• 0
yglos

Sfat achizitie motocicleta usoara 50 cc

Question

Dupa > 32 de ani de pedalat pe 2 roti, am decis sa merg la nivelul superior catre o motocicleta usoara de agrement si utilitate in oras. Modelul meu a fost Hoinar 50 cc, pe care am mers prin anii 90 si este o bijuterie tehnica greu egalabila in prezent de multi alti producatori. 

De ce ?

Pentru ca: 

- Avea greutate proprie mica (sub 90 kg)

- Era silentioasa pentru puterea de 5 CP (amortizorul de zgomot si motorul sunt impecabile)

- Puteai circula fara probleme in oras cat si pe macadam usor gen drum de padure/forestier/agrement

- Puteai merge ok la drum intins cu viteze de 80-90 Km/h in treapta a 5-a

- Aveai autonomie de 4-500 km

- Usor de intretinut 

 

Deci, poate sunt si altii care au facut upgrade la motorizare usoara de la pedale si pot da un sfat: Ce se gaseste acum compatibil cu vechiul Hoinar din aceste puncte de vedere ?

Ceva in productie desigur, sau recent scos din productie, ca sa avem si piese de schimb.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

11 answers to this question

Recommended Posts

  • 1
On 23.09.2018 at 18:02, yglos said:

O iau usor cu un 125 cc, care sa fie si de drum mai lung si de oras si de drum forestier.

 

Asa gandeam si eu, insa am avut noroc ca mi-am luat niste palme dupa ceafa si m-am linistit.

3000 de Euro pentru o motocicleta noua de 125 cmc sunt bani aruncati. Nu te ajuta prea mult, te vei plictisi repede de ea si apoi va fi cam greu sa o vinzi. Cum ti-a s-a mai spus aici, viteza de peste 100 km/h este doar vis umed pe o moto de 125 cmc.

 

Singura recomandare pe care pot sa o fac pentru cineva care vrea sa se apuce de moto este BMW F 650 GS.

Asta a fost prima mea motocicleta. Este foarte docila, foarte prietenoasa, foarte usor de manevrat. Pe scurt, ideala pentru inceput de drum in domeniul asta.

Era putin mica pentru mine (am 1,90 inaltime si, pe atunci, cam 115 kg) si am schimbat-o dupa 2 ani.

 

Pe scurt, nu motocicleta te omoara, pentru ca nu se accelereaza singura. In afara de anumite cazuri, tot timpul in caz de accident este vina celui de la ghidon.

 

Pana la moto, la echipament (genunchiere, protectie, casca, manusi, etc) te-ai gandit?

 

Bafta.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Salutare.

Compatibil cu Hoinarul este doar Hoinarul :D 

Dacă vrei ceva de 50cmc, Aprilia RS50 sau Derbi GPR50 (mai sunt si alte variații pe temă, dar astea-s cele mai comune) sunt printre puținele opțiuni din piață.

Puțin cam... struțocămile, desenate ca mobre sport dar... țânțari.

Sincer să fiu mai repede te orientezi pentru necesitățile tale spre un scuter, dacă ai A-ul, un maxi-scuter e tot ce-ți poți dori :) plimbări cu canapeaua din sufragerie prin traficul din oraș, consum relativ mic și spațiu de depozitare foarte mare.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Am B-ul de 20 de ani si AM (bagat default) impreuna cu cat B la preschimbare permis.

O sa ma ocup in perioada urmatoare de scoala cat A si am regandit "strategia"...

 

Nu vreau sa-mi iau din prima motor mic de 50 cc din motivul spus de tine mai sus, dar nici nu ma arunc la 500 cc ca sa-mi rup gatul repede.

O iau usor cu un 125 cc, care sa fie si de drum mai lung si de oras si de drum forestier. Desigur nu ma dau cu 150-200 km/h pe autostrada, dar nici sa ma depaseasca TIR-urile.

Sa fie usor, cu putere decenta, rezervor cat mai mare, viteze de croaziera 100-110 km/h.

 

Modele gasite pana acum (noi) in buget de ~3000 euro.

Cagiva 125 raptor

Suzuki EN 125-2A

Yamaha YS 125 - 2017.

