feribotu

Mini-tura in zona Fagaras-Sighisoara

Recommended Posts

Incerc sa aduc in litere si cateva poze povestea turei planificata aici:

Ideea de la care am pornit a fost de o tura nu foarte grea, in care sa imbin pedalatul de placere cu vizionarea catorva puncte de interes de pe traseu, in principal vechile biserici fortificate sasesti. Inca de la inceput vreau sa zic ca nu mi-am propus sa intru si sa vizitez absolut toate bisericile, ci doar pe cele pe care le gasesc deschise. In rest, sa ma bucur de liniste, pedalat, aer curat si sa-mi clatesc ochii cu nenumaratele nuante de verde pe care le-am tot intalnit pe traseu.

Am fost singur in toata tura, cazarea fiind rezervata in avans la diverse pensiuni din orasele respective.

 

Edited by Traveller
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumim de cronica, felicitări pentru tura.
Sunt singurul care nu poate vedea pozele?
Poate ceva cu setarile albumului din gogupoze?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici eu nu vad pozele, decat daca sunt logat in acelasi timp in Google Photos.

Ce setari trebuie sa fac?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa schimbi setarile de confidentialitate ale albumului in Google Photos

U6EriBYFFDfdQj6SaZM0pNRv3kvMK7xy494B2U5G

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, se pare ca aceasta este solutia. Problema era insa ca nu creasem un album special in Google Photos si am pus link-ul catre fiecare poza in parte din sectiunea de "fotografii" si nu "albume", unde puteam face aceasta postare. Omul cat traieste invata!

Imi pare rau pentru postarile anterioare si faptul ca dau de munca si altora, dar rog un moderator sa editeze primul meu post lasand doar prima fraza si linkul catre topicul de la "planificare ture" urma si totodata sa steaga cel de-al doilea meu post, urmand ca apoi sa reiau povestea cu pozele care sper eu ca acum sa fie vizibile.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe test se vede. Aplica setarea asta la tot albumul

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ZIUA 1. Planificasem Fagaras-Cincsor-Cincu-Bruiu-Somartin-Carta-Fagaras, care la fata locului s-a transformat in Fagaras-Cincsor-Cincu-Bruiu-Somartin-intoarcere Fagaras pe acelasi drum.

Dimineata nu foarte devreme, cu primul tren care ajunge in Fagaras (IR1623 cu plecare la ora 10.00 din Bucuresti si care are si vagon de biciclete pana la Brasov), se prezinta in Gara de Nord actorii principali: eu si furia verde un pic mai imblinzita pentru aceasta tura cu un portbagaj si ceva bagaje.

tYK6_s9mqV0lDkDc6Y59EPC1PRLjwRTqhSP_kdYE

Drumul cu trenul fara peripetii, pana la Brasov am stat lejer in compartimentul special, de la Brasov insa vagonul care avea si compartiment de biciclete a fost scos, astfel incat inca de la inceput mi-am luat 2 bilete: unul pana la Brasov inclusiv bicicleta si un alt bilet pentru Brasov - Fagaras. Inca din tren am discutat cu nasul astfel incat la Brasov m-am mutat in vagonul de langa locomotiva astfel incat bicicleta sa incomodeze cat mai putin traficul din tren.

Ajuns la 14.20 in Fagaras, am trecut repede pe la pensiune pentru a face check-in-ul si debarasare de bagaje iar la 14.45 dadeam prima pedala in directia Voila. Primii 10km pe DN sunt fara istoric, iar prima oprire este la Cincsor. Aici biserica era deschisa si se putea vizita contra unei taxe de 5 lei.

FITn4sM86q559ZShMOLs0tMa1pCACmnQynEzgX9b

aBBWIGTV9NOVs8fBjfbpKhvOPorH0MC-fUo0sUVD

In 2018 doi paznici de nadejde vegheaza sa nu intre dusmani intre zidurile fortificate:

hSjvs0k9fu8aKBQrafLhp_8Fl7xQYDzJQkE0OywN

In timp ce doi copaci seculari strajuiesc intrarea in biserica:

rIAfNl6XP_sNeaXDhOLPWZVPor-p6JnIWXuZdQ4I

3AAQhz8bXamICrAzSk6ORAa8psPj1eSTDHsh6Icz

Dupa scurta oprire la prima biserica de pe traseu continui drumul spre Cincu, in timp ce niste nori amenintatori se vad in zare, nori care ma vor alerga bine in urmatoarele ore.

9hO2f_uyt_ngM8fXOfCNNpqyQVMLkAUzXrpZi5vd

PzmF07aBLZxaCw-58ljzjGP4-_6bb0THl-0t0Bh_

Dupa alti 10km de la Cincsor intru in "fratele" mai mare, satul Cincu. Biserica de aici, amplasata pe un mic deal, este vizibila inca de la intrarea in sat.

NP4fFFFWjSZT1Wr_XSYOjJNOrgz1yucMzZrXOMNi

afNr93j9L8d4-8gDcf9o0YPwOTHCQNcma63_d6r-

Aici biserica era inchisa, cu un anunt ca cei care se ocupa de intretinerea ei sunt in concediu. M-am multumit sa o admir din exterior:

YGnoopPUZSVk7GuO9X_3o0IYAvvbH5wsPsPkw_Gi

7cgeYJ_ROyR0I48mLB24PgAuBzcpJVeX-lTHGIbc

P2zCqWsU3hHMOFNA8ftsuoRFEKttIzL1rHF0aMA-

Cobor micul deal si consider ca merit o mica pauza de hidratare in Cincu down-town

KzCZzqDQ3ufMW_vrp8W13WL2Tk7qLCEU9t7Fp_EQ

yF7UtDiihaKIk03T_TArB5rDoEeOHlJ4QXhAQeSV

Stand la masa, la un moment dat aud ceva ciudat. Ma uit de jur imprejur...si intr-un tarziu realizez ca ceea ce auzeam era ploaia care se auzea in departare. Mi s-a parut un moment incredibil in toata linistea aia, realizand cum marele oras ne departeaza de natura si ne face sa ne obisnuim numai zgomotul de fond si motoarele masinilor.

Stau cateva momente in ezitare, intre a astepta sub umbrela sa treaca ploaia (cu riscul de a dura prea mult) sau sa-i dau pedale. Termin repede berea, ma sui pe furia verde si imi iau la revedere de la Cincu down-town, nestiind ca "pasii/ rotile" ma vor readuce inapoi dupa doar cateva ceasuri. In fuga reusesc sa mai fac o poza si la locul de joaca din centrul satului, spatiu insa in care nu am vazut niciun copil

0YV9tRyLk0eC0TzdxfRdzUwN_n3lmQDmjiw6J-OB

Chiar de la iesirea din sat incepea si prima catare a zilei, cca 3.2 km

gAkbeyE9E3nrN7zoF5fwcj43wDaqji6B8B1KYsuT

cFCJoj_U7JaECG7HkRaZfeV0QE6JQ4Fc7IGI4F5H

Ma grabesc un pic sa dau la pedale fortat de norii din spate astfel ca cei 3km de urcare trec repede, insa tot ma opresc din loc in loc sa surprind multele nuante de verde care incepusera sa-mi clateasca ochii.

zpYPLfQppkyNfIQjeUCus8F8ez4LSLr-emDOKk-g

lwa0MzAvYGAHQ3NLc4kTIDDJRCyWZe0XmUIhJFO4

yWDvhGmhxMN5SiZx68utpykHIIpl9qnuFbkYk45k

9it74CQ6Z76EFY18LLnxBt1bTpxMksZ0-nUHs7Kd

Coborarea dupa micul deal urcat a fost numai buna sa mai fug un pic de amenintarea ploii, reusind in ciuda asfaltului nu foarte bun o viteza maxima de cca 62km/h.

La un moment dat vad in zare ceva fum si odata cu apropierea simt si mirosul greu de fum si cenusa. Realizez ca nenea se ocupa cu producerea de carbuni/ brichete, fac repede 2 poze insa sunt nevoit sa ma departez cand cainele de paza a considerat ca strainul s-a apropiat prea mult.

