freetools 62 Posted January 5, 2019 Am un set de roti jante https://www.remerx-rims.com/alcyon butuci novatec pe fata spite sapim laser si pe spate d-light Spitate 2x nipuri de 16mm de aluminiu Problema este ca nu stau centrate bine, am fost la bicishop centrata roata si dupa 1-2 luni iar s-a descentrat un pic Nu e foarte mult dar na, citesc pe net de alte modele care cica sunt perfect centrate si rezista, bine sunt roti de fabrica O fi o solutie sa pun loctite ca aici minutul 6:40 sa inlocuiesc niplurile de aluminiu cu asa ceva? http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=46036 Quote Share this post Link to post Share on other sites
pro-e 89 Posted January 5, 2019 Loctite nu as incerca, alte nipluri DA! 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
BodoC 1,829 Posted January 6, 2019 Este destul de controversata solutia cu Loctite, eu nu aș folosi. Probabil ca spitele nu sunt detensionate. Eu mi-am facut singur rotile si nu am avut problema asta, desi mă așteptam să apară. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MLADEN 3,793 Posted January 6, 2019 De ce nipluri de 16mm? (doar is curios) Quote Share this post Link to post Share on other sites
freetools 62 Posted January 6, 2019 Nu știu, așa le-au pus aia la magazin. Eu am dat comanda de piese + asamblare Am cerut nipluri sapim roși în cos eu pusenem de 14 La mtb tot așa aveam nipluri din aluminiu + spițe sapim laser pe ambele roti Și stăteau centrate bine. Spițele par tensionate bine așa la mana. Pe spate știu că cele de pe stânga trebuiau să fie mai moi in schimb sunt așa la mana tensionate bine Quote Share this post Link to post Share on other sites
MLADEN 3,793 Posted January 7, 2019 Uita-te in interiorul jantei ca spita sa ajunga pana in capul niplului. Daca nu ajunge, sunt mari sanse ca in timp sa inceapa sa se rupa niplurile. Foarte multi daca n-au spite suficient de lungi se folosesc de nipluri pentru a compensa. Ii ok daca se folosesc niplurile de alama, dar cele de aluminiu nu rezista (in special in cazul rotilor de cursiera unde sunt mai putine spite). Poate in cazul de fata au folosit nipluri de 16mm pentru ca nu aveau pe stoc cele dorite de tine, dar nu strica sa verifici. Quote Share this post Link to post Share on other sites
freetools 62 Posted January 7, 2019 m-am uitat, nu ajunge cam asa sunt pe spate https://postimg.cc/TK5RqrWD Asta e si motivul pt care imi e frica un pic As vrea luna asta sa rezolv, centrat bine, sa rezolv pe spate nu stiu, aici pe partea cu pinioanele ies spitele cam 1mm si un pic Pe partea stanga sunt mai spre interior tot asa 1 spre 2 mm Cica au pus spite de 286 Asa dupa capul meu ar trebui -1mm acolo unde iese din niplu si +1mm acolo unde e lipsa Ar veni 287 si 285 la lungimi, nu? Quote Share this post Link to post Share on other sites
MLADEN 3,793 Posted January 7, 2019 Daca ies putin, nu-i problema. Ideea ii ca spita sa treaca de "gat" si sa ajunga in capul niplului. Cand mergi cu bicicleta niplurile (si spitele) sunt succesiv supuse tensionarii/detensionarii. Daca spita nu ajunge pana in capul niplului, aceasta tensiune se va concentra in portiunea niplului in care nu ajunge spita. In zona respectiva vor incepe sa apara microfisuri si la un moment dat va ceda niplul. D'aia spita trebuie sa ajunga pana'n cap. Ca ajunge pana la jumatea capului, 3/4, complet, sau chiar iese putin, nu prea conteaza. Quote Share this post Link to post Share on other sites
freetools 62 Posted January 7, 2019 Am intrebat la novatec Au zis asa la 2x Pe fata pot pune 110kgfcm Pe spate stanga 90-100kgfcm dreapra 110 Producatorul mi-a spus ca tensiunea pt jantele astea e Tension of spoke Remex in Alcyon rims (20,24 holes) is 900 – 1000 N measure by strain gauge. Maximum tension is 1000 N. Stiti undeva unde verifica tensiunea la spite? Pe unde am fost se lauda ca au din ala de verificat dar cand i-am rugat macar asa ca chestie cica verifica degeaba. Vreau luna asta sa le refac ca la carte Quote Share this post Link to post Share on other sites
