Sign in to follow this  
MeHigh

MTB -> Sosea sau Gravel

Recommended Posts

Salut!

 

Am reinceput anul asta sa ma plimb cu bicicleta dupa o pauza de 20 de an, si avand in vedere dimensiunile mele si popularitatea modelului am ales un MTB. Full specs AICI .

Dupa primii 600 km facuti 90% pe strada in oras (60% ) si sosea (30%) in care am vazut ca imi place mai mult sa merg la drum intins decat pe drumuri neamenajate, ma gandesc sa trec la o bicicleta de sosea.

 

Varianta gravel am luat-o in considerare din cauza gabaritului:

inaltime : 187 cm

amplitudine maini: 187 cm

inseam: 84 cm

greutate: 110 kg

 

Sunt interesat de ceva SH, din primele cercetari ma atrag modelel astea : varianta 1 , varianta 2 , varianta 3

 

Buget maxim 3000 lei, avand in vedere ca se apropie sfarsitul de sezon, ma pot duce si spre o varianta noua, la reducere.

 

Nedumeririle mele sunt strans legate de cum o sa reactioneze o bicicleta "subtire" la dimansiunile mele si daca e ok sa fac pasul asta acum sau sa mai trag de MTB-ul actual pana ajung la o greutate mai mica (cat de mica) ?

 

Merci!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In principiu e o idee bună, dacă mergi mai ales pe șosea.

Dar la 187 cm înălțime ai numai 84 cm inseam?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

110 kg nu-s mult pentru o cursiera cu cadru din otel sau aluminiu.

Rotile, tija de sa și șaua trebuie sa reziste...

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, MeHigh said:

sa mai trag de MTB-ul actual pana ajung la o greutate mai mica (cat de mica) ?

Am ceva vesti proaste pentru tine vizavi de intentia de a scapa de kilograme: alimentatie 70%, sport 30%

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Traveller said:

Dar la 187 cm înălțime ai numai 84 cm inseam?!

 

Da... Picioare scurte 😅

 

32 minutes ago, Invitat special said:

Am ceva vesti proaste pentru tine vizavi de intentia de a scapa de kilograme: alimentatie 70%, sport 30%

 

Crede-ma , sunt constient de asta. Dar "ciocolata" e atat de buunaa !!

 

Ma bucur sa aud ca sunt sanse si pentru cei ca mine pe cursiera. Arata foarte fragil jantele alea subtiri..

M-as orienta, totusi, spre ceva cu frane hidraulice. Aveti ceva modele in minte, avand in vedere bugetul ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vara s-a dus, așa că mai folosește mtb-ul până în iarnă. Apoi uită-te la reduceri!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jențile alea subțiri suportă 10-11 atm presiune, față de 4-5 alea de MTB. Deci teama că le-ai putea strica e nejustificată, atâta timp cât sunt corect spițate, iar camerele corect umflate.

Nu cu bicicleta scazi în greutate (și cu atât mai puțin cu o cursieră, aș zice), cu cu alimentație bine drămuită.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Traveller said:

Nu cu bicicleta scazi în greutate (și cu atât mai puțin cu o cursieră, aș zice), cu cu alimentație bine drămuită.

De acord, dar ajută și bicicleta dacă știi cum. Cu alimentație rațională am scăzut de la 88 la 75, unde am stagnat, iar cu bicicleta + alimentație de la 75 la 70.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe mine m-a ajutat foarte mult in ideea in care dupa naveta de aprox 20km spre casa de la munca nu imi mai e foame, in plus fata de caloriile arse. Asa ca imi e foarte usor sa trec peste imbuibarea de seara si deja se vede pentru ca si eu aveam prostul obicei sa jefuiesc frigiderul seara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajută, numai să mergi suficient de mult (cum ar fi o navetă mai lungă) și să mergi ”la consum”, adică fără să exagerezi cu sprinturile.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Traveller said:

Ajută, numai să mergi suficient de mult (cum ar fi o navetă mai lungă) și să mergi ”la consum”, adică fără să exagerezi cu sprinturile.