8xqHzpeZ-hSn0w5UfAWEsLvU4w3Qew2-665aQUzJ

iYV6FP2SAAFPzSWN2PV6ba68C6emi-ljw6qxTkmS

 

Inca cateva pedale si ajung in Bruiu:

38YeP_Jhn9F1XYBPrMfmEJ6Mrua4zUbiAcYc3K7K

Ceea ce incepe sa fie un deja-vu este linistea totala din aceste sate, rareori vezi un om pe ulita sau prin vreo curte. In plus, dupa aspectul unor case, este clar ca multe din ele sunt parasite. Este pacat cand vezi o casa cat de cat ingrijita:

G9tlHjrO0_4Cf-NDPCPIUERleh3n6vyzcCmVI25V

si apoi imediat o gospodarie asa:

FBscQH625ixptl4OjkLw5yTs_FgVBQYVxzqwzzXC

Cand am facut poza am realizat ca totusi casa nu este parasita (punctuletul rosu care se poate zari in poza trebaluia prin curte)...dar oamenii sunt saraci si pur si simplu. Inainte vreme, casele se faceau in mare parte prin munca proprie iar materialele folosite erau mai accesibile (de ex...lemnul folosit la sarpante provenea din padure). Cine nu a construit recent o casa nu realizeaza cati bani sunt necesari pentru a reface toate acele sarpante si a le acoperi cu tigla...

Si biserica de aici era inchisa, "omul cu cheia" putea ajunge in cca 15-20 min, asa ca sub amentintarea norului care nu inceta sa ma alerge si aici m-am multumit sa o vad din exterior.

giiwocinhE2PoPtsqNyzFzATGs4cE26wRbM961cy

1vSp7bEBMHCZqx3sgAm6RImgTbxW6ccFNwqYAfd6

Am reincalecat furia verde si am luat-o incet la vale pe macadamul nu foarte prietenos cu rotile mele, stiind ca in doar 3-4 km voi ajunge in urmatorul sat.

PMydGZcHJIqDIVzUz_pQJaSIph9hlqvW7Jmav8ys

Nici nu am intrat bine in sat ca am fost pur si simplu cucerit de casuta de la nr.1, doar antena aia parca este dintr-un alt film si o aduce in zilele noastre.

i2zz43W51czXfQ0KTGUwciDoGXtRk6Xaz8tZiFWH

S1j-h1eKT-IwDYFP8dJD0ZTqYMzlOTBbWxH4YAjX

 

Aceiasi liniste si nici tipenie de om si pe aici:

V7O6bJ6kseyEUmyDnaAnfipZUfuHu920rkpd6wtf

Si case si mai ingrijite....si mai parasite

zDVoJUcyhwjEKd3V0zE9EtQfLK_uOWV-Bs2VGJuh

chHg6GlVCD4PDMRztCrE_F4YbUIKaTs8i9UaP46w

 

Biserica din sat era bineinteles inchisa, fara sa fie vizibila nicio modalitate de contact pt omul cu cheia.

_WnIRd8FPNXWwf6_CLzEQoL0YJhoxB2HpR_Eqq2Z

VVkmc5aQNxQuPiXdXlu50JBU7ThD53yNsnMhdiiY

AH-cC6u7tNPc5EbG6I4crIxCbOlMfGXw3jioHMTL

Fac o mica pauza de hidratare si sa manang un baton de ciocolata pe iarba ireala de pe ulita de langa biserica, ca pregatire pentru urcarea de cca 5km pe care o aveam de parcurs in drumul spre Olt si Carta, cu regretul ca apoi drumul de intoarcere din Carta spre Fagaras il voi face pe DN-ul foarte circulat.

kf3iFXew1_LYL5iwwJbViDieBpsogSuQfKSo1KCX

Ma uit pe harta, realizez ca sunt la km 39 din cei 87 planificati si imi strafulgera in gand o idee sa ma reintorc pe acelasi drum. Ma sui pe furia verde dar decid sa merg conform planului, plus ca stiam de la un prieten ca atat urcarea cat si coborarea care ma astepta sunt intr-un peisaj foarte pitoresc.

9Xq_A3_LkQHZ1mCgeaY2sM0QgYTk_cjbs4ErkQoU

Catararea nu este una grea, asa ca am timp sa ma bucur de peisajele frumoase, verdele linistitor si senzatia de pace pe care ti-o transmit continuu locurile.

HW0Ctr4YMhYfomHtwXSlUx-IU38rJmCdur9lihYa

nmkaNTDk3A1ib8rBTkcYhZLwuiWx2EEPyE3saPL3

 

Doar ca aproape de finalul urcusului, pacea imi este perturbata de latratul agresiv al unor caini care se aude nu foarte departe. Apuc sa mai dau cateva pedale si vad si de unde venea latratul: atat pe stanga cat si pe dreapta drumului erau 2 stane, la nici 100m de drum, iar cainii m-au simtit inca de departe astfel incat cand ajung sa vad stanele, vreo 6-7 dulai erau deja in alergare spre mine din ambele parti. Strig tare poata poate baciul este prin zona...creierul ruleaza repede un scenariu in care reusesc sa-i imblanzesc cumva pe cainii aia insa sunt trezit brusc la realitate cand dulaii ajung la 20-30m de mine si constat ca sunt f agresivi in haita. Marele noroc este ca sensul opus era pe coborare, dau repede la pedale si ma departez repede de ei, vreo 4-5 dintre ei se opresc si doar 2 dulai vor sa vada daca ma pot ajunge si mai alearga cativa zeci de metri dupa mine. Ma opresc dupa vreo inca 150m si vreo 2 serpentine sa reevaluez insa constat cu stupoare ca haituiala nu se terminase inca, cei 2 dulai mari inca venind spre mine dar nu pe sosea, ci luand drumul mai scurt si taind serpentinele.

Vazand ca sunt la km45 si aducandu-mi aminte de ideea de mai devreme, decid ca este mai safe sa ma reintorc pe acelasi drum, adaugand astfel doar 2km in plus celor 87km din planificare. Oricum peisajele erau mai ok decat ceea ce aveam sa regasesc pe DN, nu mai pun la socoteala stresul provocat de traficul foarte intens de pe DN1.

FIoIbRu9IWGJPK6U5in_IdyvoT7gIDPA4mdpFocU

YvQ5nzArJCnML7G1m0nrSPnY_pl13gId8J84ouAY

 

Ziua se termina cu privelistea Fagarasilor cand coboram usor de la Cincu spre Voila, dar renunt sa mai fac poze cand imi dau seama ca pozele cu telefonul meu nu redau decat intr-o foarte mica masura ceea ce vedeam in fata ochilor.

W4Zd2MFtidxWf9fdOEDT2aI5Gdm4SPjtXXiRC157

VxOELW9DCLG1WFk9Do98Pjx_RiVjXEs_457fjbJ5

 

Sumarul zilei este cam asa:

- Distanta: 89.1 km

- Diferenta nivel: +775/ -

- Timp total: 4.54h

- Timp deplasare: 4h

l0Hyr1DTrgEAf3BFR6ZGvr45oAz-pyQ7FDzJg0dP

 

In Fagaras m-am cazat la pensiunea Elegant House, recomand locul: camere mari, curatenie, mic dejun ok.

jr4ahNOK7wkObOY9JzivwPRkEYB66dID54foALiB

 

PS. Multumesc mult @Traveller pentru rabdare si la fel de mult pentru suport tehnic lui @BodoC

  • Upvote 2
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu plăcere! Dă-i bătaie, că ai început cum trebuie! E bine că nu te-ai întors pe DN. Deși are un spațiu lateral rezonabil pentru bicicliști, nu e nimic special în a merge cu capul între umeri pe o șosea intens circulată.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, feribotu said:

locul de joaca din centrul satului, spatiu insa in care nu am vazut niciun copil

Chiar astăzi am dat câteva pedale prin satele din jur si am avut aceeasi "revelație". Scriind asta, mi-ai activat amintirea. Locurile de joacă sunt goale. Mai mult, si in alte ture am avut aceeași imagine.
Hai sa fim optimiști și să sperăm ca am trecut noi pe la ora nepotrivită sau copiii se jucau in natură in locuri mai interesante decat acestea.
Frumos povestit si asezonat cu imagini graitoare. Multumim
Asteptam continuarea. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ZIUA 2. Fagaras-Valeni-Lovnic-Jibert-Dacia-Viscri-Bunesti-Crit-Cloasterf-Saschiz-Sighisoara.

Sumarul zilei:

- Distanta: 92.2 km

- Diferenta nivel: +835m

- Timp total: 6:47

- Timp deplasare: 4:35

iUOLmAnmIN6gMnFptPWXO6g4qVWK2eSatRW9F6eX

 

Dimineata incepe lent in Fagaras dupa un somn foarte odihnitor in pensiunea mentionata in postarea precedenta, cu un mic dejun pe indelete care sa ma pregateasca pentru ziua ce se anunta destul de lunga, plus ca era una din zilele in care aveam sa fiu incarcat si cu bagajele care chiar si minimale tot atarnau spre 10kg.

Cetatea Fagarasului o vizitasem intr-o vizita destul de recent in oras, asa ca dimineata nu foarte devreme, in jurul orei 10 eram pregatit de drum.

