Recommended Posts

Update ! N-am reusit sa gasesc pe la noi ax mai lung de 130 mm fie simplu, fie cu tot cu rulmenti sau coronite. Asadar am incercat sa fac un distantier, sa bag foita de tablita subtire in jurul axului pentru o usoara ingrosare, n-am reusit nici asta. In schimb am folosit o varianta cu invelirea portiuni de ax cu o banda adeziva de aluminiu. Am dat  3 straturi, dupa care am presat si strans foaia cat am putut. Am reusit sa o departez 1 mm in zona in care freca de cadru. Probabil daca mai bag 2-3 straturi reusesc si mai mult, dar nu cred ca este nevoie. Voi ce ziceti ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desi e cam veche postarea, am sa revin cu un "upgrade" sa zic asa. Referitor la problema mea cu axul pedalier dupa ce am schimbat foile cu unele mai mari si imi freca foaia mica in cadru. Am stat si m-am gandit, ca daca pun un ax mai lung(desi n-am gasit mai mari de 130 mm) nu o sa mai fie foile aliniate cu pinioanele, fapt ce ar fi scos in mod automat foile mai in exterior. Rezolvarea a venit cu ciocanul, :) am batut in cadru si l-am aplatizat in zona respectiva pana mi-am facut 3 mm spatiu cu foile stranse bine pe ax.

  • Confused 3
  • Sad 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo ! totdeauna daca nu merge folseste ciocanul.iar daca nu merge nici asa foloseste un ciocan mai mare :)

Sa speram ca tine lucrarea in timp si nu ai mai strambat si altceva (geometrie etc) . Acu iti trebuie si forta mai mare sa invarti foile alea.

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai linistit ca n-am dat ca saracul cu barosul in cadrul ala :) Nu am strambat nimic altceva. Si sa sti ca am  suficienta forta sa imping  si sa invart foaia mare. Asa ca idee, iau cam 45-47 km/h pe plat cu grup de pinioane normale pentru 7 viteze. Mer de peste 25 de ani pe bicicleta, si in ultimii 3-4 ani am facut undeva la 20 mii de km. cu  naspete dastea ieftine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic ca nu are rost sa fii ironic. Colegul ti-a zis ceva de bun simt, e ca si cum la masina ai pune ciocanul si ai stramba aripile ca sa incapa o roata mai mare, acelasi lucru l-ai facut si tu cu cadrul.  Chiar daca nu crezi sunt sanse foarte mari sa ii fi afectat unghiurile, iar daca ne ducem putin mai departe in acel loc au aparut microfisuri in structura materialului iar aceste microfisuri or sa duca la rupturi in timp (nu crezi ia putin la studiat structura metalelor si prelucrarea lor atat la cald cat si la rece), toate astea in loc ca sa schimbi foaia mica sa pui una de 22 cum era proiectat cadrul, in loc de cea de 24 cum ai acuma.

PS: Iti doresc sa il folosesti cat mai mult timp asa, si sa nu auzim pe aici ca s-a rupt si unde gasesti sa il repari.

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Să sperăm că e oțel din ăla tip țeavă de calorifer, care rezistă la tentative din astea românești.

Eu mă mir cum de avem atât de puțini cicliști de performanță, în condițiile în care atât de mulți forumiști vor să bage foi mari pe cadre de MTB, ca să-i dea blană, fiind prea puternici în craci pentru transmisia de MTB.  :P

  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Traveller said:

Eu mă mir cum de avem atât de puțini cicliști de performanță, în condițiile în care atât de mulți forumiști vor să bage foi mari pe cadre de MTB, ca să-i dea blană, fiind prea puternici în craci pentru transmisia de MTB.  :P

 

Nah, pur si simplu nu pot merge la cadente mai mari de 50-60. 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 12 ore, Traveller said:

Să sperăm că e oțel din ăla tip țeavă de calorifer, care rezistă la tentative din astea românești.