 

Fiecare cu avantajele si dezavantajele ei, dar cam la aceasi clasa si targetul dorit.

Sfaturi de la cunoscatori va rog.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Cred ca vei obtine mai multe info utile de pe www.motociclism.ro. Din cerințe cred ca s-ar potrivi un maxi scuter. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Da, mersi de sfat dar degeaba caci nu merge inregistrarea pe acel forum.

Am incercat de x ori dar de fiecare data da eroare chiar daca introduc corect antispam code...

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Nu stiu daca o motocicleta e solutia potrivita pentru un oras aglomerat. Dar, intr-un oras ce nu e aglomerat, mi se pare perfect un motor de 125cc.

Altfel, 100-110kmh e doar un vis pe o motocicleta din asta, daca esti un tip mare si greu si 90 poate fi o viteza greu de atins, vantul isi va bate joc de tine, iar pe dealuri serioase ajungi sa retrogradezi pana in treapta a doua.

Fosta mea Yamaha YBR125 cel mai bine se simtea intre 50-80 kmh. E un cosmar sa pui o astfel de motocicleta pe autostrada.

Legat de drumuri forestiere, nici aici nu m-as risca - suspensiile nu sunt facute pt asa ceva, cursa e mult prea mica pe fata, iar pe spate sunt mult prea moi. Doar pt oras si plimbari in jurul lui as alege scuter, Honda PCX sau Yamaha NMAX de 125cc.

Ca si all-rounder as alege Honda CRF 250 Rally sau Kawasaki Versys 300 X, dar fara pretentii sa te alergi cu baietii pe autostrada si depasesc bugetul. Curand si Suzuki vor lansa V-Strom de 250cc, dar cred ca pretul va fi tot pe la 4-5k €.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
On 9/13/2018 at 5:12 PM, yglos said:

Dupa > 32 de ani de pedalat pe 2 roti, am decis sa merg la nivelul superior

 

Nu cred ca asta-i forumul unde sa spui asa ceva....

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Salut!

Pentru problema ta si felul in care ai expus-o , imi vine in gand o singura solutie : Yamaha Tricker !

Nu sunt fan Yamaha , nu detin , dar mai potrivita pentru ce vrei tu , nu cred sa existe alta.

Bifeaza cam tot ce ai cerut , inclusiv forestiere usoare , borduri , etc. plus viteza de croaziera. Nu vorbesc din auzite , are un prieten bun si stiu ce poate.

Este varianta de Hoinar modern , de 250 cc.

In descrierea ei scrie asa : " designed as a cross between a mountain-bike and a motorcycle".

Studiaza putin si vezi daca e ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
On 27.09.2018 at 12:28, Stuparul said:

Nu stiu daca o motocicleta e solutia potrivita pentru un oras aglomerat. Dar, intr-un oras ce nu e aglomerat, mi se pare perfect un motor de 125cc.

Altfel, 100-110kmh e doar un vis pe o motocicleta din asta, daca esti un tip mare si greu si 90 poate fi o viteza greu de atins, vantul isi va bate joc de tine, iar pe dealuri serioase ajungi sa retrogradezi pana in treapta a doua.

Fosta mea Yamaha YBR125 cel mai bine se simtea intre 50-80 kmh. E un cosmar sa pui o astfel de motocicleta pe autostrada.

Legat de drumuri forestiere, nici aici nu m-as risca - suspensiile nu sunt facute pt asa ceva, cursa e mult prea mica pe fata, iar pe spate sunt mult prea moi. Doar pt oras si plimbari in jurul lui as alege scuter, Honda PCX sau Yamaha NMAX de 125cc.

Ca si all-rounder as alege Honda CRF 250 Rally sau Kawasaki Versys 300 X, dar fara pretentii sa te alergi cu baietii pe autostrada si depasesc bugetul. Curand si Suzuki vor lansa V-Strom de 250cc, dar cred ca pretul va fi tot pe la 4-5k €.