Kl2ihu1ItkXILgLTcj4zE9eSB-JzIOh0lxR4-LT0
 

vybJA4fUsfFDR7evX4GNrIc4YF-fe8Z5plhXanPm
 

iPJObCCTLB0EwTIPRGHV72ynBwxGjBNf2owfW-x_

Traseul incepe destul de abrupt cu o catarare de cca 3.2km cu panta medie de 6% dar cu cateva zone in care panta este de cca 10%. O iau muncitoreste macinand marunt, ajutat pe portinile foarte abrupte si de raportul 34 (foaia mica) si pinionul de 30 (care ramasese aproape neutilizat, il mai folosisem anterior doar pe Transbucegi). M-am bucurat ca urcarea nu este foarte lunga, pentru ca plecarea intr-o cursa cu o catarare de 6% la km3 nu este chiar visul meu de fiecare dimineata.

YG4JsoDeUVJOjHzBft-nkE5FpYqFewV7ZrvQ0gIp

7lk5FGJWs3QBwAXo6eVbfIosD8hQbl46qYZ9omqB

Odata ajuns sus se deschide si orizontul catre linistitele coline verzi, unde parca timpul trece totusi altfel decat in marile orase, iar drumul serpuieste usor intr-o coborare domoala.

gnDMSqcMACYOTUqnzWXHzKI2Fd6guE6kLizfXX7o

IVNv2nWEbmOc_MqXMqVPthE-aVjesXcPJKKopI_W

5g0ltvcTqUhPmPU78Md-XEIzpBsfjGXpNfR88mwB

Gg1dVL2i8h0SPL12ereeS_zKQ7aI_tpU20bvZEhj

 

La fel ca si in ziua precedenta nu ma satur sa-mi clatesc ochii cu verdele minunat si nuante intense doar de la natura, sunt convins ca nu este vorba de fosfor pe pasunile astea.

ALuqPlYkOoHYNFqqxQdrP1M7tzL0Mt0_V3EtgZE9

aJftyO5VUSvx4X-gb78-o-0kBrC874X3UgIQPQP6

 

Las catre stanga satucul Soars fara sa ma abat (planuiesc o alta mini-tura de 2 zile, o zi pe traseul Fagaras-Soars-Barcut-Retis-Bradeni-Iacobeni-Merghindeal-Rodbav-Fagaras iar a doua zi sa atac Transfagarasanul pe versantul nordic cu plecare din Fagaras), trec prin foarte uitabilul sat Valeni cum trece acceleratul prin halta Chitila (adica destul de incet pentru anul 2018 😀😀) si dupa alte cateva sute de pedale ajung in Lovnic.

Aici ma uit lung la biserica evanghelica fortificata doar cu lant la poarta, la fel de lung cum se uitau 6 consateni la furia verde, pana le spusei ca nu este din metalul pretios din trei litere (nu haur ca ala-i bun pentru cocosei, ma refer la fer).

DT6lWjQ-9pFU4H6exTLY_tRNuyZCzJu_YueSTw1O

FAHip_zDMiP073eZA_ronvcnQ3GNxW7V0ABZJJ6P

Alte cateva sute de pedale pret de 5km si ajung in Jibert:

G5W5BOd63VR5zgmqon5Bcg6oeAguOqG8nGlaFaNC

Si aici aceiasi liniste absoluta care  totusi in contextul unei asezari omenesti devine cumva apasatoare.

zt9RClUiDyreEs9RIqrqLS6M12Zm5P6dCUVMPV3t

Biserica de aici este mai impunatoare decat cea din satul precedent si chiar si in prezenta curiozitatii mele de a o vedea si din interiorul zidurilor, nu am gasit nicio indicatie despre cum as putea da de omul cu cheia. M-am tot rotit in speranta sa gasesc un satean, nimic, nothing, rien, nada si toate la un loc.

4tBM-pzSZPcK_3dxcfAXKl86LzEZjbKmruOVfPBi

daLs3h9cupmBS8reKLSjTgDp_pMfZyocArLXkIbV

B15JIPcAG5H4dlzVrsTItU_cQuQVV_KAXp1TESxj

image.png.ab5f634e5b745fc1d11e9f1c4ddb1d5d.png

image.png.85699de70c226e0b9278fc927b5802c7.png

Ceva fiinte bipede care conduc motoare cu ardere interna mai sunt prin locurile astea, insa gasi inoportun sa le tulbur linistea de sambata dupa-amiaza batandu-le la poarta manat de proaspata-mi curiozitate.

image.png.d7de3593b9a6e8e78862cf8df00c3ac7.png

Asa ca ma multumesc cu o ultima poza pe o ulita in care timpul ramase prizionier in Jibert, incalc furia verde si plec sa mai pasc niste kilometri caci eram abia la borna 30 dintr-o zi destul de lunga.

image.png.0cf9e35b5ec0817c223f7a8124c59c6b.png

Ma apropiam deja de rascrucea de drumuri care sa ma poarte catre Viscri si incepusem sa ma intreb cum va fi drumul. Pana atunci trec pe soseaua care delimiteaza foarte clar vizual starea lucrurilor in Dacia...un contrast destul de evident intre ce vezi pe dreapta si vis-a-vis pe stanga:

image.png.1e44420bf34fa3eaef90dd06031e8078.png

image.png.a03db8b097f3af4171057ce933e89154.png

Biserica de aici nu era in planuri dar am vazut turnul inainte sa fac stanga, asa ca am zis ca macar sa o imortalizez intr-o poza-doua:

image.png.548de7f574a60102ce2fa01359f24422.png

image.png.2508c624f16db3b875d0529386c79170.png

Las Dacia asa cum o gasi, scuip de trei ori in san (as fi luat o piatra in gura da' mi-era sa nu o fac nisip) si fac stanga pe drumul spre Viscri, necunoscuta cu care porni la drum cu anvelopele mele 700x25C. Dupa primele rostogoliri pe pietrisul destul de bine batatorit anvelopele mele imi transmit ca furia verde e gata de aventura asta.

IRNUyDUc9iMoFGWkUv8QPLFJcwZuC9mwBH_7Et-A

Vd-lq0Y5L4MuySNqk8DHEY8L7A8IiWQQeptFPtF7

 

Dar asta...in episodul urmator.

  • Upvote 4
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frumos mai rostogolesti slovele si mai si achiesezi cu poze motivante.
Abia astept pareri despre drumul Dacia Bunești via Viscri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BodoC multam frumos de aprecieri. Nu stiu cu vorbele cum stau dar stiu ca sunt un pozar cel mult mediocru, noroc cu locurile si peisajele care care sunt frumoase indiferent de calitatile mele indoielnice in arta foto. Plus ca in tura asta nu am luat dupa mine un aparat foto si m-am multumit cu camera foto de la telefon.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

CONTINUARE ZIUA 2.  Spre Viscri-Bunesti-Crit-Cloasterf-Saschiz

Plin de entuziasm pentru ca nu-s nevoit sa pun in aplicare "worst case scenario" adica sa ocolesc spre Rupea si de acolo pe DN, dau pedale moi pe drumul care "nu este chiar asa de rau". Viteza redusa imi permite sa fac si fac si o poza din mers, chiar daca miscarile is dificile, scoate ochelarii cu mana stanga - tine usor ghidonul sa nu strivesti sticla - ia telefonul in mana dreapta - fa o poza oricum proasta - baga telefonul la loc - redevino smecher cu ochelari la ochi.

9vepbZdPvKUzZxQ7hClotvYtU3feFfFkAQquhRqI

Asa trec primii vreo 400-500 m de drum cu pietris foarte bine tasat. Apoi din ce in ce drumul devine mai rau...nu ma intelegeti gresit, pt un hardtail sau trecking drumul este parfum, pentru furia verde devenita brusc sensibila nu era chiar ceea ce spera ea. Avand in vedere ca vorbim de piatra sparta, care poate avea muchii destul de ascutite, furia verde imi transmite duios ca daca o duc la Viscri pe aceiasi camera ma premiaza cu o bere.

Segmentul de drum este in curs de asfaltare, dar la ritmul in care se lucreaza tare mi-e ca este ceva gen "metroul Drumul Taberei" cu referire directa la viteza cu care se lucreaza si la luminita de la capatul tunelului care nu prea se vede ci mai degraba este  in punctul fara intoarcere al unei gauri negre din care nici macar lumina nu poate scapa.

Ceva utilaje sunt pe acolo, cat sa-ti dea impresia ca "se lucreaza domne".

