finalone 0 Posted February 17, 2019 Salut. Am o Merida 904 Road Lite la care dorest sa inalt putin ghidonul. Am vazut ce pe piata sunt pipe reglabile de otel si aluminiu pentru asa ceva. Sunt recomandate sau sa schimb "teava" sa pun una mai lunga? Pipele regalabile de aluminiu sunt rezistente? Am vazut ca unele suporta unghi de 60 de grade. La cat il pot regla maxim ca sa nu pun oboseala pe alte componente? Pipa care o am acum e fixa si coboara putin ghidonul, nu stiu daca se vede in poza. Va multumesc anticipat. Poza cu bicicleta aici: https://ibb.co/YdH4Gqq Quote Share this post Link to post Share on other sites
Invitat special 318 Posted February 17, 2019 Pai in prima faza ai putea intoarce pipa invers, castigi vreo 15-20 grade acolo aproximativ. Sau mai rapid, pui distantiere. Pipele reglabile sunt niste strutocamile nerecomandate, sunt grele, in timp incep sa aiba joc. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Traveller 5,841 Posted February 17, 2019 Pipele reglabile nu sunt pentru cursiere, cu pentru biciclete de oraș sau de turism. Deci o soluție ar fi să muți distanțierele de deasupra prinderii pipei, dedesubtul ei, pe gâtul furcii, precum și montarea inversată a pipei. Quote Share this post Link to post Share on other sites
paulrad 2,882 Posted February 17, 2019 Voi v-ați la poza cu bicicleta omului? 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
tzunoi 279 Posted February 17, 2019 Prima intrebare ar fi de ce vrei asta? Bănuiesc că ti-e un pic mare toata bicla? Ca prima idee o poti roti in asa fel incat sa fie un pic in sus. Daca nu..poti lua una mai scurtă și eventual cu un unghi mai mare. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Invitat special 318 Posted February 17, 2019 1 hour ago, paulrad said: Voi v-ați la poza cu bicicleta omului? Dezvolta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
akebono 1,085 Posted February 17, 2019 Nici tu nu te-ai uitat la poza ;). Quote Share this post Link to post Share on other sites
LucianLS 904 Posted February 17, 2019 O pipa mai lunga o sa te intinda mai mult, in principal. Doar foarte putin o sa te ridice. Ca sa stai mai ridicat iti trebuie o pipa cu unghi mare, gen 15 sau chiar 30. Poti calcula modul in care o pipa iti schimba pozitia cu asta: http://yojimg.net/bike/web_tools/stem.php Mai poti castiga cativa mm cu un ghidon ergo dar asta te mai costa inca vreo 30 euro Quote Share this post Link to post Share on other sites
Invitat special 318 Posted February 17, 2019 Eu am inteles ca baiatul vrea sa ridice ghidonul, din motive personale, poate ne poveste de ce. Eu cred ca distantierele sunt cea mai efectiva si economico financiara solutie. Quote Share this post Link to post Share on other sites
tzunoi 279 Posted February 17, 2019 Daca va uitati in poza pusă de el o sa vedeti ca toate distantierele sunt SUB pipa..si nu mai are unde sa o ridice. 5 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Invitat special 318 Posted February 17, 2019 15 minutes ago, tzunoi said: Daca va uitati in poza pusă de el o sa vedeti ca toate distantierele sunt SUB pipa..si nu mai are unde sa o ridice. Corect, banuiesc ca la asta te refereai si tu @paulrad. Asa se intampla cand stau pe forum si lucrez in acelasi timp, nu observ chestii. Singura varianta ar fi o pipa cu unghi pozitiv. Nu? Quote Share this post Link to post Share on other sites
JDM 256 Posted February 17, 2019 Sau exista varianta cu prelungitoare de git de furca. Exemplu random http://www.bikexpert.ro/bbb-tubeextend-bhp-22-28-6-negru Dar.. in momentul asta vad circa un cm de spacere sub furca. Adica o valoare absolut normala din punctul meu de vedere. Mai mult de 2 cm de spacere sint pipa indica un singur lucru, o bicicleta gresit aleasa. Ori marime prea mica ori disciplina cu totul gresita. Nu poti face din cadru de TT o bicicleta de endurance. Banuiesc ca paulrad s-a referit doar la Traveller sau, daca s-a referitor la Invitat special, a vorbit doar de partea de spacere. Invitat special are dreptate, poate sa intoarca pipa si din -X cit are sa o faca +X. Din poza aia, care este absolut inutila, as zice ca e un -8 grade. Lungimea pare un 10cm. Cum a zis LucianLS, bagi datele in comparatorul ala de pipe si afli cu cit se ridica ghidonul. Cu pipa de 100mm si trecere de la -8grade la +8 grade > ghidonul urca 26mm. Quote Share this post Link to post Share on other sites
tzunoi 279 Posted February 17, 2019 2 hours ago, Invitat special said: Singura varianta ar fi o pipa cu unghi pozitiv. Nu? Hai sa nu băgăm omu' in ceata. Pipa e caracterizată de lungime, diametrul de prindere pe furcă, diametrul de prindere pe ghidon si unghi. Nu negativ sau pozitiv ci doar unghi. Negativ sau pozitiv...se face la montaj. Dar poate ne spune si care e problema. Îl poate ajuta o pipa mai scurtă și poate si mai ridicată.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
finalone 0 Posted February 17, 2019 5 hours ago, tzunoi said: Dar poate ne spune si care e problema. Va multumesc pentru raspunsuri. Simt ca stau totusi cam prea aplecat in fata. Am verificat dimensiunea cadrului si tabelul cu marimi al producatorului si asta mi-a confirmat ca marimea e buna pentru inaltimea mea. Voi incerca intoarcerea pipei in prima faza. Daca nu voi cauta o pipa fixa mai scurta si cu unghi mai mare. Daca ajung sa adopt a doua solutie aveti vreo recomandare? Quote Share this post Link to post Share on other sites
tzunoi 279 Posted February 17, 2019 Muta si saua mai in fata Quote Share this post Link to post Share on other sites
Traveller 5,841 Posted February 17, 2019 Cursiera respectivă, dacă nu greșesc, e un model cu geometrie relaxată, oricum. Faptul că tu simți că stai prea aplecat indică: - faptul că nu aveai nevoie de o cursieră sau - faptul că încă nu te-ai acomodat cu poziția. Având în vedere că, într-adevăr, toate distanțierele sunt deja sub pipă, deocamdată nu iți rămâne decât să inversezi pipa, astfel încât să aibă unghi pozitiv și să ridice ghidonul. O pipă cu unghi pozitiv mare, precum 15 grade sau mai mult, ar arăta groaznic pe o cursieră (ceea ce ne duce la prima mea presupunere). O cursieră are nivelul ghidonului cel mult egal cu al șeii, în general sub nivelul lui, pentru că poziția asta rezidă din menirea ei de a oferi o poziție cât mai aerodinamică. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites