ionut111

cateva nelamuriri in vederea achizitiei

Recommended Posts

Salut.
Vreau sa-mi iau si eu un mtb mai bun, acum am un rockrider 540. Merg cam 70% sosea, restul offroad. De aceea m-am gandit la un mtb la care sa-i pun eventual si un set de cauciucuri mai pentru strada. Nu ma incanta un trekking. Raman la mtb.
Ideea e ca nu m-am decis cu cate foi sa o iau.

Ideal pentru mine ar fi 3 foi 22-(32-34)-44 minim    (22 obligatoriu, cea  mare..cat mai mare:)  )     Sunt un amator.
                              pinioane  11-34 minim   
Nu vreau sa-mi iasa limba la urcatul pe dealuri.

Problema este ca sunt rare in configuratia de mai sus, ma intereseasa doar dotarile de la deore in sus.
Gasesc in schimb foarte multe biciclete bune cu 2 foi. Intrebarea este, cat de mare e diferenta intre un 22-32-44 (3 foi), fata de 2 foi, pentru un amator ca mine, mai ales in cazurile de inclinatie mare a drumului?  Ma vor dezavantaja cele doua foi chiar atat de mult la urcat precum si la viteza si usurinta pe plat fata de configuratia cu 3 foi?

invata sa tii o cadenta ridicata. 36x11 e suficient pt amatori pe plat. exista angrenaje 9 sau 10 viteze 22x36 sau linie 10 vit 26x36 combinata cu 11x42

nu ai profilul utilizatorului care sa profite de un mtb mai performant insa. 540 e f bun.

daca am ghicit bine si plictiseala e factorul determinant, incearca o cursiera entry level de la decathlon. sunt renumite ca ar primi si anvelope de 37, deci o poti baga si pe drumuri forestiere sau poteci batatorite.

alta distractie ;)

• Like 1

32 minutes ago, ionut111 said:

Vreau sa-mi iau si eu un mtb mai bun

Am mai spus-o.

O repet.

Un MTB folosit la adevarata intrebuintare nu are nevoie de trei foi.

Ideal pentru mine ar fi 3 foi 22-(32-34)-44 minim

Pe bune? Si schimbatorul ce zice? (ma refer la acel minim 44 daca intelegi ce spun)
Transmisiile curente au pinioane incepând cu 11 dinti. Cu foaie de (minim)44, ai raport (minim)4. Contadoare, tu esti?