9-iZY_DbV9ZHEsjWbmx4bb0cX8K9e44-Vq94eRvv

gOKS9ZfaPINaHTjoapG4aXUDJCxRKaYpAvlhiEa9

 

Scurt concurs fara premiu de consolare: unde este cainele si de ce?

oKqO8zyy7WJ0acMd8pkRDb_5IvjNjQIM7XzyIZyX

Poza urmatoare o facusem tocmai pentru contrastul dintre gri-ul prafuit al drumului si verdele care se vede pe colinele din spate. Deh, asta este, credeti-mi ochii ca poza nu spune acelasi lucru.

CkGRBwppTB6OKFITnAKHDNxW5yVxfA6YDfXWvV_U

Pentru o portiune drumul este si in usoara urcare, perfect cat sa fiu destul de atent pe unde pot sa gasesc o traiectorie care sa nu ma faca sa apelez la levierele pt pana si o camera de rezerva. Apuc sa dau pedale pana in curba care se vede in stanga sus, moment in care sunt prins din urma de un tip si o tipa calarind niste MTB-uri mult mai adecvate drumului.

O4BbP38eqFQdorMg4mK0QIrXEK899bRCXaLK46J8

Dau binețe cum sta bine unui om civilizat si primesc inapoi acelasi lucru dar intr-o perfecta engleza americana. Aflu repede ca-s yankey, tipul pe la 55+ dar genul care se tine foarte bine si arata foarte fitt, ea tot ceva de genul 55+ dar cara arata toti anii ba chiar fiecare secunda care a trecut. Surprinsi ca-s de pe plaiurile romanesti si merg singur prin locurile astea, ma informeaza sa nu ma sperii dar ei sunt vreo 12 imprastiati lejer pe drum in aval in vreo 2-3 km si nu, nu-s veniti sa ne cucereasca pamanturile ci doar se sa bucure de senzatia de libertate. Erau insotiti de un ghid local, veneau din Brasov via Rupea si urmau sa innopteze in Viscri. Agreem sa bem o bere in Viscri si pornim impreuna la drum, drum care devine din ce in ce mai pietros. Sunt nevoit sa-i las sa mearga in ritmul lor (mai rapid pe segmentul asta de drum), pt ca mergand in urma lor eram nevoit sa pastrez ochelarii pe ochi de teama sa nu primesc ceva pietricele nedorite, dar facand asta nu prea mai vedeam bine pe unde abordez drumul astfel incat sa nu ma injure furia verde. Oricum, am ramas surprins de vitalitatea doamnei care se tinea absolut remarcabil dupa yankeul sportiv.

Este o portiune de cca 3-4km cu piatra sparta si destul de maricica, nu foarte bine tasata, care m-au fortat sa fiu mult mai atent la drum decat la orice altceva, pur si simplu nu mi-a venit sa opresc ca sa pozez starea drumului. In portiunea asta am mai fost ajuns de inca o domnisoara americana de cel mult 25 ani, insa cu un apetit de pedalat mai scazut decat doamna din fata.

Odata trecuti cei 4 km, ajung in Viscri. Deja si aici se imbina noul cu vechiul:

rsnjnITBaf7tzp4rLKHVx7M_h58yuMwrpP601Z6L

xhvYFeXeqBLaMZjkd6_MwnymIblnbea7dqP1Kyju

ByAuNuJGvdxt9yafE6EE0TEHLG5yOBv7ZMX-nxgt

 

Inainte insa de orice altceva, furia verde imi transmite ca vrea sa sa tina de cuvant si primul lucru pe care il fac este sa ma opresc la birt pentru o bere (prietenii americani erau asteptati cu pahare de sampanie de catre gazda locala asa ca stabilim sa vorbim dupa ce se reunesc si cei 3 sositi deja cu cei inca 9 de pe drum):

T4uDrmjKcuNzNjZ6hUXDa2PPOAxo8SyALiddDChF

 

Dupa ce praful sacru de Viscri fuse imprastiat de berea rece, e timpul si pentru cateva poze de pe ulitele din Viscri:

A-VVGuOmBeGyroImCSMe71_qZX1OZvN-IMKnkSDs

AinL9FJdwIQ1kI8jY6PL1lbUpBdMgKMrBKO43JOv

zrVz8mh257vi8ac6-P2x-JNkeDNQ-gp-ra0_uPks

uc4237Yv70NSe_4jqqGCjROMEWOaXbaM_flfhyl_

06ym83hcFtspjmumKk0amFiOLMBZtIxTETLt6Xrs

y1_CqOAxCVOsUrYIIQFak5Vpum4nbeqQN-NM3itp

 

Ajung agale si la vechea biserica fortificata din Viscri, unde am surpriza sa beneficiez de o reducere de 50% la biletul de intrare pentru ca-s venit pe bicicleta. Ma bucur de ideea in sine si nu de beneficiul pecuniar, dar mai putin decat se bucura 2 doamne pentru cei 5 lei care-mi raman mie in buzunar! Vorbesc cu neamtul vorbitor de engleza care strajuieste poarta de intrare in curtea bisericii si bag furia verde intr-un beci aflat in cladirea separata in care se taie tichetele si poti cumpara diverse, hai sa le zic decent "chestii" locale.

XtdDvxOcqN0r9lJ0MJt9Bp6Y4nLhug9wzD7PdVvB

8-npoHvh7vkANplkgr4aYjhxs8jc9fJchAicgQWB

VhPnjiUb8ulRaJheYiPWvCwgdcpKs77dfhFfqiJ4

 

m_XIPnnBKGP9Zrl7dgr7-qtcJat1_4r6Q-z97cSI

PzhyW4T6oov0Qdj12zVWituMCDPRCvMxY_8mVdfb

0E6u5Ea4E3mzsT38uC49bGxEbW89uVg37YzS2FAT

 

Aleg sa urc pe proprie raspundere si in turnul bisericii, urcand pe scarile iluminate "eco" cu banda LED

j6VbYfUlnZ0oLJnzifAHNg3fxREzkYD-olcewVDh

Inca de la primul cat privelistea incepe sa se deschida, fie si prin ferestrele mici din zidurile groase de piatra:

PV_N1rq-0QyaOErPRAoH0powo4QG1jXdPVcVIx1U

 

gE0GhPNWNORaF2KJOb0SQ_STksCbpwldPuRtnrrp

Ajuns sus, poti beneficia de o vedere 360grade asupra casutelor imprastiate din sat si asupra pe colinelor din jur, atat de departe cat de tine vederea:

yP57Y-YINfoA6ebg2jB5aEGyfqlOsyYqYy3P9pGo

RYL5FBvDGA4GH4g62Rlwbg6cPomvwrL8Rz1mwb8k

7pWGqYskA4pvvyY9ztObFFShy0AsIcFC6Y4oWjrp

UxKr1RpuX-FApJ4ZX4fiWULM2QVS15GgwQVnF5t8

RN6Sk9w3_JrG12PFqjjs4pZFD5szd2c11BhgFn5d

 

De acolo de sus vad si un pic in viitor, respectiv drumul care ma va duce catre Bunesti:

26u2dsx7_YRPJCzHEeuLsQu-dTHHP4QlW4ILLkyw

Dupa cateva momente in care aleg sa stau si sa-mi bucur simplu ochii fara sa privesc incadrarea unei eventuale poze pe ecranul telefonului, cobor si micul deal pe care se gaseste biserica si imi fac inca un prieten in Viscri. Micul meu prieten urechiat si chiar simpatic de uratel era ușuit mai de toata lumea si s-a bucurat mult de sandvisul pe care i l-am oferit, eu alegand sa mananc ceva in sat (recomand Viscri 32, Restaurantul in Sura, unde am mancat o minunata ciorba viscreana de fasole cu afumatura si un gulas de vitel la fel de viscrean).

6rEVr_fSIjYuLmK9_ij61d1zCPENViishUMJzq2v

M-am reintors in sat unde am baut berea promisa cu 4 dintre yankey, le-am spus ca as vrea sa documentez poveste turei pe un forum romanesc insa mi-au declinat cererea de a pune poze pe net, asa ca le respect intimitatea.

Cum timpul trecea si eram aproximativ la jumatatea distantei, trag o poza la rascruce de ulite in Viscri si ma indrept spre drumul catre Bunesti, aprig criticat de 2 soferi cu care am urcat dealul catre biserica din Viscri.

z5xLVBjwBlP77bt7lni2EtcLFZZN-XuYY-cCQyE-

 

Drumul in usoara coborare spre Bunesti este lasat sa se degradeze pe principiul "decat sa fie 100 de gropi mai mici mai bine asteptam sa se uneasca si sa se faca una singura dar mare". In plus, cam la fiecare cateva sute de metri soseaua si asa degradata este brazdata transversal pentru a pune tuburi de drenaj/scurgere a apelor de pe versanti, esti nevoit sa franezi mereu si sa gasesti o portiune de sosea prin care sa te strecori fara damage. Din "informatii pe surse" si aici se intentioneaza o asfaltare, poate poate in 20 si 19 cand au nevoie de voturi de la fraieri.

