ionut111

cateva nelamuriri in vederea achizitiei

Recommended Posts

Salut.
Vreau sa-mi iau si eu un mtb mai bun, acum am un rockrider 540. Merg cam 70% sosea, restul offroad. De aceea m-am gandit la un mtb la care sa-i pun eventual si un set de cauciucuri mai pentru strada. Nu ma incanta un trekking. Raman la mtb.
Ideea e ca nu m-am decis cu cate foi sa o iau.

Ideal pentru mine ar fi 3 foi 22-(32-34)-44 minim    (22 obligatoriu, cea  mare..cat mai mare:)  )     Sunt un amator.
                              pinioane  11-34 minim   
Nu vreau sa-mi iasa limba la urcatul pe dealuri.

Problema este ca sunt rare in configuratia de mai sus, ma intereseasa doar dotarile de la deore in sus.
Gasesc in schimb foarte multe biciclete bune cu 2 foi. Intrebarea este, cat de mare e diferenta intre un 22-32-44 (3 foi), fata de 2 foi, pentru un amator ca mine, mai ales in cazurile de inclinatie mare a drumului?  Ma vor dezavantaja cele doua foi chiar atat de mult la urcat precum si la viteza si usurinta pe plat fata de configuratia cu 3 foi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

invata sa tii o cadenta ridicata. 36x11 e suficient pt amatori pe plat. exista angrenaje 9 sau 10 viteze 22x36 sau linie 10 vit 26x36 combinata cu 11x42

 

nu ai profilul utilizatorului care sa profite de un mtb mai performant insa. 540 e f bun.

 

daca am ghicit bine si plictiseala e factorul determinant, incearca o cursiera entry level de la decathlon. sunt renumite ca ar primi si anvelope de 37, deci o poti baga si pe drumuri forestiere sau poteci batatorite.

 

alta distractie ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minutes ago, ionut111 said:

Vreau sa-mi iau si eu un mtb mai bun

Am mai spus-o.

O repet.

Un MTB folosit la adevarata intrebuintare nu are nevoie de trei foi.
 

32 minutes ago, ionut111 said:

Ideal pentru mine ar fi 3 foi 22-(32-34)-44 minim

Pe bune? Si schimbatorul ce zice? (ma refer la acel minim 44 daca intelegi ce spun)
Transmisiile curente au pinioane incepând cu 11 dinti. Cu foaie de (minim)44, ai raport (minim)4. Contadoare, tu esti?

 

32 minutes ago, ionut111 said:

Gasesc in schimb foarte multe biciclete bune cu 2 foi

Pai vezi?
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu sunt expert in biciclete, de aia intreb aici. Am scris ca il voi folosi in cea mare masura pe strada cu relief variat (multe dealuri) si ca nu sunt un mare sportiv. 

42 folosesc acum pe plat si nu ma deranjeaza deloc, de ce m-ar deranja 44? (poate ca acel minim nu trebuia sa-l mai pun).

Biciclete bune cu doua foi sunt multe, dar banuiesc ca acel (bune) se refera mai mult in offroad, eu o s-o folosesc preponderent pe strada. Si da, vreau MTB, nu altceva.

Incerc sa ma lamuresc insa cum e cu 2 foi. Pana gasesc ceva sa probez, poate ma lamuresc pe aici cu cateva raspunsuri.

Ce dimensiuni ar fi ideale pentru cele 2 foi, in situatia mea? (in caz ca ma convingeti ca 2 foi sunt mai utile decat 3 in cazul meu) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca sa cuantifici cat de mult folosesti rapoartele extreme.

Cand urci cat stai pe 22x34? Iti ajunge? Ai mai vrea si mai mic? Aici nu prea mai unde sa te duci cu transmisia ta. (3x9)

57 minutes ago, ionut111 said:

42 folosesc acum pe plat si nu ma deranjeaza deloc, de ce m-ar deranja 44?

42-ul ala il folosesti cu pinionul cel mai mic, de 11? Il folosesti pe plat sau pe coborari si nu iti ajunge viteza?
Vad ca pe de o parte vrei sa urci, deci vrei foaie de 22 si vrei si foaie de 42, poate de 44, iar pe de alta parte te gandesti la angrenaj cu doua foi.
Mi se pare mie sau tu vrei un angrenaj cu doua foi 44-22?
Tehnic, angrenajele si schimbatoarele au niste limite. 

