Sign in to follow this  
freetools

Problema cred pipa

Recommended Posts

Mi-am luat o pipa de la PRO

Bicicleta este o cursiera

poza de pe net https://postimg.cc/7fKFCKzG

Toate bune si frumoase pana am iesit la ture

 

Prima tura 30km dupa 20km m-am trezit ca aluneca rau in jos ghidonul

Bun, reglez ghidonul pe traseu strang tare, si e ok

 

Ies un pic saptamana trecuta nu mi-am dat seama dar asa strans tare in numai 30km iar a alunecat in jos ghidonul un pic dar foarte putin

 

Azi ies la prima tura mai lunga, din tineretului pana in tunari iar mi-a alunecat ghidonul, undeva prin stefanesti am tras pe banca sa indept ghidonul

 

Am mers ce am mers asa vizual nu pare ca a alunecat, dar simt eu la pozitia de pe bicicleta ca iar a luat-o in jos ghidonul

 

Si chiar am strans bine suruburile

 

Nu inteleg ce naiba are, pipa e de la pro  si ghidonul de la bontrager

 

A mai avut cineva o problema asemanatoare?

 

Sa ung un pic cu vaselina pipa poate face priza mai bine? cum se da pe tija de la sa

 

E prima oara cand patesc asa ceva

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, freetools said:

Sa ung un pic cu vaselina pipa poate face priza mai bine? cum se da pe tija de la sa

 

Sper ca aia a fost o gluma. Rolul vaselinei este de a lubrifia surprafele in contact si a usura miscarea. Ca exista anumiti idioti care dau pe tija de sa (de ce ai face asta!?) este o aberatie.

Daca iti este frica de "sudura" (este o oxidare, imi scapa denumirea corecta) care poate sa apara intre o tija metalica si un cadru metalic, folosesti vaselinele bazate pe cupru. Acesta este rolul lor.

In cazul tau, ar fi recomandat sa folosesti o pasta pentru montarea componentelor de carbon si care mareste frecarea dintre componente.

Random exemplu: https://muc-off.com/products/carbon-gripper

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai toate biciclete vin cu vaselina pe.tija de sa.

Peste tot am văzut că se pune un pic de vaselina.

 

Si la mtb și la.cursiera am uns un pic tija și nu a alunecat niciodată.

Am auzit cazuri când tot alunecă tija și după ce au dat cu un pic de vaselina s-a rezolvat.

 

Nu am de carbon nimic.

De ce sa dau cu așa ceva pe aluminiu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, freetools said:

De ce sa dau cu așa ceva pe aluminiu.

 

Tu ai un fix si am observat asta pe majoritatea posturilor deschise de catre tine. Ceri sfaturi si apoi ii contrazici pe cei care iti raspund.

Pasta aia pentru carbon este facuta pentru a mari frecarea intre 2 suprafete. Componentele de carbon, tije de sa si ghidoane mai ales, sint teribil de lucioase. O suprafata este lucioasa doar daca este lipsita complet de porozitati. Lipsa de porozitati duce la lipsa de aderenta. Din acest motive se foloseste pasta respectiva. Are o textura de pasta de dinti cu nisip in ea (in lipsa de o explicatie mai buna) si asigura o priza buna. Tu exact de asta ai nevoie.

 

LE. Sudura respectiva se numeste coroziune galvanica. Mi-am luat pastilele de memorie.

  • Upvote 1
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

clema are niste striati https://postimg.cc/8JC05xSc

In mod normal nu ar trebui sa alunece nici pic.

 

Vad ca nu e lucioasa pe interior, are aceiasi textura ca pipa veche, singura diferenta este ca clema de la pipa veche este plina la mijloc nu 2 cleme cum e asta

 

Sa vad cu pasta asta daca rezolv http://www.bikexpert.ro/pasta-montaj-carbon-si-aluminiu-var-tools

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaselina e clar o ideea proasta, dar nici n-ar trebui sa ai nevoie de pasta de carbon.

Iar cuplu de strangere e mic, cam 4-5 nM. Presupun ca ai cheie dinamometrica cu porecla aia, nu? 🤣

 

Spatiu intre faceplace si restul pipei ramane dupa ce strangi? Daca nu atunci e posibil ca fata sa fie de la o alta pipa sau sa fie pt alt diametru de ghidon.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pipa de 31.8,ghidon la fel

 

Da rămâne spatiu, dar din ce vad e mult mai mic fata de alte pipe

Cam 1 MM rămâne nu mai mult.

 

 

 

Nu am cheie dinamometrica dar nu asta e problema. Prima oara am strâns normal cum am strâns toate pipele avute 

In celelalte 2 dați am strâns mai tare 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe modalitatea de strangere dau si eu vina, vad ca ai 4 surubri, strange-le in X, dar nu la maxim din prima, sa te asiguri ca distanta de care zicea Lucian, sa fie egala sus-jos cand le-ai strans de tot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai alunecă ghidonul după ce.am dat cu pasta.

 

Dar am dat de o problema 

 

Înainte aveam o pipa de 90 MM

 

Nu știu de ce aveam impresia că aș sta cam întins cu toate că nu mă durea nimic.

 

Așa că pipa asta am luat-o de 80mm

 

E acum îmi amorțesc palmele.

Nu mă dor , numai îmi amorțesc un pic , am așa furnicături in ele

 

Nu înțeleg de ce, normal ar fi trebuit că la o pipa mai scurta  sa stau mai relaxat cred.

 

După 40km incep furnicăturile in palme să apară nu e chiar amorțeală

 

Pipa are aceleași caracteristici cu cea veche unghi de 10

Dar e mai scurta cu 1 cm

Și acum îmi dau seama, e un pic mai îngustă la prinderea de furca.

Aia veche e mai lata cu 0.5 MM

 

Daca întrebați de ce am schimbat pipa va spun că cea veche era urâtă, prea lata la prinderea de furca, finisaje nasoale.

Mă scotea din sărite.

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@freetools Verifica si inaltimea ghidonului,sa nu fie un pic mai jos decat trebuie si astfel sa stai prea mult sprijinit in maini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La unghi de 10 grade, greu de crezut că e ghidonul prea jos. Asta daca interpretez eu corect conceptul de 10 grade. O poză se poate?

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, freetools said:

Nu înțeleg de ce, normal ar fi trebuit că la o pipa mai scurta  sa stau mai relaxat cred

 

Nu chiar. Cu ghidonul la aceeasi inaltime, la trecerea de la pipa de 90mm la 80mm poti sa ajungi sa stai peste ghidon si sa te rezemi mai mult in palme. Probabil ca inainte coatele erau usor flexate, acum ghidonul fiind prea aproape esti fortat sa stai cu spatele mai drept si ca atare bratele sint intinde drept in jos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this