Sunt insa doar cca 7km pana in Bunesti, deci nu este un chin prea mare, si repet ca spun asta din perspectiva unui cicloturist pe o cursiera endurance cu anvelope 25C. Pe o bicla cu niste anvelope mai balonate nu este un asa "pain in the ass". Din pacate pe segmentul asta nu am poze, ramasesem fara baterie pozand in Viscri iar telefonul era in geanta pus sa se incarce de la powerbank.

Chiar si pe o sosea cam praf, 7 km trec repede si iata-ma ajuns si in Bunesti. Aici, inainte de a ajunge la podul peste rau esti directionat pe drumul care se face in dreapta, cel spre inainte fiind in lucrari. Cel mai probabil ca fiind doar cu bicicleta sa fii putut sa ma strecor si mergand in fata, insa am preferat un mic ocol mic dar sigur, pe un drum cu un strat generos de cca 15cm de piatra sparta. Furia verde fu tare bucuroasa sa ajunga pe asfaltul de pe DN, bucurie curmata din fasa de mine care o directionai imediat pe un alt drumeag plin de piatra sparta netasata care duce spre biserica evanghelica din Bunesti.

p1mjjLY3_pCIR86PPiVPvY8owAKtF2wjtOsYPyYx

FCRlBIsASugxoXTFmkiR3nWv1EcRpQkaJImHNSX4

Qd_8Obub9a1XnvD0vjwIn8Wo4vx82GpUzKag3yBD

Pe harta de mai jos sunt afisate toate localitatile unde se afla biserici evanghelice, cele marcate cu un semn in gri fiind cele incluse in patrimoniul UNESCO.

YJ4ZFCLxbLtytwc8ThR6geieWWHsJGu0XzpfxWxR

 

Dupa scurta oprire la Bunesti am luat-o pe DN catre Crit, drumul nu era foarte circulat si fiind intr-o usoara coborare, dupa doar cateva minute deja aveam la orizont atat biserica evanchelica, cea din susul pozei, cat si cea ortodoxa(cea din stanga). Constat cu aceasta ocazie teleonul pus la incarcat nu se incarca din cauza cablului USB ciupit sau rasucit in geanta.

vu8O0RIczJ6SzzuAxpaXOc3iSTWKFdDPWSpwak3K

Ma multumesc sa raman cu amintirile de aici intiparite doar in memorie si fara megabiti salvati pe vreun cloud. Ma opresc si la birtul din sat pentru a reface proviziile de apa din cele 2 bidoane si beau si o bere cu 2 localnici care pareau clientii foarte fideli localului (placerea sa-i cinstesc a fost a mea).

Cum calatorului ii sade bine cu drumul, ma setez pe cadenta de 90rpm odata revenit pe DN, in drum spre urmatoarea oprire si anume Cloasterf. Dupa cca 6 km faceam deja stanga si dupa doar cateva pedale biserica evanghelica deja isi facea simtita silueta:

rTEwwSRZ5g-duXie_0RJQI1CMZ2xwBFZLGl-g8z5

vyOuDxPFxKZuvuRLtDFcSFB3do9PtxH9uFHQQcQ7

Gr6cYZPSvnHfi348GO1vMEm1tH9dmSnKFXFHnHzh

M6U9PtfxNajDgxfOCu6Z-8geCGjdNEkSPlHqKRhF

Telefonul de contact al omului cu cheia era afisat pe poarta bisericii, insa cum spuneam inca de la inceput, telul setat nu era un KPI de 100% biserici vizitate. Sunt acolo de sute de ani si uneori prefer sa "nu strivesc corola de minuni a lumii" sau cel putin sa las unele chestii si pentru alte ocazii.

Inainte sa pornesc catre penultima oprire pentru ziua asta lunga, ma opresc relativ aproape de un cos de gunoi sa arunc ambalajul de la un baton de cereale cu ciocolata, admirand de la distanta in acelasi timp o casuta cocheta si ingrijita, din care se auzea o melodie care contrasta cumva cu locurile astea si anume "U2 - I still haven't found what I'm looking for".

rjen0OFvznKVmR1sAwN97hzjcAqZ28sragCqBJOx

 

Revin din nou pe DN-ul care serpuieste frumos spre Sighisoara si dupa alti 6 km sunt la Saschiz:

xIwmVdOehWtFqU2jQYq2EYjZITwrVNeFwqNLHPz4

 

Aici biserica avea inca program de vizitare asa ca las furia verde in grija celor 2 doamne de la intrare , una dintre ele promitand chiar sa fie atenta, mai ales ca furia este o Merida. Ramasei surprins pana imi spuse ca si sotul are ceva din aceiasi gama...

qLXDiABxafq4MHKY65i5r6yzqj--xJIB1yaULdLv

TiCbD2V_SqjB6QnhWzyljF7qGgBZlruL-PK0WZEw

tD9oq9rdhjlYOEnV2Llh4KjKK2GkyoHuRg09js_m

g5gVPIxWohR_4nOn0HKsBa4ldXEIeS1swRtNfMyB

u2pTP75RS_HYobx6ouOdFhGyN1gSAeDEDhcraLv-

31uCa34B1wT3T2N20GZ8bDv3261u6PA-775iyHzA

sirzqtPG9J0-GAs2fdWzmja7Q1awMvhlDQMj1JVX

 

Aceasta fiind ultima oprire pe ziua respectiva, furia verde mi-a citit nerabdarea de a ajunge mai repede in Sighisoare si a vrut sa-mi arate cum ma poate duce cu o medie de vreo 30km/h pe cei 20km cati mai aveam, incarcata cu tot cu bagaje dar si ajutata de drumul aflat pe o usoara coborare.

Astfel ca in cea de-a doua zi, in jurul orei 17, deja ajunsesem in Cetatea mediavala a Sighisoarei.

  • Upvote 7
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nuș de ce, da' am impresia că tre' să-l cunoaștem și analogic pe @feribotu. Că prea le zice frumos.  

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MaC® oricat de deschis la minte as fi, ANALogic-ul ala imi suna ciudat si chiar si rostirea in minte imi face sa vibreze dubios timpanul. Nu zic ca digitalul de aici suna mai putin dubios 🤣. Glumesc, stii cum se spune...berea si vinul apropie oamenii, descatuseaza limba si  deschid inimile.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, feribotu said:

furia verde imi transmite duios ca daca o duc la Viscri pe aceiasi camera ma premiaza cu o bere.

Doar doua vorbe: SU PERB!
Si dacă făceai pană, iti luai tu liber la bere.

 

15 minutes ago, feribotu said:

ANALogic-ul ala imi suna ciudat si chiar si rostirea in minte imi face sa vibreze dubios timpanul.

Stai linistit, nu e cazul. Nu de alta, dar share la bere nu putem sa dăm, chiar daca o turnăm in tastatură.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ZIUA 2-CONTINUARE.  Sighisoara

Daca tot ajunsei si in Sighisoara, este pacat sa nu pun si cateva poze.

Odata descalecat din pedale, fac un check-in rapid, pun furia verde la loc ferit si sigur, abuzez rapid de 5 minute de apa calda in dus si ies la o plimbare prin cetatea mediavala.

tkFVhG_1Oj9SHD8nino8UrXfTHFrPbTpSWv0znkY

tQDdUTZJSfySOa4cKx6mjh8gIcGlcB72HesK7fHs

Bineinteles ca nu o sa ies din clisee si atasez repede si o poza cu Turnul cu Ceas:

out6OoAl1Gq_5n-OcBDvAx5rL4L5JJgmlUgKg_2N

Am nimerit in plin festival ProEtnica si sa-mi spal pacate cu poza cliseistica de mai sus, am fugit rapid de multimea adunata in fata scenei, preferand sa ma plimb agale pe stradute nepopulate.

gkPg9rIaT4zG0JDL_styX-5g0wHs0mtN8QFHfiNf

Cand vrei sa simti Mama Pamant, pai mergi nenicule hipstereste in picerele goale:

fEsAQgg0XXMnnasm9fg0MhlEu7ApXdPa5-02ka-_

In zare un nor incearca sa-mi spuna "si ce daca Deveselu?"

MuQ0_6ZTcsaeVOGeQxAFA-I7bjTrYxybxS1s0pnI

 

Indragostit iremediabil de obloanele de genul asta:

C3GEycDvWR8PD-qv5xD4gvdPKj1Vd04ZizcBz5WI

Si la fel de indragostit de casute mici si cochete, trendul de 200mp utili construiti "a prost" si fara gust m-a ratat si ca atare nu sunt un bun roman.

