MeHigh

MTB -> Sosea sau Gravel

Recommended Posts

Salut!

 

Am reinceput anul asta sa ma plimb cu bicicleta dupa o pauza de 20 de an, si avand in vedere dimensiunile mele si popularitatea modelului am ales un MTB. Full specs AICI .

Dupa primii 600 km facuti 90% pe strada in oras (60% ) si sosea (30%) in care am vazut ca imi place mai mult sa merg la drum intins decat pe drumuri neamenajate, ma gandesc sa trec la o bicicleta de sosea.

 

Varianta gravel am luat-o in considerare din cauza gabaritului:

inaltime : 187 cm

amplitudine maini: 187 cm

inseam: 84 cm

greutate: 110 kg

 

Sunt interesat de ceva SH, din primele cercetari ma atrag modelel astea : varianta 1 , varianta 2 , varianta 3

 

Buget maxim 3000 lei, avand in vedere ca se apropie sfarsitul de sezon, ma pot duce si spre o varianta noua, la reducere.

 

Nedumeririle mele sunt strans legate de cum o sa reactioneze o bicicleta "subtire" la dimansiunile mele si daca e ok sa fac pasul asta acum sau sa mai trag de MTB-ul actual pana ajung la o greutate mai mica (cat de mica) ?

 

Merci!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In principiu e o idee bună, dacă mergi mai ales pe șosea.

Dar la 187 cm înălțime ai numai 84 cm inseam?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

110 kg nu-s mult pentru o cursiera cu cadru din otel sau aluminiu.

Rotile, tija de sa și șaua trebuie sa reziste...

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, MeHigh said:

sa mai trag de MTB-ul actual pana ajung la o greutate mai mica (cat de mica) ?

Am ceva vesti proaste pentru tine vizavi de intentia de a scapa de kilograme: alimentatie 70%, sport 30%

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Traveller said:

Dar la 187 cm înălțime ai numai 84 cm inseam?!

 

Da... Picioare scurte 😅

 

32 minutes ago, Invitat special said:

Am ceva vesti proaste pentru tine vizavi de intentia de a scapa de kilograme: alimentatie 70%, sport 30%

 

Crede-ma , sunt constient de asta. Dar "ciocolata" e atat de buunaa !!

 

Ma bucur sa aud ca sunt sanse si pentru cei ca mine pe cursiera. Arata foarte fragil jantele alea subtiri..

M-as orienta, totusi, spre ceva cu frane hidraulice. Aveti ceva modele in minte, avand in vedere bugetul ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vara s-a dus, așa că mai folosește mtb-ul până în iarnă. Apoi uită-te la reduceri!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jențile alea subțiri suportă 10-11 atm presiune, față de 4-5 alea de MTB. Deci teama că le-ai putea strica e nejustificată, atâta timp cât sunt corect spițate, iar camerele corect umflate.

Nu cu bicicleta scazi în greutate (și cu atât mai puțin cu o cursieră, aș zice), cu cu alimentație bine drămuită.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Traveller said:

Nu cu bicicleta scazi în greutate (și cu atât mai puțin cu o cursieră, aș zice), cu cu alimentație bine drămuită.

De acord, dar ajută și bicicleta dacă știi cum. Cu alimentație rațională am scăzut de la 88 la 75, unde am stagnat, iar cu bicicleta + alimentație de la 75 la 70.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe mine m-a ajutat foarte mult in ideea in care dupa naveta de aprox 20km spre casa de la munca nu imi mai e foame, in plus fata de caloriile arse. Asa ca imi e foarte usor sa trec peste imbuibarea de seara si deja se vede pentru ca si eu aveam prostul obicei sa jefuiesc frigiderul seara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajută, numai să mergi suficient de mult (cum ar fi o navetă mai lungă) și să mergi ”la consum”, adică fără să exagerezi cu sprinturile.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Traveller said:

Ajută, numai să mergi suficient de mult (cum ar fi o navetă mai lungă) și să mergi ”la consum”, adică fără să exagerezi cu sprinturile.

