bobalex18

Sfat achiziție mtb 2500 ron

Recommended Posts

Orice iei, ia ceva care sa aibe service asigurat de cineva capabil. Nu fi tentat sa iei de la Afisport, pentru ca iti dau super preturi dar te descurci cu garantia, te trimit te miri pe unde. Acum, daca esti din Bucuresti, te mai scoti, ca ai de unde sa alegi.

 

Ai suficiente variante, ai de unde alege.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 28.08.2018 at 19:35, Traveller said:

Problema e că prețurile au crescut treptat, pentru aceeași echipare.

În momentul în care trebuie să urci dincolo de 2500 de lei ca să nu mai vezi furci XCM/XCT, deja e cam aiurea.

Iar la 29 e și mai complicat.

Eu, dacă aș fi în locul autorului, aș lua un RR540 mărime XL. Mai ușor decât orice 29er de 2500 de lei, mai bine echipat.

Faptul că ai 1.90 înălțime nu înseamnă automat că ai nevoie de 29er.

Am.fost și am probat 540, 27,5 rotile doar că nu aveau cadru xl ci l. Nu mi s-a potrivit absolut deloc.ni cred că un cadru xl ar schimba mult datele problemei. Ce mi-a plăcut eate că nu au numai roșu ci și negru/gri.

On 28.08.2018 at 21:04, Danyutz said:

Orice iei, ia ceva care sa aibe service asigurat de cineva capabil. Nu fi tentat sa iei de la Afisport, pentru ca iti dau super preturi dar te descurci cu garantia, te trimit te miri pe unde. Acum, daca esti din Bucuresti, te mai scoti, ca ai de unde sa alegi.

 

Ai suficiente variante, ai de unde alege.

 

Da, nu am completat datele . Sunt din București. In caz de probleme pe garanție cine asigura suportul? Devron/DHS ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca iei Devron direct de la DHS, iti ofera ei service.

Daca iei Devron de pe Afi, DHS nu-ti mai ofera service, dar sigur Afi are contract sau intelegere cu alte locatii de la voi. @Zamolxe13 poate sa-ti spuna mai multe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are dreptate @Danyutz pana la un anumit punct. Indiferent de unde iei Devron-ul, garantia iti este oferita de catre magazinul respectiv. Daca iei de la DHS, ai garantie de la DHS, daca iei de la Afi, ai garantie de la Afi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am zis ca nu ar fi recomandat. Doar ca este in Buzau si in cazul in care ai nevoie de garantie, va trebui sa mergi pana acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Întâi verifică dacă e pe stoc vreuna de mărimea ta, in realitate. Diferențele sunt cele semnalate pe celălalt topic. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

până la urmă am luat merida big nine 500 2018. din recenzii reiese că nu stă foarte bine la butuci și la frâne. pentru mine cred că e mai mult decât extraordinară.

 

unde pot să găsesc un topic cu operațiile de întreținere pe care să le fac la primăvară?

 

desigur, îmi trebuie și suport pentru mașină....acolo o gălăgie de bani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu un inteleg : Ceri sfaturi pentru un buget de 2500 lei și îți iei una de 4500 lei!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu chiar atât..ceva mai puțin. da, cam tot ce găseam pe la 2500 nu mă mulțumea. am pierdut un focus redus de la 3200 la 1800 pentru că până am primit  confirmarea că e model 2018 s-au dat toate...așa că singura soluție a fost să cresc bugetul. de ce am ales asta? a fost cea pe care m-am simțit cel mai bine când am urcat. 

au mai fost niște oferte bune la ghost acum cu BF dar la ce am vrut nu aveau dimensiunea mea.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, bobalex18 said:

unde pot să găsesc un topic cu operațiile de întreținere pe care să le fac la primăvară?

 

desigur, îmi trebuie și suport pentru mașină....acolo o gălăgie de bani.

 

Sunt pe youtube tutoriale desi daca esti newbie in ciclism mai practic si sigur ar fi sa mergi la un service.

La suport in functie de masina pe care o ai si pretentii gasesti variante de la 100 lei pana la o galagie de bani. Evident cu cat creste pretul creste siguranta, fiabilitatea, usurinta in folosire.

Sa o folosesti sanatos, pune o poza doua.

 

Casca, antifurt bun, lumini ai? 😎

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da. La hervis. Probabil singura reducere adevărată a lor.

 

O sa merg la service pentru inceput de sezon dar voiam să mă documentez și eu.

 

La suport o sa iau thule de ăla care nu face zgomot rău plus suporții pt bicicletă.

 

Casca - inca nu - mă documentez

Lumini - inca nu - o sa iau de pe alie

Antifurt - lanț în parcare la mine. De asta nu cred că iau. 

 

Bicicleta sta legata în parcare

 

Ce am luat?! Logic că am luat 2 suporți pt telefon de pe alie :)))))

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thule e petardă in ultimii ani.

Barele alea aero sunt o țeapă. Ce-i drept, arata bine.

Suportul care l-am luat acum aproape 12 ani e mai bun decât cel luat acum 3 ani. Culmea, același model...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate o sa ajute pe.cineva informația.