Confirm, ture de macar 25km. Daca tragi pe angrenaje de forta in scurt timp o sa faci niste picioare de nu iti mai gasesti pantaloni (sunt patit, si asa am picioarele groase si dupa o vara de tras pe 50/14 toceam toti pantalonii, asta daca mai incapea piciorul pe crac...) in schimb daca mergi in cadenta mai mare si te mentii la un nivel de efort sub limita maxima dar constant si mai lung o sa vezi o altfel de transformare. Provocarea este sa te inveti sa mergi in cadenta mare, daca stii si cam cat "duce" fiecare raport atunci poti sa vezi cum stai si sa exersezi treptat mersul la macar 90rpm. Pentru cine nu are o istorie in ciclism 90rpm este o provocare, tendinta este sa tragi tare si rar, mai ales daca iti permite fizicul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fix cursiera lui Horațiu Câmpian ai nimerit-o, domne! :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Silviu_Cr said:

 

Este, intr-adevar, o optiune ce mi-a atras atentia.

In acelasi timp m-a deturnat evaluarea pe care a facut-o actualul proprietar rotilor..

Adica poate ele sunt chiar atat de extraordinare pe cat spune pretul, dar ca prima bicicleta de sosea mi-as dori ceva dotata mai proportionat, urmad ca, o data cu experienta, sa decid ce as vrea sa upgradez.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti sa o iei fara rotile Mavic (desi e un superpret pt ele )dar nu te-as sfatui sa faci asta.

Din experientele mele de pana acum pot sa spun ca rotile rotile sunt pe locul 2 ca importanta la o bicicleta ( pe primul fiind cadrul)  .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recomandarea mi se pare foarte buna (raportat la ceea ce a expus MeHigh. Si marimea cadrului pare exact ce trebuie). Rotile sunt ce trebuie, cadrul nu arata rau!

Eu am la una din cursiere Microshift Arsis 10, adica modelul vechi, inainte de asta. In acelasi timp am Shimano 105 (pe 10 si 11 viteze) pe inca doua cursiere si am avut pana de curand si un Shimano Claris (8 viteze). Deci pot face comparatii.

Microshift Arsis (10) e o ciudatenie pe langa Shimano, diferentele sunt foarte mari. Parca ar fi comenzi de tractor pe langa comenzi de formula 1. Dupa ce mergi pe Microshift Arsis si treci pe Shimano 105, nu-ti vine sa crezi ce se intampla! Partea buna la Microshift este ca maneta de frana e fixa (stanga-dreapta), ferma. La Shimano e mobila pe lateral si trebuie sa fi atent!

Totusi Microshift asa zgomotos si cu arcuri asa tari, atat de primitiv, imi place, si nu stiu de ce?! E chiar grozav, barbatesc! Cand schimb vitezele afla toata strada! La 105 aproape nu sti cand schimbi vitezele, e fin, delicat, feminin, pe cand la Microshift parca esti in excavator, e barbatesc, zgomotos, grosolan! Iar clenciul ala la deget de coborat in pinion e foarte ergonomic. Mi se pare mai ergonomic decat clapeta aia finuta din dosul franei de la Shimano.

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, psb said:

Dupa ce mergi pe Microshift Arsis si treci pe Shimano 105, nu-ti vine sa crezi ce se intampla!

 

Mi-am tot clatit ochii zilele astea prin anunturile de pe oleix, pe toata gama de preturi pana la 3500, si peste cateva review-uri si tutoriale pe youtube si raman la concuzia ca echiparea proportionala cu pretul este ceea ce imi doresc pentru inceput.

 

8 hours ago, psb said:

(daca renunti la gravel - eu asta as alege in locul tau):

 

Dupa ce am mai ascultat ce au de spus rideri mult mai avizati ca mine ma indrept mai mult spre gravel decat sosea pentru ca la momentul asta confortul la drum mai lung este mai important pentru mine decat un plus de 5-10% in viteza.

 

On 8/20/2018 at 7:38 PM, Traveller said:

Dar la 187 cm înălțime ai numai 84 cm inseam?!

 

Am masurat si remasurat la mai multi pereti si cu diferite chestii intre picioare 😅 si, intr-adevar, sunt mai aproape de 86 inseam decat 84. 

 

Multumesc de sugestii si pareri! Cautarea continua 🧐

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this