Confirm, ture de macar 25km. Daca tragi pe angrenaje de forta in scurt timp o sa faci niste picioare de nu iti mai gasesti pantaloni (sunt patit, si asa am picioarele groase si dupa o vara de tras pe 50/14 toceam toti pantalonii, asta daca mai incapea piciorul pe crac...) in schimb daca mergi in cadenta mai mare si te mentii la un nivel de efort sub limita maxima dar constant si mai lung o sa vezi o altfel de transformare. Provocarea este sa te inveti sa mergi in cadenta mare, daca stii si cam cat "duce" fiecare raport atunci poti sa vezi cum stai si sa exersezi treptat mersul la macar 90rpm. Pentru cine nu are o istorie in ciclism 90rpm este o provocare, tendinta este sa tragi tare si rar, mai ales daca iti permite fizicul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fix cursiera lui Horațiu Câmpian ai nimerit-o, domne! :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Silviu_Cr said:

 

Este, intr-adevar, o optiune ce mi-a atras atentia.

In acelasi timp m-a deturnat evaluarea pe care a facut-o actualul proprietar rotilor..

Adica poate ele sunt chiar atat de extraordinare pe cat spune pretul, dar ca prima bicicleta de sosea mi-as dori ceva dotata mai proportionat, urmad ca, o data cu experienta, sa decid ce as vrea sa upgradez.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti sa o iei fara rotile Mavic (desi e un superpret pt ele )dar nu te-as sfatui sa faci asta.

Din experientele mele de pana acum pot sa spun ca rotile rotile sunt pe locul 2 ca importanta la o bicicleta ( pe primul fiind cadrul)  .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recomandarea mi se pare foarte buna (raportat la ceea ce a expus MeHigh. Si marimea cadrului pare exact ce trebuie). Rotile sunt ce trebuie, cadrul nu arata rau!

Eu am la una din cursiere Microshift Arsis 10, adica modelul vechi, inainte de asta. In acelasi timp am Shimano 105 (pe 10 si 11 viteze) pe inca doua cursiere si am avut pana de curand si un Shimano Claris (8 viteze). Deci pot face comparatii.

Microshift Arsis (10) e o ciudatenie pe langa Shimano, diferentele sunt foarte mari. Parca ar fi comenzi de tractor pe langa comenzi de formula 1. Dupa ce mergi pe Microshift Arsis si treci pe Shimano 105, nu-ti vine sa crezi ce se intampla! Partea buna la Microshift este ca maneta de frana e fixa (stanga-dreapta), ferma. La Shimano e mobila pe lateral si trebuie sa fi atent!

Totusi Microshift asa zgomotos si cu arcuri asa tari, atat de primitiv, imi place, si nu stiu de ce?! E chiar grozav, barbatesc! Cand schimb vitezele afla toata strada! La 105 aproape nu sti cand schimbi vitezele, e fin, delicat, feminin, pe cand la Microshift parca esti in excavator, e barbatesc, zgomotos, grosolan! Iar clenciul ala la deget de coborat in pinion e foarte ergonomic. Mi se pare mai ergonomic decat clapeta aia finuta din dosul franei de la Shimano.

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, psb said:

Dupa ce mergi pe Microshift Arsis si treci pe Shimano 105, nu-ti vine sa crezi ce se intampla!

 

Mi-am tot clatit ochii zilele astea prin anunturile de pe oleix, pe toata gama de preturi pana la 3500, si peste cateva review-uri si tutoriale pe youtube si raman la concuzia ca echiparea proportionala cu pretul este ceea ce imi doresc pentru inceput.

 

8 hours ago, psb said:

(daca renunti la gravel - eu asta as alege in locul tau):

 

Dupa ce am mai ascultat ce au de spus rideri mult mai avizati ca mine ma indrept mai mult spre gravel decat sosea pentru ca la momentul asta confortul la drum mai lung este mai important pentru mine decat un plus de 5-10% in viteza.