Eu mă mir cum de avem atât de puțini cicliști de performanță, în condițiile în care atât de mulți forumiști vor să bage foi mari pe cadre de MTB, ca să-i dea blană, fiind prea puternici în craci pentru transmisia de MTB.  :P

 

Pe mine unu ma cam deranja, deja pe la 30 la ora simteam nevoia de un pinion mai mic sau o foaie mai mare. Macar acum merg mult mai lejer la 30 la ora, nu mai trebuie sa dau ca turbatul din pedale daca vreau sa merg putin mai repede. Si stai linistit ca daca le pui mai mari nu inseamna ca faci numai sprinturi sa bagi in blana. Merg linistit si cu pinionul 4 de cele mai multe ori. Ce am spus mai sus cu 45-47 la ora a fost un test, atat am reusit cu foile astea mai mari.

în urmă cu 14 ore, alexadi said:

Eu zic ca nu are rost sa fii ironic. Colegul ti-a zis ceva de bun simt, e ca si cum la masina ai pune ciocanul si ai stramba aripile ca sa incapa o roata mai mare, acelasi lucru l-ai facut si tu cu cadrul.  Chiar daca nu crezi sunt sanse foarte mari sa ii fi afectat unghiurile, iar daca ne ducem putin mai departe in acel loc au aparut microfisuri in structura materialului iar aceste microfisuri or sa duca la rupturi in timp (nu crezi ia putin la studiat structura metalelor si prelucrarea lor atat la cald cat si la rece), toate astea in loc ca sa schimbi foaia mica sa pui una de 22 cum era proiectat cadrul, in loc de cea de 24 cum ai acuma.

PS: Iti doresc sa il folosesti cat mai mult timp asa, si sa nu auzim pe aici ca s-a rupt si unde gasesti sa il repari.

Nu sunt ironic deloc.... Unde ai vazut ironia? Am batut destul de finut in cadru.... Stai linistit ca daca o sa se rupa cadrul ala acolo vreodata, n-am sa fac topic sa intreb cum il repar, pe unde gasesc un sudor mai bun pe autogen sa imi sudez cadrul. Asa ca...

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 03.04.2019 at 10:49, Traveller said:

 

Eu mă mir cum de avem atât de puțini cicliști de performanță, în condițiile în care atât de mulți forumiști vor să bage foi mari pe cadre de MTB, ca să-i dea blană, fiind prea puternici în craci pentru transmisia de MTB.  :P

Hai sa iti mai zic ceva. Eu am schimbat jantele, am pus unele ce imi permit si cauciucuri de 1,5. O pot transforma oricand in  bicicleta de sosea la o adica. Chiar ma gandesc la treaba asta de ceva vreme.

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minutes ago, Biciclistul_81 said:

Eu am schimbat jantele, am pus unele ce imi permit si cauciucuri de 1,5.

 

Cu putina rabdare si o menghina de buna calitate sau un ciocan si o nicovala le puteai modifica pe alea vechi in acelasi spirit in care ai modificat cadrul.

Pacat, ma asteptam la mai multa perseverenta.

 

jSpd1oA.jpg

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, majikstone said:

 

Cu putina rabdare si o menghina de buna calitate sau un ciocan si o nicovala le puteai modifica pe alea vechi in acelasi spirit in care ai modificat cadrul.

Pacat, ma asteptam la mai multa perseverenta.

 

jSpd1oA.jpg

Kolozsváre, mie mi se pare ca la postarea asta esti chiar obraznic, ironic este putin spus. Daca n-ai ce face, totusi iti propun sa te abtii decat caterinca asta ieftina de 2 lei ok. Asa pentru cultura ta generala,.Daca iti  arat cadrul, aproape ca nici nu vezi  o diferenta. Eu iti propun ca pe viitor sa te abtii decat sa postezi la misto.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e ca și cum tu ai făcut o manevră uzuală și mai mulți inși ne-am apucat de făcut caterincă inutilă.

