diorgulescu

Cu trenul și cortul prin Tirol (iunie 2017)

Recommended Posts

Salutare tuturor!

 

Am avut o perioadă de absenteism de pe forum și am acumulat câteva restanțe în materie de relatări demne de-a fi împărtășite pe aici. Motivul principal este venirea pe lume a unui nou membru al familiei, fapt ce a dus la o reorganizare a timpului personal, scrisul prin jurnale rămânând ultimul pe listă. Cum lucrurile s-au cam așezat acum, încep cu o poveste de călătorie un pic diferită.

 

În vara lui 2017, Nicoleta (soția, adică) a decis să fie precaută și să lase bicicleta de-o parte o bucată de vreme, din cauza sarcinii pe care o purta. Și bine a făcut, căci cred că ar fi fost un pic dificil să pedaleze la acel moment (deși ulterior ne-am dat seama că acest lucru ar fi fost perfect posibil câtă vreme nu ar fi dorit să mai urce încă o dată pasul Stelvio).

Cum nu ne imaginam să treacă o vară fără a călători pe undeva cu cortul, ne-am schițat un alt proiect: mers cu trenul și la pas prin Tirol (cel de Nord, de data asta), cu campare. Bagajele urmau a fi cărate de către subsemnatul, în cea mai mare parte a timpului.

 

Am călătorit cu trenul pe ruta București - Viena - Landeck, iar de acolo am luat-o ușor înapoi către Salzburg, cu opriri în Imst, Schwaz și Innsbruck. Din Salzburg am luat tren către Viena (nu înainte de a vizita orașul, bineînțeles), iar de acolo înapoi spre București. Pe valea Tirolului ne-am folosit de trenul Regio și Regio Express. Da, a cam fost o aroganță, dar și un experiment.

 

A fost o experiență interesantă, pe care voi încerca să o povestesc fără a vă plictisi prea tare.

 

t3h-qhmhD4pGWkIR5b1I6cdIwccViXekDtz4ToCu

  • Upvote 5
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine (că) ai revenit![emoji2]

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BodoC, @gibonu - Mulțumim :)

 

 

Introducere

 

A6xGCOXhVSLhCpaVwfh7SgU8-wk3JHx2yUKE41TY

 

Cochetam de ceva vreme cu un „scenariu” de călătorie: ideea de a îți planifica un concediu în care singurul mijloc de transport ales pentru a de deplasa între punctele de interes să fie trenul. Probabil că este și efectul documentarelor din seria „Great Continental Railway Journeys”, pe care le-am tot urmărit și stimat, dar am dorit să vedem cum este.

Din capul locului ne-am asumat faptul că nu vom avea aceeași flexibilitate pe care ți-o dă bicicleta, dar am fost bucuroși (și norocoși) să putem face un concediu la cort, în „condiții de sarcină”.

 

Cum era clar că Nicoleta nu va putea căra bagaje mari, m-am orientat din timp și am cumpărat un sac mare de 100 de litri, din material textil, cu două bretele atașate. Practic, un rucsac în stil militar (cumpărat chiar de la Military Shop). S-a dovedit a fi de foarte mare ajutor (și încă este, la aproape doi ani de la achiziția sa), căci pe lângă acesta am avut de cărat și rucsacul meu mare de munte. Nico s-a rezumat la un rucsac de 30 de litri.

 

La fel ca în alte ocazii, am oscilat între două planuri: Valea Rinului și Tirolul de Nord. Partea bună este că am documentat Rinul destul de bine iar acest lucru se va dovedi util în viitor, când chiar vom ajunge pe acolo (cu avionul 🙂 ).

Am ales Tirolul, fiind convinși că vom găsi campinguri și zone feerice, așa cum ne-a oferit Austria în anii trecuți.

 

Luarăm bilete de tren pe ruta București-Viena-Landeck (și retur, toate cu ajutorul doamnelor de la casa internațională a Gării de Nord din București), apoi am făcut bagajele și am plecat din start cu ideea că ne întoarcem oricând, dacă va fi nevoie(biletele erau de tip Open, valabile o lună de la data plecării din București).

 

Ca de fiecare dată, ne-am despărțit cu greu de Tomiță (celălalt copil-felină), dar știam că va trece zilnic pe la el o persoană de încredere și iubitoare de animale.