 

On 8/20/2018 at 7:38 PM, Traveller said:

Dar la 187 cm înălțime ai numai 84 cm inseam?!

 

Am masurat si remasurat la mai multi pereti si cu diferite chestii intre picioare 😅 si, intr-adevar, sunt mai aproape de 86 inseam decat 84. 

 

Multumesc de sugestii si pareri! Cautarea continua 🧐

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din lipsa de variante concrete de gravel bikes SH in toamna trecuta, am abandonat cautarile pe timp de iarna.

Acum le-am reluat in timp ce tocesc cauciucurile la un Rockrider 540 marime XL care mi se pare mai confortabil decat cu Scott Aspect XL.

 

Intre timp am testat (in magazin) Triban 500 marimile L si XL (cu aceleasi reglaje de inaltime a sheii si inclinatie a ghidonului), si concluzia a fost asa:

- L - mai confortabil la pozitia mainilor dar parca putin inghesuit pt ca ma atingeam cu "femurul" de burta (dimensiunile mele au ramas aceleasi ca in prima postare, mai putin inseam corectat la 86cm)

- XL - nu mai atingeam burta deci stateam mai relaxat dar incheieturile putin prea mult flexate (poate se ajusteaza din inclinatia ghidonului).

 

Din pacate baietii de la raionul de biciclete de la Decathlon nu mi-au prezentat incredere in recomandarea pe care mi-au facut-o apropo de marimea care mi se potriveste. Au zis si ei "din pix" ca avand in vedere inaltimea ar merge un XL.. Deci nu poate fi vorba de un "bike fit" profesionist.

 

Ceva pareri ale celor care se situeaza intre marimi la cursiere/gravel ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai într-adevăr niște mărimi aparte (eu am inseam 86 cm la înălțime 179 cm!).

Aș lua XL, și dacă simți că e prea lungă reglezi dintr-o pipă mai scurtă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am un triban 540 xl si pot sa iti spun ca la 185 cu 86  inseam imi e ok . Aceeasi senzatie ca si tine am avut intre L si XL si am ales XL pt ca e mai confortabila. E o alta geometrie dar e tot acelasi producator mari diferente nu prea cred ca are. Tot XL zic si eu ca e mai ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/25/2018 at 9:32 AM, MeHigh said:

ma indrept mai mult spre gravel decat sosea pentru ca la momentul asta confortul la drum mai lung este mai important pentru mine decat un plus de 5-10% in viteza.


Te poti uita la biciclete de sosea cu geometrie de endurance, sensibil mai confortabile decat cele de racing.
Este o piata mult mai diversa decat cea de biciclete gravel (care sunt si mai scumpe, din observatiile mele).

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/18/2019 at 8:50 AM, St. Vineri said:

biciclete de sosea cu geometrie de endurance,

 

Un exemplu de model? Sau dupa ce sa ma uit, mai exact, la geometria cadrului? Lungimi/unghiuri/rapoarte..

Merci! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raportul stack/reach e un indicator al geometriei bicicletei.

Cu cât raportul este mai mare de 1,5 cu atât poziția este mai relaxată (geometrie de endurance), iar cu cât scade mai mult acest raport avem de-a face cu o geometrie mai sportivă.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, MeHigh said:

Un exemplu de model?


E dificil de insirat lista completa, in general fiecare producator are o serie de endurance (Cannondale Synapse, Trek Domane, Specialized Roubaix, Giant Defy, Canyon Endurace, Scott Addict, Rose Team GF etc). E mult mai eficient sa te uiti la raportul stack/reach, cum a spus colegul mai sus.

 

Sau faci o lista cu bicicletele care iti plac si pe care ti le permiti si cauti topuri/reviewuri despre model. In general vei gasi indicii, daca nu chiar referinte directe la race/endurance.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.