Sign in to follow this  
Raffy5

Bicicleta hybrid - recomandare/sfaturi

Recommended Posts

Salutare,

 

Intentionez sa achizitionez o bicicleta. Din cautarile mele si cam ce as vrea de la ea (oras/astfalt dar sa fie capabila si de ceva off-road/gravel/dirt road) ar trebui sa fie hibrida.

Am mai sapat pe net si am ajust la:

1. Cannondale Quick Carbon 1

2. Specialized Sirrus Expert Carbon

3. Giant FastRoad Comax 2 - e aici desi inclin spre Cannondale sau Specialized. 

 

Din cele mentionate mai sus, ce ati recomanda? Ar fi altele mai rasarite la care as putea sa arunc o privire.

Sunt cele 3 de mai sus OK si pentru off road lejer (un drum forestier etc... nimic de speriat unde e musai MTB)?

 

Ca si buget sa fie pe la 6000 - 7500 RON.

 

Multumesc

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu mi-as lua doua biciclete, una de oras si alta mtb xc (cross country).

N-am vazut om sa nu prinda gustul potecii si sa nu vrea la munte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa platesti 6000 lei pe o bicicleta pe care in 90% din timp o vei folosi sa te duca de acasa pana la 5-6 statii distanta in oras e o prostie (raportat la veniturile din Ro).

Necesitatile tehnice sunt infime pentru asa ceva si diferenta intre o bicicleta de 3000 lei si una de 6000 lei va fi inexistenta in practica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si sa-ti raspund la intrebare, mie-mi place Spesh

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 6 ore, Raffy5 said:

pentru off road lejer (un drum forestier etc... 

Poate ceva de genul

https://www.specialized.com/us/en/crosstrail-sport/p/157812?color=237246-157812

Sau

https://www.scott-sports.com/fr/fr/product/velo-scott-sub-cross-10-men?article=270025006

 

Cred că e prea mult carbon pentru ce vrei, eventual un Sirrus de aluminiu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, Stuparul said:

Eu mi-as lua doua biciclete, una de oras si alta mtb xc (cross country).

N-am vazut om sa nu prinda gustul potecii si sa nu vrea la munte.

Nu am spatiul necesar pentru doua, in plus nu cred ca voi avea nevoie de un MTB dedicat.

Si eu tot spre specialized as inclina. 

 

 

15 hours ago, Invitat special said:

Sa platesti 6000 lei pe o bicicleta pe care in 90% din timp o vei folosi sa te duca de acasa pana la 5-6 statii distanta in oras e o prostie (raportat la veniturile din Ro).

Necesitatile tehnice sunt infime pentru asa ceva si diferenta intre o bicicleta de 3000 lei si una de 6000 lei va fi inexistenta in practica.

Cele 3 mentionate au indicat bugetul, dar el e flexibil in jos :) . Prima data ma uitasem la un Trek DS4 dar am citit ceva review-uri in care mentionau spite rupte dupa doar cateva luni de mers cu ea. Parca nu as vrea sa fac drumuri dese in "service" cu ea. Nu sunt un micut, am 186cm si 100kg, scopul sa scad pe la 90 :) 

 

9 hours ago, midan said:

Am ales cadrul din carbon deoarece din ce spune lumea pe net (am citit in multe locuri -desi poate e doar marketing) ar fi mai confortabile - nu transmit toate  vibratiile. 

Cele mentionate de tine au furca cu suspensie, parca as merge pe ceva rigid. Specialized ar avea "Future Shock works like a damper sitting inside the head-tube, delivering up to 20mm of travel."

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 4 ore, Raffy5 said:

Nu am spatiul necesar pentru doua, in plus nu cred ca voi avea nevoie de un MTB dedicat.

Si eu tot spre specialized as inclina. 

 

 

Cele 3 mentionate au indicat bugetul, dar el e flexibil in jos :) . Prima data ma uitasem la un Trek DS4 dar am citit ceva review-uri in care mentionau spite rupte dupa doar cateva luni de mers cu ea. Parca nu as vrea sa fac drumuri dese in "service" cu ea. Nu sunt un micut, am 186cm si 100kg, scopul sa scad pe la 90 :) 

 

Am ales cadrul din carbon deoarece din ce spune lumea pe net (am citit in multe locuri -desi poate e doar marketing) ar fi mai confortabile - nu transmit toate  vibratiile. 