0IrbetRHdxdT53YyDpWz3_brV0DNazvYh4v7JJkQ

VzQERCPAqTXu9wCeRW1rX27MUAaohz83M1eOFNw6

 

Intr-un final intru intr-un loc nu foarte aglomerat sa mananc ceva:

yLAPsAEa6UKzsegy85wGT0pRehS1WDRA55kzlRI-

Apoi merg intr-un alt loc bine cunoscut (Casa Cositorarului) pentru un desert minunat si o cafea cu amaretto. Daca sunteti prin zona nu ratati, desi este unul din locurile alea pentru turisti, este linistitor sa stai un pic la umbra aia naturala si sa te bucuri de senzatia de liniste desi lume multa trece...

D_PSsSl4jFho5OVGV4sUqNzw6FV3trfJb7807FEX

Hf1Sswxhdlvk-0VS033Xaku1x7KAZXILHsMD617Y

 

Ziua urmatoare avea programata o plimbarica mai scurta de +/- 65km spre Valchid, Copsa Mica, Biertan si intoarcere prin Dumbraveni inapoi in Sighisoara. Cum esentele tari se tin in sticlute mici, asa si traseul asta care m-a bucurat mult chiar daca nu-s nici multi km, nici multe obiective "de bifat"...ci doar o sosea serpuind printre mici dealuri, verde, liniste si pace. Tineti aproape, in curand ii dau bun de tipar.

  • Upvote 4
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu as zice Copșa Mare, ca daca toate lumea o stie pe cea mică, trebuie sa existe si cea mare, ca altfel îi ziceau doar Copșa.
Ce ne faci tu nouă!
Traseul asta l-am facut si noi acum doi ani intr-una dintre zile.  Doar ca noi am mers pe Offroad intre Biertan si Dupus pentru ca MTB.

Abia astept.
Sper ca ai mancat in Dumbraveni la Terasa Baum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ZIUA 3. Sighisoara- Valchid- Copsa- Biertan- Dumbraveni- Sighisoara.

Sumarul zilei:

- Distanta: 65.3 km

- Diferenta nivel: +564m

- Timp total: 3:51

- Timp deplasare: 3:00

H6_rtvy3PmA0Z_RqroRpLE1526m8_il4UXvo0h5_

 

Pe langa bucuria pedalatului si faptul de a trece prin locuri frumoase nu din goana unui automobil ci cu 20km/h si cu vantul in plete (care nu prea mai sunt, dar asta este chestie doar pt carcotasi), au mai fost alte doua idei de la care am pornit in tura asta: sa raman in anumite orase mai mult de o singura zi, astfel incat sa am zile in care sa merg fara bagaje, iar in zilele astea sa programez ture mai scurte, de cca 60-70km care sa-mi permita ca restul timpului sa-l petrec si relaxandu-ma in oras.

 

Dupa micul dejun copios urmat de o leneveala de vreo 2 ore citind o carte la o cafea, in jur de 10 eram pregatit de drum.

Furia verde se bucura deja ca se simtea si ea mai usoara fara bagaje:

29gYqk7RqH7O87D5if-UpXeNDqEkRfN_OT3boZwP

 

Dupa iesirea un pic valurita din Sighisoara si cei cca 15km pe DN, faceam stanga spre drumul catre Valchid.

Mi-a placut tare mult drumul usor serpuit printre colinele inverzite, in toata linistea aia absolut monumentala. Inca de la primele pedale pe asfaltul destul de grunjos dar suprinzator de bun (cel putin fata de asteptarile mele, caci bucata asta de drum nu era aratata pe Google) mi-a placut traficul absolut inexistent, pana la Valchid nu am intalnit nicio masina.

Pentru ziua in curs nu prea o sa am vorbarie si o sa las pozele sa vorbeasca in locul meu:

 

MF6tgooh5-2Lu2dINSsT39KsSaffNqEZaubW0kgS

M4POpjCbbMykBJ2g16J95B0O_uBtNUR0J8PMqxd2

_KCwXd5lgQEu5_y-oU8ktJIJu9Oo1d-oNZ_mT_EG

0IQ6GgRi5RzdnDoHPmGT5uaMCooITmHRnFOnLrJ_

Or2T-zYiAJVZvVGlET9eYLn8u0HWQagPQeV5MsHq

ZUKrJNrnoOm_UL9ewyRshu2N7TQkuE-wFRdAoHMh

 

Dupa 25km imi apare in cale indicatorul ca sunt deja in Valchid;

hi2LDSdqRWSKoM3fPbtyT2YgB6Twlek5PmqzFJQ1

UhovfdZ-rPvpDmL3hTCHRu55Db3W7nV_QRJQLFjK

 

h3Vc0cltC9cEEkwyFs-5PxjZ91YDOmkQLUZFI97Y

la-EYBzm7-4YOaIPCWPWYO7x-_Ew8PfPxCxKndGp

 

Biserica de aici este intr-o stare nu tocmai buna si se pare ca anii astia din urma incep sa treaca cu efecte exponentiale. Dar deh...sat mic, buget insuficient si per total poate parerea este ca oricum sunt prea multe edificii de-astea, asa ca ai nostri conducatori fac un fel de test al timpului si andurantei unor constructii.

Biserica mi-a parut pur si simplu inghesuita din toate partile, nu numai ca este aproape imposibil de fotografiat, dar daca nu ar fi acel turn de la intrare ai putea trece pe langa fara sa o observi. Singura oprire planificata dinainte era la Biertan, aici as fi intrat doar daca era deschis. Cum bineinteles ca nu era, am facut un mic ocol de jur imprejurul micutei si batranei fortificatii, imortalizand momentul prin cateva poze.

8XkZMBxS7R6CyOEiH7eejvW907hlXmYQKeqd3fOC

FJn4rk0othd_G5Odk0kJjxLjIC5xZzn_eNt46iC4

ryQhAF5oYywtR6DWvFlRso8hsuxED7F94o8OVU8N

nksnWZ8O6v4OaqB_frecw9gQQfmLqwtvefRTXhzn

 

Sincer, m-a bucurat mult mai mult drumul de la DN pana in sat decat locul in sine si senzatia de loc parasit.

 

Am purces apoi la drum spre Copsa, drumul avand aceleasi coordonate: muuult verde pe langa drumul care serpuieste lin din sat in sat.

K_z1IMzu1EZXaRCPQ1WJWsbSjdIRg6thx6XTY-Hk

fRyBNALZ0jhxrSREbSqRdeg6FsBbbNwv41o7_ppO

 

Cei cativa km trec repede infulecati de furia verde si iata-ma la rascruce de drumuri la intrarea in Copsa

vIyKc2tJu1yEJqLnYMmozeZ56I1L4k66xPWOkcT4

 

Biserica din sat se iteste de pe un mic deal, fiind vizibila inca de la departare:

j05hG5aqQH3WZsG4EzaH_UaB1c5OFPsFpGM-hhWn

 

AStzZN7jgGBn_z2V68JbaeU9tEF4MZHa6MgIRfXS

 

DxUp5LKoYorqFMicugJlkY904__ojcjlHrjwjAhD

 

Neavand chef sa astept omul cu cheia si gonit oarecum si de un caine care se vedea mult mai stapan pe locuri decat mine, ma reintorc spre bucla de la intrare in sat, stiind ca vor urma niste pante destul de pronuntate (ridewithgps zicea de o panta maxima de 20.7% pe care insa nu prea am simtit-o pe teren), desi urcarea ar fi fost grea daca ar fi avut ceva lungime. Asa, sunt doar cativa sute de metri cu panta medie de cca 10% dar pe care ii parcurgi nervos ridicat din sa.

MY8Ms1NJCFSNnUyn3LPV8RP1O3WV0g789C0o4K3N

PS4IB7LHUmZTynhxHC-R-rNXdjsqftw2j23aeqxh

 

Drumul spre Biertan venind dinspre Copsa este usor in coborare, prin aceleai peisaje dominate de nuante de verde:

jXhkrxIBoZPeihz5ifT2jC4hm2Q0VuSyUGxtHCjA

 

Intrarea in Biertan prin zona non-turistica este un pic diferit decat accesul pe soseaua principala.

Casute mici:

d5_szC-7v7NiZ9xqtlL8RTyjg9z9x6xmXnpkuvOx

 

unele care trec testul timpului, altele nu

5R2fwQNxdl3mez_vZuZNow7QFDE6pOOxEecS90IX

 

Iar altele par cumva in afara timpului si nu se lupta absolut deloc cu trecerea acestuia.

pL42aNVbSVk1NgvKV5GNzI4TMA3W0zLVeRi_c5AJ

 

Odata ajuns in Biertan down-town, biserica de aici, una din cele inscrise si in patrimoniul UNESCO, se ridica maiestuoasa, obstructionata fiind doar de hotelul restaurant care ii ia fata.