Ai pus ciocanul pe ea, domne! 

Nu mai bine iei o cursieră second, cinstită (se găsesc și ieftine, și mai scumpe, pentru toată mâna) și o forjezi corespunzător, pe foaia mare?

Că nu te-am criticat ba unu, ba altu, degeaba.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Biciclistul_81 said:

Kolozsváre...

 

Se terminară stocurile de praz dupa nunta Olguțăi de e asa mare supararea? 

Altfel, recunosc, inca n-am avut ocazia sa vad un cadru indreptat cu ciocanul. Poate ne faci si noua un tutorial foto sau video, ca sa ne mai imbogatim nivelul de cultura generala, unii dintre noi suntem mai saraci cu duhul.

  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu are rost sa ne luam la hartza asa din nimic pana la urma e treaba fiecaruia cum isi modifica bicla si de asemenea daca unii sunt mai morocanosi si cu un ego puternic trebuie sa-i intelegem......eu inca ma mir de vitezele alea de 40-45/h cu ferotenii de mtb o fi si cu roti de 26 si chiar mi-am amintit

un banc / "cand prinde un Trabant 100km.h ? In cadere libera.....

Apropo ca sa n-avem discutii,am mai mers si eu cu cateva biciclete si chiar cu viteze mari de aia stiu ce inseamna 40-45 / se prind si se mentin destul destul greu chiar si la ciclistii de performanta din romania .

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 2 ore, Diesel said:

Nu are rost sa ne luam la hartza asa din nimic pana la urma e treaba fiecaruia cum isi modifica bicla si de asemenea daca unii sunt mai morocanosi si cu un ego puternic trebuie sa-i intelegem......eu inca ma mir de vitezele alea de 40-45/h cu ferotenii de mtb o fi si cu roti de 26 si chiar mi-am amintit

un banc / "cand prinde un Trabant 100km.h ? In cadere libera.....

Apropo ca sa n-avem discutii,am mai mers si eu cu cateva biciclete si chiar cu viteze mari de aia stiu ce inseamna 40-45 / se prind si se mentin destul destul greu chiar si la ciclistii de performanta din romania .

 

Nu este vorba de mentinut, nici nu am spus asta. Viteza a fost atinsa la un sprint de test. Daca nu crezi ce spun este problema ta, sau te invit sa imprumuti un aparat radar de la Politie si vi la test, caci mtb-urile de 26 "nu" prea ajung nici la 25-30 la ora saracele. Ce zici te bagi ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa imprumut un radar de la politie  ha,ha,ha...ai glume bune . eu propun sa incheiem aici,ca altfel incep sa cred ca....au toti ceva cu tine.

Pana la urma tu ai scris ce ai vrut,iar baietii ti-au raspuns ce au vrut. daca nu-ti convine asta e !

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Diesel said:

Sa imprumut un radar de la politie  ha,ha,ha...ai glume bune . eu propun sa incheiem aici,ca altfel incep sa cred ca....au toti ceva cu tine.

Pana la urma tu ai scris ce ai vrut,iar baietii ti-au raspuns ce au vrut. daca nu-ti convine asta e !

 