Cele mentionate de tine au furca cu suspensie, parca as merge pe ceva rigid. Specialized ar avea "Future Shock works like a damper sitting inside the head-tube, delivering up to 20mm of travel."

Te-ai putea orienta spre o bicla cu cadrul de otel, daca vrei confort + durabilitate, dat fiind ca ai ceva kg in plus

 

1. https://www.planetx.co.uk/i/q/CBHOLBREVRIVFLAT/holdsworth-brevet-sram-rival-22-flat-bar-road-bike

 

2. https://www.poison-bikes.de/Fahrraeder/Trekking-Fahrraeder/Stahl-28_/ 

 

Nu ezita, ca nu-s un brand atat de cunoscut ca cele mentionate de tine, sunt niste bicle bune, sanatoase si nu vorbesc din auzite, am de la Poison o cursiera de otel + trekking tot otel

 

Bonus, te poti juca cu configuratia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

E prima data cand recomand varianta asta..dar o voi recomda. Hai sa o luam pe bucati

- carbonul amortizeaza socurile - dar la cele de sosea unde cauciurile sunt foarte subtiri si ele foarte rigide. Diferenta e sesizabila intre o bicicleta road din aluminiu si una road din carbon cu roti de 700x25. La hibrida..meahhh. E suficienta o furca de carbon nu toata bicicleta.

- Hibridele sunt o nisa - de aici sunt exploatate de vanzatori si sunt mult mai scumpe. 

 

Daca tot insisti sa iti iei carbon - ia-ti un mtb cu roti de 29 de genul asta https://www.canyon.com/en-ro/mtb/exceed/2019/exceed-cf-sl-6-0.html  ~1500e. Toate componentele sunt mai bune decat la hibiridele examplu. Ii schimbi caucicurile cu unele "de sosea" de genul maxxis dth si sa vez distractie in drumul spre munca. Daca vrei munte te va duce linistit pe unde vrei tu si pe munte.

 

Oricum - o bicicleta scumpa pentru naveta echivaleaza cu bani aruncati. Nu te vei putea opri la un magazin de teama sa nu dispara jucaria..In fine, bani tai, distractia ta - noi doar ne dam cu parerea.

 

Si daca totusi insisti pe specialized vezi ca intr-un timp avea prostul obicei sa aibe propriul standard pentru roti. Nu se potrivesc decat foarte putini butuci si daca vrei sa faci upgrade ai cam incurcat-o.

 

L.E. variantele de mai sus, ale lui @dogmaniac, sunt mai cu capul pe umeri pentru treking. Asta presupunand ca renunti la carbon...

L.L.E. - cadrele de carbon nu prea permit montarea unui portbagaj. La naveta zilnica o sa incepi sa apreciezi un portbagaj.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apreciez recomandarile.

Nu o voi folosi pentru naveta, dupa munca vreau sa pedalez sa ma mentin in forma. O sa fie in mare parte oras dar vreau sa poata si ceva drum de tara. Din acest motiv hibrid si full rigid.

 

Comuter arata interesant, dar o sa arunc o privire si la gama Pathline.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Total opus, au fost vreo doua saptamani cu 40 si ceva de grade, maine e mai rece numa 32 maxima. Ce e fain totusi, seara se mai racoreste nu ca in Romania unde pe la 1 noaptea ma rostogoleam in pat cu tot cu cearceaf.

 

Sa termin off topicul, arata interesant si Roadlite CF 7.0

https://www.canyon.com/en-au/fitness/roadlite/2019/roadlite-cf-7-0.html

dar si

Roadlite SL8

https://www.canyon.com/en-au/fitness/roadlite/roadlite-sl-8-0.html

desi posibil sa nu fie ok pentru off-road (drumul ala de tara cu ceva denivelari si pietris, nu un munte) cele doua de mai sus. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, dar nu am mai mers cu biciclete cu ghidonul lăsat și nu știu dacă o sa îmi placa feelingul. 