freetools 62 Posted March 5, 2019 Nu am ajuns pe la serviceuri. Zilele astea voi ajunge Spitele de 286 sunt asa https://postimg.cc/TK5RqrWD un rand iesite in afara cam 1mm spre 2 celalat rand in interior 1mm poate si mai mult unele spite Bun, am calculat asa babeste, si mi-a iesit 287 adica sa mai pun 1mm pe partea unde sunt mai scurte spitele si pe partea unde sunt mai lungi am zis 1mm mai putin 285 Am masutat cat s-a putut de bine butuci pe fata au nimerit spitele dar pe spate imi iese la calcule asta https://postimg.cc/fkhjq29S Pana sa desfac roata sa masor 100% daca astea ar fi exact marimile ce sa iau? Pe calculatorul de la dt swiss sunt diferente mari intre spite daca aleg nipluri de 16mm Vreau sa raman la spite de 16mm daca si pe fata sunt la fel O sa incerc dupa ce o iar centreaza la roata fata sa torn 1 picatura de https://www.autohut.ro/solutii-curatare-si-intretinere/asigurator-filete-de-rezistenta-redusa-loctite-222-10ml.html Am 74kg si sunt in scadere Banuiesc ca cu e de la greutate ca se descentreaza rotile? Quote Share this post Link to post Share on other sites
BodoC 1,829 Posted March 5, 2019 Roata (corect tensionată) NU trebuie să se descentreze după primele utilizări indiferent de greutatea ciclistului.Sunt unele operațiuni care neefectuate, conduc la descentrare, pe lângă detensionarea spițelor.Cu Sapim Laser este destul de complicat de lucrat, o spune si producătorul pe site.Sunt foarte subțiri si la centrare se torsionează mai mult decât o spiță mai groasă. Daca nu se elimină torsiunea aia in faza finală a centrării, se va elimina in mers iar efectul va fi descentrarea.Eu am reușit să împletesc roata, (cu Sapim D-Light) sa o centrez si sa o duc la tensiune in doua ore. Ca să balansez tensiunile si sa elimin torsiunea din spite, să fie centrată si radial si axial, sa fie si dishul corect, am mai stat o zi. Nici urmă de Loctite sau altă mâzgă de blocaj.După toată tevatura asta, nu mi-au cântat spițele niciodată si cel mai important, nu s-au descentrat rotile.Acele zgomote din roti de la primele ieșiri ("specialiștii" spun că se așează spițele si e dă bine) nu sunt decât rotirea spițelor sub efectul torsiunii in momentul când respectiva spiță se află in minim de tensiune. Fix acest lucru se urmărește prin detensionare. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
MLADEN 3,793 Posted March 5, 2019 2 hours ago, freetools said: Spitele de 286 sunt asa https://postimg.cc/TK5RqrWD Eu as merge pe 284 cu 288. Quote Share this post Link to post Share on other sites
freetools 62 Posted March 5, 2019 Am verificat acum iar. E mai mare diferenta aia la spitele de pe stanga. 4mm in interior. Mda, o sa desfac roata ca risc sa ma trezesc cu vreun niplu rupt Quote Share this post Link to post Share on other sites
akebono 1,080 Posted March 5, 2019 Daca situatia cu suprapunerea filetelor este asa cum ai aratat in poza, nu este asa dramatic. Se putea mai bine, dar nu vei avea probleme asa. Niplul nu se rupe pe zona de filet, ci ii 'zboara' capul, care nu este filetat in majoritatea cazurilor, asa ca degeaba ai suprapunere de filet de spita acolo. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
BodoC 1,829 Posted March 5, 2019 2 hours ago, akebono said: Niplul nu se rupe pe zona de filet, ci ii 'zboara' capul, care nu este filetat in majoritatea cazurilor, asa ca degeaba ai suprapunere de filet de spita acolo. Similar, spițele prea lungi, care ies din niplu, sunt înfiletate pe spire mai puține, si efortul se distribuie pe o suprafață mai mică. Oboseală mai rapidă a materialului. Faptul ca ai neregularitățile alea la lungimea spițelor eu zic că se datorează unor erori in datele introduse in calculatorul de lungimi. Si eu am folosit acelasi calculator, dar am avut datele oferite de ei (atât jantele, cât si butucii fiind DT Swiss). Erau cotele in presetările calculatorului. Nu am avut nicio problemă. Quote Share this post Link to post Share on other sites