Si ca sa incheiem, iti mai aduc un argument legat de viteza aia pe care tu zici ca multi dintre noi astia o visam, mai ales cu bicicletele astea ieftine. Explica-mi si mie cum se face, ca daca merg cu ea la pas kilometrajul indica viteza de 5-6 km/h, care stim ca este viteza omului la pas, iar in mers sa spui ca indica aiurea, sau tu sa ai 30 la ora dar ceasul indica 45. ? De ce la sol nu arata 10 la ora in loc de 5-6 ? Iti spun eu, pentru ca viteza indicata este  una corecta, atata timp cat la pas indica corect, asa si in timpul mersului. Faptul ca alti sunt amatori pe care ii dor picioarele si curul dupa o tura in parc sau cartier este alta probema. Nu ma laud ca sunt mare ciclist, dar macar un amator avansat tot sunt, fapt ca fac undeva la 5-6 mii de km. pe an, ce alti amatori nu fac in toata viata lor de mers cu bicicleta, sau cativa fac cu masina km. astia, ca o scot odata pe saptamana sau luna din parcare sa faca cumparaturile, si poate nici nu fac 5000 pe an. Gata, am incheiat cu aceasta postare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legat de viteza eu spun doar atat, asta cu mersul cu 45-50kmh e ca si consumul de a dci meu la 1.5 nu o sa fie nici odata relevant acel instant care in forja pt 1 secunda imi arata 29.5 litri /100km asa si viteza ta. Pt a sustine afirmatiile tale sa vedem un filmulet cu mers lejer la 30Kmh timp de 5 minute, si unul in care atingi si mentii acel varf de 45-50kmh pe plat tot asa pentru 5 minute, si atunci eu unul imi scot palaria (adica casca de ciclist in cazul de fata) si nu mai comentez. 

 Spun toate aceste lucruri pt ca pe cursiera viteza maxima care o ating pe palt pana acuma nu am reusit sa sar de 39.1kmh conform garmin fenix 5x si asta eram la o foaie de 52 dinti cu o cadenta de 85 rpm roti de 28 inch si anvelope de 25mm iar asta la bicileta de 9.5kg iar ca pinion cred sper sa nu ma insel ceva in zona 14-16 dinti si am reusit sa mentin maxim 30 secunde. Nu eram in pluton, rulam singur si soseaua era goala, sprintam sa il prind pe colegul din urma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meam, voi chiar nu puteți dormi noaptea de grija vitezei atinse de domnul coleg?

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 4 ore, alexadi said:

 Pt a sustine afirmatiile tale sa vedem un filmulet cu mers lejer la 30Kmh timp de 5 minute, si unul in care atingi si mentii acel varf de 45-50kmh pe plat tot asa pentru 5 minute, si atunci eu unul imi scot palaria (adica casca de ciclist in cazul de fata) si nu mai comentez. 

 

Tu se pare ca n-ai fost atent. Nu am spus ca mentin viteza aia nici macar 1 minut. Am sprintat  cat sa o ating, dupa care am lasato moale. A fost un sprint de test si nimic mai mult. Legat de lejeritatea aia cu 30 la ora, iar n-ai fost atent. Am spus ca, cu aceste foi mai mari, dau mai lejer din pedale la viteza aia, cea ce la foile precedente nu prea era asa lejer, trebuia sa invarti ca turbatul. Era ca un motor turat ce necesita o treapta superioara pe care nu mai ai sa i-o dai. Cred ca daca ma fortez :)  iti pot indeplini dorinta cu 5 minute cu 30 la ora. Cred ca pot sa o fac undeva unde nu sunt deranjat prea tare, dar n-am go pro sa ma filmez, nu asta ma intereseaza pe mine, si nici sa dovedesc cuiva nu ma intereseaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Biciclistul_81 said:

 

Si ca sa incheiem, iti mai aduc un argument legat de viteza aia pe care tu zici ca multi dintre noi astia o visam, mai ales cu bicicletele astea ieftine. Explica-mi si mie cum se face, ca daca merg cu ea la pas kilometrajul indica viteza de 5-6 km/h, care stim ca este viteza omului la pas...

 

Omul la pas are undeva la 3.5-4km/h. 6km/h este o viteza foarte mare pentru mers. Eu de exemplu la distante de 10-12-14km ajung undeva usor sub 6.5km/h. La distante de circa 25km cobor spre 6km/h dar sint un tip de 190-191cm (adica pas peste medie) si obisnuit sa merg cite 15-20-25km fara pauze. Iti spun asta ca sa iti demonstrez ca esti total pe linga subiect.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 03.04.2019 at 23:25, Biciclistul_81 said:

 

Pe mine unu ma cam deranja, deja pe la 30 la ora simteam nevoia de un pinion mai mic sau o foaie mai mare. Macar acum merg mult mai lejer la 30 la ora, nu mai trebuie sa dau ca turbatul din pedale daca vreau sa merg putin mai repede. Si stai linistit ca daca le pui mai mari nu inseamna ca faci numai sprinturi sa bagi in blana. Merg linistit si cu pinionul 4 de cele mai multe ori. Ce am spus mai sus cu 45-47 la ora a fost un test, atat am reusit cu foile astea mai mari.