In schimb parca roadlite de la canyon a trecut la favorite. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ai de unde închiria una cu ghidonul lăsat-cursiera? E păcat sa nu iei in calcul toate posibilitățile...

Share this post


Link to post
Share on other sites
57 minutes ago, tzunoi said:

Nu ai de unde închiria una cu ghidonul lăsat-cursiera? E păcat sa nu iei in calcul toate posibilitățile...

Aici nu sunt de acord deloc. De ce ai avea nevoie de ghidon de cursiera pentru plimbat prin oras/parc?! Ghidon drept 100%.

Share this post


Link to post
Share on other sites
în urmă cu 8 ore, Raffy5 said:

Da, dar nu am mai mers cu biciclete cu ghidonul lăsat și nu știu dacă o sa îmi placa feelingul. 

In schimb parca roadlite de la canyon a trecut la favorite. 

Cred că e printre cele mai potrivite, și are un raport calitate preț bunicel. Dacă vrei mai mult macadam, n-aș scoate complet din calcul Pathlite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poți mergem în Decatlhon să încerci o cursiera

Si eu am avut ceva rețineri în privinţa ghidonului cu drop. Până la urmă am luat și e ok în oraș. Mai depinde și de geometria bicicletei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Invitat special said:

Aici nu sunt de acord deloc. De ce ai avea nevoie de ghidon de cursiera pentru plimbat prin oras/parc?! Ghidon drept 100%.

Nu e parc e oras..si depinde de distanta. Dar in principiu sunt de acord cu tine..pt oras e suficient si ghidon drept/hibridă/treking...sau cum O mai fi. Dar mi se pare ca nu prea știe ce vrea si..inchiriatul l-ar lamuri un pic. Iar sosele banuiesc ca sunt mișto pe acolo..si daca il prinde microbul o sa ii lipsească una de șosea. Stiu, prea multi de daca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa testez una cu ghidoul lasat sa vad cum ma este. De ce nu am luat in calcul pana acum asa ceva? Pentru ca nu am mai mers cu dropped pana acum, doar drept si parca simt ca nu as avea acelasi control. Posibil sa ma insel, ceea ce spun acum e doar ceea ce simt fara sa fii urcar pe una cu ghidon dropped pana acum.

 

Oricum, multumesc Traveler pentru recomandarea Canyon. Roadlite Al SL 8 e prima in acest moment. Renuntat la carbon deoarece diferenta de greutate e infima si carbon poate e prea mult pentru ceea ce vreau eu.

 

Imi mai dau 1 saptamana maximum pana o sa m-a decid si cum am spus incerc sa pun mana pe una cu ghidonul stramb sa vad cum este.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minutes ago, Raffy5 said:

 una cu ghidonul stramb

 

Eu zic ca incerci una cu ghidon de cursiera ca una cu ghidon stramb s-ar putea sa te duca in balarii :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mai cercetat putin, intrebat pe cei de la Canyon ce ar recomanda si raspunsul a fost endurance bike (pentru asfalt dar sa poata si ceva gravel/drum de tara).

 

Din gama lor ar fi:

Canyon Endurace AL Disc 7.0 https://www.canyon.com/en-au/road/endurace/2019/endurace-al-disc-7-0.html

 

Au si Canyon Grail Al 7.0 https://www.canyon.com/en-au/road/grail/2019/grail-al-7-0.html

dar nu il au pe stoc si ar trebui sa astept pana prin mai/iunie.