 

Probabil ca asa este, dar tin minte ca Hoinarul mergea cu 90 km/h cu doar 5 CP, deci se poate si cu 125 cc sa mergi peste 100 cand vantul e prieten :)

Versys 300 X imi surade, Honda nu e ce trebuie. Poate vine Suzuki cu o varianta Euro 4 si ABS, pret mai decent. Nu ma grabesc, acum am inceput documentarea, deci poate pana la primavara vine...

Daca tot fac scoala de A, iau in considerare f serios un motor de 250-300 cc gen Versys 300 de la Kawasaki sau V Strom 250 Suzuki all terrain.

Bugetul de 5-6000 euro cu leasing pe 3 ani si asigurarile incluse.

 

On 27.09.2018 at 12:58, MTBR said:

Nu cred ca asta-i forumul unde sa spui asa ceva....

 

Asa parea, dar am prins cateva idei bune de la colegi cunoscatori.

Astept sa-mi activeze si contul pe motociclism.

 

On 27.09.2018 at 13:02, gibonu said:

 

Asa gandeam si eu, insa am avut noroc ca mi-am luat niste palme dupa ceafa si m-am linistit.

3000 de Euro pentru o motocicleta noua de 125 cmc sunt bani aruncati. Nu te ajuta prea mult, te vei plictisi repede de ea si apoi va fi cam greu sa o vinzi. Cum ti-a s-a mai spus aici, viteza de peste 100 km/h este doar vis umed pe o moto de 125 cmc.

 

Singura recomandare pe care pot sa o fac pentru cineva care vrea sa se apuce de moto este BMW F 650 GS.

Asta a fost prima mea motocicleta. Este foarte docila, foarte prietenoasa, foarte usor de manevrat. Pe scurt, ideala pentru inceput de drum in domeniul asta.

Era putin mica pentru mine (am 1,90 inaltime si, pe atunci, cam 115 kg) si am schimbat-o dupa 2 ani.

 

Pe scurt, nu motocicleta te omoara, pentru ca nu se accelereaza singura. In afara de anumite cazuri, tot timpul in caz de accident este vina celui de la ghidon.

 

Pana la moto, la echipament (genunchiere, protectie, casca, manusi, etc) te-ai gandit?

 

Bafta.

 

 

BMW de 650 cc pentru start ?

Mult prea puternica si gurmanda. 

Desigur ca si echipamentul de protectie este in calcul, odata cu scoala cat A. 

Cum am renuntat la ideea unei mobre de 50 cc pe care puteam sa o conduc cu B/AM, acum merg catre cursuri de specialitate. O recomandare de la voi ar fi utila. Rog PM.

 

On 27.09.2018 at 14:27, Aurex said:

Salut!

Pentru problema ta si felul in care ai expus-o , imi vine in gand o singura solutie : Yamaha Tricker !

Nu sunt fan Yamaha , nu detin , dar mai potrivita pentru ce vrei tu , nu cred sa existe alta.

Bifeaza cam tot ce ai cerut , inclusiv forestiere usoare , borduri , etc. plus viteza de croaziera. Nu vorbesc din auzite , are un prieten bun si stiu ce poate.

Este varianta de Hoinar modern , de 250 cc.

In descrierea ei scrie asa : " designed as a cross between a mountain-bike and a motorcycle".

Studiaza putin si vezi daca e ok.

 

Tricker are doua mari probleme: Nu se mai fabrica cu Euro 4 si ABS si rezervorul e de jucarie..:)

Ca sa pot lua in considerare recomandarea trebuie musai sa aiba rezervor de cursa lunga, caci nu vreau sa raman prin munti in pana prostului....

 

La final multumesc tuturor pentru sfaturi si astept in continuare parerile voastre.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
On 9/29/2018 at 8:36 PM, yglos said:

Eu merg acum pe un GS de 650 (Dakar - pentru că e puțin mai înaltă iar eu am cam aceeași înălțime cu @gibonu, dar și ceva kg în plus, nu e neapărat cea mai gurmandă mobră pe care mi-am pus fundul. În oraș (în condiții de trafic normal bucureștean) consumul e undeva la 6l/100km. În afară, în regim de mers mai grăbit, undeva la 4l/100km. La un 90-100, ca să fie timp de admirat natura scot sub 4.

