feribotu

Tura de primavara tarzie: Orsova- Oravita- Anina- Herculane- Drobeta Tn Severin

Recommended Posts

Plec in pregatirea acestei ture cu un bagaj bun de informatii de la colegii care au mai batatorit zona asta, @gibonu si trupa "BBB".

 

Planul este acesta:

- tura in luna Mai;

- voi fi insotit de un partener pentru care km adunati s-ar putea sa fie o problema, mai ales cei in urcare;

- rezervare cazare la pensiuni inainte de plecare in tura, deci un grad de flexibilitate redus in ajustarea traseului sau a km/zi;

 

Primul draft al traseului arata cam asa:

1. Ziua 1.  Bucuresti - Orsova cu trenul (IR 72, plecare 5:20, sosire in orsova in jur de 11:16). Orsova- Berzasca. Cca 75km

Trenul mentionat mai sus nu are vagon de bicicleta, insa avand in vedere faptul ca vrem sa facem si 75km in ziua respectiva, ora de sosire conteaza. Urmatorul tren, IR1591 are si vagon de bicicleta dar doar pana la Drobeta Tn Severin, pleaca la 6:30 si ajunge la 11:48. Nici asa ora nu ar fi chiar tarzie, in mai se intuneca destul de tarziu, insa ar adauga 24km la traseu care s-ar repercuta in principal in zilele 1 si 2 (in ziua 2 nu sunt prea multe alternative de cazare in zona, adica intre Molodva Noua si Sasca Montana nu cred ca gasesc ceva).

 

2. Ziua 2.  Berzasca- Moldova Noua- Carbunari-Sasca Montana. Cca 60km, la care se vor adauga ceva km spre Cascada Susara. Inca nu stiu cum vom aborda asta, daca vom merge cu bicicletele, am vazut la baietii BBB ca ei au reusit sa ajunga destul de lejer acolo, singura zona mai dificila fiind zona de chei care inteleg ca nu inseamna decat cativa zeci de metri.

 

3. Ziua 3.  Sasca Montana- Potoc - Cascada Beusnita- Oravita - cca 48km. 

 

4. Ziua 4. Oravita- Anina cu trenul. Apoi Anina- Valea Minisului- Eftimie Murgu (morile de apa)- Prigor. Cca 66km.

 

5. Ziua 5.  Prigor - Baile Herculane - cca 54 km

 

6. Ziua 6.  Baile Herculane- Orsova- Portile de Fier- Drobeta Tn Severin. Cca 45km, in ideea de a prinde IR1590 (cu vagon de bicicleta) care pleaca la 14:25

 

Sunt deschis la sugestii si puncte de interes pe traseu, dar care sa nu adauge prea multi km la cei deja considerati prea multi de partenerul de tura.

Singura necunoscuta pe moment este drumul mai intre Moldova Noua si Carbunari...pe Google drumul asfaltat se opreste la un moment dat...si este exact sectiunea de drum cu o urcare care pare destul de sustinuta. Daca cineva poate oferi informatii despre aceasta portiune raman recunoscator (mai mult partenerul de tura).

 

 

  • Upvote 1
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@feribotu

 

Foarte tare. Felicitari pentru intentie si bafta la planificare.

 

Cateva sugestii:

 

Ziua 4: Ia-ti bilet online la trenul Oravita - Anina. Acum exista posibilitatea asta.

 

Ziua 5: mergi pe bicicleta doar bucata Prigor - Iablanita (30 km) apoi din Iablanita (15:02) - Baile Herculane (15:21) cu trenul Regio 9554. Pret 4 lei.

Bucata de DN 6, de la intersectia cu DN 57B pana la Baile Herculane este foarte aglomerata si nu tocmai ideala pentru pedalat.

 

Ziua 6: La fel, DN 6 pana la Drobeta nu este tocmai ideal pentru plimbat cu bicicleta. Mai ales bucata Orasova - Drobeta.

Fie iei trenul spre Bucuresti direct din Herculane, fie trenul R 9552 Herculane (08:53) - Orsova (09:15). In Orsova sunt cateva lucruri interesante de vazut, faleza Dunarii mi s-a parut ok, etc.

Ca parere personala, Orasova mi se pare mult mai ofertanta comparativ cu Drobeta.

 

Rezervati-va cazarile din timp, mai ales ca vad ca ai planificat opriri la unica cazare din localitate (pensinea Prigorel din Prigor).

 

La fel, ia-ti online si din timp biletele de tren Buc - Orsova si retur. CFR-ul este intr-o mare cacao (ca sa vorbesc frumos) referitor la numarul de vagoane disponibile, trenurile sunt foarte aglomerate, etc.