 

L

în urmă cu 1 oră, Biciclistul_81 said:

Tu se pare ca n-ai fost atent. Nu am spus ca mentin viteza aia nici macar 1 minut. Am sprintat  cat sa o ating, dupa care am lasato moale. A fost un sprint de test si nimic mai mult. Legat de lejeritatea aia cu 30 la ora, iar n-ai fost atent. Am spus ca, cu aceste foi mai mari, dau mai lejer din pedale la viteza aia, cea ce la foile precedente nu prea era asa lejer, trebuia sa invarti ca turbatul. Era ca un motor turat ce necesita o treapta superioara pe care nu mai ai sa i-o dai. Cred ca daca ma fortez :)  iti pot indeplini dorinta cu 5 minute cu 30 la ora. Cred ca pot sa o fac undeva unde nu sunt deranjat prea tare, dar n-am go pro sa ma filmez, nu asta ma intereseaza pe mine, si nici sa dovedesc cuiva nu ma intereseaza.

On 03.04.2019 at 8:51, Biciclistul_81 said:

Stai linistit ca n-am dat ca saracul cu barosul in cadrul ala :) Nu am strambat nimic altceva. Si sa sti ca am  suficienta forta sa imping  si sa invart foaia mare. Asa ca idee, iau cam 45-47 km/h pe plat cu grup de pinioane normale pentru 7 viteze. Mer de peste 25 de ani pe bicicleta, si in ultimii 3-4 ani am facut undeva la 20 mii de km. cu  naspete dastea ieftine.

 

Eu am fost foarte atent, si cred ca inteleg si limba romana. Dupa cum formulezi primul citat "deja pe la 30 la ora..." imi spune ca e o viteza cu care mergi constant la care adaug si "macar acum merg mult mai lejer la 30 la ....." semn ca iara mergi constant la aceste viteze, iar cosntant nu inseamna ca mergi asa 10 metri, vorbim de mers asa in regim constant 10-15 minute. Nu e nevoie sa te fortezi ca nu vreau sa te am pe constiinta. 

 Iar refeirtor la 45-47 chiar tu ai spus mai sus vezi in citat "iau cam 45-47 kmh" iar asta mie imi spune tot in limba roamna ca poti mentine o asemenea viteza o perioada de timp buna. Corect ar fi fost viteza maxima pe care o ating este xx kmh asa cum am spus eu. 

 Iar referitor la motor turat e simplu, depinde de capacitatiile lui ca eu de exemlu la 1.5 dci 3750 rpm am maxim de cai putere, dar dupa unii aceea este o turatie prea mare pentru un motor diesel. La benzinar se schimba problema ca acolo dupa 5000-6000 rpm incepe sa ofere maxim de cai putere, tuaratie la care iara unele persoane considera ca e prea mare pentru un motor. 

Iar ca sa continuii comparatia cu un motor nu cred ca iti pui un motor de masina de curse ca sa iesim la plimbare pin oras cu aceea masina. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 2 ore, JDM said:

 

Omul la pas are undeva la 3.5-4km/h. 6km/h este o viteza foarte mare pentru mers. Iti spun asta ca sa iti demonstrez ca esti total pe linga subiect.

Da, daca mergi la plimbare pe Unirii clar mergi cu 3-4 la ora, mai ales ca te mai uiti si prin vitrinele magazinului. Eu stiu ca viteza omului este 6 km pe ora, unu care merge, nu unu care se plmba pe bulevard. Mergi la pas cu mine si iti arat ca facem 10 minute la km. asta cronometrat de mine cu multi ani in urma. Asa ca nu sunt pe langa subiect.