Pe de altă parte, la bugetul pe care îl menționezi tu acolo poți să îți iei un 350 de la BMW (au și o formulă de finanțare interesantă) și sunt toate minim Euro4 și cu ABS.

Cât despre Versys, se spune că există doar doi oameni cărora le place această motocicletă - ăla de a proiectat-o și ăla de a hotărât că așa ceva s-ar putea vinde vreodată, iar legenda spune că amândoi au murit din cauza blestemelor dealerilor :)

Acum că te-ai hotărât la jucării mai mari, un început bun ar fi să îți dai seama ce te atrage mai mult. Vrei ceva pentru navetă zilnică, îți dorești să tragi și o tură în Vamă într-o bună seară de vineri? Vrei să poți părăsi șoseaua când dai de vreo uliță de pare a duce în pădure? În funcție de asta îți poți limita categoriile de căutare și îți ușurezi munca.

Dacă vrei ceva mai conforabil, de mers pe asfalt (navetă zilnică și de ce nu, cumpărăturile săptămânale) apoi nimic nu cred că se compară cu Burgmanul, mai ales dacă e de 400 sau 650 (am avut ocazia să testez un "Exclusive", am avut senzația că am plecat la plimbare cu canapeaua din sufragerie).

Parcă văd că mă înjură colegii, dar nu mă pot abține să nu pomenesc de KTM. Sunt mobre ok, suficient de iertătoare în mâinile potrivite.

 

On 9/29/2018 at 8:36 PM, yglos said:

BMW de 650 cc pentru start ?

Mult prea puternica si gurmanda. 

Desigur ca si echipamentul de protectie este in calcul, odata cu scoala cat A. 

Cum am renuntat la ideea unei mobre de 50 cc pe care puteam sa o conduc cu B/AM, acum merg catre cursuri de specialitate. O recomandare de la voi ar fi utila. Rog PM.

 

 

 

Merg aproape 10 luni pe an (dacă nu dă mizeria chiar mai mult) pe 2 roți prin Bucureșți. Cât mi-au dat voie genunchii, pe biclă, de câțiva ani mai mult pe mobră. După bicicletă, motocicleta (sau scuterul) sunt cea mai eficientă metodă de deplasare într-un oraș aglomerat. Cred că aș da direct în hepatită dacă aș fi nevoit să merg zilnic cu mașina prin București...

Pe forestiere am mers și cu motociclete de stradă fără mari probleme (da, nu la viteza găștii portocalii, dar am ajuns și eu la bere și bonus, am mai putut folosi motocicleta) :)

Cât despre V-Stroama aia de 250... dacă aș putea aș lua una doar ca să mi-o pun pe perete în sufragerie că tare-mi mai place cum arată :D

YBR-ul ăla al tău de 125 a fost o super jucărie... îngrijit corespunzător era o mobră de navetist extraordinară.

 

On 9/27/2018 at 12:28 PM, Stuparul said:

 

 

On 9/27/2018 at 12:28 PM, Stuparul said:

Nu stiu daca o motocicleta e solutia potrivita pentru un oras aglomerat. Dar, intr-un oras ce nu e aglomerat, mi se pare perfect un motor de 125cc.

Altfel, 100-110kmh e doar un vis pe o motocicleta din asta, daca esti un tip mare si greu si 90 poate fi o viteza greu de atins, vantul isi va bate joc de tine, iar pe dealuri serioase ajungi sa retrogradezi pana in treapta a doua.

Fosta mea Yamaha YBR125 cel mai bine se simtea intre 50-80 kmh. E un cosmar sa pui o astfel de motocicleta pe autostrada.

Legat de drumuri forestiere, nici aici nu m-as risca - suspensiile nu sunt facute pt asa ceva, cursa e mult prea mica pe fata, iar pe spate sunt mult prea moi. Doar pt oras si plimbari in jurul lui as alege scuter, Honda PCX sau Yamaha NMAX de 125cc.

Ca si all-rounder as alege Honda CRF 250 Rally sau Kawasaki Versys 300 X, dar fara pretentii sa te alergi cu baietii pe autostrada si depasesc bugetul. Curand si Suzuki vor lansa V-Strom de 250cc, dar cred ca pretul va fi tot pe la 4-5k €.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.