Sign in to follow this  
freetools

Loctite 290 la nipluri

Recommended Posts

Am un set de roti

jante https://www.remerx-rims.com/alcyon

 butuci novatec

pe fata spite sapim laser si pe spate d-light

 

Spitate 2x

nipuri de 16mm de aluminiu

 

Problema este ca nu stau centrate bine, am fost la bicishop centrata roata si dupa 1-2 luni iar s-a descentrat un pic

 

Nu e foarte mult dar na, citesc pe net de alte modele care cica sunt perfect centrate si rezista, bine sunt roti de fabrica

 

O fi o solutie sa pun loctite ca aici minutul 6:40

 

 

sa inlocuiesc niplurile de aluminiu cu asa ceva?  http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=46036

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Loctite nu as incerca, alte nipluri DA!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este destul de controversata solutia cu Loctite, eu nu aș folosi.
Probabil ca spitele nu sunt detensionate. 
Eu mi-am facut singur rotile si nu am avut problema asta, desi mă așteptam să apară.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu știu, așa le-au pus aia la magazin.

Eu am dat comanda de piese + asamblare

 

Am cerut nipluri sapim roși în cos eu pusenem de 14 

La mtb tot așa aveam nipluri din aluminiu + spițe sapim laser pe ambele roti

 

Și stăteau centrate bine.

 

Spițele par tensionate bine așa la mana.

 

Pe spate știu că cele de pe stânga trebuiau să fie mai moi in schimb sunt așa la mana tensionate bine 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uita-te in interiorul jantei ca spita sa ajunga pana in capul niplului.

Daca nu ajunge, sunt mari sanse ca in timp sa inceapa sa se rupa niplurile.

 

Foarte multi daca n-au spite suficient de lungi se folosesc de nipluri pentru a compensa. Ii ok daca se folosesc niplurile de alama, dar cele de aluminiu nu rezista (in special in cazul rotilor de cursiera unde sunt mai putine spite).

Poate in cazul de fata au folosit nipluri de 16mm pentru ca nu aveau pe stoc cele dorite de tine, dar nu strica sa verifici.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

m-am uitat, nu ajunge

 

cam asa sunt pe spate

https://postimg.cc/TK5RqrWD

 

Asta e si motivul pt care imi e frica un pic

 

As vrea luna asta sa rezolv, centrat bine, sa rezolv pe spate nu stiu, aici pe partea cu pinioanele ies spitele cam 1mm si un pic

Pe partea stanga sunt mai spre interior tot asa 1 spre 2 mm

 

Cica au pus spite de 286

 

Asa dupa capul meu ar trebui -1mm acolo unde iese din niplu si +1mm acolo unde e lipsa

 

Ar veni 287 si 285 la lungimi, nu?

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ies putin, nu-i problema.

 

Ideea ii ca spita sa treaca de "gat" si sa ajunga in capul niplului.

 

Cand mergi cu bicicleta niplurile (si spitele) sunt succesiv supuse tensionarii/detensionarii.

Daca spita nu ajunge pana in capul niplului, aceasta tensiune se va concentra in portiunea niplului in care nu ajunge spita.

In zona respectiva vor incepe sa apara microfisuri si la un moment dat va ceda niplul.

D'aia spita trebuie sa ajunga pana'n cap. Ca ajunge pana la jumatea capului, 3/4, complet, sau chiar iese putin, nu prea conteaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am intrebat la novatec

Au zis asa la 2x

 

Pe fata pot pune 110kgfcm

 

Pe spate  stanga 90-100kgfcm

                 dreapra 110

 

Producatorul mi-a spus ca tensiunea pt jantele astea e

Tension of spoke Remex in Alcyon rims (20,24 holes) is 900 – 1000 N measure by strain gauge.

Maximum tension is 1000 N.

 

Stiti undeva unde verifica tensiunea la spite?

 

Pe unde am fost se lauda ca au din ala de verificat dar cand i-am rugat macar asa ca chestie cica verifica degeaba.

 

Vreau luna asta sa le refac ca la carte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am ajuns pe la serviceuri.

Zilele astea voi ajunge

 

Spitele de 286 sunt asa https://postimg.cc/TK5RqrWD

un rand iesite in afara cam 1mm spre 2

celalat rand in interior 1mm poate si mai mult unele spite

 

Bun, am calculat asa babeste, si mi-a iesit 287 adica sa mai pun 1mm pe partea unde sunt mai scurte spitele si pe partea unde sunt mai lungi am zis 1mm mai putin 285

 

Am masutat cat s-a putut de bine butuci pe fata au nimerit spitele dar pe spate imi iese la calcule asta

 

https://postimg.cc/fkhjq29S

 

Pana sa desfac roata sa masor 100% daca astea ar fi exact marimile ce sa iau?

 

Pe calculatorul de la dt swiss sunt diferente mari intre spite daca aleg nipluri de 16mm

Vreau sa raman la spite de 16mm daca si pe fata sunt la fel

 

 

O sa incerc dupa ce o iar centreaza la roata fata sa torn 1 picatura de https://www.autohut.ro/solutii-curatare-si-intretinere/asigurator-filete-de-rezistenta-redusa-loctite-222-10ml.html

 

 

 

 

