW4FhVrg9

 

In apropiere de Prejmer dau de o pista. Cel mai probabil construita pentru lucratorii din sat care activeaza la complexele industriale sau ce-or mai fi si astea:

 

xXmruqwIPTObRBaRtT_ZMKhqAx9aCKLzNTsQHdVb

 

Imi amintesc ca deja mai multe de o luna sunt plecat:

 

Jyp43p0GQIDtb8UFhKFLSw8QtycLQmE1e58jizVl

 

Inca nu e toamna, nu-i asa?

 

TBmHUHZtUncGa4db7PR2flXsVX4oll7qUhn1PVLE

 

Are oare canalizare, apa, internet, gaz si parcare subterana? Desigur ca e inchis si nu poti nici sa te adapostesti.

 

Rd_g8mW6c12_mzZZWalKuHb9NTzMn3C3JYnZxGrMl0QjFuPjjU_Q98XXpzWmdyoDOdRB0l-aepOEM9GeE-8gUFTxATr1OOu9utb2D5m2agpxsnIW6jRJ3uv5zK6Fuq6QMruRbnt0LkB8E70-n_PAzl8JsKZf0ogwMfVzVqJV_eIySVk59BrzKo0J8wlF--J3Tii0scDJrH0uJYUU5xOcTGfW99sadX4M89F9LaXR8-9NQa4kksIv2jtZjtqZS8Ho51KFxO-NwQd8GNLbJiy6iL-sSPyA2G8zahUm_jVYyCr-TAdsKB2Yn95cEZqoz6vrfg2X4pLUaa38Z-XoL5Eu1LWtMWZA0yWyVDBzTXZYhDcgp0M3l-WVSuILKbog8GH3vmDDJbDi5upnaxpKvBsTANY-MPEVuBE2UBTkWogA4zM71fj9LEuYniCllzw7SXERAviYtDiYz-Ny8MEGzstJtWwLH0CB2K4_7xaZgtlRMkPy77KQmJtIGJlXY3AM-BJkt3Mbn8tJeT3-8kj1vCrqY5dkAVL_woilF9rGe5zeI8aRpKZq4Isb0JIofLX9RN0LLhp817fyY3XRJlTCkqEpbbjupOm-eV16iLwYVEsX7QUUZo72of7T4rmJdwvfiGfo8sWvqqWxoPBFi9h6ZwzU2j6XJ7578lzE=w400-h500-no

 

Barajul Siriu imi pare o gluma:

 

9jHPirRKWmv-Ky4PLR78VGBB5os0aJ6dSyKJ4IR4

 

Apusul compenseaza:

 

eflegwLm-Azs8RgOd2MG4XKFsVNAo1BLJt51_crd

 

Ziua 40. Dimineata iar aud tunete. Cand termin sa ma impachetez o ploaie din caldare incepe care dureaza 2 ore. Dupa aia apare soarele.Buzaul ma intalneste cu aceleasi strazi ca si in Chisinau: murdare, neingrijite, in stare proasta. Doar cateva principale sunt mai decente. Nu am intentionat sa explorez in asa situatie. Dupa ce urmeaza remasitele muntilor si ultimele dealuri mai ascutite totul devine absolut plat. La inceput imi place dar dupa cateva ore ma plictisesc de moarte. Sper insa ca la orice moment sa apare ceva interesant - ceea ce nu s-a intampla.

Ploaia:

 

Ny_8jKKk6F3Ov8ahNG9A_GXAvSe-8SADBC6WWi3y

 

DN10 este plin de masini insa uneori ai parte de pauze 30 sec - 3 min. Multe depasiri periculoase de ultim moment. Fii cu ochii in patru:

 

_7VJd1lfHq0rHsAVjhdVpiaRslRTrUa4WTcc5aeA

 

Ceva special:

 

eN1rYxKNMXm97uIgtgGEp3Oo4n9BjifP0ZJBQrZI

  • Upvote 4
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frumoasa si aventuroasa tura ai mai avut!

Cred ca esti un caracter puternic, eu nu as fi reusit sa pedalez aproape zilnic prin ploaie.

Daca esti amabil, poate detaliezi un pic despre bicicleta si echipamentul folosit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@asitaka

Mulțumiri pentru relatare și disponibilitate! Știu ce înseamnă să transcrii o relatare de tură, mai ales când faci și o traducere sau chiar o reinterpretare (am văzut că jurnalul inițial e pe crazyguyonabike :) ).

Aventuros, ce pot spune? E interesant să citesc despre locuri din România și prin ochii cuiva care le vede/parcurge pe bicicletă pentru prima oară.


Toate cele bune și la mai multe!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@asitaka

Felicitari pentru tura si multumesc pentru disponibilitate.