 

Inainte de endurance eram setat pe Canyon Roadlite Al SL 8.0 https://www.canyon.com/en-au/fitness/roadlite/roadlite-al-sl-8-0.html

 

Acum ar fi

1. Endurace AL Disc 7.0

 

2. Focus Paralane 105 2018 https://www.bikeexchange.com.au/a/gravel-bikes/focus/nsw/mosman/paralane-al-105/103612264

 

3. Ridley X-Trail A 105 Mix HD 2018 https://www.bikeexchange.com.au/a/road-bikes/ridley/vic/south-melbourne/x-trail-a-105-mix-hd/104047629

 

4. Ridley X-Ride Disc Rival 2018 https://www.bikeexchange.com.au/a/cyclocross-bikes/ridley/vic/south-melbourne/x-ride-disc-rival1/104047642

 

5. Specialized Roubaix https://www.bikeexchange.com.au/a/road-bikes/specialized/nsw/parramatta/roubaix-sport/103437755

asta ultima e cam scumpa si mai trebuie bani de pedale, clipsuri, pantofi, plus accesorii.

 

Oscilez intre Canyon si Focus, Focus ar fi de la un magazin unde garantia/service-ul se poate face relativ usor. La canyon mai greu, cred....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa inteleg ca ai trecut pe ghidon stramb? Arunca un ochi si la https://www.rosebikes.com/bikes/gravel (nu stiu cum e cu livratul in australia...)

 

Fiecare are plusuri si minusuri - specialized are cadrul de carbon (restul sunt Al), roti proaste, frane mecanice - pe disc.

Ridley X-Ride Disc Rival - e cyclocross- nu e neaparat comod pe distante lungi pentru ca nu pentru asta a fost facut

Ridley X-Trail A 105 Mix HD - compromis bunicel

Focus Paralane 105 2018 - asta imi place si e compromis bunicel. Rotile sunt shimano - pe bile. Unii le prefera altii nu (mie mi se par mai durabile..si mai ieftin de intretinut)

Endurace AL Disc 7.0 - are piesele cele mai bune dintre toate (exceptand cadrul). Nu prea imi place cum arata.

Grailul - are piesele la fel ca endurace - nu cunosc bine rotile. dar cred ca sunt asemanatoare. Ca si plus - are gauri de portbagaj..la naveta vei avea nevoie.(pe asta l-as alege si eu..dupa ce ma uit pe site-ul rose - nu am apucat sa ma uit.)

 

Uita-te si la rose - ies cam la fel la banii si poate fi configurat. Plus..gauri de portbagaj. 

Mai uita-te dupa Kona - astia sunt cei care au inventat struto camila practic. Si au preturi bunicele si ei

Have fun.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mers pe un spec sirrus expert carbon 2 sezoane si inainte de asta pe un sirrus elite aluminiu tot 2 ani. M-am incapatanat sa nu trec la dropbar 4 ani. Anul trecut am luat si eu ....in sfarsit ... cursiera.

 

Ce pot spune clar e ca niciuna dintre biclele astea (spec) nu functioneaza pe macadam, sunt fantastic de rigide si chiar cu anvelope 32, senzatia e naspa. Desi am urcat din Cocorasti Misli la Bustenari cu sirrusul de carbon cu anvelope de sosea de 28mm, nu as mai repeta niciodata isprava.

 

varianta de alu de la sirrus e o fieratanie f f grea...cea de carbon e cu totul alta poveste.

 

Pentru negociat mediu urban aglomerat  NU luat dropbar...aici vb in primul rand de experienta mea prin Bucuresti. Eu ma descurcam mult mai bine cu flatbar-ul. Urasc momentele cand trebuie sa ies seara prin Pipera inspre nord cu cursiera si deabia ma pot strecura prin marea de masini.

 

Acu’ daca ai distante mari (peste 20km dus) de facut si ai drumuri libere si bune, cursiera e mult mai indicata.

 

PS: La greutatea ta nu incerca sa faci gravelbiking cu vreo cursiera sau hibrida din cele de mai sus ca nu tine schema...adica experienta va fi nasoala, cel mai bun gravelbike pt tine e un MTB HT de crosscountry.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Decizia finala

Focus Paralane Al 105 2018.  

Am prins un discount considerabil asa ca alegerea a devenit mai ușoară. 

Am mai pus în cos pedalele Shimano Eh500, au doua fete - flat și clipless, și o pompa cu manometru. 

 

Casca am, mai am nevoie de sticla plus suport, kit de pana, multi tool si luminițe. 

 

Pe viitor încălțări pentru clipless. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this