Am 74kg si sunt in scadere

Banuiesc ca cu e de la greutate ca se descentreaza rotile?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roata (corect tensionată) NU trebuie să se descentreze după primele utilizări indiferent de greutatea ciclistului.
Sunt unele operațiuni care neefectuate, conduc la descentrare, pe lângă detensionarea spițelor.
Cu Sapim Laser este destul de complicat de lucrat, o spune si producătorul pe site.
Sunt foarte subțiri si la centrare se torsionează mai mult decât o spiță mai groasă. Daca nu se elimină torsiunea aia in faza finală a centrării, se va elimina in mers iar efectul va fi descentrarea.
Eu am reușit să împletesc roata, (cu Sapim D-Light) sa o centrez si sa o duc la tensiune in doua ore. Ca să balansez tensiunile si sa elimin torsiunea din spite, să fie centrată si radial si axial, sa fie si dishul corect, am mai stat o zi. Nici urmă de Loctite sau altă mâzgă de blocaj.
După toată tevatura asta, nu mi-au cântat spițele niciodată si cel mai important, nu s-au descentrat rotile.
Acele zgomote din roti de la primele ieșiri ("specialiștii" spun că se așează spițele si e dă bine) nu sunt decât rotirea spițelor sub efectul torsiunii in momentul când respectiva spiță se află in minim de tensiune. Fix acest lucru se urmărește prin detensionare.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Am verificat acum iar.

E mai mare diferenta aia la spitele de pe stanga.

 

4mm in interior.

 

Mda, o sa desfac roata ca risc sa ma trezesc cu vreun niplu rupt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca situatia cu suprapunerea filetelor este asa cum ai aratat in poza, nu este asa dramatic. Se putea mai bine, dar nu vei avea probleme asa. Niplul nu se rupe pe zona de filet, ci ii 'zboara' capul, care nu este filetat in majoritatea cazurilor, asa ca degeaba ai suprapunere de filet de spita acolo.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, akebono said:

Niplul nu se rupe pe zona de filet, ci ii 'zboara' capul, care nu este filetat in majoritatea cazurilor, asa ca degeaba ai suprapunere de filet de spita acolo.

Similar, spițele prea lungi, care ies din niplu, sunt înfiletate pe spire mai puține, si efortul se distribuie pe o suprafață mai mică. Oboseală mai rapidă a materialului.
Faptul ca ai neregularitățile alea la lungimea spițelor eu zic că se datorează unor erori in datele introduse in calculatorul de lungimi.

Si eu am folosit acelasi calculator, dar am avut datele oferite de ei (atât jantele, cât si butucii fiind DT Swiss). Erau cotele in presetările calculatorului. Nu am avut nicio problemă.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, BodoC said:

Similar, spițele prea lungi, care ies din niplu, sunt înfiletate pe spire mai puține, si efortul se distribuie pe o suprafață mai mică. Oboseală mai rapidă a materialului.

BodoC, cu tot respectul, daca-mi permiti, exista o limita rezonabila a cat de mult poti infileta prea mult spita in niplu. Spita la un moment dat nu va mai avea filet si nu ma merge mai adanc, asadar aproape tot filetul niplului va fi in contact cu filetul spitei. Evident, depinde si de spita, sunt modele la care diametrul filetului este mai mare decat diametrul spitei, caz in care spita va trece linistit prin niplu, insa nu este cazul aici.

 

687282d1359601749t-nipple-length-affecti

 

Riscul cu spitele prea lungi, in cazul unor jante cu profil foarte jos sau a jantelor simple este ca spita sa perforeze banda sau camera. Si acesta este tot un risc teoretic.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ba da@akebono. Sapim Laser e spiță de 1,5.

Filetul este de M2, deci trece spița prin niplu. Zona cu diametrul de 2 este filetată in totalitate.

Asta este spiță D-Light de 1,65.015016b2854c015edb49f050b3b07062.jpg

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am citit atent, mentionasem si eu cazul acesta dar nu am vazut informatia de mai sus. Ai dreptate @BodoC, ca de obicei.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze de offtopic.
Deloc ca de obicei.
Dar berea aia tot o bem. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deal!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am masurat iar butucul si

pe sapim imi iese asa: stanga 289mm dreapta 285mm

 

pe celelate calculatoare prowheelbuilder, dtswiss

iese asa

stanga 287.3mm dreapta 283.7mm

 

chiar si daca ar fi cate 1mm eroare ca am stat sa calculez de mai multe ori tot astea sunt rezultatele

peste 287 mm 283mm 

 

Am ambitia daca tot schimb spitele sa iasa cat mai perfecta

 

Asa mi se pare ca pe sapim ar fi mai corecte rezultatele

 

Acum cu 286mm pe ambele parti pe o parte iese 1mm pe cealalta lipsa 4mm dar masurat peste niplu, cum am insurubat spita

Asa am masurat

https://postimg.cc/V0dzKS5m

 

Ori le schimb numai pe partea stanga si las 286 cu 290 dar o sa iasa un pic, 1mm ala sper ca ramne asa

 

Ori le schimb pe toate cu sapim laser si iau exact 289/285mm de aici https://www.bike24.com/p2113897.html

Acum pe spate am d-light.

 

sper ca s-a inteles ceva

 

Imi pare asa de rau ca nu mai e magazinul ala coolbiketeam la obor

Aveau aia toate lungimle pe stoc si aveau si un mecanic bun.

 

Oare daca las pe dreapta spitela d-light si iau din Germania alea laser de 289mm pe stanga o avea ceva?

 

Ca am vazut ca e la moda acum la fullcrum 14 spite pe dreapta 7 pe stanga

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

e incredibil, cred ca am intrebat la vreo 4 sau 5 magazine cele mai cunoscute din Bucuresti

 

Nici unu nu vrea sa aduca alte spite gen laser, d-light in afara de alea normale.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe astea le cumperi online. Magazinele nu prea aduc pentru că nu prea se vând.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Știu că le găsesc online

Eu am vrut sa las piesele la un magazin in București și să rezolve ei o roată.

 

Bizar sa ai de vânzare spițe sapim normale și nipluri sapim de aluminiu dar sa nu vrei sa aduci și alt model.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this