Teemo

Alegere prima bicicletă

Recommended Posts

Buna seara.Am 17 ani 180 de cm si m am deci sa cumpar o bicicleta cu un buget de 1000-1500 lei.Tin sa precizez ca n am mai avut tangență cu bicicletele  de la 8 ani asa ca am nevoie de sfaturile voastre pentru un begginer extrem. 

Initial voiam sa cumpar mtb RockRider 520 dar citind destul de multe pareri de pe acest site am inteles ca nu are rost atata timp o sa merg preponderent pe sosea.In zona Alexandriei singurul teren "off road" pe care as merge este campul si zona forestiera neexistand trasee montane foarte abrupte si denivelate, in plus planuiesc sa fac drumuri pe sosea de maxim 10 km la inceput si dupa voi mari distanta odată ce ma obișnuiesc.

Am considerat ca o bicicleta hibrid ar fi ideala pentru zonele care exista in judetul Teleorman (daca sunteti de alta parere va rog foarte mult sa mi spuneti deoarece de la 8 ani am mers doar pe bicicletele prietenilor in oras :))) ) 

Am înțeles ca biciclete hibrid sunt cele gen trekking cross etc dar nu stiu cate tipuri sunt si care sunt diferentele intre ele.Bicicleta ideala ar fi sa pot merge atat pe sosea ( puțin mai usor si mai rapid decât pe mtb) dar sa fiu capabil si sa merg prin zone de genul acesta 

uT8IKN-NEls.

Nu am reusit sa imi dau seama de diferențele dintre bicicletele hibrid nestiind ce componente sunt mai bune im funcție de dotari si firma.Stiu doar ca rotile sunt de preferat 27.5 iar schimbatoarele shimano sau sram.(de astea am auzit ca sunt bune) Daca m ati putea ajuta cu sfaturi legate de achiziționarea primei biciclete v as fi recunoscator.O seara buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut si bine ai venit pe forum ! O bicicleta buna pentru incepatori ar fi DHS Contura 2865 , a fost si prima mea bicicleta de cand am redescoperit iar mersul pe bicicleta , se preteaza mai mult pentru  asfalt dar poti intra cu ea si pe dumuri pietruite. 

https://www.emag.ro/bicicleta-dhs-contura-2865-2015-gri-rosu-480mm-21528654872/pd/D5CTSHBBM/?cmpid=78253&gclid=Cj0KCQjwsMDeBRDMARIsAKrOP7HLvJqmnHTNT4Laq8eYNZT_fFTEDgpIwo0vVCEKSmg9oKWM6rAT2rgaAkoEEALw_wcB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi pentru raspuns dar credeti ca este o diferenta mare intre riverside 500 si bicicletele astea:

https://www.marosbike.ro/mtb-xc-hardtail-27r/bicicleta-cross-viper-hdb-27-5-negru-verde-2018.html

https://www.marosbike.ro/mtb-xc-hardtail-27r/bicicleta-gt-aggressor-sport-27-5-blk-2016.html

De asemenea am inteles ca bicicletele de la DHS nu au o reputatie foarte buna, tocmai de aceea sunt dispus sa platesc mai mult.

Mai am o intrebare, ghidonul de tip cursiera ma va cocosa in comparatie cu ghidonul normal? Sau dispun de mai multe moduri in care sa pun mainile pe el?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tocmai ce ziceai că nu iți trebuie MTB, pentru că mergi pe șosea. Și chiar așa e.

Hibridă înseamnă o bicicletă cu roți de 28 de țoli, dar cu ghidon drept. În general are furca fixă, e mai apropiată de cursieră decât de trekking.

În cazul tău, Riverside ar fi mai potrivită pentru ce vrei tu, decât MTB pe care le-ai dat exemplu. Dacă au roți de 27.5 nu înseamnă că sunt hibride.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ia-ti un mtb cu roti de 29. vrei sosea, blochezi furca. mai pui niste semi-slick-uri si te-ai scos...

e misto videoclipul ala cu tribanu', da' realitatea e dura: iti tremura kktul in tine daca faci asa ceva!

marea ta problema este alta: bugetul!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Triban 100 nu e nici pe departe gravel bike, e doar o bicicleta de sosea foarte entry-level, cu o foaie si 7 pinioane. Manetele alea de schimbator montate pe centrul ghidonului sunt moartea pasiunii, fiind amplasate in cea mai proasta pozitie posibila.

 

Tinand cont de bugetul si nevoile tale, ti-as recomanda sa alegi o bicicleta de cross/trekking, adica o bicicleta cu:

- roti de 28"

- cauciucuri relativ subtiri (ceva mai groase decat alea de sosea, dar cu siguranta nu de MTB)

- ghidon drept

- ideal, furca rigida

 

Cu siguranta nu ai nevoie de un MTB si cu siguranta un MTB "convertit" intr-o bicicleta mai potrivita pentru sosea va fi mai greu si mai neeficient decat un cross/trekking la acelasi buget.