 

In completare la rugamintea colegului @Stuparul si eu cred ca ar fi utile niste detalii legate de bicicleta si echipament [cort, sac de dormit, arzator, butelie, haine de ploaie, etc].

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bicicleta e una de baza MTB 21" roti 26 32 gauri, Alivio, sa Brooks. Deci totu e pe buget cat se poate de ieftin dar la limita de calitate. Sac de dormit pinguin extrem -4-15 extrem 75$; cort Camppal care m-a servit cu credinta si m-a protejat de ploaie ~ 140$ cu livrare anul trecut. Coburi ortlieb 85€(doream sa am ceva de incredere). Furca am procurat de la chinezi cu 65$. Suntour care o aveam se umplea cu apa dupa 30 min de ploaie. Nu-mi pot inchipui ce cosmar era sa am cu aia.

Bicla

 

Se afiÈeazÄ documentul IMG_20180529_161624.jpg

 

Si metoda de montare a sticlelor suplimentare, apa de rezerva si tehnica. 

Furca

 

Se afiÈeazÄ documentul IMG_20180529_161845.jpg

 

Cat despre haine. rezistenti, protejeaza bine dar prea largi si scurti.

Pants

 

Jacket. Ieftin. Stratul protector de apa se jupuiat si asemenea si cusaturile. Patrundea apa in ultimele 15 zile. E necesar ceva mult mai calitativ. Jacket

Pe picioare m-am zgarcit sa-mi iau acoperiri de ploaie de 15€ iar ale mele s-au rupt dar si trecea apa prin cusaturi. Am platit cu incaltaminte uda zile la rand, apeland la pedalare cu talpile goale.

Nu am gatit.

 

 

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

@asitaka

 

Multumesc pentru expunerea echipamentului. Foarte tare ideea suportilor de bidon montati pe furca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frumos reportaj ! Scuze pentru ploaie !

  • Haha 2
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12.08.2018 at 19:00, asitaka said:

In apropiere de Prejmer dau de o pista. Cel mai probabil construita pentru lucratorii din sat care activeaza la complexele industriale sau ce-or mai fi si astea:

 

xXmruqwIPTObRBaRtT_ZMKhqAx9aCKLzNTsQHdVb

 

 

 

 

Cea mai neasteptata si misto pista de biciclete pe care am vazut-o in Romania. Arata mai bine ca soseaua. Mie imi miroase a mana privata ca investite aici ca tot  mentionai de complexele industriale.

Felicitari pentru lunga tura @asitaka.

Probleme tehnice ai avut pe parcurs?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 01.10.2018 at 4:09, Invitat special said:

 

Cea mai neasteptata si misto pista de biciclete pe care am vazut-o in Romania. Arata mai bine ca soseaua. Mie imi miroase a mana privata ca investite aici ca tot  mentionai de complexele industriale.

Felicitari pentru lunga tura @asitaka.

Probleme tehnice ai avut pe parcurs?

 

Unica problema tehnica a fost ca din cauza mizeriei si ploilor s-a spalat unsoarea de pe [derailleur]'ul din spate si la aceasta s-a adaugat si mizerie + apa in [brake cable hose] ceea ce a dus la probleme cu schimbarea vitezelor. Deci la fiecare cateva zile eram nevoit sa ung cablurile ce treceu prin husa catre schimbatorul din spate.

 

De asemena am schimbat si placutele de frana fata, deoarece nu le-am schimbat sincron cu alea din spate (doar ca ramanea putin material pe ele). Altceva nimic. Am dus pana si spite in tija insa bine ca n-am avut nevoie de ele.

 

2_J2UqJaU3mEFhtQCCRJAjCgBmbXikFqlQNMl5v0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow. Felicitari pentru curajul si motivatia pe care le ai avut si care, fara indoiala, fac parte din caracterul tau. Ma inclin!

Timp de aproape 40 de minute am citit pe nerasuflate randurile tale, cu aceeasi nerabdare cu care citesc o carte buna. 
Daca vei mai intreprinde ture de asemenea anvergura voi fi bucuros sa iti citesc povestea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-mi vine sa cred! Un curaj extraordiar sa pedalezi atatea zile singur ! Ai vazut niste locuri minunate, pe care unii dintre noi le am  facut pe etape vara. Felicitari pentru tot ce ai intreprins. Mi-a placut la nebunie ! Felicitari inca o data !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multam pentru feedback. :)

in cazul meu cred ca a fost vorba mai mult de dorinta de a cunoaste, decat curaj. Imi era frica sa pornesc la drum initial, si in general sa plec in alta tara,  dar de - mare-i oare diferenta? - imi spuneam eu. Si privelistile uluitoare si-au facut treaba inspirandu-ma sa-mi continui calea dar si sa pornesc. Nu de alta dar era un vis sa vizitez Transfagarasanul de ani buni - ceva atat de spectaculos atat de aproape.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.