Plus ca ai o oarecare reducere (25 % reducere la cumpărarea cu anticipaţie peste 21 zile, 18 % reducere la cumpărarea cu anticipaţie de 11 până la 20 de zile).

 

Bafta.

 

L.E. Sper ca nu ai planificat tura in jurul datei de 1 Mai, cand aglomeratia in tren va fi maxima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salurare @gibonu si merci mult pentru sfaturile tale.

Asa intentionez sa fac, imediat dupa ce stabilim perioada exacta (cu siguranta nu in saptamana cu 1 Mai) sa rezerv atat cazarile cat si biletele de tren tur-retur. 

 

Zilele 5 si 6 initial le desenasem astfel:

- ziua 5 doar cu trecere prin Herculane, apoi continuat traseul pe Cheile Cernei cca 25km (astfel ziua 5 ar fi avut 78-80km), inoptare la Casa Valea Cernei (https://www.google.de/maps/place/®Casa+Valea+Cernei+-+™Baile+Herculane/@45.0275404,22.560003,17z/data=!3m1!4b1!4m10!1m2!2m1!1spensiunea+cheile+cernei!3m6!1s0x0:0xbb775f824f5f6030!8m2!3d45.0275267!4d22.5621843!9m1!1b1?hl=ro). .

 

- ziua 6 - Casa Cheile Cernei- Baia de Arama- Tg Jiu - cca 82km (daca am merge spre Drobeta drumul ar fi mai lung cu cca 20km).

Partenerul de tura a considerat insa prea mult pentru ultimele zile, mai ales ca se va acumula si oboseala, iar drumul spre Baia de Arama include si o catarare destul de serioasa.

 

Dar ideea ta cu trenul intre Iablanita si Herculane este interesanta, sunt niste km de pauza pentru coleg si am putea apoi sa continuam ziua 1 cum ziceam mai sus, ar inseamna doar cca 58-60km in ziua respectiva, plus ca-s facuti din 2 mini-etape.

Ramane insa ziua 6 si catararea care poate fi problematica in ultima zi (sunt cca 10km in urcare cu o diferenta de nivel de +600m). O solutie ar putea fi intoarcerea in Herculane si continuarea pe sosea pana la Orsova, in speranta ca drumul nu va fi chiar asa aglomerat (desi realizez ca este o portiune din E70). Sau cu trenul din Herculane la Orsova...dar in conditiile astea nu stiu cat se mai justifica ziua 6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@feribotu

 

N-ai pentru ce. Nu sunt sfaturi,  doar niste sugestii.

 

Eu as ramane la varianta mersului cu trenul comparativ cu pedalatul pe DN 6 / E 70.

 

Biletele de tren, daca am inteles bine, le poti lua cu maxim 30 de zile inainte de data calatoriei. Ai aici mai multe detalii:

https://www.cfrcalatori.ro/reduceri-la-cumpararea-cu-anticipatie/

 

Cazare in schimb, o poti rezolva de acum.

 

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un plan frumos, dar trebuie să vă grăbiți maxim cu rezervarea cazării, la capitolul ăsta zona nefiind prea înstărită (mai cu seamă pe măsură ce te îndepărtezi de Dunăre).

DJ 571 și legătura sa cu Gârnic (DJ 571A) erau planificate pentru asfaltare în 2018, dar nu știu dacă s-a întîmplat asta:

http://www.caon.ro/peste-200-de-milioane-de-lei-pentru-drumurile-carasene/1975752

 

Nu știu dacă o să meargă faza cu luarea bicicletei e IR 72. La aranjamente cu nașu nu m-aș gândi pe IR internațional, cel mult pe trenuri Regio.

Se poate ajunge cu bicicleta la Șușara, o iei pe umăr în vreo 2 locuri (imediat după desprinderea potecii din DJ 571 și în micul canion, care nu are nici 50 m). La fel, se poate merge cu (pe) bicicletă la lacul Bei și Beușnița (o iei pe umăr ca să treci de lac, în rest lejer).

 

Pe DN 6 nu ți-aș recomanda să mergi. Cu un tren Regio din Iablanița ai ieși mai bine, cum a propus și @gibonu mai sus.

 

Ați putea face un compromis pentru ziua 6, cred că ați vedea niște locuri frumoase: https://ridewithgps.com/routes/29188311

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Traveller said:

Nu știu dacă o să meargă faza cu luarea bicicletei e IR 72. La aranjamente cu nașu nu m-aș gândi pe IR internațional, cel mult pe trenuri Regio.

 

Parca in anii trecuti, trenurile internationale aveau cel putin un vagon care mergea pana la Curtici (am mers odata pana la Sinaia cu trenul care avea destinatie finala Budapesta). In vagonul in care aveam bilet (ulimul) scria ca merge pana la Curtici.