Puteți aștepta oferte foarte bune dacă aveți nevoie de un cadru M/L dar cadre S sau XL nu o să prindeți deoarece sunt produse și aduse cam 1/3 fata de celelalte dimensiuni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am primit luminițele pentru spate. Alb pt mine, roșu pt pegasul fetiței. Fff bune pt utilizarea in cazul meu. 3 dolari ambele

 

La sfatul unui prieten, am găsit și pompa care merge la ventilele mele. 9 lei de la Decathlon după ce am cumpărat o grămadă de furtunase și alte prostii, dar fără să știu ce îmi trebuie.

 

Am înțeles că îmi trebuie și pompa pt furcă....

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, bobalex18 said:

Am înțeles că îmi trebuie și pompa pt furcă....

 

Nu, nu iti trebuie. O sa patesti  la fel ca si cu "furtunase si alte prostii".

Mergi o data la 2 luni la orice service si ii rogi sa verifice. In general e pe gratis, in cel mai rau caz va costa 5 lei (bikexpert).

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astăzi am făcut prima.tura, 25km prin pădure pe la Băneasa (via bikemap). 

Impresii (de la un analfabet funcțional al domeniului):

- horror pe asfalt, ca să treci de 30 de km/h trebuie sa fii superom iar cauciucuri fac zgomot de zici că ești cu anvelope Montana

- în pădure, extraordinară. Se mișcă și e gândită într-un mare fel.

- schimbarea vitezelor nu e ca la s-tronic de pe mașină. Se simte bine când schimbi. Daca așa e la deore, bine că nu am o echipare inferioară. Am schimbat în sarcină și a schimbat foarte ușor și frumos, mult mai ușor decât pe plat.

- Desi aveam emoții cu dimensiunea rotilor vs manevrabilitate prin pădure, este gândită extraordinar. Mi-a plăcut maxim și nu am avut nicio emoție. 

- furca funcționează foarte bine. Îți oferă un confort sporit.

- bicicleta se simte ușoară în exploatare

- nu sunt 100% împăcat cu șaua, dar mai e timp.

- pt mine sunt suficiente 2 foi. Nu cred că aveam nevoie de 3 (nu dați cu pietre, nu știu cum e cu 3).

- deși nu eram așa convins de cască, va recomand sa o folosiți cu maximă încredere și responsabilitate - am dat cu capul in niste crengi...vai vai

- frana spate trebuie reglată. In sarcina (când cobor în parcarea subterană) nu blochează roata. Coarnele trebuie strânse, când am ieșit din pădure, am dat într-o bordură și s-au strâmbat. 

 

Îi dau nota 9, mă așteptam să schimbe fff rapid și fără să simți vitezele. Oricum, extrem.de încântat de achiziție. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 22 ore, bobalex18 said:

horror pe asfalt

 

Păi nici nu ai de ce să insiști în a trece de 30 km/h pe asfalt, nu pentru asta e făcută bicicleta. Îți irosești energia.

 

în urmă cu 22 ore, bobalex18 said:

nu sunt 100% împăcat cu șaua, dar mai e timp.

Mai ridici fundul din șa cînd treci peste obstacole, nu trebuie să stai pe șa continuu, ca în fotoliu. :)

 

în urmă cu 22 ore, bobalex18 said:

pt mine sunt suficiente 2 foi.

Cam pentru toată lumea sunt de ajuns. O să rămână doar pedaliere entry-level pe 3 foi, pentru că sunt multe combinații repetitive și nu are rost.

 

în urmă cu 22 ore, bobalex18 said:

frana spate trebuie reglată. In sarcina (când cobor în parcarea subterană) nu blochează roata

Frîna spate nu prea o să blocheze roata,cel mult o să-i încetinească rotația. Trebuie să folosești cu modulație frîna față (sau ambele).

 

în urmă cu 22 ore, bobalex18 said:

dau nota 9, mă așteptam să schimbe fff rapid și fără să simți vitezele.

Cred că aveai așteptări nerealiste. Echiparea Deore e bună, dar nu schimbă ”instantaneu”. Uneori, funcție și de starea cablurilor (curățenie, tensiune) trebuie să mai ajuți și tu din manetă.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, bobalex18 said:

Impresii (de la un analfabet funcțional al domeniului)

Pornind de la afirmația asta, toți am trecut pe acolo.
Nu te hazarda sa faci evaluări pripite. Chiar si un (bi)ciclist mai experimentat poate avea o părere la prima iesire, părere care se poate schimba pe parcurs, in bine sau rău.

 

20 hours ago, bobalex18 said:

schimbarea vitezelor nu e ca la s-tronic de pe mașină. Se simte bine când schimbi. Daca așa e la deore, bine că nu am o echipare inferioară. Am schimbat în sarcină și a schimbat foarte ușor și frumos, mult mai ușor decât pe plat.

