Sign in to follow this  
Bikerms

Recomandare achiziție bicicleta

Recommended Posts

Foarte bună.

Dar tu cum vrei să te dai cu bicicleta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu cunosc multe despre cyclocross-uri si nici despre SRAM, asa ca am o singura intrebare: 9Kg este OK pentru pretul asta?

ar fi cam 155Euro/kil...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@PVN10 Tinand cont ca e de cyclocross, cu cadru de aluminiu, cu frane disc (si roti pentru frane disc) si cu cauciucuri de 400g bucata, alea 8.7 kg pentru bicicleta fara pedale sunt chiar rezonabile. Daca ar avea mini-v (sau cantilever) si roti echivalente ca pret cu astea, dar in versiune cu frane pe janta, ar mai fi vreo 300-400g in minus (asta daca vrei o referinta ceva mai apropiata de standardele de sosea), iar pentru ture exclusiv pe sosea ii poate pune o pereche de cauciucuri de sosea veritabile si poate reduce si acolo greutatea cu 300g. Deci e absolut nimic gresit cu greutatea respectiva, iar echiparea e foarte rezonabila pentru banii aia.

 

Altfel, niste intrebari pe care ar trebui sa si le puna @Bikerms ar fi:

- ce vrei sa faci de fapt cu bicicleta asta?

- iti convine transmisia 1x11 (cu avantajele si dezavantajele ei), raportat la ce vrei sa faci cu bicicleta asta?

- ce alternative ai (pentru ca dincolo de raportul calitate/pret imbatabil, cei de la Canyon au de multe ori intarzieri foarte mari la livrare din cauza stocurilor insuficiente)?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu m-am dat cu o merida 500 (varianta cyclocross) care avea fo' 9.2Kg, frane pe disc, echipare shimano 105.

chestia e ca omul a dat pe ea 950euro (cred ca de la carbonbike-ploiesti).

pana la 1400E e cale lunga...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, PVN10 said:

eu m-am dat cu o merida 500 (varianta cyclocross) care avea fo' 9.2Kg, frane pe disc, echipare shimano 105.

 

Pe site-ul Merida, respectiva bicicleta e declarata ca avand 9.7 kg, in timp ce Canyon are 8.7 kg. Ambele cel mai probabil fara pedale. Deci ori greutatea pe care o stii tu nu era cea reala, ori bicicleta aia a primit niste upgrade-uri dupa achizitie. Altfel, 1 kg diferenta de masa pentru o diferenta de pret de 450 de euro e realist. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, PVN10 said:

i-a schimbat rotile cu mavic aero-spume carbon. 

nu mai stiu ce in ce configuratie avea masa aia...

 

Bun, pai in cazul asta poate n-ar fi rau sa nu dezinformezi lumea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A schimbat și șaua. Cu una mai confortabilă și mai grea. 

 

Doream doar sa spun că poți găsi variante mai ieftine la echipari echivalente. Daca nu te interesează acest aspect, ok, ia-o!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta Mă interesa...transmisia!!! Nu imi convine 1x11. Exista cumva transmisie la bicicletele de sosea ciclocros cu 3 foi? 

Din pacate fiind novice nu imi dau seama unde ar trebui să mă uit în specificații sa vad daca are 1 2 sau 3 foi bicicleta.

Vreau sa o folosesc pe șosea și sa ma ajute la urcari

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 21.11.2018 at 16:34, Bikerms said:

Vreau sa o folosesc pe șosea și sa ma ajute la urcari 

Doar pe şosea ar trebui să fie de ajuns frânele pe janta.

Pe urcări te ajuta antrenamentul 😛 și raportul  foi/pinioane.

L.E cum zice PVN10, e de luat în calcul și partea cu ploaia, dar nu e chiar critic.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mă gândesc că un ciclocros se exploatează și pe drumuri mai nasoale...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din punctul meu de vedere, in gama asta de pret franele disc nu prea au ce cauta pe o bicicleta de sosea. In primul rand, bicicleta va fi considerabil mai grea (cam 400-500g in plus la echipari similare) si posibil si mai scumpa pe deasupra. In plus, din ce deduc esti destul de incepator, ceea ce dincolo de bataia de cap pe care o vei avea cu reglajele franelor disc, inseamna si ca probabil va trece ceva vreme pana vei ajunge sa faci coborari de la munte pe ploaie (singurul loc unde chiar sa zicem ca se simte diferenta intre franele disc si cele pe janta) si ca oricum vei cobori la viteze suficient de mici.

 

Si sa nu-ti inchipui ca cu niste jante de aluminiu si o pereche de frane decente pe janta (sa zicem Shimano 105) nu poti cobori in siguranta dintr-un varf de munte pe ploaie. Atat doar ca va trebui sa-ti adaptezi stilul de franare la conditiile meteo (ceea ce oricum e valabil ca ai sau ca n-ai frane disc, pentru ca aderenta si vizibilitatea precara data de ploaia care iti intra in ochi sau ochelari te limiteaza mai mult decat orice altceva).

 

Franele disc incep sa se justifice pe bicicletele care vin cu roti de carbon, respectiv care au oricum o greutate suficient de scazuta (sa zicem in intervalul 7-8 kg complet echipate). Pe de o parte pentru ca franarea pe jante de carbon e o gluma in general (si dezastruoasa in special pe ud), pe de alta parte pentru ca jantele de carbon iti permit sa ai niste roti usoare si aerodinamice care sa nu fie compromise de nevoia unei zone speciale de franare. Plus faptul ca uzura caii de franare a unor jante de carbon e mult mai rapida decat a celor de aluminiu, uneori cu consecinte catastrofale.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this