 

Daca discutam de oferta Decathlon, un punct bun de pornire ar fi modelul asta, din gama recomandata si de @Traveller. Daca mai poti suplimenta putin bugetul, as recomanda modelul asta. Altfel, vezi ce alte magazine se mai gasesc in zona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreau sa iau cumpar bicicleta online deci nu este problema cu magazinele fizice. Credeti ca exista biciclete bune aici in segementul 1300-1500 https://www.marosbike.ro/touring/ ? Si imi poti preciza aproximativ marimea caucicucurilor ideala?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din gama celor de la Maros Bike singurul model pe care il consider interesant e asta, fiind ceva mai apropiat de o bicicleta de sosea, dar iti depaseste si el bugetul.

 

@PVN10 ai putea sa detaliezi ce inseamna bicicleta de postas si de ce asta e un lucru rau? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pentru ca bicicleta de postas este bicicleta de... postas!

doar cateva caracteristici de care se va lovi curand:

- in bugetul ala gaseste doar dhs-uri (sau surorile acestuia din bulgaria);

- echipare jenanta;

- masa (nu zic greutate pentru ca va trebui sa inmultesc cu 10 si sa ma exprim in newtoni) naspa, peste 15 kile.

 

plus ca il calca dragnea cu x5!

 

la bugetul lui ia decathlon daca vrea noua (o poate returna) sau sh. nu stiu cum este in TR, dar daca este ca in GR (sosele, paduri, drumuri de tara etc) i-ar prinde bine un mtb. 

sau... 1 bucata cursiera+1 bucata MTB!

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, PVN10 said:

pentru ca bicicleta de postas este bicicleta de... postas!

 

Multumesc, foarte lămuritor comentariu.

 

5 minutes ago, PVN10 said:

1 bucata cursiera+1 bucata MTB!

 

Deci 1500 de lei e prea putin pentru o bicicleta "de poștaș", dar e suficient pentru o cursiera si un MTB?

Share this post


Link to post
Share on other sites

E hibrida si e chiar bunicica pentru pretul ala, desi as inlocui ulterior franele si manetele cu unele V-Brake (cele cantilever fiind mai complicat de reglat si, in caz ca nu sunt perfect reglate, considerabil mai neeficiente). Dar cu pana in 100 de lei gasesti o pereche de manete si frane v-brake noi de calitate, plus ca nu e exclus ca manetele actuale sa fie compatibile si cu v-brake.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Teemo said:

us ca multe sosele sunt pline de gropi) tocmai d aia nu vreau sa trec in nici o extrema, nici mtb, nici cursiera.Bicla asta este considerata hibrid sau este strict pentru sosea?

este hibrid pentru sosea. daca te tin matzele, poti intra si pe teren accidentat...

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 2 ore, majikstone said:
în urmă cu 21 minute, PVN10 said:

este hibrid pentru sosea. daca te tin matzele, poti intra si pe teren accidentat...

Drumurile de tara, campul, zona forestiera si micile denivelari se considera teren accidentat?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti linistit sa mergi cu bicicleta respectiva pe drumuri de tara si forestiere. Nu vei fi la fel de rapid si nu te vei simti la fel de confortabil pe ele precum cu un MTB, dar cu siguranta nu vei avea probleme in a le aborda si nici nu vei distruge bicicleta. In cel mai rau caz, poti monta ulterior niste cauciucuri cu balon ceva mai mare (38 sau 42 mm fata de 35 mm cat au cele montate pe bicicleta de la Devron).

 

Cu un MTB in schimb vei irosi o gramada de energie pe sosea. Si daca te vei da pe sosea mai mult decat pe drumuri de tara si forestiere, clar nu are sens sa alegi un MTB.

Share this post


Link to post
Share on other sites

da, drumurile de tara+campul+zona forestiera+micile denivelari= teren accidentat. asta daca n-a trecut teldrum pe acolo...

tie ti se recomanda o bicicleta pe dirt si apoi intrebi aici daca este "buna". 

eu am avut o bicicleta asemanatoare cu urbio men 2.8. este buna pe asfalt. dezastrul incepe din momentul in care ai intrat pe pietris. nu mai vorbesc de "camp", zone forestiere etc.

pana la urma e curu" tau si faci ce vrei cu el!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic ca exagerezi putin. Pana si cu o bicicleta de sosea cu cauciucuri de 28-30 mm se poate merge pe drumuri pietruite si nu e deloc un dezastru. Un exemplu personal:

 

 

Cu cauciucuri de 35 mm si o presiune ceva mai scazuta ar fi fost si mai bine, recunosc, dar e cale foarte lunga pana la "dezastru".

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, PVN10 said:

se vede ca mergi cu teama.

 

Stai linistit ca nici cu un MTB FS nu as fi mers mult mai repede de atat pe acolo. Poate as fi avut 5 km/h in plus, dar mai bine sa fii cu 5 km/h mai lent pe offroad decat cu 5 km/h mai lent pe sosea, si mai ales cand in majoritatea timpului te dai pe sosea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda, va multumesc mult pt raspunsurile de pana acum si cred ca am 2 variante :

http://www.devronbike.ro/Urbio-Men-U2.8 - 1610 Ron

-https://www.decathlon.ro/bicicleta-riverside-500--id_8405210.html - 1229 Ron

Raportat la calitate-pret care credeti ca este bicicleta  mai potrivita?

Si o mica intrebare fara existenta suspensiei la devron voi mai fi capabil sa trec peste borduri tragand de ghidon fara sa ma mai dau jos de pe bicla?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.