akebono 1,080 Posted March 5, 2019 1 hour ago, BodoC said: Similar, spițele prea lungi, care ies din niplu, sunt înfiletate pe spire mai puține, si efortul se distribuie pe o suprafață mai mică. Oboseală mai rapidă a materialului. BodoC, cu tot respectul, daca-mi permiti, exista o limita rezonabila a cat de mult poti infileta prea mult spita in niplu. Spita la un moment dat nu va mai avea filet si nu ma merge mai adanc, asadar aproape tot filetul niplului va fi in contact cu filetul spitei. Evident, depinde si de spita, sunt modele la care diametrul filetului este mai mare decat diametrul spitei, caz in care spita va trece linistit prin niplu, insa nu este cazul aici. Riscul cu spitele prea lungi, in cazul unor jante cu profil foarte jos sau a jantelor simple este ca spita sa perforeze banda sau camera. Si acesta este tot un risc teoretic. 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
BodoC 1,829 Posted March 5, 2019 Ba da@akebono. Sapim Laser e spiță de 1,5. Filetul este de M2, deci trece spița prin niplu. Zona cu diametrul de 2 este filetată in totalitate. Asta este spiță D-Light de 1,65. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
akebono 1,080 Posted March 5, 2019 Nu am citit atent, mentionasem si eu cazul acesta dar nu am vazut informatia de mai sus. Ai dreptate @BodoC, ca de obicei. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
BodoC 1,829 Posted March 5, 2019 Scuze de offtopic. Deloc ca de obicei. Dar berea aia tot o bem. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
freetools 62 Posted March 6, 2019 Am masurat iar butucul si pe sapim imi iese asa: stanga 289mm dreapta 285mm pe celelate calculatoare prowheelbuilder, dtswiss iese asa stanga 287.3mm dreapta 283.7mm chiar si daca ar fi cate 1mm eroare ca am stat sa calculez de mai multe ori tot astea sunt rezultatele peste 287 mm 283mm Am ambitia daca tot schimb spitele sa iasa cat mai perfecta Asa mi se pare ca pe sapim ar fi mai corecte rezultatele Acum cu 286mm pe ambele parti pe o parte iese 1mm pe cealalta lipsa 4mm dar masurat peste niplu, cum am insurubat spita Asa am masurat https://postimg.cc/V0dzKS5m Ori le schimb numai pe partea stanga si las 286 cu 290 dar o sa iasa un pic, 1mm ala sper ca ramne asa Ori le schimb pe toate cu sapim laser si iau exact 289/285mm de aici https://www.bike24.com/p2113897.html Acum pe spate am d-light. sper ca s-a inteles ceva Imi pare asa de rau ca nu mai e magazinul ala coolbiketeam la obor Aveau aia toate lungimle pe stoc si aveau si un mecanic bun. Oare daca las pe dreapta spitela d-light si iau din Germania alea laser de 289mm pe stanga o avea ceva? Ca am vazut ca e la moda acum la fullcrum 14 spite pe dreapta 7 pe stanga Quote Share this post Link to post Share on other sites
freetools 62 Posted April 4, 2019 e incredibil, cred ca am intrebat la vreo 4 sau 5 magazine cele mai cunoscute din Bucuresti Nici unu nu vrea sa aduca alte spite gen laser, d-light in afara de alea normale. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Traveller 5,782 Posted April 4, 2019 Pe astea le cumperi online. Magazinele nu prea aduc pentru că nu prea se vând. Quote Share this post Link to post Share on other sites
BodoC 1,829 Posted April 4, 2019 http://www.cyclemaster.ro/index.php?route=product/product&path=77_89&product_id=53 Quote Share this post Link to post Share on other sites
freetools 62 Posted April 4, 2019 Știu că le găsesc online Eu am vrut sa las piesele la un magazin in București și să rezolve ei o roată. Bizar sa ai de vânzare spițe sapim normale și nipluri sapim de aluminiu dar sa nu vrei sa aduci și alt model. Quote Share this post Link to post Share on other sites