AXr-Kpkc5qR7CMEa8mXpydox5_DQGKLv39VV2Ybu

 

Am lasat furia verde legata la intrarea in zona de intrare cu promisiunea ca doamna care taie bilete isi mai arunca ochii pe acolo, apoi am urcat scara de lemn acoperita prin care se face accesul in fortificatie:

2ciVeKqwsa0hZO5EJJbM5gOtqUYsAttxlbUJ-BHw

 

Zidurile fortificatiei sunt chiar impunatoare, existand  chiar 2 ziduri imprejurul bisericii

No_6v03jI-m4NYAaGOSfZUeNM9Eh_5VLZ8WKNMwX

7GkPhdncW7lNvdOG-iVnkoEYB_Dnan6KmbgNMrCk

x9axn-Lrtuyw_aNHz2q16C_Psx7Jw9a6QRaq5_gA

XdkXySm9EmUQA7N1vKJwL2p7-QlnwzQzFyjg8Lyx

a19tH05poIQ33OhFrls8zhNEd2_RSi3nOOMc3Q_c

c5Jp2TqyXEZZa9OKgEn_UfswL2U_AYeZJzh3vqFN

5b917UTPXJwK1AzicrfYqDOx7AvkeWtAXIYi6wSf

 

Biertan privit de pe zidurile bisericii fortificate:

 

5Onuz3N9ID6kiuSi4MAMcKKhKa6GSHMZlFikIl9g

-JXZ0mpNintBttEcMHnit0zhYSOfpKaL_j6C33Yt

PadnZoFqBitIiYybODfDIStRLeGS8HfCmXzDqvcW

 

 

Biserica este intens vizitata, a fost unul din putinele obiective unde chiar am vazut autocare cu turisti, marea majoritate straini.

wypa1RTWKFf1I_OX8DpoRCD0XC3_yjmCv8GauPrJ

 

Orga impunatoare, sunt convins ca acustic ar putea impresiona si un porc mistret.

wlERCf6XITUJJDaNJtvgr67vg0QOsqF93_1twp3L

 

Dupa iesirea din biserica fortificata am baut o bere la una din terasele din zona, apoi am luat-o incetisor pe drumul in usoara coborare spre Dumbraveni.

Asflatul este absolut impecabil pana la Saros Pe Tarnave.

ibAvpgZ2j0gpUSZOCQpuK4qdm9i7zKl7B2TRKcUV

XUHygsIQ2a7zzySFBMwzQqqTB8AUqIKyNupRs4Lv

ljG8wtAU_GCVlc4yda87Xdp8G9hnanlgl3Vk1D_v

 

Si acelasi verde te izbeste pe retina din loc in loc:

 

2-uOSAbf2fIZnsqHgCab03ug2Ptn9Vyn16DqBX8o

 

O sa-l dezamagesc pe @BodoC si pe @Traveller (care mi-a recomandat din timp carciuma din Dumbraveni), insa eu la ture scurte, pana in 5-6 ore, nu prea ma omor cu mancatul. Adica...sunt mancau din fire si pauza de masa ar fi insotita ulterior de o alta pauza de vreo 2 ore...asa ca sunt obisnuit sa functionez cu ceva rapid de mancat si cu ceva bere. Cum tura asta inseamna cca 4 ore, deja imi programasem o masa copioasa la reintoarcerea in Sighisoara.

 

In Dumbraveni m-a impresionat placut o casa foarte cocheta:

Krcs1hBV8tv_HXciNdvtYZXXIVD6oe0JE7j88lVX

de2sX2DZ0a_OZzbQSh_sdKh5wZWQd2Yc75Q8299v

 

Si bineinteles las cate o poza si cu bisericile diferitelor culte religioase:

oR7YdwWqpPcOgosWkGmBHLm_RxzWQb6zYIcW4rQm

KFLzpMRb59TbQK673FCjd5nXeSV8CNnTpbH45a2w

3v4OQlt_zQs0X4Scm4wfXLumOT-4NyMiqU9h88gk

 

De aici am mai oprit doar sa imortalizez trecerea prin Hoghileag, trecerea peste Tarnava Mare si apoi biserica din Danes:

 

DqiaRD1SZVH4dUP-HUEnxwfc9Pq82M7RjitrEyef

 

7Xt4AiguBxVpptRaQf2aQtb4XVffp2B66Gp87QMe

 

U6Vd-eNAakd9DwJcUZRQxskMtHd-F0tHwb9LfZy8

 

 

Astfel la ora 14 eram deja inapoi la hotel, pregatit si pentru o dupa amiaza relaxanta sub zidurile umbroase ale cetatii Sighisoara.

  • Upvote 4
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-i ca o scuza, dar am avut un sfarsit de an super aglomerat, asa ca am lasat povestea asta nespusa pana la sfarsit.

Cum nu-mi place sa las lucruri neterminate, ma grabesc inainte de petrecerea de Anul Nou 2019 sa completez tura asta.

Asadar:

 

ZIUA 4. Sighisoara- Saes- Apold- Agnita- Nocrich- Sibiu

Sumarul zilei:

- Distanta: 105.2 km

- Diferenta nivel: +866m

- Timp total: 05:49

- Timp deplasare: 04:50

 

t30dNNCi5mzYWZ3zDL2nul-ZV4QJ31qWLGa1YavM

 

Dupa inca o seara relaxanta sub zidurile Sighisoarei, am avut o dimineata inceputa cu un mic dejun copios care sa ma pregateasca pentru ziua care se anunta un pic mai lunga, apoi un mic relax citind o carte pana cand stomacul meu mi-a dat unda verde pentru pornirea pe drum.

Fiind o zi de comutare catre alt oras, furia verde a primit destul de bucuroasa si bagajele minimale dar care chiar si asa se ridicau la cca 10kg.

Imi iau ramas bun de la Sighisoara si setez cap compas pe Sibiu.

Prima parte a drumului se pastreaza in aceleasi coordonate: trafic inexistent, liniste deplina, muuuuult verde.

iXB-mMUwJ-qcSgOhUJ4zdDVPXgR8jWFuLQHV7qv6

 

Nu-s eu cine stie ce pozar dar zilele alea, iesind din modul "sa alergam prin Bucuresti", m-au surprins continuu prin peisajele superbe si cummultele nuante de verde treceau usor spre galben:

GiDbjNGY1iI9aOXr_89wzwJ4pYe_X_NBF3m8cKQc

 

Primul sat care imi iese in cale este Saes:

7kihEQHmkqXtJ9Wp06kB1Z3xuG-gkmwjFvBflWJx

 

8tNE5WFe27vlC8p4Ztobh5xVi9_TElQxX41sWmXV

 

Unele casute chiar par desprinse din povesti. Si din povesti de-alea in care omu' nu avea nevoie neparat de palate pentru o viata linistita.

VCSBm2FYXuv6RTrf2oiWl8q4h0KDnCqu2S8S3-qk

 

Bineinteles, ca orice sat din acest tur si aici avem o biserica saseasca:

OELa3KZawNhppaQx4W_gNlvLmnw8nJDifRhflIR3

 

dDEvhTw8lwgk5IpOeVmkczzfLiGHWqJn-ZwbFlzv

 

Dau pedale spre Apold pe o sosea foarte buna, marginita de verde crud si mai putin crud:

PxGL0KUrNrxstEBdkzhmBj1GrelMTH0_XoJ0-cl7

 

Dupa circa 5m iata-ma ajuns in Apold. In planul meu intentionam ca biserica de aici ca si cea din Agnita sa o vizitez. Dar cum planurile nu se pupa cu realitatea, ma multumesc si aici sa fac cateva poze doar din exterior:

9fFNecFpl1uwMzVPNaXuAHth7OF3DAq7k2-rBqPs

 

_Ki95AgAo-sn9hPc0lXZSlInnny0y2gvLVdqu45_

 

qBzH_oN1-LBCAdhMJOWyo2Olv7pIDHZKDI4Gcitg

 

Dupa scurta pauza de poze, iesirea din Apold inseamna si prima urcare a zilei, cca 2.4km cu panta medie de 5%.

wWUr1yHpI9xIJYYGgybSj-pph-0xOzRupu3boMAx

 

6e1A2LAGgodXmg2RnUNIqnpRnuM8rU6JCsPaO4_O

 

Dupa doar ceva timp las in urma Apold-ul imortalizat de pe micul deal tocmai urcat:

K9bli3nSd_Gv3D4MKLlNJ-CoXfZZz4fdU33q109F

 

Urmatoarea oprire a fost in Netus, moment nefericit deoarece ma opresc sa ma hidratez cu o bere...care imi va da batai de cap (de fapt de stomac) pentru urmatorii 75km.