Insa, acum, cu criza de vagoane de la CFR nu stiu care este situatia, nu m-ar mira ca trenul international sa fie compus doar din vagoane de dormit / cuseta.

 

@feribotu

Ai grija ca in vagonul de dormit sigur nu ai voie sa te urci cu bicicleta (daca n-ai bilet in acel vagon).

 

La trenurile IR (care nu merg in afara RO) te poti intelege cu nasul. Am mers de multe ori asa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Traveller  am vazut pe topicul tau ca ati urcat spre Ravensca dinspre Liubcova si ati coborat apoi pe drumul (pietruit) spre Barz.

As vrea sa adaug Ravensca pe itinerar, insa cum spuneam, nu voi merge singur ci insotit de cineva care nu poate sustine urcari semnificative. 

Cat de grea ti s-a parut urcarea dinspre Liubcova, cam cate portiuni de push bike ati intalnit si cat de lungi? Pe harta, urcarea dinspre Barz pare mai abordabila, dar din nou...sunt peste 10km de urcare iar pentru cineva nu tocmai antrenat poate fi o provocare.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Urcarea din Liubcova începe foarte lejer, urci 200 m în primii 10 km.

Ulterior devine foarte serioasă în ultimii 7 km (se urcă încă 550 m, deci medie de 6.5%), cu valori persistente de 9-10% în ultimii 5.

Fără o condiție fizică medie, toată bucata asta riscă să fie parcursă împingând pe lângă ea.

Terenul e un macadam solid, pietros, care poate îngreuna ascensiunea. Dacă prinzi și o zi foarte călduroasă, cum m prins noi, și asta poate deveni o problemă.

E bine să ai apă la tine, pentru că singura cârciumă, vizavi de biserică, e deschisă până la 12 și apoi se redeschide după 16.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La fel, macadam (parcă mai pietros decât pe partea cealaltă). Declivitatea e mai mică (se coboară 550 hm de-a lungul a 13 km, deci o medie de 3%).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tura de primavara tarzie s-a transformat intr-una de vara devreme, undeva pe la mijlocul lunii Iunie. Deh, asa este cand trebuie sa armonizezi concediile si alte planuri.

 

Avand in vedere ca drumurile prin zona nu sunt chiar cele mai potrivite pentru o cursiera (din cate m-am interesat, drumurile in zona Sasca Montana-Oravita sunt chiar varza), ba mai mult, am adaugat pe traseu si cateva portiuni de off-road (de ex, drumul prin padure spre Lacul Ochiul Beiului, sau urcarea pe drumul neasfaltat catre Ravensca dinspre Barz), ma bate gandul sa imi cumpar si o bicicleta mai potrivita pentru astfel de drumuri.

Sunt cumva intr-o dilema, caci bicicletele la care m-am oprit sunt din categorii diferite, chestia este ca as vrea la un moment dat sa le cumpar pe ambele.

 

Asadar, varianta 1 ar fi acest Triban RC 520 https://www.decathlon.ro/bicicleta-sosea-triban-rc-520--id_8502389.html, la care sa-i pun cauciucuri de 36mm si portbagaj spate (eventual si aparatori). Este bicicleta pe care as vrea sa o folosesc ulterior si pentru deplasarea la job (cca 25km dus-intors) si pentru alte ture cicloturiste, cursiera din dotare sa ramana doar pentru ture de 1-2 zile fara bagaje.

Varianta 2 ar fi Rockrider 540, la care la fel, sa-i pot monta un portbagaj pe spate. Nu sunt un impatimit al turelor off-road, deci bicicleta de genul asta nu ar fi folosita la 100%, de asta nici nu vreau sa ma arunc la chestii scumpe. Si pe asta as putea-o folosi la commuting spre munca si in rest eventuale ture mai scurte care includ si ceva off-road. 

 

Din considerente de buget dar si de socarea progresiva a sotiei ( :P, nu radeti, desi stau la curte si am loc pentru depozitarea lor...negocierea este dura si aparitia lor simultana ar duce la o alimentatie mai frugala pentru 2-3 saptamani), nu sunt decis de ordinea achizitiei. 

As inclina acum spre RR540, din urmatoarele ratiuni: costa mai putin, va face fata cu brio sper eu traseului de cca 450km si nu in ultimul rand, partenerul de tura va merge tot pe un MTB. Fiind el si mai neantrenat, ma gandesc sa merg si eu pe ceva care sa ma incetineasca voit :P.

 

Voi ce ziceti?

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu aș zice să iei un trekking, pe care poți monta și anvelope cu balon de 2.0, la nevoie. Suportă și portbagaj, și apărători, e bun pe teren mixt, e bun și la navetă.

Daca spui că nu ești înclinat spre MTB, ar trebui să fie exact ce-ți trebuie.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.