  • Upvote 3
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

1-2 iunie: București - Landeck

 

xOKHBnDQKcaKHlH09V1dn6o_-WqojvClfDC3UoS_

 

Cum s-a nimerit ca 1 iunie să fie zi liberă, gara din București era plină. Pe la orele prânzului am ajuns și noi, după ce am cărat bagajele prin tramvaiul 1. Stăm pe peron, ne hidratăm și ne tot întrebăm „cum va fi?” (așa cum facem de fiecare dată) în vreme ce așteptăm să gareze trenul.

 

Iaca apare. Cabina noastră, deși aveam bilet pentru una dublă, era cu trei paturi și foarte îngustă. După un pic de negociere cu însoțitorul de vagon, suntem mutați într-una dublă (conform cu ceea ce plătisem, de fapt).

 

Drumul a decurs la fel de lent ca în ultimii ani, după Brașov. Nu se știe când se vor finaliza eternele șantiere de pe calea ferată.

În Viena am ajuns a doua zi de dimineață, cu o întârziere nesemnificativă. Aici aveam de așteptat un pic pentru legătura către Landeck. Trenul nostru era prost afișat, fără indicativ, iar cei de la casa de bilete nu prea le aveau cu engleza. Nici măcar cei tineri.

 

Trenul s-a dovedit a fi cel pe care l-am intuit noi. În el, dăm de altă încurcătură, cu locurile. Mai mulți călători s-au trezit în situația în care 2-3 bilete erau emise pentru același loc, din același vagon. Șefa de tren a descâlcit situația foarte elegant, iar nouă ni s-au oferit alte locuri, unele lângă altele, la pachet cu scuze insistente pentru situația creată.

Un tren foarte aglomerat (un RailJet). Se stătea efectiv în picioare, iar lângă noi era un grup de copii extrem de gălăgioși care trăncăneau atât de arogant încât ar fi fost buni pentru un studiu comportamental.

 

La 15:50 am ajuns în Landeck, orașul din capătul vestic al văii Innului. Culmea, pe hartă suntem foarte aproape de pasul Stelvio și Elveția, motiv pentru care ne amintim de tura din 2016, când am avut ocazia să urcăm mai multe pasuri din acea zonă alpină (pe biciclete, cu bagaje și vreme foarte schimbătoare).

Prindem în ultimul moment autobuzul către Prutz, căci acolo avem campingul, la vreo 20 de kilometri de Landeck. Totodată, campingul a fost un real șoc, mai ales când luăm în calcul experiențele din trecut și ratingul oficial al facilităților.

 

Locurile pentru cort sunt oribile, pline de piatră și aproape de un drum național intens circulat (cele pentru rulote erau într-o zonă mai ferită, cu mai mulți copaci). Atmosfera este una foarte gălăgioasă, cam ca prin Eforie Nord. Se fac grătare prin mai multe locuri (la cort sau direct pe aleea campingului, nu în locuri amenajate special), grupuri gălăgioase, mulți „superbikeri” (motocicliști de „viteză”, dar cam fără echipament) și downhill-iști (ăștia erau mai calmi, probabil fiind obosiți).

 

Tipa de la recepție era destul de arogantă (s-a uitat pieziș când i-am spus că am venit pe cu autobuzul, apoi pe jos încă doi kilometri), iar accesul la Internet costa 3 Euro pe zi (am preferat să folosesc conexiunea de date de pe telefon pentru câteva informații).

Am pus cortul pe un vânt insistent și puțin soare, după care a început ploaia. Am realizat că vom dormi amândoi cu antifoanele în urechi, pentru a mai masca din gălăgia care s-a întins cu mult în noapte.

 

În altă ordine de idei, e prima oară când stăm în noul cort. Un Hannah de trei persoane, cu verande extrem de generoase.

Pentru alimentare, am mers pe jos până la un magazin Spark. Deși eram într-un orășel, pe segmentul acela (de cam un kilometru) nu exista deloc trotuar (deși erau clădiri destule pe acolo), astfel că am mers direct pe DN, „șterși” de mașini, cam cum mergi pe DN1 în zone precum Potigrafu, Românești sau alte asemenea. Magazinul s-a dovedit a fi scump, dar măcar pâinea era bună.

 

Am servit masa pe o bancă, aproape de cort, iar apoi ne-am băgat înăuntru pentru a ne adăposti de ploaie.

Nu am făcut poze, căci nu aveam la ce (în afară de cort). Am primit un card de transport pentru Landeck. Ne gândim ce să facem mai departe.

  • Upvote 4
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.