Schimbatoarele (cel putin din caracteristicile date de producatori) nu accepta o diferenta mai mare de 22 de dinti intre foaia mare si foaia mica. Cu alte cuvinte, la 22 de dinti ai foii mici adaugi 22 capacitatea maxima acceptată si obtii 44. Asta este diferenta maxima intre foaia mica si foaia mare. 44-22 (48-26, etc)
La asta se aduga faptul ca intre doua foi consecutive nu poti sa ai o diferenta mai mare de 14 dinti (sper sa nu ma insel). Asa ca daca vrei foaie de 22, nu poti sa ai foaia urmatoare mare de 22+14=36
Deci angrenaj dublu cu 22-36 iti ajunge pe coborare?
Angrenaj dublu 44-30 iti ajunge pentru urcare? (la dracu, nici nu stiu daca exista asta)

@Drysna te invata de bine, cu remarca urmatoare: nu neaparat ridicată, cât constantă pe la 75-80 RPM si o ridici doar cand nu mai ai rapoarte. Daca nu poti sa mai urci cadenta si vrei viteza si mai mare, atunci iti mai trebuie o foaie.

1 hour ago, Drysna said:

invata sa tii o cadenta ridicata. 36x11 e suficient pt amatori pe plat


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

acum, daca in loc de pinionul mic folosesti al 2lea e cam cum ai merge cu foaie de 38. al 3lea e pt 33.

 

asta e caseta ta  11-12-14-16-18-21-24-28-32 . play with the math.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrei MTB bun ca să mergi cu el pe stradă... 

E un non-sens. Pune cauciucuri slick la bicla RR540 pe care o ai acum. 

Ce poți să faci e să iei un groupset Deore 2x10. Angrenajul e disponibil in configurații 24/34, 26/36, 28/38.

Pinioanele sunt 11/42. E tot ce îți trebuie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Traveller said:

Vrei MTB bun ca să mergi cu el pe stradă... 

E un non-sens. Pune cauciucuri slick la bicla RR540 pe care o ai acum. 

Ce poți să faci e să iei un groupset Deore 2x10. Angrenajul e disponibil in configurații 24/34, 26/36, 28/38.

Pinioanele sunt 11/42. E tot ce îți trebuie.

De accord traveler pentru macadam si MTB. Daca omul merge mult pe plat si asfalt foaia de 42 este necesara. Am trecut de curand la 2x11 (26/36 - 11/42) de la 3x10 si iti pot spune ca pe asfalt si plat duc dorul foii mele vechi de 42. Dar probabil ma voi obisnui. Acum pedalez cu 36x11 de mama focului ca sa tin un 28-30 km/h... iar pe raportul cu trei foi fluieram. :)) 

Dar intr-adevar acum bicla si noua transmisie e specializata pe MTB iar asteptarile trebuie sa fie conforme cu asta.

 

Cheers!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai aia ziceam, ca sa iti iei MTB si sa te astepti sa mananci norii cu el pe asfalt nu e realist.

Sa-si ia cross/hybrid/gravel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asculta ce zic baietii ca nu se inseala. Am fost in aceeasi dilema ca si tine, aveam un RR560 cu 22/32/42 la angrenaj si mergeam numai cu pinioanul de 13 ca sa poata colegul sa se tina de mine , iar in rest eram pe cel de 11 dar eram limitat iar la un moment dat deja simteam ca energia mea e consumata in van, ramaneam fara energie am tot incercat sa urc cadenta stau in jur de 50-60, am zis ca sa schimb angrenajul in ceva mai mare dar am schimbat in 52 de dinti la cursiera e alta viata.

 La 70% asfalt eu zic ca o cursiera e baza daca vrei si viteza altfel peste cateva luni o sa spui ca esti limitat de cauciucuri, si tot acolo te duci spre o curisera sau un gravel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact ce zic si eu. MTB folosit la MTB nu are ce căuta cu 3 foi.

MTB folosit ca treking, suporta (aproape) orice fantezie.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am o problema la coloana, nu foarte grava,  dar nu-mi permit sa merg lungi perioade de timp nici pe o cursiera nici pe un trekking datorita pozitiei pe ele. Pe cursiera pt ca e prea aplecata, pe trekking pentru ca toate socurile sunt preluate de coloana. Si pentru ca mai fac si offroad, raman la mtb. Glumind putin, as putea spune ca.mi trebuie un mtb pentru sosea.

Problema care ma roade este raman si caut ceva cu 3 foi sau trec la 2, nu.mi dau seama cat de mare e diferenta inca. Probabil cel mai usor ar fi sa incerc pe cele 3 foi ale mele sa merg pe raporturi asemanatoare cu cele regasite la 2 foi si sa ma lamuresc.

Trecand mai departe....a.ti elimina vreuna dintre aceste firmele de biciclete pentru achizitionare? (de ultimile 2 nu stiu prea multe)   Cannondale, Cube, Kross, Merida, Focus, Devron

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 19 minute, ionut111 said:

, pe trekking pentru ca toate socurile sunt preluate de coloana.

De unde ideea asta? Un trekking nu e bicicletă de oraș. 

Și dacă ai o problemă la coloană, ești sigur că e o idee bună să te dai pe offroad? Adică poți pe forestiere cât de cât netede, dar nu trasee complicate.