1 hour ago, alexadi said:

Eu am fost foarte atent, si cred ca inteleg si limba romana. Dupa cum formulezi primul citat "deja pe la 30 la ora..." imi spune ca e o viteza cu care mergi constant la care adaug si "macar acum merg mult mai lejer la 30 la ....." semn ca iara mergi constant la aceste viteze, iar cosntant nu inseamna ca mergi asa 10 metri, vorbim de mers asa in regim constant 10-15 minute. Nu e nevoie sa te fortezi ca nu vreau sa te am pe constiinta. 

 Iar refeirtor la 45-47 chiar tu ai spus mai sus vezi in citat "iau cam 45-47 kmh" iar asta mie imi spune tot in limba roamna ca poti mentine o asemenea viteza o perioada de timp buna. Corect ar fi fost viteza maxima pe care o ating este xx kmh asa cum am spus eu. 

 

 

Ok, posibil sa nu fi formulat eu corect si sa fi fost inteles gresit. Da, viteza maxima atinsa pe care o pot atinge cu aceste foi asta este pentru scurt timp, adica o ating si gata, asa cum am zis. Legat de cei 30 la ora lafel. Tot asa era vorba, cand mai fortam putin(nu pentru mult timp) de la 30 dadeam de prea multe ori din pedale, de aici comparatia cu un motor turat ce solicita o treapta superioara. Asa si eu, simteam nevoia de un pinion mai mic sau o foaie mai mare. Acum ajung la 30 cu o mai mai mica lejeritate sa zic asa. 30 la ora ced ca pot sa tin pentru 5 minute constant, asta inseamna undeva la 2-3 km maxim dar n-am incercat, dar cu 25-27 sa sti ca merg destul de constant, de multe ori destul de lejer, depinde cum ma simt. Turele mele de obicei sunt undeva la 25 km. dus intors, si fac undeva la 35-40 de min. tur ca am de urcat la dus, si la intors 25 min. la intors, cu tot cu trafic, uneori si semafoare prinse. Te las pe tine sa calculezi. :)

în urmă cu 32 minute, Invitat special said:

OP versus membri:

mob.jpg

 

Astea fiind zise, @Biciclistul_81 las-o si tu putin mai moale cu aia 45/ora sau daca chiar vrei sa dai peste nas necredinciosilor posteaza un link de pe Strava cu o tura.

Hai ca pentru tine ma incumet sa imi leg aparatul de gat  zilele urmatoare si sa fac o filmare, ca tu chiar nu crezi ca pot atinge viteza aia, Sau si tu ai inteles ca eu merg constant cu 45 la ora mai ceva ca Froome in turul frantei ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru a putea calcula am nevoie de date exacte nu undeva e la 25km si unundeva la 35-40 minute, in matematica datele sunt exacte. Asta cu undeva imi aduce aminte de o glulma de prin anii 90 cand unu era intrebat cat are salariu si eu spunea aproape 2 milioane, si era intrebat fara cat si el raspundea fara 1800 000 lei deci asa si cu tine (adica avea salariul de 200 000 lei) vorbim de ani 90 cand sumele erau in lei vechi sau ROL sau sume nedominate impartite cu 10000 lei.

Daca iti place sa dai date uite aici ultima mea tura de pe garmin: distanta 37.23 km , timp 1 ora 16 minute si 36 secunde, viteza media 29.2 kmh , maxim speed 47.5kmh (eram in pana coboram unul din podurile de pe traseu), cadenta medie 67 rpm, cadenta maxima 100 rpm daca e imi spui si atasez un print screen de la garmin conect.

 

PS: pot sa iti atasez si fiecare segment cum le imparte automat garmin ca el salveza date intermediare la fiecare 5 km. Tura este pe strava si e publica in cadru clubului deschis de forum. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.