Mookyama

Fond de janta perforat ... pana

Recommended Posts

Salut,

 

in seara asta bicicleta a speriat cainele de moarte...liniste in casa si boom, dintr-o data, bicicleta fiind pregatita de iesit pentru maine. O pana instant, cu alte cuvinte. Mi-am zis ca o las pe maine, insa prea a ramas dintr-o data fara aer. Mirat cumva, imi zic ca o fi vreo pana serioasa, dar de la ce oare?

 

Scot camera afara si observ o gaura serioasa, cumva franjurita. Verific cauciucul ok. Zic sa ma uit mai atent la camera, era gaura pe interior. Opa...la prima vedere am avut impresia ca e rupta o spita si a intrat cumva in camera. Camera avea gaura sub forma capului de spita.  Din contra, fondul de janta e cumva supt in interior, un fel de vacum. Nu stiu cum sa explic, nu s-a mai intamplat pana acum. Efectiv fondul de janta a fost tras spre butuc, perforand fondul de janta si tragand dupa ea si camera! Am zis wow! Mai multe gauri par a fi afectate, stau sa plesneasca.

 

Presiunea cred ca am dus-o pe la vreo 80-85PSI, aer pe care l-am bagat acum 2 zile cand am iesit la o tura scurta, roata spate. Camera este Continental Light Race 28, desi nu cred ca conteaza. Daca este necesar, pun si poze.

 

De la ce poate fi oare? Trebuie sa schimb fondul de janta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred că mi-a mai rămas ceva pe rolă de la prima montare. Roțile fiind cumparate din magazin am primit și o rolă de fond in pachet. 

 

Mă întreb ce s-a întâmplat astfel încât să pot evita situația descrisă mai sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pun și 2-3 poze.

39e3987dc56d9337871251205bda289d.jpg

bad53b56fe72f28d3fdd140341e118fb.jpg

7598cffdf3084401b018936dc92dbf16.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pune fond de janta din material textil și nu mai ai probleme

 

La dechlaton se găsește un fond de janta bun dar au numai pe 22mm lățime

 

Se găsește și prin Germania mai îngust sau vezi ăla de la veloteca dacă e textil 

 

 

Asta e bun

https://velox.fr/fr/coton/47-132-fond-de-jante-coton-13.html#/37-taille-13_mm/59-conditionnement-la_paire

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vrut sa pun la inceput, caci nu stiam ca voi avea in pachetul care a venit cu rotile.

 

Pot face ceva astfel incat pe viitor sa evit cumva aceasta intamplare? Repet, presiunea era 80-85 psi, cald nu a fost, bicicleta era pe hol, iar ultima tura fusese cu cateva zile inainte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca a fost un defect de fabricatie pana la urma, altfel nu imi explic. Oricum, bubuitura a fost pe cinste...cainele era langa bicicleta, mai ca nu a sarit pe pereti, pisica a fugit glont, eu am crezut ca e de la mancare (a sunat ulterior ca si cum ai pune ceva in uleiul incins), a mea a crezut ca s-a spart o conducata sau se aude ceva de la o oala cu presiune :)) Fiecare cu pasaricile lui.

 

Cunosc modelul, ala am vrut si eu sa iau. Sau Schwalbe pentru presiune mare. Dar am ramas la ce a venit in pachet.

 

Partea nasoala e ca ne pregatim de o tura mai lunga si mi-a dat ceva emotii intamplarea asta, fiind si prima data cand mi s-a intamplat. Sper sa nu patesc pe drum. Totusi, ca noroc, banii nostri sunt din plastic si as putea sa pun ca sa ajung macar acasa. Am biciclete vechi de peste 10 ani si ruleaza ok cu ce le-a dat Dzeu.

 

Mersi de linkuri si ajutor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru asta e făcut fondul de jantă, să astupe găurile de la niplurile spițelor, că altfel intră camera în ele de la presiunea cu care o umfli și se taie. Nu e vacuum, pur și simplu așa presează camera spre interior, la fel cum presează pe cauciuc înspre exterior.

 

Io am folosit până acum fond de jantă Schwalbe, e un inel dintr-un plastic mai gros care se trage pe jantă și e destul de ușor de văzut la inspecția periodică dacă începe să dea semne că s-a „copt” - își schimbă un pic culoarea, își pierde elasticitatea care-l ține strâns pe jantă.

 

Am preferat varianta asta fiindcă e mai puțin messy decât lipiciul de pe fondul de jantă la rolă adezivă, dar asta nu înseamnă neapărat că e mai bun. Oricum, pentru pregătirea unei ture mai lungi și cu șanse reduse de proximitate a vreunui magazin de biciclete, e bine să ai la tine camere de rezervă și o rolă de bandă adezivă cu uz cât mai general, cu care să poți lipi/petici/prinde chestii, inclusiv să o pui pe post de fond de jantă. Face tesa niște benzi de-astea super mișto pentru reparații ad-hoc, și nu doar seria „duct tape”, ci și variante gen Extreme Repair sau Extra Power Perfect. Uită-te după variantele care sunt făcute și în formă de role înguste (19mm) și 2-5 metri lungime, să nu te cari cu role de-alea de dimensiuni pentru un șantier de construcții.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@puterfixer inelul respectiv vine cu tot cu fondul de janta de la Schwalbe? De la ei doream sa iau si eu, insa avand inca juma de rola...stiu si eu, parca nu as arunca-o la gunoi. 

 

Oricum, ma gandesc sa incerc tubeless, de curiozitate. Deci tot va trebui sa schimb la un moment dat. Mi-a oferit cineva la ~200lei un set complet Mavic. Majoritatea lauda treaba asta si am zis ca daca tot am rotile TLR, de ce nu mi-am zis. O sa iau si o camera cu mine, de backup, iar la ture lungi chiar doua camere, adica backupul pe care il folosesc de obicei.

 

Aveam in debara niste Tesa Power, asa ca am luat cu mine, just in case. Si niste leocoplast de ala dur. Asta pe langa niste zipuri...desi nu stiu daca mi-ar folosi la sosea. Mi-a ramas ideea cu zipurile de la mtb. Over all, Cris cu Schwalbe a facut 3 pene, toate pe fata. Eu cu niste Hutchinson HP28, desul de vechi (ochiometric, cred ca au vreo 10 ani), se pare ca am scapat. Am avut si vreo 22Kg load (fata/spate), ceea ce includea si bicicleta de otel (11Kg).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now