Revin la trekking sau hibridă: au o poziție de mers confortabilă, nici prea dreaptă, nici prea aplecată, undeva intre 45-60 de grade. 

Tu de fapt pe unde te dai?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

...

Trecand mai departe....a.ti elimina vreuna dintre aceste firmele de biciclete pentru achizitionare? (de ultimile 2 nu stiu prea multe)   Cannondale, Cube, Kross, Merida, Focus, Devron

Astea nu sunt decât branduri, fiecare cu marketingul lor.

Pe lângă ce a zis@OTSDR, taie si Cube pls! E ca BMW in Glod, Dambovita.(părere personală, no offence).

Revenind la subiect, Kross (Polonezi) si Cross (Bulgari) fac bicle foarte bune, cu un plus pentru polonezii de la Kross. Avantajul este ca nu plătesti atât de mult pentru brand (incă).

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De asta am zis ca nu o sa merg decat cam 20-25% pe off road si atunci nu extrem, drumuri de padure, nu munti.

Stiu de unghiul care e mai protectiv pentru coloana pentru ca merg pe motociclete..pe cursiere stai ca pe motoare supersport, pe trekking - ca pe cele enduro, iar pe mtb stai ca pe motoarele din clasa naked - cum am eu. 

Dar poate o sa incerc si un trekking totusi cand o sa am ocazia. Intrebarea este cum rezista un trekking in cei totusi 25% offroad pe care vreau sa merg si cat m-ar ajuta in urcarea pantelor lungi si grele pe sosea, din ce am vazut cea mai mica foaie e de 26 totusi..

Stiti cumva vreun magazin fizic prin zona moldovei unde se gasesc mai multe modele care pot fi incercate?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, ionut111 said:

Stiti cumva vreun magazin fizic prin zona moldovei unde se gasesc mai multe modele care pot fi incercate?

Incearca la Activexplore, str. M. Kogalniceanu nr. 1, Botosani

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista magazine on line sau fizice care vand si biciclete si componente,  unde iti pot monta si vinde  o bicicleta cu, componente comandate de tine? ca un fel de configurator auto?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, ionut111 said:

Exista magazine on line sau fizice care vand si biciclete si componente,  unde iti pot monta si vinde  o bicicleta cu, componente comandate de tine? ca un fel de configurator auto?

Da, dar te costa  mai mult.
In principiu orice magazin fizic iti poate monta o bicicleta din piese.
Sau asa ceva https://www.poison-bikes.de/shopart/9918003031/Mountainbikes/Hardtails-29-Zoll/Zyankali-29/Zyankali-29.html
 

Revenind la idei mai pragmatice:

On 05.09.2018 at 9:07, Traveller said:

Pune cauciucuri slick la bicla RR540 pe care o ai acum. 


Daca tot vrei sa o schimbi, parerea mea ca un trekking ar fi mai bun http://bikeguru.ro/product/2232/bicicleta-kross-evado-6-0-m-black-silver-red-matte-2017.html ,macar incearca unul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/5/2018 at 11:12 PM, MaC® said:

GT atunci ;) 

+1

On 9/6/2018 at 12:11 AM, BodoC said:

Pe lângă ce a zis@OTSDR, taie si Cube pls! E ca BMW in Glod, Dambovita.(părere personală, no offence).

Inca un vot si aici.

9 hours ago, ionut111 said:

Am gasit ceva cam ce cautam, chiar daca nu e model nou, si furca si rotile nu sunt cine stie ce, pentru sosea nu ma deranjeaza..pacat insa ca nu gasesc un M,  la 170 si 75 kg  cat de mare imi e L-ul? inutilizabil pentru mine? 

http://bikeguru.ro/product/128/bicicleta-kross-level-r6-l-graphite-black-red-matte-2016.html

L este nitel cam mare, m-as uita la un M. Uite aici geometria si marimile la modelul ales de tine. Teoretic ti-ar trebui un 18", fiind intre S si M.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista vreo diferenta intre un cross si un trekking? nu ma refer la portbagaj, cric si alte prostioare din astea.

Aveti vreo sugestie pentru un cross care poate fi folosit si pe drumuri de padure? buget 3000-4500 lei maxim.

50% sosea cu dealuri, 30% drumuri forestiere, 20 % oras.  Cu 3 foi si furca cu suspensie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Definițiile au cam început să se calce pe picioare. 

Cross ar fi o bicicletă complet rigidă, trekking ar fi cu suspensie față.

Ambele au loc pentru cauciucuri mai groase, balon 42 sau chiar 47-50.

Ambele pot avea portbagaje.

Dacă ai suspensie și cauciucuri balonate, poți să parcurgi și distanțe mai mari pe drumuri de căruță sau forestiere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.