Modul in care schimbă vitezele tine mai mult de modul in care este reglat schimbătorul si de abilitățile ciclistului, si intr-o masură mai mică de gama schimbătorului. Pănă la un punct, toate schimbă excelent. Abilitatea ciclistului poate transforma un schimbător bun in unul excelent. Da, S-Tronic vine cu niște pitici dresati să faca treaba foarte bine. La bicle, piticul esti tu.
In pădure schimbă mai bine decât pe asfalt. E o părere. Poate au fost întrunite niște condiții favorabile.
Cu timpul vei căpăta experiență si vei schimba mult mai bine ca acum. Trastmi.
Editez ca sa nu pornesc vreun flame: Normal nu compar Tourney cu XTR, ci fac comparații rezonabile, de bun simț.

 

20 hours ago, bobalex18 said:

- nu sunt 100% împăcat cu șaua, dar mai e timp.

Cred că peste 50% din noi fac parte din clubul ăsta.
De când nu a simțit fundul tău o șa de bicicletă?

...

Păi vezi?

Pe de altă parte, șaua este poate componenta care se potrivește cel mai dificil.
Trebuie făcute multe încercări in diferite pozitii, cu mai multe șei.

Mie, 5 mm mai in față la șa mi-au adus o frumusețe de durere de genuchi. 

 

20 hours ago, bobalex18 said:

- deși nu eram așa convins de cască, va recomand sa o folosiți cu maximă încredere și responsabilitate

Felicitări, ești pe drumul cel bun.

 

20 hours ago, bobalex18 said:

- frana spate trebuie reglată. In sarcina (când cobor în parcarea subterană) nu blochează roata.

Văd că faci unele comparații cu automobilismul. Nici aici nu trebuie blocate frânele. Faptul că la o acționare mai puternică (când tragi de ea ca de ultima sută de lei) blochează roata, e un semn că frâna este capabilă. Aici intervine experiența fiecăruia in a modula forța de frânare astfel încât să nu blochezi roata.
Mai sus, Traveller ți-a spus ceva care poate trece neobservat. Principala roată cu care se frânează este cea din față. O mai ajuți uneori și cu spatele, dar de frînat, o faci cu fața. Nu prea frânezi cu fața sau deloc, pe teren alunecos ( gheață, noroi...)
Frânele trebuie RODATE. La prima utilizare frânele nu își arată adevărată valoare. (sunt mai emotive). Abia după un timp se curăță plăcuțele si discurile de eventuale mizerii și se calează unele cu altele.
Rodajul vine fie de la sine, în timp, fie il faci tu frânând pe coborârea unor pante sau Foaie mică-Pinion mare si pedalezi cu câte o frână strânsă progresiv până crește eficiența frânării.
Nu cred că trebuie, dar o fac. Grijă mare să nu ajungă grăsime de orice fel pe discuri sau plăcuțe. 
In rest, să te bucuri de ea, curteaz-o cu atenție si te va bucura.
 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va dau dreptate în absolut tot ce ati spus.

 

Astăzi am mai făcut o plimbare care totalizează 30 de km.

 

Am incercat diferite poziții în sa, iar când am mai coborât-o m-am ales cu o durere de genunchi și de fund de nu se putea. In fine, probabil după alte 2-3-4 ieșiri voi găsi o poziție ok. De când nu am mai simtit o sa?! Exceptând plimbări de 1-2 km, probabil de 15 ani. Ideea era că pe pegasul din copilărie făceam acasă Craiova/Tg-Jiu dus întors, aproximativ 110 km fara probleme. Dar deh, anii au trecut.

 

Cu schimbatul am observat că pe asfalt simt schimbările în timp ce prin pădure schimba extrem de frumos. Din nou vă dau dreptate, abilități/experiență/situații/etc unde eu tind  spre zero. Învăț, nu e problemă

 

Pe asfalt nu am frica sa folosesc frana față, dar prin pădure am o reținere pt că este f brutală. Știu cum e cu frana spate/frana fata de la automobilism dar mașină care să se dea peste cap nu am văzut... Și încă ceva, frana spate scârțâie. 

 

 

Referitor la furcă, prin padure, din cauza solului și a vitezei am intrat pe mijlocul unor urme de tractor/cal etc. Furca a absorbit absolut totul într-un mare fel deși eu eram pregătit să cad.

 

Astăzi am fost fost pe la Decathlon, soția voia trotineta de aia cu 2 brațe de dai din fund pe ea, dar eu am luat și un antifurt. Vai de mama lui, dar de ochii lumii, daca o las pe undeva sa iau o apa de la mega image sa o găsesc la locul ei. Nu am luat de ăla la 9 lei pentru că era cu cheie și sigur as fi pierdut cheia așa că am investit 29 de lei grei într-unul cu cifru. Nivel de securitate 2/10 :))))) bine că nu scrie pe el mare :)))

 

Eu sunt mulțumit de bicicleta tot mai mult. Momentan folosesc bikemap pt traseul din pădurea Băneasa și aplicația de la Xiaomi pt monitorizarea turei. Așadar, sunt în căutarea unor hărți și trasee cat mai frumoase. Inca nu am luat suporți auto așadar sunt destul de constrâns la zona de nord a Bucureștiului

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.