acandrei

Ajutor tehnic bicicleta tandem

Recommended Posts

Salutare dragilor,

 

Sunt Andrei din Iasi. Impreuna cu sotia voi pleca intr-un tura lung (aproape 2 ani) cu o bicleta tandem in primavara lui 2019. 

Am cumparat initial doua biciclete de touring insa ne-am hotarat in final sa mergem in tandem (ea nu prea descurca singura). 

 

Am luat un cadru destul de bun si am inceput sa o incropesc din piesele de la cele doua bicle. Cunostiintele mele sunt cam limitate asa ca a fost o buna oportunitate pentru mine sa mai si invat una alta.

 

Cam asa a iesit:

 

https://ibb.co/7trnr4S

https://ibb.co/D1ByRhq

 

Insa ceva da cu minus. De obicei, tandemurile au angrenajul cu foi si pinioane pe dreapta iar pe stanga au lantul de sincron pe 2 foi de aceeasi dimensiune.

Eu nu am putut sa fac asta. Butucul pedalier pe care il am (shimano deore) nu permite sa pun foi si in stanga si in dreapta. Asa ca am toata transmisia doar pe o parte. Cineva mi-a spus ca pentru varianta clasica am nevoie  de ax pedalier patrat pentru tandem cu doua angrenaje noi care sa se potriveasca. M-am uitat si costa cam mult. 

 

La mine practic foaia mare e folosita de lantul de sincron. Nu pot sa schimb pe ea.  Pentru schimbat viteze am foaia medie si mica cu 10 pinioane.

 

Problema e ca pe foaia medie si ultimele doua pinioane mici (alea de viteza) lanturile se ating intre ele. Raman cu 2 foi si 8 pinioane. La deal e ok, pe plat si vale ajung rapid sa dau in gol.

 

https://ibb.co/xDY4chw

https://ibb.co/r5jGPRm

 

Aveti vreo idee daca pot sa fac vreo improvizatie ceva sa nu se atinga lanturile? Alte idei?

 

Multumesc mult!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca folosesti foaia cea mai mica pentru sincron, nu se vor mai atinge lanturile, doar ca nu vei mai avea foaie mica pentru urcat la deal, doar foaia medie si cea mare. Insa intre lanturi nu o sa mai ai acest conflict. E adevarat ca uzura lantului de sincron o sa fie mai rapida, dar nu cred ca asta o sa fie mare problema. Iti mai trebuie un intinzator de lant, pe latura inferioara a lantului sincron, altfel, pe masura ce lantul se va alungi, o sa ai probleme. Desigur, daca cumva BB-ul de pe fata sa monteaza intr-un excentric pentru intinderea lantului, solutia asta este muuult mai buna decat intinzatorul.

Daca ai vrea sa faci lantul de sincron pe stanga, sa tii cont ca iti trebuie neaparat angrenaje pentru tandem, sa nu folosesti pedalier de dreapta, pe partea stanga (desi este posibil, d.p.d.v. tehnic sa montezi pe patrat pedalierul de dreapta si pe partea stanga) pentru ca se va inversa sensul filetului de la pedala si te trezesti ca pedalele din stanga se dezsurubeaza in timpul mersului. Sau, poti rezolva si asta, mergand la service cu bratul pedalier de dreapta, sa iti alezeze filetul si sa puna o bucsa filetata pentru partea stanga. Eu cred totusi ca poti rezolva si cu angrenaje de sincron pe stanga, va trebui sa schimbi butucii pedalieri, insa exista o larga varietate de lungimi de ax la butucii cu ax patrat, trebuie insa calculat cu foarte mare atentie ca sa vezi exact ce lungime ai nevoie, astfel incat sa nu apara pe dreapta dezalinieri (parca la liniile Shimano, foaia mediana trebuie sa fie la 50 mm fata de planul median al bicicletei)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceva asemanator fac si eu acum(la transmisie ma refer), doar ca eu am ales shimano 600 ca angrenaje, care au distanta un pic mai mare intre foi si voi folosi lant de 10 intre angrenaje. Ramane de vazut daca functioneaza...!?

Cred ca la problema ta, rezolvarea ar fi sa pui saibe sub placa medie si cea mica.

...a, si fa ceva cu ghidonul din spate, ca ii rupi coloana! :D In rest, arata foarte bine, felicitari!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muta toate distantierele de bb pe partea cu angrenajul pt a modifica chainline-ul. E posibil sa mai obtii un pinion.

 

Alternativa la ce a zis axe. Adauga distantiere intre placa mare si angrenaj. Fara suruburi speciale, placa nu va mai sta in locul ei si nu stiu cat de viabila e situatia; eventual daca poti face 4 suruburi la strungar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca muta distantierele, eventual loveste cu bratul stang in cadru, dar si cu calcaiul stang ;)

 

 

@@@@ Discutia asta poate fi mutata la "Totul despre tandem", nu vad de ce necesita topic separat!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now