BkRD1VGQOffHYm7jremYNaOetLdfxwqoqsz7Pxse

 

gUGx6biEuHc2QW_8gb_LXzlZ1hRO38zp0-xfH1qF

 

-zrEDnFbUDkJw7FoXZfvKSmg2Rovf34K7YQtXsUu

 

Incepand de aici drumul devine nu doar mai prost (ma refer la asfalt) ci si mai anost. Probabil starea asta mi-a fost transmisa si de disconfortul creat de crampele stomacale avute dupa berea nefericita de mai devreme.

Urmatoarea oprire a fost in Agnita, desi am avut un mic imbold sa fac dreapta mai inainte si sa ma abat si pana la Iacobeni. Decizia insa a luat-o stomacul, ca de-altfel tot drumul care il mai aveam de strabatut spre Sibiu.

4oV0Hhkg8xCK94iD3toP9VnIRXt_Thny3VN_Dmog

 

Un firisor de apa, raul Hartibaciu, care probabil a cunoscut si cote mai inalte dupa cum arata malurile consolidate, strajuieste biserica fortificata din Agnita:

-hT3MgrAPelNHgS__01sjzoMSv_x5UPJRjZZjS3z

 

jco0xehLJ2PQtz7z0rV3OqZBtbDGk7dOBAP6eDka

 

Este una din bisericile care mi-au lasat o imagine dezolanta, este regretabil sa vezi ca in tara asta nu mai suntem in stare sa mentinem constructii ridicate cu sute de ani in urma si care au trecut totusi prin veacuri...pentru a ajunge aici si asa:

RKgwddF7Zk2UbuBvA6LdVaDbiZ9DvU8UUKmCCwfb

 

g8xz5iHY-OAGW0y-wzb_HA86xLjI7pkBa4SReysv

 

Prin alte sate/ localitati, chiar daca bisericile erau inchise, parca totusi parea ca cineva se mai ocupa de ele din cand in cand. Aici se pare ca nu...iarba este lasata sa creasca, buruienile napadesc zidurile seculare:

S9_HC3NWRpZpa-vAxhd4pebVcH6G_ipVKfPr8zzo

 

gKJMgbfuWGcSfthRMkDXAOQiLSKyQZsiFD-RSZYi

 

0Y4eBdXt3bK2gw7ISCcJqhTgIlpC_Jh6VC5QqWpx

 

hnKg8BsJC9ulscWn3bum_c5nWv7SbJCn_okPhaD0

 

Deja ma simteam foarte rau desi luasesem cateva pastile pentru durerea si deranjul la stomac. Am cautat pe internet un tren care sa ma duca la Sibiu, gara din Agnita este la cca 2.5km de oras si care pare ca este un punct terminus. Din pacate nu aveam niciun tren care sa ma ajute, asa ca mi-am permis o pauza mai lunga ca sa-mi revin cat de cat.

 

Calitatea drumului devine mai buna dupa Agnita si dupa cativa km incep sa ma simt mai bine. Trec repede de micuta urcare din dreptul satucului Barghis:

HWJ77xJBrRZhlcOo89D5yUAkokFm5-zzEJyK4EBq

 

Uhb9Z_VbN3zik8R_fsuya17jyO_l_U8pZat4dSJp

 

ssgD0waY6B_xuvcHn4TV4J1kIl-THEhTsXV_13kP

 

Trec repede (chiar prea repede, asta o sa vedeti ulterior) prin Nocrich, cu gandul ca voi ajunge cat mai repede in Sibiu si ma voi recupera restul zilei:

PH1AxVJmhN-tMfKXPoOh7T3JaR-ugAAXNIIjXkIl

 

8ldxMmNYaMIqUR7kjTzOIzkT4kUl8_LVWRZYTnkq

 

Deja in zare incepeam sa vad din nou Fagarasii:

6KkPr1XLmQvJMZ6xf-lXikTE9jg69xoK48RYZ5Lt

 

Cand in sfarsit ma simtem un pic mai bine, realizez ca in pauza din Agnita consumasem mare parte din apa, desi eu stateam linistit la gandul ca mai am o sticla de 1l in bagaj.

Trecusem deja rapid de Nocrich si speram sa ajung repede la urmatorul sat pentru alimentare cu apa. Mai aveam 2 guri de apa in bidon cand realizez uitandu-ma intr-un tarziu pe harta ca eram cumva la jumatatea drumul intre urmatorul sat sau sa ma intorc spre Nocrich.

Urmeaza apoi un contratimp individual de cca 20 km in care am preferat sa merg cat mai repede, pentru ca deja simteam ca cu cat trece timpul incep sa me deshidratez (deshidratarea era deja accentuata de probleme la stomac). Am ramas surprins sa vad cat de mult m-a motivat chestia asta, am uitat de durerea de burta si am tinut acul kilometrajului la +35km/h pe urmatorii 20km, cu gandul ca imi permit cate o gura de apa la fiecare 10km. Trec disperat pe langa satele Hosman si Cornatel, care se lasa fiecare in stanga fata de soseaua principala, nestiind cat de departe sunt fata de sosea si daca gasesc ceva deschis acolo (mai ales ca era duminica si realizam ca in ultimele sate prin care trecusem nu vazusem absolut niciun magazin deschis) si in sfarsit gasesc apa abatandu-ma spre Daia, la sfatul unui localnic intalnit pe drum.

Apoi, cu doar 13km ramasi de parcurs, cu apa in bidoane, fara dureri de burta si cu Sibiul la un deal distanta...parca altfel privesti viata :)

BczWmqzdbt7KRrfo7EwCYOZTTXJHurDaGBA4lyIi

 

 

Astfel se incheia una din zilele mai neplacute, dar bucuros ca am ajuns totusi devreme in Sibiu (plecasem in jur de 10.30 din Sighisoara) iar la ora 16.30 deja eram ajuns la locul de cazare din Sibiu.

Ziua se termina la un pahar de vin, sub amenintarea unor nori care nu anuntau deloc vreme frumoasa.

9CZFV3nGYejqLBLXs0z0NRclmPpHnZ4AnG_MMqE9

 

b-XoCAdVZmOmHKV4a-VHUWzay7xqjX_Rs0yoPqUV

 

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ZIUA 5: Planificasem o tura Sibiu- Rasinari- Paltinis si retur.

 

M-am trezit dimineata devreme, in ideea de a porni devreme pe drum si apoi sa am jumatate de zi de relaxare in Sibiu. Din pacate planul mi-a fost dat peste cap de vreme, a fost una din zilele alea in care a turnat cu galeata in nenumarate reprize de-a lungul zilei.

Dupa micul dejun in care priveam pe geam cum se rup norii, a urmat un scurt moment in care cerul s-a mai luminat. Am decis repede sa ma sui pe bicicleta si sa iau doar minimul necesar: telefonul, 3 batoane cu carbs, pompa si o camera de rezerva.

Nici nu am apucat insa sa ies din Sibiu si in Parcul Dumbrava m-a prins urmatoarea rapaiala. M-am adapostit cat de cat sub un copac si am asteptat cam 30 minute...dar ploaia nu se oprea. Am decis sa merg mai departe pe ploaie dar odata ajuns in Rasinari norii s-au suparat din nou aruncand zeci de l/mp in doar cateva minute. Cum cerul nu arata deloc ca vremea se va imbuna, am decis sa las Paltinisul pentru o zi mai prietenoasa, m-am abatut la intoarcere prin Cisnadioara-Cisnadie si inapoi in Sibiu.

Ziua asta nu pot declara decat cca 25km, fara poze pentru ca pur si simplu a plouat non-stop cat am fost pe bicicleta.

 

Ziua 6 era cea destinata drumului cu trenul inapoi in Bucuresti. Am plecat fara regrete pe o zi la fel de ploioasa din Sibiu, uitandu-ma cu jind la Muntii Fagaras (seara dinainte ma gandisem ca daca va fi vreme frumoasa sa iau un tren care sa opreasca in Carta sau Ucea si sa dau o tura si pe versantul nordic al Transfagarasanului pana la Balea).

Dar cum vremea nu parea sa se imbuneze, am lasat Transfagarasanul, ca si Paltinisul, pentru o tura urmatoare in 2019.

Cam asta este sfarsitul povestii din sfarsitul de vara 2018.

 

Va urez tuturor un 2019 cat mai bun, cu sanatate, bucurii si cati mai multi km in sa!

La Multi Ani!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitări pentru drum și mulțumim pentru poveste!

La cât mai multe in anii următori!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@feribotu

 

Felicitari pentru tura si multumesc pentru disponibilitate.

Te asteptam si cu alte povesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now